1.241 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Emilie W
Emilie W
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Jeg vil gerne købe en hund - HJÆLP! Jeg vil gerne købe en hund - HJÆLP!

Hello smiley
Jeg har på nuværende tidspunkt en fantastisk sød toy puddel på 10. Jeg leger lidt med tanken om at det er påtide at få én til, derfor sørger jeg nogle råd omkring små hunderacer som er velegnede til at gå sammen med anden hund - er social, og kan være alene i op til 8 timer af gangen.

Som skrevet skal racen være sød, lille, og venlig. Jeg vil helst gerne have en anden end en toypuddel. Så kan i hjælpe med nogle eksempler på en lille hunderace der ville være velegnet? Vær søde ikke at være farvet af den hund i selv ejer :0) Mange tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg vil gerne købe en hund - HJÆLP!
  • #1   30. jun 2009 Hvorfor ikke en toy mere når du nu er hooked på dem? Ellers er der Yorkshire terrier, mops, chi, tjekkisk rottehund osv.

• #2   30. jun 2009 Er din hund 10 mdr eller 10 år?

Hvis den er 10 mdr, ville jeg nok overveje at vente lidt endnu med hund nr 2, da en hund i lømmelader og en hvalp på samme tid kan være rigtig meget arbejde.
    Det kan godt lade sig gør, og folk FÅR det jo osse til at du. Men det er i reglen nemmere at vente lidt.
    Derudover skal du tænke over at der kan blive problemer med magtkampe hvis nr 2 hund er samme køn som den første og de ligger så tæt aldersmæssigt.

Men bortset fra det:

Den hund du søger, kunne du ikke beskrive den lidt nærmere?

Pelspleje
    Aktivitetsniveau
    Selvstændig eller samarbejdsvillig
    osv...

• #3   30. jun 2009 hva med en cavalier king charles spaniel?

hvis det ikke skal være pudel

• #4   30. jun 2009 eller måske bichon frisé

• Emilie W
    Emilie W Tilmeldt:
    apr 2007

#5   30. jun 2009 Min nuværende hund er 10 år gammel :o) Meget stille og rolig, sover det meste af tiden. Hun er jo også lidt gammel i det nu :). Jeg er jo vant til pelspleje da jeg selv ejer en der har brug for en masse pelspleje, så det er intet problem. Men hund der ikke fæller så meget er et mega plus for mig. Den skal være rimelig samarbejdsvillig. Jeg søger ikke en showhund, blandinger er velkomne, tricks har aldrig været noget der betyder noget for mig, så længe den bare kan lære det basiske (sit, bliv her).

• #6   30. jun 2009 jeg ville anbefale en löwchen

• #7   30. jun 2009 Hvis hunden ikke skal fælde for meget kunne en coton de tulear måske være noget?
    Der er nogen pelspleje ved, men så vidt jeg er informeret i hvert fald, skulle fældning ikke være det store, og de skulle osse være ret lærenemme.

Jeg kender ikke meget til racen, så det er bare hvad jeg har fået fortalt.

• #8   30. jun 2009 cavalier king charles spaniel er et godt bud :-))

• Emilie W
    Emilie W Tilmeldt:
    apr 2007

#9   30. jun 2009 Tak for jeres indlæg, jeg kiggede lidt nærmere på en pomeranian - Er der nogle der kan fortælle mig lidt om racen? Har hørt et sted at det er en modehund og derfor koster 20.000 (som jeg synes er liiiiige i overkanten!!) er det rigtigt?

• #10   30. jun 2009 Emilie -de fleste af de helt små "taskestørrelser" er modehunde. Meeeen en pomser koster ikke 20.000.
    Omkring 10-12000 vil jeg tro du kan få dem for, med tavle.

Men særligt ved moderacer er tavlen vigtig, da der avles på alt der har en puls, og derfor er det vigtigt via tavlen at kunne tjekke sundheden i din kommende hvalps linier.

• #11   30. jun 2009 jeg har pomser..

de har en herlig glæde og er nogle sjove nogle... jeg har nemt ved opdragelsen af mine... nogle siger at racen gør meget men det mærker jeg nu ikke i min hverdag med 2 stk.. de gør når der komme nogle og det er også det

jeg håber det hjalp dig lidt

• Emilie W
    Emilie W Tilmeldt:
    apr 2007

#12   30. jun 2009 Line N: Hvor købte du dine henne? Evt. en henvisning til en hjemmeside hvor de opdrætter dem :)? Jeg har læst lidt rundt omkring om dem, og de virker dejlige. Fælder de meget?

• #13   30. jun 2009 Jeg tænker også at en Cavalier King Charles ville være et godt bud!

• #14   30. jun 2009 jeg har blanding af coton de tulare og pekingeser/puddel hvalpe:-D

• #15   30. jun 2009 Synes måske det kunne være en anelse synd for en 10 årig vovse, at skulle til at dele hjem med en hvalp og dens store appetit på at lege??

Er du sikker på at din nuværende hund har kræfter til sådan en størrelse?

• Emilie W
    Emilie W Tilmeldt:
    apr 2007

#17   30. jun 2009 Jeg har snakket med min hunds dyrlæge, om det var en god idé eller om det blev for meget for den. Dyrlægen sagde at grundet dens race, gode natur, og friske sind så vil det ikke være noget problem smiley Men derfor skal den nye hvalp ikke være af en dominerende race, da det kunne skabe problemer.

• #18   30. jun 2009 Cavalieren er en lækker race men de fælder altså en del og så skal man ikke købe dem uden tavle pga deres problemer med hjertet, jeg ville til enhver tid anbefale man købte en med DKK bog hvor det er et krav at forældrene er hjertescannet før de kan godkendes til avl.

• #19   30. jun 2009 kan se du er 17 år, husk på en hund blir gammel og du skal ha den mange år frem. held og lykke med at finde en vaps

Kommentér på:
Jeg vil gerne købe en hund - HJÆLP!

Annonce