{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Hjælp ang amr.bulldog !! {{forumTopicSubject}}

min skønne tæve som fyldte 1 år her den 1 juli har bidt søndag morgen min chihuahua som hun er opvokset med. det skal lii siges at det ikke er første gang hun har bidt for ca 6 mdr bed hun min svigermors puddel hund som hun os gik med, vi ved ik grunden til at hun har bidt.
men mig og kæresten tog den svære beslutning om at aflive hende, meen da vi så slukkede bilen udenfor dr.dyr brød vi sammen og kunne ik få os selv til at gøre det. alle folk vi har spurgt synes ik at vi skal aflive hende, men dr dyr mener vi skulle.

nogen råd? for vi gør bare alt for at vi kan beholde hende, men ved ik om jeg nogensinde kommer til og lade hende og min chi alene sammen... og hun er virkelig verdens skønneste hund smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp ang amr.bulldog !!
  • #1   9. jul 2009 Jeg ville aldrig turde lade de to gå sammen...For mig ville det være en beslutning om at beholde en af dem..

• #2   9. jul 2009 En anden mulighed er jo, at finde hende et nyt hjem uden andre hunde..

• #4   9. jul 2009 jeg ved det er hårdt jeg nu må skrive, men når den har bidt en mindre hund, så vil den blive ved med det altid, så jeg ville absolut aflive den, selv om det er hårdt og gør ondt, men det vil gøre mere ondt hvis den får bidt chien ihjel inden i får gjort noget.
    og tro mig jeg føler med jer og skriver ikke dette for at være ond.

• #5   9. jul 2009 Jeg holder nu med Melanie...Jeg ville ALDRIG lade en chihuahua gå med så stor en hund igen, der oven i købet har bidt en hund før...

• #6   9. jul 2009 Jeg ville skille mig af med den lille hund og beholde den store. Og så i fremtiden sørge for at den ikke kommer i nærheden af små hunde igen.

Alternativt - så er der aflivningen tilbage.

• #7   9. jul 2009 ja det er rigtigt joan ø meen det er da rimeligt svært at sørge for de ikke er alene sammen det vil sige at er man alene hjemme og skal på toilettet eller andet så skal man tage en af dem med hver gang for at være sikker på at der ikke sker noget, for det kan ske i en brøkdel af et sekund.

• #8   9. jul 2009 CH...enig !

• #9   9. jul 2009 joan h hmm tror aldrig jegville sætte mundkurv på.. men hva gjorde i ved hunden der bed for at de ku gå sammen igen. vi tænker nemli på og få lavet en mental test men var lii inde og læse om det og det virker lidt for "hårdt" altså min am.bull er lidt af en pivskid.
    helle vi vil jo ik af med hende derfor søger jeg netop råd herinde smiley
    lone t der er 4 hunde der gik sammen, først bed diva den puddel efter noed tid kan de faktisk godt sammen så da vi allermest har tillid til den store bider hun min chi

• #10   9. jul 2009 Jamen hvis ikke du vil bruge mundkurv på den store ( når de er alene) ville jeg nok vælge at få omplaceret en af dem. Hvis du ellers har tid til når i er hjemme, at være ekstrem obs på dem, vil du finde grunden til bidderiet, altså hvornår og hvad der provokere den store til at bide. Og derfra afholde sådanne situationer. Det kan du jo bare ikke når du ikke er hjemme.

For vil jeg mene, det er for farligt for din Chi, at være sammen med den store. Den er jo kun en mundfuld får din Ambull.

Men vil nok ikke aflive, der må være gode kompetente familier til sådan hund. Der vil kunne acceptere, den ikke kan med andre små hunde. Og det vil være for farligt for en eventuel lille hund, hvis du vil prøve at lære din Ambull her efterfølgende, at være sammen med små hunde. Din hund har nemlig mentaliteten og kæberne til at kunne gøre skade, så vil ikke mene det vil være forsøget værd!!

Bare min mening smiley

• #11   9. jul 2009 ok ja det er ikke alle der gør det men at den har gjort det 2 gange ville for mig være et stort faresignal jeg har set en lille hund blive bidt ihjel af en stor hund, den blev heller ikke aflivet, før den bed et menneske 6 måneder senere.

