{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Hudsygdom??? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker, at min hund måske har en eller anden form for hudsygdom. Det er langs munden, lige under den nuprede læbe, at pigmenten nogen gange ændre sig. Normalt har han sort læbe hele vejen rundt, men engang imellem opstår der helt lyserøde plamager, som godt kan være på størrelse med en 5 krone. Han klør sig også på munden, men ikke konstant. Huden ser ikke betændt ud eller noget. Det er kun hudfarven der ændre sig og efter nogle uger er huden igen sort.. Er der nogen der ved hvad det kan være??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hudsygdom???
  • #1   28. jun 2009 det er der i hvert fald en der ved, og er man i tvivl om ens hund fejler noget er det der man bør søge hen...

  • #2   28. jun 2009 Jeg har ingen idé om hvad det kan være.....
    Men hvis hunden kløer sig meget på munden, må han jo være irriteret... Jeg ville bestemt søge dyrlæge, så det kan komme under behandling.. God bedring med ham..((o:


  • #4   28. jun 2009 Jeg har været ved dyrlægen flere gange og fået almindelige sundhedstjek og har også nævnt det der, men de har ikke kunnet give mig svar på hvad det var.. Som sagt, kommer og går det og det har været væk i nærmest et halvt år nu, men er lige kommet igen. Han klør sig kun sjældent på det.
    Kunne være nogen kendte til det..
    Ellers må jeg forsøge med en ny dyrlæge.


  • #5   28. jun 2009 Tak for linket.. kigger på det smiley

  • #6   28. jun 2009 Michael:

    Ååh, går du hos den lune jyde??......*GG*

    Jeg har sagt at HVIS det er allergi, Kaido lider af, så er jeg hos "den lune jyde" hurtigere end lyden:-)


  • #7   28. jun 2009 Nille:

    Det KAN være svamp?!:-)


  • #8   28. jun 2009 Uf, det tør jeg slet ikke udtale mig om, men jeg ville godt nok ha taget en biopsi el, skrab el. lignende/hvad der nu kræves for at hitte ud af det, for hudsygdomme kan udvikle sig til noget forfærdeligt noget hvis det ikke bliver behandlet og hvis det kan behaldles i værste fald.

    Men jeg tror i første omgang at det er noget allergi måske for det kunne godt lyde som en plet min Beauty lige har haft på underlæben/hagen, den var på størrelse med en 5kr. og kom fra den ene dag til den anden, men dr.dyr sagde at hun nok havde fået en allergisk reaktion, for hun havde været i nærkontakt med en Bjørneklo el. lignende som hun normalt undgår men hvis det kom igen så måtte vi ha taget prøver, for jeg har lige mistet en vuf pga. en immundefekt i huden og det startede også med farveforandringer, men som sagt så tror jeg at det er en reaktion efter at din vuf har haft snuden for langt fremme et el.andet sted..
    Det men min lille drengs immundefekt er bestemt IKKE sagt for at gøre dig mere nervøs, men med den viden jeg har idag, så ville jeg få det tjekket godt og grundigt for en sikkerheds skyld..

    Rigtig god bedring med din vuf. *Ss*


  • #9   28. jun 2009 Tak for alle svarene.. Jeg har selv tænkt både på allergi og på svamp. Har lige skiftet foder, som netop skulle være for sarte hunde. Det foder har han fået i en måned nu, men synes ikke det gør fra eller til. Da han altid er meget ude i naturen, kan det måske godt være planter han har været i kontakt med.. ved ikke, men vil da se at finde ud af det.
    Håber da i hvert fald ikke at det er den immundefekt du snakker om Chiki smiley .. men det er lidt på samme måde som du beskriver, at pletten kan være der fra en ene dag til den anden. Må nok henvende mig hos min dyrlæge igen..


  • #10   28. jun 2009 Måske en ting der ligger til mutten. der er jo også mutte i mine piger.

    Jeg tror ikke at det har noget at gøre med immundefekten, Chiki købte jeg desv. fra en hundehandler, det vidste jeg self. så først da han var hos dr.dyr og hun fandt ud af at hans chip ikke var dansk men Polsk ;o( selv hans tavle var falsk..
    Jeg syntes bare at du og andre, sku vide hvor slemt at en hudsygdom KAN udvikle sig, så man ikke "bare" ignorer den og håber på at det/den forsvinder, det var mere ment som en "ledetråd" til alle der læser din tråd, HVIS de sku opleve probs med en ny hund og hudsygdom..
    Better safe than sorry ik *Ss*.



  • #11   28. jun 2009 Jo det har du ret i !
    smiley


Kommentér på:
Hudsygdom???

Annonce