847 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Blir mere og mere fokuseret på kattene Blir mere og mere fokuseret på kattene

Hej alle sammen..

Har før spurgt på hvordan man bringer hund og kat sammen, nu er der gået 2 mdr og hunden er SÅ fokuseret på kattene, og løber efter dem og sidder og stirre på dem..
Vi stopper ham altid, men når vi slipper, vil han videre efter katten, han forstår simpelthen ikke de ikke gider ham.. Hvad gør vi?
Skal vi lade dem være, så de selv finder ud af det, eller fortsætte med at stoppe ham igen og igen.. Kattene er lidt træt af ham til tider, men virker ikk som sådan skræmt, de kommer hjem hver dag.. Men de er ikke så meget i stuen som før vi fik hund.. Og det gør lidt ondt i mit hjerte, håber han med alderen måske mister lidt interesse for dem også.. Men kan mårke at det er leg, det håber jeg ihvert fald, for han knurre ikke, men gør når den store kat hvæser af ham, som om han ikk forstår hvad den kat lige laver..
Hvad har i gjort?

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blir mere og mere fokuseret på kattene
  • #1   12. jul 2009 Hvor gamle er kattene?

• #2   12. jul 2009 Den lille et år til sep og den store 3 år..

• #3   12. jul 2009 Okay det vil sige at det er unge katte.

Men efter min mening er hvalpen måske ved at se hvor den passer ind, samtidig med at det er en ikke så gammel hvalp, som er i en pjattesyg alder. Den er sikkert ikke engang klar over hvor stor den er, og derfor tror den at kattene sagtens kan holde til at den fare efter dem...

Jeg kan også sagtens sætte mig ind i din frygt for, at kattene måske en dag ikke kommer hjem, fordi de er trætte af hvalpen. Men jeg blev engang selv rådet til, at når man får hvalp, og har katte i forvejen, så må man ikke snakke med hvalpen først, før man snakker med kattene. Altså du skal ligesom dele din nussetid op, og kattene skal have mest tid. Ved det lyder lidt åndet, men jeg har 7.9.13 aldrig haft en kat, som er flyttet hjemmefra efter jeg begyndte på den metode. Jeg har haft 3 hvalpe gennem tiden, hvor jeg ar haft de samme 2 katte.

Jeg har brugt metoden at sige ARGGG hvergang mine hunde har været for voldsomme ved kattene. Jeg har sat mig meget på gulvet med kattene, og snakket med dem samtidig med at jeg har snakket med hvalpen. Det er svært, det ved jeg godt. Men tror du ikke at kattene vil slå ud efter hvalpen, hvis det bliver for meget for dem? Hvis kattene bare har flugtmuligheder i huset, så ville jeg med opsyn lade dem klare det meste selv...

• #4   12. jul 2009 Tak for dit gode råd.. Jeg nusser også rigtig meget om kattene, den lille var hos mig hele aften igår, og så satte vi bordet op, så hunden ikke ku komme tæt på.. Og den store har altid været meget reserveret, og har kun gidet snakke når DEN gad.. Men den lå ved os den anden aften.. De går ude hele dagen..
    Ja har på fornemmelsen at hunden ikke ved hvor stor den er..
    Den store slår fra sig, men den lille løber bare væk.. Hvor den store bliver, og så får den en hvis det blir for meget..
    Den lille slår meget sjældent...
    Men mon ikke det blir bedre engang, synes jeg prøver det samme som dig, og det er jo gået fint kan jeg høre..
    Tak for dit råd... Sætter pris på det..

• #5   12. jul 2009 Det er altid rart at høre at andre har været i samme båd som en selv. Men du gør det helt rigtige, det er jeg næsten sikker på.
    Det skal nok komme. Men uha jeg husker godt hvordan det var. Men så længe de kommer ind, og de spiser og vil snakke, så er det ikke helt galt... Nu er det også sommer, så er katte jo mere ude. Mine kommer også kun ind hvis de vil have mad, have lidt nus eller hvis de lige skal give mig en mus.

• #6   12. jul 2009 Jeg har med stor succes haft en kat på armen og i det hunden gør udfald eller vil løbe hen til katten har den fået et ordenligt strint i hovedet. Hunden var til sidst overbevist om at katten havde et hemmeligt våben og fik stor respekt for den.

• #7   12. jul 2009 ...der skulle stå....."en kat på armen og en vandpistol".....ss

• #8   12. jul 2009 Åh ja en vandpistol var en mulighed at prøve...

• #9   13. jul 2009 Lad dem være. Så finder de ud af det. Han opdager langsomt at den store på 3 højst sansynligt bestemmer, og at han er den laveste ...
    Det lyder hårdt, men det bedste ville være hvis han fik nogen på hovedet mens han er hvalp, for så lære han helt sikkert hvem der bestemmer. De skal nok blive gode venner med tiden ..
    Men prøv og lad være med at stoppe dem, selvom det er svært. Går det galt, kan kattene altid flygte et sted hen han ikke kan nå dem.

• #10   13. jul 2009 Charlotte B.........det vil jeg ikke anbefale. Jeg har netop mistet en af mine katte.............den bor nu ovre på nabogårdens høloft. Den tør ikke komme hjem på grund af min nye hund. De to andre har vendet sig til Zofi, men den tredie er simpelthen for utryg.
    Jeg er ærgerlig over at jeg bare lod stå til, for han er ikke til at få hjem nu......

• #11   14. jul 2009 Ja tror nu også jeg stopper hunden når den jager den lille kat i stuen, det er jo ikke til at tumle med i stuen, det tumlen.. Men hvis den snuser til den store har den fået en på hovedet nogle gange..
    Tror nu heldigvis ikk de stikke af nu, de har det ellers som blommen i et æg, og de 2 katte hygger sig sådan når de sover i kælderen med hinanden, og kigger da op i stuen nogle gange.. Så tror også det går, hunden er bare en tand for legesyg...

Kommentér på:
Blir mere og mere fokuseret på kattene

Annonce