16. sep 2008 Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 58 Svar: 303
Hjælp ang amr.bulldog !! {{forumTopicSubject}}
min skønne tæve som fyldte 1 år her den 1 juli har bidt søndag morgen min chihuahua som hun er opvokset med. det skal lii siges at det ikke er første gang hun har bidt for ca 6 mdr bed hun min svigermors puddel hund som hun os gik med, vi ved ik grunden til at hun har bidt.
men mig og kæresten tog den svære beslutning om at aflive hende, meen da vi så slukkede bilen udenfor dr.dyr brød vi sammen og kunne ik få os selv til at gøre det. alle folk vi har spurgt synes ik at vi skal aflive hende, men dr dyr mener vi skulle.
nogen råd? for vi gør bare alt for at vi kan beholde hende, men ved ik om jeg nogensinde kommer til og lade hende og min chi alene sammen... og hun er virkelig verdens skønneste hund
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
og tro mig jeg føler med jer og skriver ikke dette for at være ond.
apr 2007
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Alternativt - så er der aflivningen tilbage.
maj 2009
apr 2007
sep 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 58 Svar: 303
helle vi vil jo ik af med hende derfor søger jeg netop råd herinde
lone t der er 4 hunde der gik sammen, først bed diva den puddel efter noed tid kan de faktisk godt sammen så da vi allermest har tillid til den store bider hun min chi
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
For vil jeg mene, det er for farligt for din Chi, at være sammen med den store. Den er jo kun en mundfuld får din Ambull.
Men vil nok ikke aflive, der må være gode kompetente familier til sådan hund. Der vil kunne acceptere, den ikke kan med andre små hunde. Og det vil være for farligt for en eventuel lille hund, hvis du vil prøve at lære din Ambull her efterfølgende, at være sammen med små hunde. Din hund har nemlig mentaliteten og kæberne til at kunne gøre skade, så vil ikke mene det vil være forsøget værd!!
Bare min mening
maj 2009
apr 2007
apr 2007
aug 2006
Og så synes jeg egentlig, at man bør tage ansvaret for den hund, der er problemer med, og så omplacere den hund, der ikke er problemer med - af ren respekt for andre mennesker.
Man kender selv bedst de problematikker hunden har, og har derfor det bedste udgangspunkt for at forebygge.
jul 2007
Præcis!!
Samina: Kan se du har to Chi og en Ambull. Hvad med den anden Chi? Har din Ambull vist aggression over for den? For ville nok tage disse faresignaler nært, og hverken lade den ene eller anden Chi løbe med din Ambull.
jul 2007
Det handler jo ikke om hvilken hund der er mest værd!!! det vil sige at i dine øjne er begge hunde ligevægtige??
I denne situation er det om at beskytte den svageste og hjælpe den stærkeste til ikke at ryge ud i disse situationer igen. Og om hvordan man bedst gør det! Så det er sikrest for begge hunde.
aug 2006
Det er med respekt overfor liv, at man sørger for at tage ansvaret for begge de hunde, man holder af.
At tage den i stiv arm er da godt nok for menneskene, men dælme da ikke godt for de hunde, det går ud over.
Husk også på, at der er en grund til, at hunden bider - og den grund har sandsynligvis noget at gøre med, at den ikke trives omkring den anden. Og hvorfor så tvinge de to hunde til at være sammen - med risiko for, at det koster liv?
Jeg synes det er respektløst ikke at handle.
apr 2007
jul 2007
Giver dig til dels ret, men her snakker vi Chi og Ambull, og om den har markeret eller bidt ( som trådstarter) siger, er det stadig for farligt, grundet den størrelses forskel der er. Det vil jo heller ikke være fair, hvis en ældre Chi skal ligge sig for en ung Ambull....
sep 2008
men for at fortælle hvordan det skete først med den puddel, jeg lagde og sov og min kærestes søster var hos mine svigerforældre der har hus ved siden af hun ser tv og ser ik hvordan det opstår lii pludselig kan hun høre deres puddel pive og diva har ham i nakkeskinet. hun fik dem revet fra hinanden og råbte efter mig, hun havde bidt ham i struben hvor han fik 2 sting og i nakken.
og her forleden lagde jeg også og halvsov mens alle hundene var sammen, min far var på besøg og stod udenfor lågen mens hundene gøede af ham fordi han havde hat på, der går maks 1 min hvor jeg hører min svigermor, kærestes søster og min kæreste råbe NEJ DIVA og min chi piver. min kæreste får stukket sin hånd i munden på diva og trykker hende på tænderne så hun giver slip . min kæreste siger at da han kom ud havde hun hans bagende i munden og svingede ham fra side til side, men ik så vildt som man feks ser i film hvor hunde angriber. hun har lavet måske 5 små tandaftryk på ham og der skulle ikke syes ellers er det hele iorden..
