{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.725 visninger | Oprettet:

Hundepension eller ej? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om jeg er en "sippet hundeejer", da tanken om at sende min hund i pension, virkelig ikke tiltaler mig... Da jeg muligvis ikke har andre valgmuligheder vil jeg alligevel høre jeres erfaringer - evt. med pensioner på fyn.

Min lille mand er en meget social hund og jeg er slet ikke i tvivl om, at han ville være rigtig ked af at være i et bur for sig selv - det meste af dagen.

Hvad er jeres erfaringer med hundepensioner? og kan I anbefale nogen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundepension eller ej?
  • #1   11. maj 2015 Jeg havde det på samme måde som dig, ind til jeg mødte Lillbo Hundepension smiley
    De kan varmt anbefales.
    http://www.hundepension-lillebo.dk/

    Her er deres facebook side smiley
    https://www.facebook.com/hundepension.lillebo.otterup.fyn?fref=ts


  • #2   11. maj 2015 Det er helt sikkert også dem jeg vil foretrække, men de har desværre alt optaget i den uge jeg skal afsted i smiley

  • #3   11. maj 2015 jeg ville ALDRIG byde mine hunde pensionsophold. Det ville simpelthen være for stressende og ubehageligt for mine hunde. Fremmede hunde, fremmede menneler og et fremmet sted. Nej det skal de ikke.
    Desuden har de oplevelser og erfaringer jeg har med pensioner (også de gode som er blevet anbefalet herinde) været meget negative. Så nej, jeg synes ikke du er sippet. Jeg ville heller ikke byde mine hunde det.


    profilbillede
  • #4   11. maj 2015 Jeg har det på samme måde, men en ting er at jeg ikke ville have det godt med det, en anden er at mine slet ikke ville kunne håndtere det. Så det kommer aldrig til at ske. Vil hellere aflyse mine planer end sende dem i pension..

    Skulle det ikke være muligt at aflyse ville jeg se om jeg kunne finde en privat pasningsmulighed, selvom jeg ikke ville være tryg ved at lade en fremmed passe dem. Men hvis man gør sit forarbejde grundigt, og sørger for at papirer/regler/aftaler osv er iorden, så gjorde jeg det i stedet..

    Men jeg er os UTROLIG sippet over hvem der passer mine hunde, og også en anelse mistroisk/paranoid, og jeg ved det godt.. Så jeg ville virkelig sørge for at undersøge ALT inden smiley


  • #5   11. maj 2015 Vi har heldigvis gode "hundevenner" som passer vores, og det samme omvendt. Det er den allerbedste måde for alle parter.


  • #6   11. maj 2015 Måske findes der alternative steder omkring dig. Jeg selv har en form for et hundehotel, hvor jeg kun tager én hund ind ad gangen. Den lever som konge eller dronning sammen med mine hunde, hvor den må være overalt og aldrig lades alene. Hund + ejer kommer på besøg før pasning aftales, så vi ved, at hundene fungerer sammen, og ejer kan se forholdene. Jeg sender billeder/video og mail/sms om, hvordan det går.
    Jeg tænker at der måske er sådan et alternativ i nærheden af hvor du bor?

    En traditionel pension, kunne jeg ikke efterlade mine hunde - uanset hvor meget ros, den får. Jeg har arbejdet på en helt alm. hundepension med et godt ry. Jeg VED hvor meget larm og stress der er.

    Mine 3 passes herhjemme, når vi er væk - kan det ikke lade sig gøre, bliver jeg hjemme.


  • #9   11. maj 2015 Jeg har ikke haft nogen negative oplevelser med hundepensioner. Omvendt har jeg heller aldrig benyttet mig af en eller som sådan haft erfaringer med dem smiley
    Men jeg ville aldrig kunne sætte Freja i en hundepension - ikke fordi jeg synes at "alle hundepensioner er noget lort", men fordi hun simpelthen ville stresse så sindssygt meget af at være omgivet af andre, gøende hunde. Jeg tror slet ikke hun ville kunne finde ro i sådan et bur overhovedet, og det ville være et alt for stort "miljøchok".
    Håber du finder en løsning smiley


  • #10   11. maj 2015 Jeg vil aldrig benytte mig af det. Min hund er simpelthen ikke mentalt udstyrret til at kunne klare det.
    Hvis han ikke kunne blive passet hos min familie eller venner, så ville jeg finde en hundepasser uden anden hund, hvor han kommer hjem og bo hos personen.