• #12   9. jul 2009 Jeg synes ikke det drejer om det er en billig omgang eller ej...Det handler for mig om hvad der er forsvarligt? Er man parat til at bruge sin mindste hund som et slags projekt for at se om de virkemidler man er kommet i besiddelse af virker ? Synes ikke det er et værdigt liv for en lille hund.

• #13   9. jul 2009 Joan....Jeg synes man alvorligt skal overveje at finde et godt hjem til en af dem ....Det er meget muligt det har "kun" har været en markering, men tør man løbe risikoen for en næste gang? Jeg turde ikke !!!

• #14   9. jul 2009 Jeg synes dælme det er noget af et sats ikke at skille sig af med en af dem. Jeg skulle ihvertfald ikke lægge hund til sådan et forsøg, det er helt sikkert.

Og så synes jeg egentlig, at man bør tage ansvaret for den hund, der er problemer med, og så omplacere den hund, der ikke er problemer med - af ren respekt for andre mennesker.

Man kender selv bedst de problematikker hunden har, og har derfor det bedste udgangspunkt for at forebygge.

• #15   9. jul 2009 *CH* Tavlemafioso !

Præcis!! smiley

Samina: Kan se du har to Chi og en Ambull. Hvad med den anden Chi? Har din Ambull vist aggression over for den? For ville nok tage disse faresignaler nært, og hverken lade den ene eller anden Chi løbe med din Ambull.

• #16   9. jul 2009 Joan H

Det handler jo ikke om hvilken hund der er mest værd!!! det vil sige at i dine øjne er begge hunde ligevægtige??

I denne situation er det om at beskytte den svageste og hjælpe den stærkeste til ikke at ryge ud i disse situationer igen. Og om hvordan man bedst gør det! Så det er sikrest for begge hunde.

• #17   9. jul 2009 Joan hvad har det med hundens værdi at gøre?

Det er med respekt overfor liv, at man sørger for at tage ansvaret for begge de hunde, man holder af.

At tage den i stiv arm er da godt nok for menneskene, men dælme da ikke godt for de hunde, det går ud over.

Husk også på, at der er en grund til, at hunden bider - og den grund har sandsynligvis noget at gøre med, at den ikke trives omkring den anden. Og hvorfor så tvinge de to hunde til at være sammen - med risiko for, at det koster liv?

Jeg synes det er respektløst ikke at handle.

• #18   9. jul 2009 100 % Enig CH ...Jeg kunne ikke ha skrevet det bedre...

• #19   9. jul 2009 Beanmor

Giver dig til dels ret, men her snakker vi Chi og Ambull, og om den har markeret eller bidt ( som trådstarter) siger, er det stadig for farligt, grundet den størrelses forskel der er. Det vil jo heller ikke være fair, hvis en ældre Chi skal ligge sig for en ung Ambull....

• #20   9. jul 2009 nøøj hvor er jeg da glad for at i kommer med de kommentare i gør, sidste gang da hun bed min svigermors hund og jeg skrev herinde efter hjælp blev jeg bare hakket ned og fik a vide a hunden sku aflives os bla bla bla..

men for at fortælle hvordan det skete først med den puddel, jeg lagde og sov og min kærestes søster var hos mine svigerforældre der har hus ved siden af hun ser tv og ser ik hvordan det opstår lii pludselig kan hun høre deres puddel pive og diva har ham i nakkeskinet. hun fik dem revet fra hinanden og råbte efter mig, hun havde bidt ham i struben hvor han fik 2 sting og i nakken.
    og her forleden lagde jeg også og halvsov mens alle hundene var sammen, min far var på besøg og stod udenfor lågen mens hundene gøede af ham fordi han havde hat på, der går maks 1 min hvor jeg hører min svigermor, kærestes søster og min kæreste råbe NEJ DIVA og min chi piver. min kæreste får stukket sin hånd i munden på diva og trykker hende på tænderne så hun giver slip . min kæreste siger at da han kom ud havde hun hans bagende i munden og svingede ham fra side til side, men ik så vildt som man feks ser i film hvor hunde angriber. hun har lavet måske 5 små tandaftryk på ham og der skulle ikke syes ellers er det hele iorden..
    det var helt i detaljer. puha får helt tåre af og tænke på det smiley
    men ingen så hva grunden var til at hun bed. men hun var oppe og køre begge gange altså sådan er hun også hver gang man kommer hjem til hende, og jeg tænker sårn lidt at det kan være hun har bidt fordi hun er oppe og køre og så har hun en lille bue i hendes ryg tæt på nakken så kan det være at min lille chi havde trykket så det gjorde ondt. men hun har aldrig vist smerte når man rørte hende der, og den puddel havde ik hoppet op af hende..

