{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

HD-foto af 12 ugers hvalp. {{forumTopicSubject}}

Vores sidste kuld hvalpe flyttede hjemmefra sidst i maj måned. Den ene er kommet til et hjem hvor de i forvejen har en han på 5 år. De er blevet fantastiske venner og tumler meget. De har også en lille sø i haven og den svømmer hvalpen tit i. En morgen havde den ondt i bagkroppen og familien tog til dyrlæge med den. Deres dyrlæge valgte at HD fotografere den 12 uger gammel, og fik fortalt familien at det ikke ser godt ud da hofterne er løse. De havde grædt i flere dage før de kontakter mig. Min dyrlæge blev rasende da han hørte de havde røntgenfotograferet den. Han sagde citat " røntgenbilleder i den alder kan ikke bruges til andet end at tjene penge på." Vores race hører til gigantracerne og kan først HD-fotograferes når de er 1½ år. Hvalpen fik noget smertestillende og var efter et godt døgn frisk igen og tumler rundt. Hvor er jeg træt af nogle dyrlæger overreagerer og gør familier meget bekymrede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD-foto af 12 ugers hvalp.
  • #1   15. jul 2009 Hej Vibeke.

    Jeg forstår din vrede og frustration. Men jeg tænker om det ikke er Penn Hip dyrlægen har undersøgt? Jeg ANER ikke hvornår man kan undersøge for det?


  • #2   15. jul 2009 Nej, jeg kan så se at PennHip metoden først "anbefales" når hvalpen er minimum 4 måneder.

  • #3   15. jul 2009 Det er sgu da noget svineri af den dyrlæge.
    Og hvorfor vælger familin at vente så længe med at sige det til jer?

    Øv for en kedelig situation....


  • #4   15. jul 2009 Hun var så knust over det dyrlægen havde sagt at hun kom til at græde hver gang hun ville ringe til mig. I øvrigt havde dyrlægen sagt at jeg fodrer mine hunde forkert. Mine egne 3 hunde har alle A hofter,

  • #5   15. jul 2009 Jeg har også selv prøvet at en hvalp har tumlet for vildt med de voksne hunde og så haft ondt i en dag eller to. Jeg har en aftale med min dyrlæge at hvis der bliver problemer så skal hvalpen undersøges hos ham, selvfølgelig på min regning.

  • #6   15. jul 2009 vi fik diesel undersøgt da han heller ikke var ret gammel fodi jeg har angst og det skulle bare gøres men den dyrlæge var rigtig sød og sagde at med en hvalp kunne man ikke regne med noget men at hans hofter bare slet ikke kunne blive bedre

  • #7   15. jul 2009 Så små hvalpe er meget løse i ledene. De ligger f.eks. med bagbenene strakt lige bagud, noget de bestemt ikke kan som voksne. De bevæger sig jo også med kluntede bevægelser, og falder over deres egne ben. Hvalpen er helt frisk igen, men angsten sidder i familien nu.

  • #8   15. jul 2009 K&B: det er ikke korrekt. pennhip er fra 16 uger og HD er fra 12 og 18 mdr, alt efter race.

    Det kan ikke være pennhip, der er blevet fortaget på denne hvalp, da de billeder skal sendes til USA, hvorfra man så får en vurdering - denne vurdering kan dyrlægen ikke slev fortage. Men et HD foto, kan han kigge på og komme med sit bud.


  • #9   15. jul 2009 Sikke et fjols til en dyrlæge...det svarer jo til at man er ved at bygge hus, og klager til tømren over at det regner gennem taget...som ikke er lagt på endnu....

    Nej, man kan bestemt ikke regne med noget i den alder, og normalt er det vel først ved 5 mdrs alderen at de viser tegn på smerter osv, hvis de virkelig har HD, har ALDRIG hørt om en hvalp på 12 uger, der har vist tegn på smerter pga HD....

    Har faktisk hørt om en dyrlæge der kommer fra England(han er i DK), han siger at derovre, er man dyrlæge for at hjælpe, ikke for at tjene penge, som langt de fleste danske dyrlæger vil/gør. Alt bruges i DK til at tjene penge på. tag bare et kejsersnit, det skulle han have 3-4000 kr for, da han ikke mener at det kunne koste mere med arbejdsløn osv. Dem burde vi have nogle flere af:-) Han siger faktisk at det er det samme med Hills foderet, det tjener dyrlægen også på i stor stil, og det er fordi der er så mange forskellige produkter inden for det mærke, så er det nemt at henvise til. Prisen på Hills i England er det halve af hvad det koster i DK...Lidt at tænke over...


Kommentér på:
HD-foto af 12 ugers hvalp.

Annonce