{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.332 visninger | Oprettet:

Efter flåtbid {{forumTopicSubject}}

Hej HG. Har lige et hurtigt spørgsmål.
Er det normalt at området i pelsen er lidt hårløst efter et flåtbid?

Viktor havde for lidt tid siden en flåt, vi lod den sidde og gav ham Frontline (sidste år faldt hans flåt af, efter han havde fået det), men det gjorde den ikke denne gang, så vi måtte pille den ud. Efterfølgende var området lidt 'hævet', men nu er det bare ret hårløst? Det er ikke ømt eller noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter flåtbid
  • #1   5. jun 2014 Lige lidt tættere på også

    profilbillede
  • #2   5. jun 2014 Jeg mener at flåter helst skal af inden 24 timer
    Jeg syntes det er et stort område den har tabt hår
    Her virker frontlein ikke Men det gør Bayvantic
    Jeg mærker mine hunde igennem hver aften og mærker jeg bare en mega lille en bliver den pillet af smiley


  • #3   5. jun 2014 Han får normalt ikke ret mange flåter, så synes bestemt frontline hjælper her. Er ret sikker på han kun fik flåt, fordi det var for lang tid siden han sidst havde fået.

    Ja, den sad desværre mere end 24 timer, vi har haft problemer med at kunne 'ordne noget' på ham, eksempelvis med flåter. Vi må røre osv, men så snart man kigger og vil fjerne, bliver han sur. Men det gik dog rimeligt smertefrit med massere af kylling denne gang smiley

    Synes også det er et stort område, men synes ikke der er tegn på at der er noget galt udover det.


  • #4   5. jun 2014 Nej jeg syntes også at plætten ser fin ud
    Ja det kan nogengange være en kunst at få hundene til at sidde stille Jeg pleger at sige til mine Mor skal ta tæge og så får de lov til at lugte til den bagefter Så nu hvor jeg siger det til dem, er det som om de ved at det er godt at jeg fjerner den
    Ja det kan godt være mine hunde er mærkelige ,men det er altså rart når de gider sidde stille Jeg tror desværre det bliver et flåt år i år
    Ang pletten ville jeg se det på Bare den ikke bliver større og hunden ikke ændre adfær smiley


  • #5   5. jun 2014 Får man flåten af indenfor 24 timer, så er risikoen for borrelia næsten ikke-eksisterende, så det er derfor det er vigtigt at snuppe flåterne så snart man ser dem. I skal holde øje med om der er en rød ring, der breder sig udad, fra flåtbiddet, da det er et tegn på borrelia infektion.

    I skal også huske på at det tager lidt tid for frontline at sprede sig og virke effektivt, og igen, selv med frontline, så er det en god ide at snuppe flåten så snart man opdager den, så frem med kyllingegufferne hver gang. smiley

    Men ellers, hvis den har siddet i lang tid og han har pillet i det, så kan der sagtens danne sig en hudløs plet. To af mine udekatte får altid små hudløse pletter efter flåtbid og det selvom jeg har fjernet flåten stort set lige efter den har bidt sig fast.


  • #7   5. jun 2014 Ser ret normalt ud

  • #9   5. jun 2014 I skal have mange tak for svar. Har holdt øje og vil selvfølgelig fortsætte med det.
    Vi ville heller ikke lade den sidde til den selv faldt af, men sidst da han havde flåt og vi gav Frontline, var flåten død dagen efter og vi kunne pille den af. Da det samme ikke skete denne gang, ja, så tog vi den selv af.

    Og ja, for eftertiden må vi hellere fjerne med det samme smiley


Kommentér på:
Efter flåtbid

Annonce