{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.137 visninger | Oprettet:

Hjælp. Hundene gør ved hegnet :( {{forumTopicSubject}}

Vi har købt det her lækker hus i 2012 og og i 2013 fik vi Manfred som ikke har været noget problem ang gøende ved hegnet/hækken inden Esther kom e i 2015.
Problemet er og min kære naboer og dem der bor på vejen, mener deres hunde skal hilse igennem hegnet, så Manfred løber skrigende ud til hegnet plus, han passer også på Esther og blevet lidt skarp i det..

Har lagt billede ind, så i kan se hvordan det ser ud, ude ved vejen og vi har et langt løbe styk med udsyn.. Hvad kan jeg gøre.. Kæresten siger jeg bliver den sure nabo hvis jeg hænger et skilt op..

Håber i HG'er kan komme med ideer..

PS vi må ikke sætte plankeværk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. Hundene gør ved hegnet :(
  • #2   26. okt 2015 Jeg stod med dem i haven kl 6 om morgen og selv om jeg gik ned og hentede mine hunde. Så bliver de stående og selv om jeg har sagt flere gange at de ødelægger min hæk når deres hund skal stikke næsen ind af mit hegn bliver de alle ved

  • #4   26. okt 2015 Sæt skilte op med, at hundene har smitsom ræveskab og kontakt frarådes

  • #5   26. okt 2015 Jeg ville vælge at være den sure kælling...

    Eller: Kære naboer! Hjælp mig med at få min hund til at blive en god nabo - hils ikke gennem hækken.


  • #6   26. okt 2015 Er der et stykke græs mellem hækken og fortovet? Så ville jeg prøve at sætte et billigt hønsenet agtigt hegn en halvmeter væk fra hvor i har sået hækken. Så i har hønsenet, hækken og jeres hegn inderst. Spørg naboerne ind til det, kan man altid sige det er for at give hækken ro til at gro og blive fast og pæn.
    Jeg ved ikke hvor længe sådan en hæk er om at blive til noget?


  • #8   26. okt 2015 Jep, jeg ville uden tvivl sætte skilt op og så bede dem holde op med at lade hunden hilsen gennem hegnet.

  • #9   26. okt 2015 Heller være sur nabo end risikere at hundene bliver smittet med noget af de andres hunde.. Det er da respektløst over for dig og dine hunde, og din hæk som bliver ødelagt af det.

    Jeg ville nok også prøve at sætte ekstra hegn op og, den med stødhwgn var også en mulighed... Udvendigt og i en 15-20 cm højde. Husk at sætte et skilt op med advarsel om stød


  • #10   26. okt 2015 Mange tak for alle svarene kan se i har samme tanke gang som mig.. Bare kæresten der ikke helt kan se problemet i jeg konstant skal skælde hundene ud som et problem smiley

  • #14   26. okt 2015 BB jeg skælder skam mine hunde ud og kalder på dem. Henter dem enda hvis de fræser der ud, men det sku svært at lære dem at man ikke må, når folk lader deres hunde på den anden side af min hæk stikke snuden igennem min nye hæk (så den bliver trampet på) og igennem mit hegn..
    Manfred har aldrig løbet skrigende ud til hegnet før jeg opdaget at folk (begynde at lade deres hunde hilse igennem hegnet) gjorde dette fordi vi havde fået Esther..

    PS jeg hader selv hunde der kommer løbene langs hegne og gøer og mine hunde får aldrig lov at hilse igennem et hegn..


  • #16   26. okt 2015 Manfred har aldrig gøet.. Vi har haft folk der gået rundt i vores hus hvor han ikke har opdaget dem, eller så han vare vist dem rundt.
    Han plejer at løbe ud til en 1 meter før hækken for at kigge på dem der går der.. Men ingen gø der.. Nu skriger han hele vejen.. Og Esther hopper med på vognen


  • #18   26. okt 2015 Hvis der er penge til det ville jeg hvis det var mig sætte et hegn op på den modsatte siden af hækken det giver ro til at hækken kan gro og afstand så de ik bare kan mase ind i den nye hæk og hovede igennem jeres hegn

  • #20   26. okt 2015 Hvorfor må I ikke sætte fast hegn op når I ejer huset?

