{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Spiser jeres hunde hver dag? {{forumTopicSubject}}

Spiser jeres hunde mad hver dag?

-Jeg har nemlig lidt problemer med at få Balou til at spise. Der kan gå mange dage mellem han spise. Den mad der nu ligger i hans madskål har ligget der i en uge ihvertfald.
Og nu da det er SÅ varmt spiser han jo selvfølgelig endnu mindre.
Men begynder efterhånden lidt at undre mig over hvordan han kan gå så længe uden at få mad.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser jeres hunde hver dag?
  • #2   4. jul 2009 Hun spiser stortset hver dag. Faster hende engang imellem..

Hvis du har en småtspisende hund, kan det være en god ide at tilbyde maden i 10 minutter, og derefter fjerne det.
    Så tilbyder du ham mad igen i morgen, og hvis han ikke spiser fjerner du det.

Ligesom legetøj, har det størst værdi hvis hunden ikke har adgang til det konstant..

Og i det varme vejr vi har i øjeblikket synes jeg du skal forsøge først at fodre ham om aftenen når temperaturen er faldet lidt igen..

• #3   4. jul 2009 Ja min hund spiser hver eneste dag... 2 gange om dagen!!

• #4   4. jul 2009 Ja , vores spiser hver dag.

• #5   4. jul 2009 Anja: Okay det vil jeg så prøve. -Tak.

• #6   4. jul 2009 Ja - Hummer ser stjerneskud når jeg hælder mad op.. smiley

• #7   4. jul 2009 Mine hunde spiser hver dag 2 gange om dagen..
    Men appetitten er lidt mindre når det er så varmt som det har været de sidste par dage

• #8   4. jul 2009 Wictor spiser hver dag.. Men for tiden i den her varme kommer der ikke helt så meget ned som normalt smiley

• #9   4. jul 2009 Stakkels min hund så:( Han spiser meget lidt:(

• #10   4. jul 2009 vores molly spiser heller ikke meget.. Vi bekymrer os ikke så meget over det da hun ikke lider nogen nød.. Hun skal nok spise når hun er sulten.. Spørg evt din dyrlæge hvis du er tvivl om den får det den skal.. Det kan jo være den ganske enkelt ikke bryder sig om det du giver den..

• #11   4. jul 2009 Sørg for han INGEN godbidder får, ved en småt spisende hund skal der her i varmen næsten igenting til før de ikke gider spise det der er i skålen

Prøv at give ham noget frisk foder.
    Foder der har lagt en uge er bare adddddr. Min hund rør ikke foder der har stået mere end en dags tid, men problemet har vi nu ikke efter vi har smidt madskålen langt væk, her virker det at han skal lave noget for at få han foder, feks fodersøg, flaske, bold eller tug a jug..
    Fodrer jeg en sjælden gang i en skål hjælper det at hælde lidt vand over.

• #12   4. jul 2009 Fie spiser med samme appetit, uanset varmen...

• #13   4. jul 2009 Foder bør ikke stå så længe fremme i denne varmebølge vi har i tiden - du risikerer det der er i skålen bliver harsk, og så forstår jeg godt hvis han ikke vil spise smiley

• #14   4. jul 2009 Har faktisk haft snakket med dyrlægen om det en gang. men tror jeg her på mandag når vi skal derhen for noget andet lige nævner det igen.

• #15   4. jul 2009 Min spiser hver dag...

Meen noget helt andet; Ville du selv spise noget der havde stået fremme i en HEL UGE? i denne varme?

Syntes det er lidt ulækkert at du ikke har givet ham noget nyt..
    hvis mine ikke spiser så tager jeg det fra dem - giver det igen ved næste fodring og vil de stadig ikke spise det - så får kattene det ellers ryger det i skraldespanden...

• #17   4. jul 2009 ** Jeg tager foderet efter 10-15 min..

• #18   4. jul 2009 Luna spiser også under alle temperaturer *S*

Men jeg ville tage maden fra hunden efter 10 minutter, hvis han i forvejen er småtspisende.. Og så ville jeg ikke give guffer ved siden af. Skal han have ros i form af guffer, så brug hans madration

• #19   4. jul 2009 Tanja: Jeg har skam også smidt det ud nu. det var mere for a give et billede til jer om hvad jeg mener med han ikke spiser ret meget.

