{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.494 visninger | Oprettet:

gør vi hundene en bjørnetjeneste !!!! {{forumTopicSubject}}

Sidder her og er bedrøvet.... bedrøvet på vores hundes vegne.... over den efterhånden alt for ofte, altoverskyggende egoisme, vores hunde skal betale så høj en pris for.....
er det bare mig, eller ser vi her, der og allevegne, hvordan folk køber og kort tid efter sælger deres hunde.... ja jeg ved det ikke, men herfra hvor jeg sidder, ser det unægtelig ud som om det fænomen er taget til på det sidste....
folk køber hunde, som de køber mobil telefoner, med den der køb og smid væk facon.... og det piner mig sådan at se på..... A dog is for a lifetime... the dog`s lifetime... er mit motto...
Det kan godt være vi ikke må kommentere, når nogen sætter hunde til salg herinde... men samtidig kan jeg sagtens sætte mig ind i følelsen af fustration, og harme når man gang på gang ser de samme hunde blive smidt fra en ejer til en anden...for så at ryge retur eller til en helt tredje.....

Nu skriver jeg noget der højst sansynlig får en del herinde op af stolen.... det er en bøn til de folk der:

I et super egoistisk anfald af ubetænksomhed, købte en en hund, uden tanke for andet end den opmærksomhed en lille nuttet hvalp giver, og hvor sjov den er.... nogen gange.....
min opfordring og bøn til jer lyder sådan her: når i nu bliver trætte af jeres hvalp/unghund, er i så ikke søde, bare denne ene gang at tænke på jeres hund..... og få den aflivet.... ja i læste rigtigt aflivet... nu skal i høre hvorfor....
med alle disse frygtelige fejlkøb, er der bare ikke nok af de fornyftige hundeejere tilbage til at rydde op efter jeres rod, og tage det ansvar i selv burde have taget....
og den der smiden rundt med de stakkels hunde, er 100% en bjørnetjeneste i gør for hunden.... og hvis i nu så dybt ind i jer selv, ville i også se sandheden...nemli at i gør det for at tilfredsstille jeres egen dårlige samvittighed.... for det føles jo meget bedre i maven at man fandt et nyt hjem til hunden, i stedet for at man fik den aflivet, pga. af ens egen egoisme ( og hvad sku man også sige til dyrlægen og øv ).... ikk !!
Men nu skal i bare høre.... det er i mange tilfælde meget mere humant over for hunden at den bliver aflivet, fremfor at skifte ejere 100 gange..... det er absolut ikke til glæde for hunden, der når at blive så snot forvirret og sikkert også ødeladt mentalt, af alt det flytten rundt til forskellige mennesker, med forskellige regler osv.

måske det er hårdt sagt.... men jeg håber nogen vågner op.....

Lykke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gør vi hundene en bjørnetjeneste !!!!
  • #1   20. feb 2006 HØRT HØRT....

  • #3   20. feb 2006 Kloge ord... Gid alle tænkte som du, desværre viser tendensen en helt anden...

    Det er jo blevet moderne at have hund, det viser overskud, også selvom man IKKE har overskud. Man ser unge piger, der gå utroligt meget op i moden, har det nyeste tøj, sko og tasker. Når de så finder ud af at det er helt vildt in, også at have en hund som accessorie, endda en sød, kær amstaff, jamen så fiser man da lige ud og køber sådan én når SU´en tikker ind på kontoen, så kan man jo også bruge penge på alle de smarte halsbånd og liner man kan købe, man kan endda få Louis Vuitton liner og halsbånd, man kan få Bullrott halsbånd og liner, til når hunden skal se sej ud... Ikke at jeg har noget imod mærkevarer til hunde, men tit køber folk en hund, for at kunne købe disse mærkevarer til hunden, ikke fordi de har en masse at give hunden psykisk. Når man så finder ud af at det ikke "bare er" at have en hund, jamen så sætter man den til salg...

    Jeg ved at man udelukkende anskaffer sig en hund af egoistiske grunde, men man skal også lige tænke igennem, om man nu også kan give hunden det den kræver, og have en hund, ikke en pyntegenstand...

    Det er en forfærdelig tendens...

    Uhhh... håber der er hoved og hale i det jeg har skrevet, vil så gerne ud med ALT hvad jeg tænker...


  • #4   20. feb 2006 ja jeg kan jo høre at i er nogle af de fornuftige hundeejere.... dem der ryder op efter de dårlige.....
    tak for det... og for at i har hund i medgang og modgang....
    hvis alle var som jer, ville vi ikke have alle de sørgelige salgsanoncer.....

    Lykke


  • #5   20. feb 2006 Lykke>> ja, heldigvis er der da nogle fornuftige hundeejere til... man skulle næsten ikke tro det, hva?? *ss*

  • #6   20. feb 2006 Trine>> jeg har engang "lånt" min veninde min kat, dog fordi jeg skulle på ferie i 4 dage... Hun havde længe tænkt på at få kat, efter de 4 dage var hun "helbredt"... Så det ville være en kanon idé...

  • #7   20. feb 2006 mange tænker jo: eeeej, den hund er bare sød at se på, sådan én vil jeg ha´... uden at tænke på at den skal luftes hver dag, flere gange! Den skal motiveres, den skal trænes, ja hvad det ikke kræver at have en hund...

    Heldigvis har vi været heldige med Tyson, han har været lærenem...


