{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Tandstilling på hvalp?
  • #2   9. jul 2009 Så man kan ikke se på kæberne allerede nu hvordan de vil komme til at være senere hen?

    Ligner det at denn chi vil få underbid?
    (link fjernet)


  • #3   9. jul 2009 ja den har underbid. Vi har selv haft en hanhund som udviklede skæv kæbe i tandskiftning.
    Kai som vi har nu havde 6/6 saksebid som lille. Da han begyndte at skifte tænder fik han overbid, så tangbid og nu er har han saksebid igen som er blivende.
    Vi solgte en hvalp fra sidste kuld med lille underbid og slet ik så synligt som den hvalp på dit billede. Det underbid regner jeg ik med at det retter sig igen.
    Hvis det er en til avl/udstilling ville jeg ik købe en med underbid. Et lille overbid som hvalp kan nå at rette sig til de er færdige med tandskiftet.


  • #4   9. jul 2009 for mig ligner det ihvertfald at den har underbid allerede nu den hvalp. Hva siger ejeren af hvalpen?

  • #5   9. jul 2009 Ejeren har ikke svaret endnu... Ååh hvor jeg ikke håber den har underbid.

  • #6   9. jul 2009 nej det er da også rigtig surt, når du er faldet for lige netop den her hvalp.
    Hvem er opdrætter?


  • #7   9. jul 2009 her er lige hele albummet. Den black and tan er min ene chi da hun var 16 uger. Synes de ser meget ens ud.

    (link fjernet)

    den er fra tyskland


  • #8   9. jul 2009 nej synes den "røde" hvalps underkæbe ser mere trukket fremad ud. Det er svært at forklare, men det ser mere "anstrengt" ud på den røde end på den b&t.
    Jeg har desværre ik et ret godt billede af min hvalp med underbid (hip hurra for et dårligt kamera... suk). Han kan ses her: (link fjernet)

    Man kan ane hvordan underkæben er trukket længere frem end den er ved normal tandstilling. Ved underbid træder underkæben mere frem.


  • #9   9. jul 2009 Åååhr hvor er det bare typisk når man endelig har fundet den "perfekte" hvalp:...

  • #10   9. jul 2009 men du kan jo selv tjekke hende, når du skal hente hende. Har hun så underbid, jamen så er der jo ik andet for end at køre hjem uden hvalp. Med mindre du er villig til at tage chancen og se om det retter sig, hvilket jeg tror der er små chancer for at det gør.

  • #11   9. jul 2009 Når hunden er omkring et år, kan du være sikker på dens tandstilling :o) Dejligt, ikke??

    Min den gamle havde et lille underbid, da jeg hentede ham og fik perfekte saksebid ved tandskiftet. Min den lille havde sakse, da jeg hentede hende, gik så over i et lille underbid, der blev til et tangbid, som nu ved knap et år ser ud til at ende i et saksebid - ren lotteri!!

    ... Men man skal nok gå efter at købe en hund med et godt bid fra starten. Tror ikke mange retter sig, desværre.


  • #12   9. jul 2009 P.S. Ikke altid man kan se det bare på den "småfornærmede" mine. Ja, den lille røde ser ud til at kunne have et underbid, men jeg ville ikke turde sige noget, før jeg har kigget den i munden.

  • #13   9. jul 2009 Oohr ja det er bare så irriterende. nu troede jeg endelig jeg havde fundet den rigtige hvalp )=

Kommentér på:
Tandstilling på hvalp?

Annonce