Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe hvalp i Rumænien.
  • #1   4. nov 2017 Jeg ville være dybt bekymret over etiske forhold med lige præcis Rumænien. De har bare ikke samme grundtanker og viden som vi har i DK.

Rent praktisk er det bare at udfylde de rette blanketter til Fødevarestyrelsen og så ledsage hvalpen på rejsen uden mellemlanding. Vel hjemme søger du DKK om overflytning.

• #2   4. nov 2017 Har ikke personlige erfaringer, men her er Fødevarestyrelsens gængse regler, der skal overholdes:

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Guides/Sider/Sådan-rejser-du-med-din-hund.aspx?Indgang=Dyr&Indgangsemne=Rejse+med+kæledyr&

• #3   4. nov 2017 De etiske bekymringer er en ting ja. Men selvfølgelig er der også seriøse opdrætteren der smiley
    Det burde vel ikke være et problem at få den med en flyver fra Rumænien eller hvad? Ved at jeg er nød til at flyve direkte, men tænker der måske er nogle regler med at få den ud landet når den nu ikke er rabi vaccineret?

• #4   4. nov 2017 Læs mit link i #2...det er de officielle regler, du skal følge.

• #5   4. nov 2017 Umiddelbart ser jeg ingen problemer med at få hvalpen ind i dk og helt lovligt. Men har hørt at de skal være rabi vacc for at komme med flyet fra Rumænien. Det har jeg ikke hørt om før nemli.

• #6   4. nov 2017 Hvis du udfylder guiden i linket, kan du læse, at DK tillader ikke-kommerciel flytning af hvalp under 12 uger uden rabies vaccination.

Er du i tvivl, så ring til Fødevarestyrelsen på mandag på 72276900 - men de vil helt sikkert henvise dig til guiden.

Husk der er andre regler du skal opfylde så som korrekt chipning af en embedsdyrlæge udpeget af veterinærmyndigheden i det pågældende land, gyldigt EU selskabsdyrspas og at du og opdrætter skal udfylde en erklæring som skal ledsage dyret.

Men igen...du kan læse det hele, hvis du blot udfylder guiden i linket.

• #7   4. nov 2017 Ja når jeg udfylder skemaet så får jeg svar på at jeg godt kan få hvalpen ind i dk. Det skal Fog bare være et direkte fly. Og det bliver det selvfølgelig også.
    Men tænker mere på det at få den ud af Rumænien. Fik af vide af en idag, at hun mente den skulle være rabi vacc osv i den den kunne komme med flyet til dk. Altså må det være en regl der er i Rumænien?

• #8   4. nov 2017 Jeg kender til reglerne med at få en hvalp ind i dk. Har hentet hvalp i udlandet før. Men har aldrig hørt om at et land har nogle regler for vacc osv når de skal ud af landet.

• #10   4. nov 2017 Hvis du er i tvivl, må du have fat i Fødevarestyrelsens tilsvarende myndighed i Rumænien. De kan måske svare på nogle af dine spørgsmål.

• #11   4. nov 2017 Evt kan du rette henvendelse til den rumænske ambassade i dk for at få at vide hvilken instans i Rumænien du skal henvende dig til, hvis ikke du kan få de rette svar af den danske fødevarestyrelse.

• #12   5. nov 2017 Må prøve at ringe lidt rundt på mandag så

• #13   5. nov 2017 Det er aldrig et problem at få en hvalp UD af et land. Det er altid IND der er problemet. Og da den bare skal ind i DK, fordi I flyver direkte, er det vores regler der gælder.

• #14   5. nov 2017 Rumænien er nemt at importere en ikke vaccineret hvalp fra (yngre end 12 uger):

Chip, eu-pas, hvalpe/killingeerklæring (findes under blanketter hos fvst) og ledsages af ejer.
    Du skal blot kontakte flyselskaberne og høre til deres regler.

• #15   5. nov 2017 Tak
    Altså ingen mærkelig regl i Rumænien om vacc for at få dem ud af landet?

• #16   5. nov 2017 Der er ingen mærkelige regler i Rumænien.
    Man kan nu godt mellemlande med en ikke vaccineret hvalp, blot skal du i så fald kontakte lufthavnen der mellemlandes i og høre om de tillader transit af en ikke vccineret hvalp smiley

• #17   5. nov 2017 Tak for svar. Men heldigvis går der fly direkte

• #18   5. nov 2017 Godt at du har fået rigtig besked nu, men hvem har fortalt dig det med krav ved udførsel ?

Da jeg hentede 10 ugers hvalp i Italien, fik hendes dyrlæge af alle mennesker bildt hende nogenlunde det samme ind, altså at hvalpen skulle være 3 mdr. og rabiesvaccineret for at forlade Italien. På det tidspunkt havde jeg allerede købt flybillet m.m., så jeg sagde til hende, at det troede jeg ikke på. Hun tjekkede så en anden dyrlæge, og det var da heller ikke sandt. Men ind i mellem så får man altså bare den slags underlige oplysninger, også fra folk der burde vide bedre og som man umiddelbart er tilbøjelig til at tro på.

Kommentér på:
Købe hvalp i Rumænien.

Annonce