{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Pension eller ej? {{forumTopicSubject}}

Åh søde venner derude. Nu skal I støtte mig... smiley

Vi har altid kun rejst, når vi har kunnet få passet hundene (hele tre stk) privat, men det bliver sværere og sværere. Mine forældre er ved at være for gamle til at kunne passe. Min svigermor er dårligt gående. Min søster arbejder for meget, og hendes søn er klar til at flytte hjemmefra. Mine hundevenner får selv flere og flere hunde - og dem der ikke gør, har små børn.

Sååå - jeg er godt klar over, at hvis vi vil ud og rejse mere end en forlænget weekend nu, så er vi NØDT til at overveje, at sende alle tre hunde sammen i pension. Jeg ved at de to drenge vil håndtere det helt fint, og at Lanka vil have det ok, når hun er sammen med drengene. Og jeg VED, at mange hunde overlever det hver eneste uge.

Alligevel føler jeg mig jo sindsygt egoistisk, når jeg bare overvejer en pension.

Så kan I ikke lige berolige mig, og fortælle, at det altså indimellem er ok, at få hundene passet i pension, og selv tage afsted på drømmerejsen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pension eller ej?
  • #1   9. jul 2009 Selvfølgelig vil jeg prøve pensionen af i en kortere periode først. Vi planlægger en forlænget weekend til Stockholm her sidst på sommeren, hvor vi kan få det prøvet af. Og jeg kender endda dem, som har pensionen.....

  • #4   9. jul 2009 Selvfølgelig er det da i orden at sende hundene i pension en gang i meillem.

    jeg har selv 4 hunde og ingen, der kan passe dem alle, hvis jeg skal noget, så jeg er lykkelig for at have fundet en god pension, hvor jeg ved, der bliver taget godt hånd om dem.

    Jeg har enkelte venenr, der kan passe en eller to en gang i mellem, men ellers føler jeg mere tryg ved at have en erfaren pensionsejer til at passe dem, end venner/familie, der måske knap kender hundene godt nok.


  • #5   9. jul 2009 Tak Carina! Jeg ved det jo også godt...Og jeg ved godt, at vi bare har været super priviligerede frem til nu mht. privat pasning. Og det vil give meget mere frirum til os, hvis vi først lige kan overvinde den hurdle det er, at sende dem afsted første gang....

  • #6   9. jul 2009 Lene - det er også der, vi er nu. Vi er helt ude i noget med en kollegas datter, der måske kan flytte ind og passe hundene. Men du har ret - så bør man faktisk være mere tryg ved at overlade dem til hundefolk!

  • #7   9. jul 2009 Jeg vil hoppe ud af denne tråd igen, for min hund kommer aldrig i pension, så vil jeg hellere undlade at rejse *S*

  • #8   9. jul 2009 I kan også prøve at google private "hundehoteller" vis det var noget, der er en del mennesker der driver sådan et sted i sommer perioden

  • #9   9. jul 2009 Nej, Jeanette, men det er måske også nemmere at tage en hund med end 4, specielt når de er store.
    Og måske er det også lidt anderledes for dem at være i pension, fordi de har hinanden.


  • #10   9. jul 2009 Vi elsker alle sammen vores hunde, MEN der er også mere i livet og hvis i har udsigt til jeres drømmerejse, skal i selvfølgelig ikke snydes for den.
    Kan godt forstå du har ondt i maven ved tanken - det ville jeg også have - og jeg synes det er en god idé at teste det på en forlænget weekend, så du kan se at det nok skal gå

    Hvis i kender pensionsejerne og det er et dejligt sted, jamen så tror jeg også i kan rejse med mere ro i maven end hvis en, nærmest fremmed, skulle tage sig af hundene.

    Vi har hundene vi har valgt i mange år og de skal nydes og have det bedst, men der er også ting som vi mennesker gerne vil opleve og som jeg ikke synes man skal snyde sig selv for. bortset fra de ferieperioder vi har, er vi jo sammen med dem 365 dage 24/7, så de overlever skam nok:-)


  • #12   9. jul 2009 Jeg har en adresse på en pension her på Sjælland, hvor hundene kommer indenfor i ejers hje. De står ikke i bure, men er som hendes egne.
    Skal derfor være renlige, og ikke udvise destruktiv adfærd.
    Det koster så også 195 kr/dgn.


  • #13   9. jul 2009 Mette - private hundehoteller går ikke, for der går hundene oftes sammen i en flok. Og Lanka skal IKKE sammen med andre hunde end vores egne. Det er hendes sind slet ikke til.

    Jeanette.
    Sådan har jeg også altid sagt, men det er primært fordi jeg har været så priviligeret, at familie og venner har kunnet træde til. Nu hvor det ikke længere er en mulighed, er jeg nødt til at tænke alternativt, for det er så vigtigt for både mig og min kæreste at rejse ud og få nye oplevelser smiley


  • #14   9. jul 2009 Tak til jer alle for den stort set ubetingede opbakning. TAK. Nu vil jeg så småt gå videre med planerne. Ved det vil være den bedste bryllupsgave jeg kan give her i næste måned, hvis jeg har arrangeret rejse OG hundepasning!

  • #17   9. jul 2009 Doggymom: den adresse vil jeg gerne have!

  • #18   9. jul 2009 Karina, selvfølgelig skal du ikke have dårlig samvittighed over at bruge hundepension.

    En del af os er jo så glade for at have hunde, at det bliver en livsstil, og vi har hunde hele vores voksenliv, og det ville jo være håbløst, hvis man ikke kan tage væk så meget som en weekend en gang i mellem, fordi man ikke har mulighed for privat pasning og ikke vil bruge pension.

    Jeg har tidligere haft min mor til at passe hunde, men forældre bliver ældre lige som os andre, og mine venner er i stor stil hundefolk, der har deres egne hunde, så de er ikke en mulighed.


  • #19   9. jul 2009 Ja, vi har 5 års bryllupsdag i august, så jeg ville gerne kunne planlægge noget helt perfekt!

Kommentér på:
Pension eller ej?

Annonce