  • #21   26. okt 2015 Men du må tydeligvis godt have hæk.. fjern den du har og sæt en færdig hæk op. Så er du over det

  • #22   26. okt 2015 Grundejerforening har regler om at der skal være levende skel plus et hegn skal være i forbindelse med huset. Vi bor et sted hvor der mange underlige regler (havde vi ikke opdaget inden vi købte det)

    Der har ikke været problem efter vi har fået nye beboer på vejen. Vi snakker om 5 der bor her oppe og så tror folk som går gennem skoven og forbi os at det okay at hundene skal snakke smiley

    Folk må meget gerne gå på græsset ud foran vores hus, men synes ikke det iorden at deres hund skal træde i vores 1 år gammel hæk og så have snue ind igennem vores hegn.

    Vi har en her oppe før vi fik hegn fik den lov til af hende og vade rundt i vores have mens vi var i vores hus.. smiley



  • #23   26. okt 2015 Manfred er begyndt efter de har lave de her nummer at hoppe op af hegnet hvis jeg ikke er hurtig..

    Synes det er så træls jeg skal løbe rundt ude i haven og kalde på dem og hente dem fordi folk tror mine hundene skal hilses på..


  • #24   26. okt 2015 Op med en færdig hæk. Jeg gad ikke det der. Og i har da forhåbentlig fået at vide af ejendomsmægleren at der er de regler. Ellers var jeg blevet vild

  • #25   26. okt 2015 Jeg tvivler ærligt talt på, at et skilt hjælper. Der skal sikkert være nogen, der ignorerer det, fordi deres vovse da skal hilse smiley
    Kan godt forstå du er træt af det, og det er da vildt idiotisk, at lade sin hund hilse igennem en hæk/hegn.


  • #26   26. okt 2015 findes der ik noget hæk med torne?

  • #27   26. okt 2015 Må I ikke have fast hegn på indersiden af hækken? Normalt er det højden, der er begrænsninger på.
    I må have fået reglerne at vide inden handlen. Det skal mægler oplyse. En dygtig advokat bør også undersøge sådan noget, og en advokat bør man altid have til at kigge på huskøbssager.


  • #28   26. okt 2015 Hvad med finmasket net?? Så snuder slet ikke kan stikke igennem.. De ville da være så trist hvis han, i forsøget på at beskytte ester får hakket en hund.. Selvom denne teknisk set intet har at gøre på jeres matrikel...

  • #30   26. okt 2015 Skælder ud og ud de får et nej og et dygtig når de så stopper.. Og så får de en her og kom.. Og nogen gange henter jeg dem bare hvis jeg kan se de er for langt væk i deres tanker..

    Kæresten deler haven op, så de kun være i den ende med en 2 meter tyk hæk så som om morgen og når de ikk lige er 100% under opsyn og så kan de være i det hele når jeg er i haven sammen med dem smiley



  • #31   26. okt 2015 Jeg ville sætte et hegn mere op, med et skilt hvor der stod "Hækken vokser"

  • #33   26. okt 2015 "Vis hensyn, jeg vil gerne voksne op og blive en flot hæk"

  • #34   26. okt 2015 Majbritt var også min intension men da vi bor et sted for det blæser meget er det bare ikke muligt smiley

  • #35   26. okt 2015 selv om der måske kommer en stor hæk på hjælper det ikke ret meget. vi har to labber og de står og grø af alle mulig som kommer forbi vores hæk.jeg ville tro 80-100 cm. høje smiley

  • #36   26. okt 2015 De fleste hunde har spoleorm, når man da ikke lige tjekker og fodrer med ormekur.

    Sæt et skilt op, hvor du beder om hensyn til hækken, eller skriver "hundene er i behandling for orm, så hold venligst afstand".
    Er der ikke symptomer, og man derfor ikke tester eller behandler er jo korrekt nok. Der er sikkert orm, så du taler sandt.
    Det er en rimelig ide.

    Ideen med to lag hegn er ellers rigtig god.

    Men, kan man ikke sige den direkte sandhed til naboen? At du vil aflære hundene at gå, og det er en uvurderlig hjælp hvis hundene ikke hilser gennem hegnet.
    Du har jo skrevet det til os. smiley


Kommentér på:
Hjælp. Hundene gør ved hegnet :(

Annonce