men til hensyn af aflivning så skal hun ikke aflives, det var planlagt at vi skulle det og havde aftalt med dyrlægen men da vi min kæreste slukkede bilen udenfor dyrlægen brød jeg bare sammen og ku ik få mig selv til og gøre det. hun betyder virkelig meget for mig. derfor vil jeg heller ikke af med hende hun er bare en dejlig hund..

den anden chi fik vi for ca 6 mdr siden fra en stald hvor der var ca 8 hunde i hver boks, så hun kan hverken finde ud af at lege eller noget og hun holder sig for det meste i bagrunden og hun kan sammen med min am.bull . men den lille kan ik lege og den store vil lege og nogen gange bliver hun sat på plads og det siger hun ikke noget til.
    og den chi som hun bed de har altid været som gøg og gokke de gik sammen sov sammen legede sammen med det var den lille der bestemte ..

• #21   9. jul 2009 Ville under ingen omstændigheder turde beholde andre hunde sammen med din ambull, når den nu 2 gange har vist, at hun ikke er stabil nok til ikke at gå sammen med andre hunde uden at knække(gå til angreb).

- det er jo ikke kun sket en men to gange, hvilket kun ville bekræftige mig i, at det er uundgåeligt, at det vil ske igen, hvis hun fortsætter med at skulle bo under de samme rammer !!

Derfor ville mit valg være at ændre på rammerne(fjerne irritationsmomentet = de andre hunde), have hende i snor ALTID, så hun ikke pludselig går til angreb på de irritationsmementer hun møder i sin hverdag(når hun er udenfor). Derudover ville jeg seriøst overveje også at putte mundkurv på hende, da så stor en hund kan være svær at holde, hvis den gør pludselige udfald.

Det skal her til sidst slet ikke være en hemmelighed at jeg mener en hund der bider bør aflives...en aggressiv hund er IKKE en glad hund !!

• #22   9. jul 2009 For mig at se er der 2 muligheder..
    1: Omplacering af chi'erne og ekstrem hensyn til ambullen.. Ekstrem forsigtighed uden for grunden, hvor andre hunde kan komme.
    2: Aflivning af ambullen

Omplacering af en hund, der gentagende gange har haft alvorligt fat i en lille hund, som den oven i købet kender godt, er efter min mening ikke rimligt overfor hverken hund eller nye ejere..

• #23   9. jul 2009 Joan, jeg taler ikke om aflivning, men om omplacering af chi'en..

Men ja - hvis ikke Chi'en skal væk, så ville jeg vælge aflivninge af ambullen. Jeg ville IKKE løbe risiko på den lilles vegne og så miste to hunde i stedet for en.

Det synes jeg personligt er egoisme.

• #24   9. jul 2009 Samina, så i det er mig eller hunden igår??

Der er kun en ting at gøre og det er at se og få en adfærdsbehandler som ikke er raceracistisk ind over med det samme koste hvad det vil!!

• #25   9. jul 2009 Vivi : Det virker nu ikke som om de to tilfælde kan sammenlignes...
    Men enig i at en adfærdskonsulent vil være en rigtig god ide..