  • #8   20. feb 2006 jo Maria.... men kan man være sikker på at det er et bedre hjem end det man selv gav dem.... og ikke et sted hvor man giver op med det samme, for så at vidersende den stakkels hund.....og vidersende...og vidersende....

    Lykke


  • #9   20. feb 2006 er det synd for en hund at blive aflivet....???
    hvis ja, hvorfor???

    Lykke


  • #10   20. feb 2006 Trine>> om ikke andet, så har vi da lært rigtig meget... Jeg tror også selv på at jeg er en god leder for Tyson, har da lavet den del tests, for lige at tjekke...

  • #11   21. feb 2006 Nogen hunde bliver så mentalt skadet af at være omplacerings hunde flere gange, at jeg vil synes det er mest bamhjertigt at lade dem få fred...

    Jeg har selv prøvet at have sådan en hund hjemme på prøve og jeg håber sq opdrætteren gav den fred til sidst, i stedet for at sælge den for gud ved hvor hvilken gang. Da jeg tog den på prøve. havde den været frem og tilbage hos opdrætteren 4 gange - og 5. efter mig!


  • #12   21. feb 2006 Jeg vil nu ikke samline en hund med en telefon...
    Men at få folk til at tænke sig inden de får hund...

    Jeg har købt hvalpe som jeg har måtte levere tilbage på grund af, at hvalpen ikke levede op til de krav som, man forventer af racen.

    Selv om man prøver at få det bedste frem i hvalpen på alle tænklioge måde - hvalpen var hos mig i 3 uger - så røg den tilbage til kennelen.

    Den opførte sig som en kat - løb langs med husmuren - var ikke imødekommen . og når den høret en lyd rystede den over hele kroppen.

    Hvad der så sker med hvalpen er op til kennelen.



  • #13   21. feb 2006 Carl Erik... jeg skrev mti indlæg, for at få folk op af stolen.... og jeg kan se på dit indlæg at det virkede....
    Jeg taler, netop som du siger... for hundene, og er selvfølgelig ikke for at man bare afliver i flæng... er bare så dødtræt af at se hundene betale en alt for høj pris, for "vores" dumheder.....
    Er måske også lidt for farvet af min tid på et internat.... hvor vi dagligt, skulle høre på et hav af DÅRLIGE undskyldninger, fra folk der netop i et sekund af ubetænksomhed havde anskaffet sig en hvalp, for så at blive træt af den kort tid efter.... 90% af hundene kom til os fordi folk ikke havde lært dem at være alene hjemme.... Og det er altså liiidt svært for folk der kommer for at få en internatshund, at se det motiverende, og hyggelige i at skulle have en hund der hyler, og splitter deres hjem ad....derfor min bemærkning om at de gode ryder op efter de dårlige......
    Når man arbejder sådan et sted, sidder man tit med følelsen af at folk aflevere hunden på internat fremfor at aflive den, udelukkende af egoistiske grunde... ved ikke om de har en lyserød forestilling om hvordan hunden har det sådan et sted.... og tag nu ikke fejl af det jeg skriver, for internaterne gør et godt arbejde og dyrenene har gode forhold.... men forestil jer at man som hygge-sofa-kæle-nusse hund, med et bliver revet væk fra alt hvad man kender.... de mennesker der er et og alt for en`....og de omgivelser man så godt kender....for at blive sat i bur...et fremmed sted, med nye underlige lugte og lyde... 30-50 andre hunde der gør.... bliver håndteret af mennesker man ikke kender og så kl. 16.00 bliver der lukket og slukket.....det er kun en lille del af hvordan en hund oplever sin tid på et internat...... noget af en omvæltning fra det man kender og er så tryg ved.....
    I min tid på internatet, havde vi den politik at man ikke aflivede hundene (altså der skulle meget til ).... så de kunne stå der længe..... meget længe.... flere af dem havde ikke psyke til det, og det blev til nogle sørgelige historier.......
    Og så er det jeg spørger.....er det ikkei mange tilfælde mere humant at aflive.... end at lade hundene gennemgå de mange trængsler for vores dårlige samvittighed skyld....

    ved godt at i er mange derude der er rigtig gode og fornuftige hundeejere.... men jeg har også set jer der ikke er det....

    Lykke
    puhha for en lang smøre...


  • #14   21. feb 2006 forresten Carl Erik.... det kan godt være du tror det ikke er så mange hunde, der må igennem omplasering...men så prøv at ringe og spørg på internaterne, hvor mange hunde de har igennem om året.... dertil skal du så slå op i den blå avis os se hvor mange der er der....så tror jeg du vil opdage, at der faktisk er tale om rigtig mange hunde, der hver år må bøde for menneskelige bommeter....

    Lykke


  • #15   21. feb 2006 Åhhh Carl Erik.... man skulle tro du sad i min hjerne...og talte ud af min mund.... ALT hvad du der skriver, er lige hvad jeg tænker.... jeg bukker mig i støvet.....

    det er folk som dig, og andre der deler dine og mine tanker, der holder mit mod oppe, når jeg gang på gang ser alle de stakkels hunde`s skæbner....

    Lykke


  • #16   21. feb 2006 oki... ja sådanne steder har altid brug for en extra hjælpende hånd....

    Lykke


Kommentér på:
gør vi hundene en bjørnetjeneste !!!!

Annonce