{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Flåtbid. {{forumTopicSubject}}

Jeg kom hjem fra ferie i nat og får afvide at Fluffy har et flåt på maven som de ikke har kunne fjerne den har siddet der siden fredag, måske torsdag. Jeg fjerner den selvfølgelig her til morgen og ser så hun er meget rød omkring den og nu her til aften har det røde bredt sig og er nu omkring 7 cm i diam. Det er helt mørkerødt og lættere hævet.

Er der nogen der hhar oplevet noget lign?? Jeg har nemlig aldrig været ude for at nogen af mine hunde har fået udslet af en flåt, de har højst været lidt hævet der hvor den har siddet.
Jeg kontakter selvfølgelig min dyrlæge i morgen tidlig hvis det ikke er gået væk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flåtbid.
  • #1   28. jun 2009 Tak nej jeg synes heller ikke det ser godt ud men hun er ikke øm eller påvirket af det.

  • #2   28. jun 2009 Det er et typisk tegn på betændelse, så afsted til dr.dyr så får du garenteret noget penicilin så det kan forsvinde inden det breder sig mere.
    jeg HÅBER at det er pga.at du ikke fik hovedet med, jeg aner nemlig ikke hvordan borelia ser ud dvs.hvis flåten har tømt maveindholdet i din vuf og har været inficeret med den satans sygdom.
    Better safe than sorry ik.. Derfor dr.dyr imorgen søde.
    Self. hvis det ikke er blevet bedre *Ss*
    Held og lykke, krydser fingre for at det ikke er alvorligt.


  • #3   28. jun 2009 Min Border collie har én gang haft en flåt på indersiden af låret hvor den fik en plet på størrelse med en femmer der var postkasse rød. Han fik en penicillin behandling og vi mærkede aldrig mere til det.

  • #4   28. jun 2009 Chiki jeg fik hoved med flåten var hel og meget stor og fed da den kom ud, jeg brugte et "koben" til at fjerne den med da de ikke trykker på selve kroppen og derfor skulle undgå at få indholdet ind i hunden.

    Vibeke tak for dit indlæg det beroligere mig en del...

    Jeg ringer til dyrlægen i morgen, men desværre kan det først blive om eftermiddagen jeg kan tage derind da Gizmo skal ind og hjertescannes på kvl i morgen tidlig og det kan godt tage et par timer.


  • #5   28. jun 2009 Mon ikke du kan få Gizmo`s dylle til at gi dig penicilin med hjem til Fluffy, for det er jo sådan set ikke dediceret nødvændigt at dr,dyr ser det da det jo tydeligvis er betændelse. Som Vibeke også nævner.
    Det var som bare det jeg mente, *Ss* ikke at du sku babu babu afsted med Fluffy:


  • #6   29. jun 2009 Det tror jeg desværre ikke jeg kan da han kun skal ind til Lisbeth Høyer der scanner cavalierene og ikke har alm dyrlæge pracsis, men køre forbi min egen dyrlæge på vejen og høre om jeg ikke kan få noget pencillin til hende.

Kommentér på:
Flåtbid.

Annonce