det var helt i detaljer. puha får helt tåre af og tænke på det
men ingen så hva grunden var til at hun bed. men hun var oppe og køre begge gange altså sådan er hun også hver gang man kommer hjem til hende, og jeg tænker sårn lidt at det kan være hun har bidt fordi hun er oppe og køre og så har hun en lille bue i hendes ryg tæt på nakken så kan det være at min lille chi havde trykket så det gjorde ondt. men hun har aldrig vist smerte når man rørte hende der, og den puddel havde ik hoppet op af hende..
men til hensyn af aflivning så skal hun ikke aflives, det var planlagt at vi skulle det og havde aftalt med dyrlægen men da vi min kæreste slukkede bilen udenfor dyrlægen brød jeg bare sammen og ku ik få mig selv til og gøre det. hun betyder virkelig meget for mig. derfor vil jeg heller ikke af med hende hun er bare en dejlig hund..
den anden chi fik vi for ca 6 mdr siden fra en stald hvor der var ca 8 hunde i hver boks, så hun kan hverken finde ud af at lege eller noget og hun holder sig for det meste i bagrunden og hun kan sammen med min am.bull . men den lille kan ik lege og den store vil lege og nogen gange bliver hun sat på plads og det siger hun ikke noget til.
og den chi som hun bed de har altid været som gøg og gokke de gik sammen sov sammen legede sammen med det var den lille der bestemte ..
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.303
- det er jo ikke kun sket en men to gange, hvilket kun ville bekræftige mig i, at det er uundgåeligt, at det vil ske igen, hvis hun fortsætter med at skulle bo under de samme rammer !!
Derfor ville mit valg være at ændre på rammerne(fjerne irritationsmomentet = de andre hunde), have hende i snor ALTID, så hun ikke pludselig går til angreb på de irritationsmementer hun møder i sin hverdag(når hun er udenfor). Derudover ville jeg seriøst overveje også at putte mundkurv på hende, da så stor en hund kan være svær at holde, hvis den gør pludselige udfald.
Det skal her til sidst slet ikke være en hemmelighed at jeg mener en hund der bider bør aflives...en aggressiv hund er IKKE en glad hund !!
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
1: Omplacering af chi'erne og ekstrem hensyn til ambullen.. Ekstrem forsigtighed uden for grunden, hvor andre hunde kan komme.
2: Aflivning af ambullen
Omplacering af en hund, der gentagende gange har haft alvorligt fat i en lille hund, som den oven i købet kender godt, er efter min mening ikke rimligt overfor hverken hund eller nye ejere..
aug 2006
Men ja - hvis ikke Chi'en skal væk, så ville jeg vælge aflivninge af ambullen. Jeg ville IKKE løbe risiko på den lilles vegne og så miste to hunde i stedet for en.
Det synes jeg personligt er egoisme.
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
Der er kun en ting at gøre og det er at se og få en adfærdsbehandler som ikke er raceracistisk ind over med det samme koste hvad det vil!!
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Men enig i at en adfærdskonsulent vil være en rigtig god ide..
dec 2005
Nej det er overhovedet ikke det samme problem som i programmet, men bare for at rette fokus på noget andet end at hunden feks bare er aggressiv, der kan være en million grunde til hvorfor hunden går så meget over gevind. Det er overhovedet ikke acceptabelt at en hund angriber for at dræbe en anden hund, som jo i bund og grund har samme sprog. Personligt ville jeg mene at de skulle gå af med den ene eller anden hund (ikke bulldoggen da det bare var at sende sorteper videre), men det har ejeren givet udtryk for ikke er løsningen. Desuden har ejeren før forespurgt på dyrlæge og træningsmuligheder herovre i det vestjydske ;-D (mørke jylland)
http://www.charmaines.dk/bagmanden_intrain.htm
dec 2005
sep 2008
mht at komme af med mine hunde er udelukkende, vores tæve chi er vi ved at komme af med men det har vi os tænkt over i lang tid for hun passer ik rigtig i vores livsstil. men de to andre er mine øjesten og ville leve ulykkeligt til resten af mine dage hvis de enten skulle aflives ellers skifte hjem. det kan godt være nogen synes det er egoistisk men jeg elsker dem bare for højt til at omplacere en eller begge af dem..
