Blir mere og mere fokuseret på kattene Blir mere og mere fokuseret på kattene
Hej alle sammen..
Har før spurgt på hvordan man bringer hund og kat sammen, nu er der gået 2 mdr og hunden er SÅ fokuseret på kattene, og løber efter dem og sidder og stirre på dem..
Vi stopper ham altid, men når vi slipper, vil han videre efter katten, han forstår simpelthen ikke de ikke gider ham.. Hvad gør vi?
Skal vi lade dem være, så de selv finder ud af det, eller fortsætte med at stoppe ham igen og igen.. Kattene er lidt træt af ham til tider, men virker ikk som sådan skræmt, de kommer hjem hver dag.. Men de er ikke så meget i stuen som før vi fik hund.. Og det gør lidt ondt i mit hjerte, håber han med alderen måske mister lidt interesse for dem også.. Men kan mårke at det er leg, det håber jeg ihvert fald, for han knurre ikke, men gør når den store kat hvæser af ham, som om han ikk forstår hvad den kat lige laver..
Hvad har i gjort?
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 205
dec 2005
Men efter min mening er hvalpen måske ved at se hvor den passer ind, samtidig med at det er en ikke så gammel hvalp, som er i en pjattesyg alder. Den er sikkert ikke engang klar over hvor stor den er, og derfor tror den at kattene sagtens kan holde til at den fare efter dem...
Jeg kan også sagtens sætte mig ind i din frygt for, at kattene måske en dag ikke kommer hjem, fordi de er trætte af hvalpen. Men jeg blev engang selv rådet til, at når man får hvalp, og har katte i forvejen, så må man ikke snakke med hvalpen først, før man snakker med kattene. Altså du skal ligesom dele din nussetid op, og kattene skal have mest tid. Ved det lyder lidt åndet, men jeg har 7.9.13 aldrig haft en kat, som er flyttet hjemmefra efter jeg begyndte på den metode. Jeg har haft 3 hvalpe gennem tiden, hvor jeg ar haft de samme 2 katte.
Jeg har brugt metoden at sige ARGGG hvergang mine hunde har været for voldsomme ved kattene. Jeg har sat mig meget på gulvet med kattene, og snakket med dem samtidig med at jeg har snakket med hvalpen. Det er svært, det ved jeg godt. Men tror du ikke at kattene vil slå ud efter hvalpen, hvis det bliver for meget for dem? Hvis kattene bare har flugtmuligheder i huset, så ville jeg med opsyn lade dem klare det meste selv...
jun 2009
Ja har på fornemmelsen at hunden ikke ved hvor stor den er..
Den store slår fra sig, men den lille løber bare væk.. Hvor den store bliver, og så får den en hvis det blir for meget..
Den lille slår meget sjældent...
Men mon ikke det blir bedre engang, synes jeg prøver det samme som dig, og det er jo gået fint kan jeg høre..
Tak for dit råd... Sætter pris på det..
dec 2005
Det skal nok komme. Men uha jeg husker godt hvordan det var. Men så længe de kommer ind, og de spiser og vil snakke, så er det ikke helt galt... Nu er det også sommer, så er katte jo mere ude. Mine kommer også kun ind hvis de vil have mad, have lidt nus eller hvis de lige skal give mig en mus.
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.369
feb 2006
jun 2009
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 376
Det lyder hårdt, men det bedste ville være hvis han fik nogen på hovedet mens han er hvalp, for så lære han helt sikkert hvem der bestemmer. De skal nok blive gode venner med tiden ..
Men prøv og lad være med at stoppe dem, selvom det er svært. Går det galt, kan kattene altid flygte et sted hen han ikke kan nå dem.
feb 2006
Jeg er ærgerlig over at jeg bare lod stå til, for han er ikke til at få hjem nu......
jun 2009
Tror nu heldigvis ikk de stikke af nu, de har det ellers som blommen i et æg, og de 2 katte hygger sig sådan når de sover i kælderen med hinanden, og kigger da op i stuen nogle gange.. Så tror også det går, hunden er bare en tand for legesyg...
Blir mere og mere fokuseret på kattene