{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

er det mig der er "hønemor" {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Det meste af i nat har min hund hostet og kastet slim op, han er rigtig sløv og varm, vil ikke drikke, spise eller ud...

Derfor har jeg ringet til mit arbejde og sagt at jeg ikke kommer i dag, dels fordi Morris går lidt i panik når han hoster, og fordi jeg har siddet med ham i nat. Skal til dyrlægen kl 13.15.

Der er ferie på mit arbejde 1 ud af 4 har fri, så de andre 2 synes ikke at jeg kunne tage fri.... De har selv børn og har begge haft barn syg i denne ferie periode...

Nu har jeg "hund syg" og så skal jeg ikke have lov til at passe ham... Det synes jeg ikke er fair

"Det er jo bare en hund" siges der, men det er det ikke for mig...

Hvad synes I?

Var I taget på job, eller blevet hjemme, trods de sure miner???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det mig der er "hønemor"
  • #1   2. jul 2009 Jeg var blevet hjemme.

• #2   2. jul 2009 Jeg ville bestemt også have taget fri fra mit job hvis laika var syg ingen tvivl der ..
    laika skal ikke ligge alene hjemme og være syg det ville jeg have det utrolig dårlig med ..
    så jeg synes du har gjort det rigtige ..
    og god bedring med hunden håber ikke det er alvorligt . og godt du skal til dyrelægen med den .

• #3   2. jul 2009 Jeg var blevet hjemme! Ingen tvivl. Din hund lyder meget sløj og jeg ville ikke kunne tvinge mig selv til at gå fra ham...

Jeg kunne også ha fundet på at kalde det en sygedag for mig selv - ja det er nok ik fair, men så undgår jeg alt den drama.

Jeg høre ofte vendingen "Det er bare en hund!" - men det er det altså ikke bare!

• #4   2. jul 2009 Kommer an på hvor alvorligt det er, men som du beskriver har hunden det jo langt fra godt og jeg ville blive hjemme/få hunden set efter af en anden..

Kaoz har også kastet slim op og hostet efter strandturen i aftes (han hoster ikke længere dog), tænkte bare det var saltvand, sand, tang og hvad han ellers går indenbors der har drillet.. Men bliver da lidt bekymret nu din vov har haft det samme i nat (om end din er noget mere syg end min var)..

Opdater gerne hvad din fejler, håber det er ingenting =)

Og forresten - hold den væk fra andre hunde, er det kennelhoste smitter det som bare faen =/

• #5   2. jul 2009 og det ER da bare en hund.. Men det betyder ikke at man ikke skal leve op til sit ansvar..

• #6   2. jul 2009 Tak jeg kender det. Da Ronny blev akut syg og ikke kunne rejse sig ringede jeg også på mit arbejde og tog fri. Men hold da kæft en balade der blev, for det var jo bare en hund.
    At han ikke kunne rejse sig og tage noget og drikke var bare ærgeligt.
    Han blev afliver da vi kom til dyrlægen.
    Men ja ,selv et dyr har ret til pleje når det er sygt.

• #7   2. jul 2009 Hmm - jeg ville helt klart også have blevet hjemme, uanset hvad. Men på mit arbejde kan vi tage en hjemmearbejdsdag i sådan et tilfælde, så det er jo en fin løsning!

• #8   2. jul 2009 Godt at det ikke bare er mig...

Jeg har mødt nogle andre hundefolk i mit område, som fortæller at deres hunde har fået kennelhoste, så derfor tager jeg til dyrlægen

*Nina, Morris var også ude og lege i vandet igår, tænkte også at det var derfor, men det blev ved og ved...

Ja det er en hund, men ikke BARE en hund smiley Det er en del af familien og den skal også passes på smiley

Jeg følger op når vi kommer hjem fra løgen!

Tak for svar, var lidt i tvivl om jeg havde overdrevet det, ved at tage fri... Men der var ikke andet at gøre, så må folk bare være sure...

• #9   2. jul 2009 Ja efter den opsang jeg fik har jeg bestemt mig for at næste gang en af mine hunde har brug for at jeg er hos dem , Da er jeg selv syg og så kan firmaet betale for dagen.

• #11   2. jul 2009 Min chef har selv hund, så der bliver aldrig sat spørgsmålstegn ved vigtigheden, når jeg tilpasser min arbejdsdag efter et dyrlægebesøg. Dejligt!

• #13   2. jul 2009 Ha ha ja... så får man dagen betalt + ingen kan tillade sig at have sure miner !

Det er anden gang på 1 1/2 år jeg har fri pga. hunden.... I forhold til deres fraværd...

Synes bare at det er ærgeligt at der ikke er noget respekt for at gå op i sit kæledyr, når man endnu ikke har børn... Hunden bliver jo en del af familien !

(jeg bruger da lige så meget tid på Morris som de selv gør på deres børn)

• #14   2. jul 2009 Da jeg var på arbejdsmarkedet, tog jeg første barn sygedag, også selv om det var en hund.
    Det var en aftale jeg havde med min arbejdsgiver, når de andre kunne holde fri på første barns sygedag med betaling, så kunne jeg vel også gøre det.

Så når hunden var syge, så fik jeg betalingen for dagen.

• #15   2. jul 2009 Jeg blev bl.a. spurgt om hvor gammel Iva var. Da jeg sagde alderen på hende var svaret. Nå så skal vi regne med du tager fri igen om 3 år når hun skal aflives. Prøv lige og spørg hvem der blev gal.

• #18   2. jul 2009 Hej igen!

Nu er Morris kommet hjem og jeg er 1500 kr fattigere

Som så mange gange før, er det svært at sige hvad der kan være galt. Morris har det fint igen dog lidt træt pga. varmen...

Lægen sagde at det kunne være kennelkoste, hjerte/lungeorm eller noget helt andet..... (det kunne jeg have sagt mig selv) - da hun intet kunne høre eller mærke på Morris

Men nu skal jeg gemme en pose med afføring fra fredag, lørdag og søndag i køleskabet, som jeg skal ned med på mandag... Hvor sjovt.

Men hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke at der er noget galt med ham nu!

but better save than sorry som jeg siger til mig selv lige nu smiley

• #19   2. jul 2009 godt at høre - skidt for pengepungen ; )

håber helbredet varer ved =)

• #20   2. jul 2009 Ja det håber jeg også smiley Men nu er han frisk!

Kommentér på:
er det mig der er "hønemor"

Annonce