nu ved jeg ik om man kan sige det her ,, men når jeg ser på diva ved jeg bare at det ikke er med vilje hun har bidt noed må ha ireteret hende, hva det er vil jeg meget gerne vide
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
dec 2005
Er hun tjekket for smerter, altså hofter og albuer?? Hvad med NCL som racen desværre lider af??
dec 2005
Det var forrige gang....igår var med en hund der var mega nervøs som gik bananas og som ejerne troede var glad
sep 2008
vivi nej det er hun ikke. lige siden hun var 6 mdr tror jeg ville jeg have hende tjekket for alt det der, og så fordi at diva har slået et stykke af hendes ryg ind ad. det siger han os det ser fint nok, men har en mistanke om at det kan være grunden til at hun har bidt . for min chi kan godt lii og springe op a hende...
sep 2008
dec 2005
sep 2008
joan - har kun hørt dårligt om ham. han bruger vist vold mod hundene og de frygter ham. læste noed om at han tvang en lille chihuahua ned med vold..
sep 2008
sep 2008
ved du om der kommer en genudsendelse af det er mig eller hunden?
dec 2005
DNA test som skal sendes til antigene i frankrig.
dec 2005
http://www.caninegeneticdiseases.net/CL_site/sympAMBD.htm
dec 2005
NCL Description for American Bulldogs
Age of onset of clinical signs: 0.9 to 3 years
Age of death or euthanasia: 3.5 to 5.5 years
Abnormalities often observed by the owner:
Mental changes: Physical symptoms may appear to worsen during times of stress. Affected dogs do not indicate they are in any pain as coordination decreases.
Changes in gait and posture: Initially, uncoordinated movement in the rear is noted. As the disease progresses, affected dogs develop a wide-based stance starting in rear, and eventually involving all four legs. Affected dogs may exhibit muscle twitching, especially when sleeping. The dogs remain well-muscled through the course of the disease.
Visual abnormalities: None reported
Seizures/convulsions: None reported
Other changes: None reported
Abnormalities observed upon clinical examinations:
Clinical neurologic changes: Progressive ataxia and hypermetria is present in all four limbs, but more pronounced in the pelvic limbs. Conscious proprioception and hopping reactions are delayed in the pelvic limbs but normal in the forelimbs on initial examination. In advanced stages conscious proprioception reactions are absent in all four limbs and dogs have difficulty rising from a recumbent position without assistance. A wide-based stance of the pelvic limbs is observed in younger affected dogs; this progresses to a wide-based stance of all four limbs at later examinations. Spinal reflexes and cranial nerve examinations are normal. The dogs remain well muscled.
Clinical ophthalmic changes: None reported
Visual abnormalities: None reported
Retinal changes: None reported
Electroretinography (ERG): None reported
Other clinical findings: None reported
Histopathology
Brain: The entire external surface of the brain has a light brown hue but there is no evidence of cortical atrophy. Microscopically, PAS-positive storage material is present in cerebral cortex, brainstem, and cerebellum. The storage material in all cells exhibits a golden-yellow autofluorescence. Axonal spheroids are present in the brain and spinal cord. Ultrastructurally, storage bodies consist of membrane-bound organelles with cross-sectional diameters generally ranging from 0.5 to 3 microns. The inclusion body profiles are sometimes round but more often irregular. The bulk of the storage body contents are coarsely granular and most storage bodies contain numbers of somewhat spherical aggregates of the granular material. In addition, storage bodies from all 3 cell types contain well-delineated spherical dark-staining inclusions that are mostly smaller than 0.1 microns in diameter. In some cells in and near the Purkinje cell layer of the cerebellum, the perinuclear cytoplasm is filled with storage material that appears to be an aggregation of smaller storage bodies that have fused.
Eyes: Microscopically, PAS-positive storage material is present in ganglion cells of the retina. Under electron microscopic examination, the storage bodies in retinal ganglion cells have an additional ultrastructural feature of lighter-staining spherical inclusions with the relatively uniform electron density typical of lipid droplets.
Other organs and structures: None noted
Mode of inheritance: Autosomal recessive.
Gene containing mutation: The causative mutation has been identified and a DNA test is now available. See details above.
References:
Evans J, Katz ML, Levesque D, Shelton D, deLahunta A and O’Brien DP: A Variant Form of Neuronal Ceroid Lipofuscinosis in American Bulldogs (2005) J. Vet. Internal Med., 19:44-51.
Meget god læsning!!
sep 2008
Hjælp ang amr.bulldog !!