{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Hvalp i flyver eller lang tur i bil... {{forumTopicSubject}}

Vi har købt en tysk pincher i sverige og kenelen siger det er bedst at tage flyveren derover og hente den.... men hvad kræver det at flyve med en hund 8 uger gammel....? flyvetid 1time 15 min, stockholm kbh.

eller køre i bil deroppe og hente den køretid 7 timer på krak, så det jo længere med en lille hvalp.

Hvad synes i eller hvad ved i om dette...?


ps. er det bedst at hente hvalpen som 8 - 9 10 - 11 -eller 12 uger ............. hvorfor...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp i flyver eller lang tur i bil...
  • #1   14. jul 2009 I flyver må du ikke have hvalpen med inde hos jer selv. Den skal være i et bur nede i baggagen. Der bryder jeg mig personligt ikke om. Men kan da godt se at rejsen for hunden på denne måde er kortere.
    Jeg ville dog nok alligevel vælge bilen.

    Jeg synes bestemt det er bedst at få hvalpen som 8 uger gammel.
    Der er moren alligevel træ af dem, og det er der du kan begynde at præge dem selv.


  • #2   14. jul 2009 Christina hvis hunden vejer under 8 kg må den gerne være med i flyveren... Den skal bare stå i en godkendt transporttaske ved dine fødder...

    Så hvalpen er jo også sammen med jer ligemeget hvad...

    Går ud fra I har ansøgt om tilladelse til indførsel osv på forhånd smiley


  • #3   14. jul 2009 Hvis hunden incl transportkasse vejer under 8 kg må du få den med i kabinen hos mange flyselskaber. Men det skal du tjekke op på, ellers kommer den i bagagen.....

    hvis jeg kunne ha hunden hos mig i flyveren ville jeg nok flyve, hvis den skulle ned i bagagen ville jeg kører......


  • #4   14. jul 2009 Og med så lille en hvalp ville jeg helt sikkert vælge 1 time og 15 min på fly...

  • #5   14. jul 2009 tilladelse til indførsel - får man ikke et papir med fra kennelen så man må tage den med til danmark...?...

    og i en taske ved fødderne det kunne måske være en god ide hvis man måtte det... men får sådan e lille en ondt i ørene ligesom mennesker kan få...


  • #6   14. jul 2009 tilladelse til indførsel : http://www.australsk-terrier.dk/3652682 smiley så må jeg lige få gjort det idag

  • #7   14. jul 2009 Her står noget om reglerne for at indføre hvlape til Danmark.

    (link fjernet)


  • #9   14. jul 2009 ja, og så holde mange pauser undrvejs.

  • #10   14. jul 2009 tror også at vi køre op og henter den... det virker bedst for sådan en lille hvalp...

    Men det med at få den ind i danmark.... puuuhhaaaa synes godt nok at der er mange ting der skal gøres....


  • #13   14. jul 2009 Vi har også besluttet at køre derop.

    Skal man købe et bur som den skal bruge også når han er stor eller skal det være et lille bur.... for så har jeg nogle venner som har små bure fra da deres hunde var hvalpe.

    Jeg er meget lykkelig over at der er så mange der gerne vil hjæpe herinde på hundegalleri det er rigtig sødt gjort. mange tak skal i have alle sammen.


    ps. Ellers noget man skal have med på sådan en lang køretur...? til hvalpen altså hehe


  • #15   14. jul 2009 Kennelen ved nok godt at det er bedst at undgå at fodre hvalpen et par timer inden afgang. Derved undgår man en køresyg hvalp.

    Ydermere synes vi at det fungerer bedst at man bare lader hvalpen alene i buret, den skal alligevel vænnes til det før eller senere, og HVIS den bliver ked af det, falder den som oftest hurtigt i søvn.

    Vi har haft stor glæde af at Ymer aldrig har været andre steder i bilen end inde i sit bur. Han peb i et minut for at komme ud den dag vi hentede ham, og så faldt han ellers i søvn. Så sov han ellers i den 1½ time det tog at komme hjem.

    Hvis hvalpen sover, er det en fordel at lade være med at vække den. Men skal man køre lange stræk på motorvej hvor man ved det er svært at holde ind, er det selfølgelig bedst at planlægge stoppene på forhånd...

    Ellers skal I huske bæ-poser, sele / halsbånd og line, vand, en lille skål, evt. et lille stykke legetøj og køkkenrulle smiley

    Held og lykke med det hele!


  • #16   14. jul 2009 Jeg har fået to hvalpe fløjet til USA uden problemer, kørt en til tjekkiet uden problemer .. til stockholm ville jeg køre.

Kommentér på:
Hvalp i flyver eller lang tur i bil...

Annonce