859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

en eller 3 hunde??? en eller 3 hunde???

hej jeg er den glade ejer af en han hund på snart 7 år..han er en blandinge imellem en gordon setter og en labradore..jeg har altid haft en drøm om at ha mange hunde og få hvalpe på dem..jeg ELSKER golden retrivere og sådan en vil jeg ha når jeg skal ha en hund mere,men nu kommer mit dilemma..en dame jeg kender skal sælge hendes hus og skal flytte ind til byen,hvor hun ikke kan ha sine 2 golden retrivere tævere med på 5 og 6 år..det er vandt til at være udenfor,jeg bor ved vand og skov og har en grund på 1500 kvm2 mit hus er på 125kvm2..jeg arb fra 6 til 14...jeg har ingen hundegård(men overvejer det)..syntes i det er helt henne i vejret at tage imod tilbudet om at "adoptere" dem??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en eller 3 hunde???
  • #1   28. jun 2009 Tja -har du tid og råd til træning, motion osv af 3 hunde? Ved du om din hund vil kunne enes med dem? Omplaceringshunde har ofte lidt bagage med på både godt og ondt -er du forberedt på at der måske er ting der skal trænes og rettes op på?

osv

• Heidi N
    Heidi N Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #2   28. jun 2009 nej det syndes jeg ukke, hvis din hund kan sammen med dem, og du har tid til dem. Så skal du da tage imod dem. Held og lykke med dem.

• #3   28. jun 2009 Hov -og når du skriver en drøm om avl: evt nye hunde skal jo så være egnede til formålet og med hunde på 5, 6 og 7 år, er det ikke tilfældet (medmindre da de alle er hanhunde og i øvrigt på alle andre måder egnede til avl)

Der er grænser for hvor mange hunde en person kan tage sig af hvis de alle skal have deres behov dækket -så tager du disse to ind, vil der jo gå en årrække før du vil kunne få egnet "avlsmateriale"

• #4   28. jun 2009 Jeg ved ikke om det er helt hen i vejret. Det må du selv afgøre. MEN har du tænkt på et bøvl med en hanhund og 2 tæver i løbetid? Og tæverne er for gamle til at få hvalpe på, så den drøm skal du så gemme til den næste hund du får.
    Vi har 3 hunde og jeg er GLAD for at jeg ikke står alene med de 3. Det er et rigtig stort arbejde, selvom de har meget glæde af hinanden. Og foder og dyrlægeregninger og forsikringer bliver jo ikke billigere, fordi man har 3 hunde:-)

• #5   28. jun 2009 Gitte:

Du er også så gammel og erfaren...*GG*

• #6   28. jun 2009 Jow jow....Så længe du bare bliver hængende på pinden.......*GGGGGG*

• #7   28. jun 2009 Madam -self kan det lade sig gøre:o)

Men der ER dog grænser fr hvor mange hunde man kan tage sig (ordentligt) af uanset om man er en eller to. Og det er de færreste der formår at tage sog ordentligt af 8-10 hunde (men de findes da). Og hvis drømmen er avl, så går der jo formentligt nogen år, før den drøm kan blive virkelighed, hvis man tager to ikke-avls-egnede tæver ind nu. I hvert fald ville der nok gøre det for de fleste af os:o)

• #8   28. jun 2009 Jeg synes ikke det lyder for vildt. De skal jo stimuleres på samme måde alle 3, og hvis de går godt i spænd sammen, ser jeg ingen problemer. Tværtimod kan der være megen glæde ved at have flere hunde. Jeg ser det som en fordel, at de er "modne" hunde. Jeg ville da foreslå, at du tog dem i pleje en uge, så mærker du hurtigt, om det er det rigtige. Du får jo også en fornemmelse af at have 3 hunde, det er vigtigt, at du er klar over hvad du går ind til når det engang bliver efterår og vinter, vådt og koldt. Jeg synes det er rigtig flot af dig, at du overvejer...det umiddelbare ville jo være at købe en hvalp. Der ligger lige så meget arbejde i at tilfredsstille dens behov...så spændt på at høre, hvad du beslutter dig til. Har selv to labber, der er mindre arbejde med dem, end jeg havde med min cocker....så lån de to goldens en uges tid og mærk efter...held og lykke

• #9   28. jun 2009 tak for alle jeres kommantare..tror jeg vil prøve at få dem i en uge for at se det hele an..hundene er med fin stamtavle og MEGET rolige..jeg tror helt sikkert også at min hund som jeg har nu vil få meget glæde af dem,men kan også godt se problemet i det når de er i løbetid..
    mit hjerte kan bare næsten ik klare hvis de skal skilles...de er bare så flotte og helt hvide og vamset :o)
    de har begge vist at de er meget glade for mig og viser meget "kærlighed" til mig...

Kommentér på:
en eller 3 hunde???

Annonce