• #26   9. jul 2009 Tina og Alex N
    Nej det er overhovedet ikke det samme problem som i programmet, men bare for at rette fokus på noget andet end at hunden feks bare er aggressiv, der kan være en million grunde til hvorfor hunden går så meget over gevind. Det er overhovedet ikke acceptabelt at en hund angriber for at dræbe en anden hund, som jo i bund og grund har samme sprog. Personligt ville jeg mene at de skulle gå af med den ene eller anden hund (ikke bulldoggen da det bare var at sende sorteper videre), men det har ejeren givet udtryk for ikke er løsningen. Desuden har ejeren før forespurgt på dyrlæge og træningsmuligheder herovre i det vestjydske ;-D (mørke jylland)

http://www.charmaines.dk/bagmanden_intrain.htm

• #27   9. jul 2009 Og ang dyrlæge herovre så bruger jeg personligt dyrlægerne i nr. nebel da skjern dyrlægen kommer mig aldeles usympatisk for. Kan varmt anbefale hende damen med fletningen(kan ikke huske navnet) og den unge men veldig behagelige og velinformerede Jan Secher. Dyrlægen Gert Lauridsen er en typisk kvæg dyrlæge som ikke engang gider at røre ved hunden.

• #29   9. jul 2009 vivi nej så kun starten af det desværre, hva skete der endelig så med familien og hunden? mht dyrlæge har jeg carsten kregpøht staves? fra ringkøbing. har os fået dårlig indtryk af dem fra skjern sådan som de tog imod min chihuahua da han blev bidt. men er det rigtigt at når hun nu har bidt ham at hendes instinkt siger hende at næste gang gør hun ham helt færdig?? og kender du en god adfærdsbehandler, konsulent eller hva det nu hedder ??

mht at komme af med mine hunde er udelukkende, vores tæve chi er vi ved at komme af med men det har vi os tænkt over i lang tid for hun passer ik rigtig i vores livsstil. men de to andre er mine øjesten og ville leve ulykkeligt til resten af mine dage hvis de enten skulle aflives ellers skifte hjem. det kan godt være nogen synes det er egoistisk men jeg elsker dem bare for højt til at omplacere en eller begge af dem..

nu ved jeg ik om man kan sige det her ,, men når jeg ser på diva ved jeg bare at det ikke er med vilje hun har bidt noed må ha ireteret hende, hva det er vil jeg meget gerne vide smiley

• #30   9. jul 2009 Jeg ved ikke om du så det program ''det mig eller hunden''. men der var et par det havde to hunde. den ene var en labrador og den anden var en dansk/svensk gårdhund. men den lille hund bed også den store, de kunne heller ikke lukke dem sammen. men grunden til den var sur den lille, var fordi den var jaloux. de tog snor på begge hunde og satte dig ind i stuen, og gav hver hund godbidder. hver gang den lille hund ikke bed den store fik den godbidder. jeg ved godt det er din den store der er sur. men måske er det et forsøg hver.

• #31   9. jul 2009 Har smidt et link til en der adfærdsbehandler.
    Er hun tjekket for smerter, altså hofter og albuer?? Hvad med NCL som racen desværre lider af??

• #32   9. jul 2009 Rikke R
    Det var forrige gang....igår var med en hund der var mega nervøs som gik bananas og som ejerne troede var glad

• #33   9. jul 2009 nej det så jeg ik rikke. men den lille er jo skide bange for den store fordi hun er så glad for ham gør nu hun er glad.. men det bvil jeg da prøve smiley
    vivi nej det er hun ikke. lige siden hun var 6 mdr tror jeg ville jeg have hende tjekket for alt det der, og så fordi at diva har slået et stykke af hendes ryg ind ad. det siger han os det ser fint nok, men har en mistanke om at det kan være grunden til at hun har bidt . for min chi kan godt lii og springe op a hende...

• #34   9. jul 2009 forresten synes ik jeg kan læse om hende, eller pris ovs..

• #35   9. jul 2009 Hunden skal også være mindst 1½ før det kan tjekkes med sikkerhed, røngten er den eneste måde at få det gjort på og NCL er en genetisk hjernesygdom der rammer racen.

• #36   9. jul 2009 hvordan får man tjekket for ncl?

joan - har kun hørt dårligt om ham. han bruger vist vold mod hundene og de frygter ham. læste noed om at han tvang en lille chihuahua ned med vold..

• #37   9. jul 2009 og kommer der en genudsendelse af det er mig eller hunden

• #38   9. jul 2009 har desværre kun de der lorte kanaler tv 2 dr1 og 2 smiley men når jeg får muligheden vil jeg da se det..
    ved du om der kommer en genudsendelse af det er mig eller hunden?