  • #11   11. maj 2015 Der er altså ikke larm i en god hundepension, se efter små pensionen, gerne under 10 hunde, besøg gerne et par stykker før du bestemmer dig og tag din hund med og vurder hvordan pensionsejeren går til din hund;)

  • #15   11. maj 2015 Vi bruger Frisenborg, det er en rigtig god pension!
    Der er simpelthen ikke tid for hunden til at gå og blive ked af det, om man så må sige.
    De får flere ture i snor dagligt og derudover kommer de i store løbegårde (man bestemmer selv med hvem, hvis nogen) De har en lille lem i boksen så de kan gå ud i en voliere, der er varme i gulvet og man må tage ligeså mange fjollede ting med til at indrette boksen som man vil smiley
    Og der er bestemt ro, de gange vi er kommet der er der fuldstændig ro, hvis en hund er særlig ked af det, mener jeg hun tager den med ind, men kan faktisk ik lige huske det..
    Dejligt sted smiley


  • #16   11. maj 2015 Måske skal jeg lige tilføje at det ikke er et fremmed sted for vores hunde. Mine forældres Bibbi er født der, da hun ogs har et meget seriøst dværgschnauzer opdræt, derudover trimmer hun hundene fra tid til anden, så vi er kommet der en del smiley
    Faktisk så er Bibbi så glad for det deroppe, at hun fuldstændig ekser helt ud, når hun ser Dorit smiley


  • #17   11. maj 2015 Jeg ville ikke kunne sende min i pension
    Og har egentlig heller ingen der kan passe sådan tre stk intakte hanhunde
    Så vi bliver hjemme smiley

    Magoo ville blive sindsygt stresset
    Han bryder sig på ingen måde og fremmede mennesker
    Hund elsker mennesker men er ikke super vild med fremmede hunde
    Vovse er nok den der bedst kunne, men det kan jeg ikke smiley


  • #18   11. maj 2015 Mine hunde skal aldrig nogensinde i pension.
    Det vil simpelthen være for stressede for sådan en som Zenta der kører i højt gear når det er noget nyt, og Laika på 10 år ville ikke kunne klarer det fysisk.


  • #21   11. maj 2015 Svar til skrighunden, det er ikke noget problem hvis hunden ikke kan med katte, vi har legegård bagved huset og en foran huset, foran kommer kattene, det gør de ikke bagved, vi har selve pensionen lukket for katte nu, vi har haft et enkelt uheld og har derfor ikke vore katte i pensionen mere;) de fleste hunde kan nu sagtens lære at gå sammen med vore katte;) de løber nemlig ikke, de er slet ikke bange for hunde;) det er meget få hunde der decideret angriber en kat der bare sidder stille;) men det findes da:)

  • #22   11. maj 2015 lilledyred på Fyn. Birgitte er udlært sammen med mig, og hun har tjek på det der.

  • #23   11. maj 2015 Vi brugte Bladstrup nær lufthavnen, da vi havde rottweilerne. Hundene var glade for at være der, så det så jeg ingen problemer i

    Men mine franske bulldogs lovede jeg mig selv aldrig ville komme i pension, specielt da vi havde Charlie som havde epilepsi og skulle have medicin nærmest på klokkeslæt og kunne risikere at få anfald. Men skulle vi noget ville vores forældre gerne passe dem


  • #24   11. maj 2015 Hundepension er jo ikke aktuelt for ts hvis det drejer sig om sommerferie i år;) det bliver enormt svært at finde plads nu smiley

  • MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

    Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 100
    #26   11. maj 2015 Jeg oplevede at komme hjem fra ferie til en hund der skulle akut til dyrlægen og syes... Ejer af pensionen mente ikke det var nødvendigt, og sagde den "bare havde revet sig på et søm??", billedet viser hvad der var et åbent kødsår, derudover var resten af kroppen fyldt med bidmærker. Sidste gang jeg nogensinde gør det.
    Skal siges hunden havde været der flere gange uden problemer og vi havde hvalpe trænet derude. (Og stedet havde et godt ry) Jeg bliver også hellere hjemme hvis ikke jeg kan have hunden med eller få den passet af bekendte !


    profilbillede
  • #27   11. maj 2015 de gange jeg har været på besøg i pensioner har der været enormt meget larm, tydeligt utrygge og eller stressede hunde. Jeg har desuden haft en "fornøjelse" at hende min mors hunde fra en pension (som vi fik varmt anbefalet her inde fra). Hundene krøb sammen da de så ejeren af pensionen, havde ingen mad eller vand og var ekstremt tørstige. Desuden havde vores ene hund et besynderligt bidemærket i øret (ejer sagde han ikke havde været sammen med min mors andre hunde). Desuden har jeg set hunde som blev sat sammen med andre hunde i pensionen hvor ejer mente de hyggede sig - men for mig så det bestemt mest ud som om den ene hund hyggede sig og den anden var meget presset af at blive moslet af den anden hund.
    Nej mine hunde kommer ikke sådanne steder. Og nej de bliver heller ikke passet af nogle jeg ikke kender - faktisk bliver de ikke passe at nogle som helst andet ned af ham jeg bor sammen med og så mig - og ja det kan man vel ikke rigtig kalde pasning efter som det er vores hunde. Af og til ser mine forældre eller søster efter dem - men aldrig længere end en dag eller to MAX


  • #29   12. maj 2015 Første gang, var en fin oplevelse. Anden gang var en være oplevelse, Freja havde slet ikke spist noget i 8 dage, hun var blevet meget tynd (hun er slank af natur), og hun skreg nærmest "mor", da hun så min mor. Vi blev overfaldet, da hun så os, og siden er hun ikke meget for, når min mor er der, hun sultestrejker også gerne, hvis andre passer hende.
    Aldrig mere pension.


  • #30   16. maj 2015 det kommer jo an på, hvornår de har ferie. ferieåret starter 1 maj.

Kommentér på:
Hundepension eller ej?

Annonce