Karin: Dyrlægen sagde sidst vi var der at han var lidt undervægtig. Men tror jeg vil prøve kune at tage mad skålen frem engang i mellem

• #20   4. jul 2009 Mine spiser 2 gange om dagen.
    Dog havde jeg lidt problemer med den ene tæve på 4 år. Hun gad ikke rigtigt. Så kom jeg kogt vand i hendes tørfoder og så duftede det åbenbart så godt at hun sad i ½ time og ventede til foderet var opløst og kølet ned. Og det tog hende under 1 minut at slupre det i sig.

• #21   4. jul 2009 ja mine spiser mange gange om dagen også selv om det er varm de småspiser hvergang de går forbi skålen kh sane

• #22   4. jul 2009 mine spiser hver dag x 2

de er nogle være madører

det med at lade maden stå til ham, er en rigtig dårlig ide.

men prøv at skifte foder. evt til noget med krudt i, så han ikke behøver at spise så meget

• #23   4. jul 2009 Jeg fodrer lige nu med en blanding af Eukanuba og Royal Canin, ved ikke om det er noget med krudt i?

• #24   4. jul 2009 jamen det kommer jo an på hvad for en slags af det du bruger.

jeg fodre fx med Olivers almindelige adult eller deres slankeprodukt, da min jo er meget sultne.
    men de har også noget der hedder Maxx energi og det er til hunde der enten har et højt energineveau eller som spiser for lidt

jeg ved ikke med Eukanuba, men mon ikke Royal Canin har et tilsvarende produkt

• #26   4. jul 2009 Sarah A

Har du prøvet at lade hunden arbejde for sit foder?

Hvis det var min hund, så havde jeg HELT fjernet foderskålen, og så istedet gemt små portioner foder rundt om i huset, og evt strøet en lille smule ud over græsset.

Du skal selvfølgelig IKKE give din hund nogen former for godbidder, elller menneskemad, for så er der jo ingen mening med det.

Vores gamle toller Leo, han var også en tumpe til at spise, de første 2 år vi havde ham, og der brugte jeg nettop den metode som jeg lige har beskrevet, og det virkede altså på Leo.

Jeg brugte også fodder som belønning når jeg trænede med ham.

Det kan også være at du skal overveje at skifte fodermærke - mine hunde de bliver ihvertfald trætte af at få det samme foder dag ud og dag ind, så jeg har 2-3 mærker, som jeg væksler imellem.

• #27   4. jul 2009 Inden du begynder at skifte foder, ville jeg da lige prøve med at tage madskålen fra ham efter 10 minutter og giv ham et par uger til at vænne sig til det

• #28   4. jul 2009 jeg synes godt nok allerede det er længe så ung en hund har gået uden at spise ordentligt

men prøv at snakke med dyrlægen

• #29   4. jul 2009 Nej ikke hverdag, der er altså nogen dage Gizmo ikke gider at spise nogen gange 2 i træk... Fluffy spiser 1 gang hver dag, men hun gider heller ikke pga varmen og så er hun i løb lige nu...

• #31   4. jul 2009 Sarah: nåh okey - det kunne jeg jo ikke se på teksten... meen altså hvis han ikke er undervægtig - så får han jo hvad han har brug for...

• #32   4. jul 2009 Bella er også lidt svær at fodre på... Har prøvet Hill's- R.C- Acana og intet af det er hun særlig vild med... Har idag købt Pedigree pal, og vupti damen æder det... Ikke lige det jeg syntes hun skal have, men man kommer lidt dertil, at man bliver glad bare de spiser et eller andet...

• #33   4. jul 2009 Michelle & Henriette J

Jep - "kræsne" hunde vil oftest gerne have pedegree og/ eller folic - og så er der et fodermærke fra Lidl, som jeg endu ikke har mødt en hund, som ikke var vild med - jeg kan ikke huske navnet på foderet, men det er i sådan en grøn metalik pose. Det mærke fra Lidl har jeg ofter brugt som godbidder.

• #35   4. jul 2009 Samme som Fruitbatten.... Efter vi er skiftet til råt. Havde ellers også 2 småtspisende hunde og et tærskeværk af en labrador-blanding. Nu har vi 3 tærskeværk.... ;o)

• #36   4. jul 2009 Lise: Ja, det har jeg prøvet, men uden held enten fjerner han hovedet eller også spytter han det ud igen.

Jeg går til træning med ham ( dog er det lige sluttet ) men der skal vi bruge kyllingepølser som godbidder. -De siger at de ska have noget der er lidt ekstra lækkert end det de plejer. Så de anbefaler kyllingepølserne.
    Det er som om han rigtig hurtig blir træt af det mad han får. -Han er også begyndt nu er være lidt træt af de der kyllingepølser f.eks.