• #39   9. jul 2009 NCL
    DNA test som skal sendes til antigene i frankrig.

• #40   9. jul 2009 Sorry ikke antagene....men her

http://www.caninegeneticdiseases.net/CL_site/sympAMBD.htm

• #41   9. jul 2009 A collaboration of scientists from the Veterinary Neurological Center in Los Vegas, the University of Missouri-Columbia (UMC), the University of California-San Diego, and Cornell University in Ithaca has recently described a new form of NCL in American Bulldogs. At UMC we have been studying DNA from affected American Bulldogs and their relatives, and have discovered the mutation causing NCL in this breed. A DNA test is now available which will definitively identify clear, carrier, and affected dogs. The charge for this test is $40 per dog, payable to "University of Missouri". Instructions and forms for sending samples are found in the SAMPLE SUBMISSION section.
    NCL Description for American Bulldogs
    Age of onset of clinical signs: 0.9 to 3 years

Age of death or euthanasia: 3.5 to 5.5 years

Abnormalities often observed by the owner:
    Mental changes: Physical symptoms may appear to worsen during times of stress. Affected dogs do not indicate they are in any pain as coordination decreases.
    Changes in gait and posture: Initially, uncoordinated movement in the rear is noted. As the disease progresses, affected dogs develop a wide-based stance starting in rear, and eventually involving all four legs. Affected dogs may exhibit muscle twitching, especially when sleeping. The dogs remain well-muscled through the course of the disease.
    Visual abnormalities: None reported
    Seizures/convulsions: None reported
    Other changes: None reported

Abnormalities observed upon clinical examinations:
    Clinical neurologic changes: Progressive ataxia and hypermetria is present in all four limbs, but more pronounced in the pelvic limbs. Conscious proprioception and hopping reactions are delayed in the pelvic limbs but normal in the forelimbs on initial examination. In advanced stages conscious proprioception reactions are absent in all four limbs and dogs have difficulty rising from a recumbent position without assistance. A wide-based stance of the pelvic limbs is observed in younger affected dogs; this progresses to a wide-based stance of all four limbs at later examinations. Spinal reflexes and cranial nerve examinations are normal. The dogs remain well muscled.
    Clinical ophthalmic changes: None reported
    Visual abnormalities: None reported
    Retinal changes: None reported
    Electroretinography (ERG): None reported
    Other clinical findings: None reported

Histopathology
    Brain: The entire external surface of the brain has a light brown hue but there is no evidence of cortical atrophy. Microscopically, PAS-positive storage material is present in cerebral cortex, brainstem, and cerebellum. The storage material in all cells exhibits a golden-yellow autofluorescence. Axonal spheroids are present in the brain and spinal cord. Ultrastructurally, storage bodies consist of membrane-bound organelles with cross-sectional diameters generally ranging from 0.5 to 3 microns. The inclusion body profiles are sometimes round but more often irregular. The bulk of the storage body contents are coarsely granular and most storage bodies contain numbers of somewhat spherical aggregates of the granular material. In addition, storage bodies from all 3 cell types contain well-delineated spherical dark-staining inclusions that are mostly smaller than 0.1 microns in diameter. In some cells in and near the Purkinje cell layer of the cerebellum, the perinuclear cytoplasm is filled with storage material that appears to be an aggregation of smaller storage bodies that have fused.
    Eyes: Microscopically, PAS-positive storage material is present in ganglion cells of the retina. Under electron microscopic examination, the storage bodies in retinal ganglion cells have an additional ultrastructural feature of lighter-staining spherical inclusions with the relatively uniform electron density typical of lipid droplets.
    Other organs and structures: None noted

Mode of inheritance: Autosomal recessive.

Gene containing mutation: The causative mutation has been identified and a DNA test is now available. See details above.

References:
    Evans J, Katz ML, Levesque D, Shelton D, deLahunta A and O’Brien DP: A Variant Form of Neuronal Ceroid Lipofuscinosis in American Bulldogs (2005) J. Vet. Internal Med., 19:44-51.

Meget god læsning!!

• #42   20. jul 2009 vivi undskyld men havde ik set du havde svaret.. hva er det der ncl?

Kommentér på:
Hjælp ang amr.bulldog !!

Annonce