Men jeg vil starte med at fjerne madskålen og så kun sætte den frem et par gange højst om dagen og så fjerne der igen efter en 10 min. Og så lige snakke med dyrlægen om det igen.

• #37   4. jul 2009 Hmm - jeg undrer mig over hvorfor du fortsætter med at give ham kyllingepølser, hvis han ikke længere er så vild med det? Har du prøvet at bruge frolic når du træner - det er der rigtig mange hunde der synes er ekstra ekstra lækkert smiley og så er det smart, at hver frolic kan deles i 4 smiley

Hvis hunden ikke er undervægtig, så må han da få et eller andet at spise??

Tilbyder du ham overhovedet ikke andet, end det foder som du lader stå i skålen i en uge af gangen? Ingen godbidder, leverpostejmadder eller lignende?

Jeg tror iøvrigt, at du misforstod hvad jeg mente med at arbejde for foderet smiley

Det jeg mener er, at man gemmer 4-5 hapser under radiatoren, 4-5 hapser under sofabordet, under sofaen - på fodlisten i entreen, osv osv osv osv.

Det virkede altså med vores gamme sære toller, da han var ung var det UMULIGT at få ham til at spise normalt. Leo begyndte faktisk først at spise af sin skål da vi fik hund nummer 2, for så ville han da ikke risikere at han gik glip af noget.

Derudover så har jeg altid været tilhænger af, at hælde en skefuld sovs, tunvand ( altså det fra dåse) eller en klat leverpostej i maden. Jeg ved godt at "eksperterne" er modstandere af at man får hundens mad til at smage godt, men jeg kommer ALDRIG til at forstå hvorfor nogen mener, at hundenes mad absolut skal smage kedeligt.

Det kan måske også være at du skal begynde at barfe?

• #38   4. jul 2009 Lige et ps - vandet fra en dåse fiskeboller, det kan altså også gøre underværker smiley

• #39   4. jul 2009 Lise: det med at gemme det har jeg ogsp prøvet.

Det er heller ikke fordi han ikke gider spise kyllinge pølser, men sys helt klart ikke han er ligeså ivrig for at få det som han var da jeg startede med at give ham det.

• #40   5. jul 2009 Hvis Balder har en periode hvor han ikke vil spise, sætter jeg mig ned på gulvet og lader som om jeg spiser af hans mad.

Så kigger han meget mærkeligt på mig, og når jeg så flytter mig går han i gang med at spise, måske det vil virke for jer....

Men efter jeg begyndte at fodre med fish4dogs har det ikke været nødvendigt, det er han helt vild med.

• #41   5. jul 2009 Min egen spiser lystigt 2 gange om dagen uanset temperaturen - Men mine forældres hund har aldrig været god til det med mad. Der kan nemt gå et par dage, hvor han ikke spiser, hvorefter han så æder til han er ved at revne... Han er desuden tynd, og en meget aktiv hund - så dyrlægen er også blevet spurgt til råds, og hunden er blevet gennemchecket, men han fejler intet...

Imidlertid kan JEG få ham til at spise:-) - Det eneste der kræves er et stk sort labrador ved hans side. Hvis jeg fodrer min egen samtidig, så bliver der spist op.

• #42   5. jul 2009 Gizmo er ligeglad med om det er varmt eller ej, han har altid spist meget uens. Tilgengæld gider han ikke spise af sin skål, så den får han stort set aldrig mad i. Det bliver spredt ud over græsset, gemt alle mulige steder eller hvad vi nu kan finde på.
    Men den med at kun give maden 10-15 min af gangen og så ingen godbidder ind i mellem den virker. Der var på et tidspunkt hvor jeg var træt af at han ikke ville spise af sin skål (der fik han tørfoder, nu får han råt), det tog 1½ dag og så spiste han fint af sin skål smiley og så kunne han få lidt guf når han havde spist :).

• #43   5. jul 2009 Lia spiser to gange om dage, men hun kan godt springe en dag over eller være småtspisende i en uges tid, for så efterfølgende at være helt "labrador-agtig" over sin mad ugen efter. smiley

Jeg holder øje med hendes vægt, men lader hende ellers selv styre det.

• #44   5. jul 2009 M I det er lidt det samme med Gizmo her :).
    Men han er ganske alvorligt syg hvis der ikke kan klemmes en klat leverpostej ned og det har vi da gud ske lov ikke oplevet endnu smiley

• #45   5. jul 2009 *Gizmofilius* - hahaha, guffer glider også altid fint ned herhjemme.

Kommentér på:
Spiser jeres hunde hver dag?

Annonce