{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Bullterrieren i 22 nyhederne igår {{forumTopicSubject}}

Jeg, var ligesom så mange andre, utroligt forarget over den måde tv2 igår fik markedsført Bullterrieren som en Pitbull
Vi sendte en klage afsted, og i dag fik jeg dette svar:

Du er ikke alene om din iagttagelse.
Jeg beklager meget, at vi brugte et forkert billede i vores indslag om muskel-/kamphunde i går.
Det bliver præciseret i aftenens 22-Nyheder.
Tak for din henvendelse.

Med venlig hilsen / Best Regards

xxxx

Jeg er sgu glad for, for det første, at de vil rette det, og for det andet, at der blev taget sig tid til at svare på klagen!

Og jeg er glad for, at der er så mange der har sendt klager afsted, så vi har mulighed for at få rettet denne misforståelse! THUMBS UP!

Er jeg den eneste der skal se om de får redt trådene ordenligt ud kl 22?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bullterrieren i 22 nyhederne igår
  • #1   16. jul 2009 Jeg så det og råbte så hele stuen hoppede, det er simpelthen for latterligt af de tåber der sidder derinde og finder billeder frem, de aner jo hverken forskel på hund eller kat!!!

  • #2   16. jul 2009 Synes det trist de ikke undersøger tingne ordenligt før de sender ud på tv .


  • #3   16. jul 2009 Jeg var godt nok også hidsig da det skete!
    - De skal jo forestille at være professionelle mennesker der sidder og finder stof frem, og så kan de ikke engang finde det rigtige billede. Det tager ellers max 2 sekunder på google, for os ganske almindelige mennesker, at finde et vellignende billede af en pit!


  • #4   16. jul 2009 Jeg blev også bare GAL!!! Sendte med det samme en klage....


    Det er så pisse belastende, og jeg har lige siddet og forsvaret overfor en hulens masse mennesker, (inkl. familie) at en Bullterrier IKKE er en kamphund, da de selvf. skulle brokke sig over hvorfor jeg har skaffet mig sådan en.. -Og goddyleme ikke om de så LIGE viser en "farlig" bullterrier i tv!?!?!?! ARRRGGHH!!


  • #5   16. jul 2009 Sandra K
    Jamen bullterrieren er jo oprindelig en kamphund....og problemet var jo at de sagde at det var en pitbull....de to racer ligner jo overhovedet ikke hinanden, hvor mange anmeldelser om ulovlige hunde der mon ikke kommer nu??


  • #6   16. jul 2009 Ja, det skader virkelig hundens ry.
    Vi har i forvejen fået MASSER af kommentarer om ''det ikke er en pitbull i har der?'' , og man kan jo ikke engang bebrejde folk, med den måde medierne får det vist på.
    Vi sad også igår og blev helt nervøse, for det kan jo virkelig komme til at skade en, f.eks. hvis vores udlejer havde set det, og havde valgt at tro, at det er en ulovlig hund vi har.


  • #7   16. jul 2009 Bulleren blev i i tidernes morgen brugt til tyrekamp...
    Men det er trist at se de siger det er en pitt og som vivi siger er de slet ikke ens. både udsende og personlighed er vidt forskellige


  • #8   16. jul 2009 Mener da de sagde american bulldog den dag det skedte, eller er det bare mig?

  • #9   16. jul 2009 En bullterrier har aldrig decideret været en kamphund.. Det er blevet modbedist i flere bøger efterhånden. For det første, så blev hunden ''lavet'' efter hundekamp var ulovliggjort i england, og for det andet, så er der puttet flere racer i, som ville forringe hundens ''styrke'' væsentligt.
    Meningen med hunden var, at skabe en utroligt fornem udstillingshund, som kunne ligne de gamle ''bull and terriers'', men hvor farven og udseenet blev skattet over alt andet.
    Det var en hund for overklassen, hvor hundekamp mere var en sport for pøblen..

    Ihvertfald ifølge den research jeg har lavet på det, og de bøger jeg har læst om emnet :o)


  • #10   16. jul 2009 Danielle, LIGE PRÆCIS!


    Altså, der er DALMATINER i en bullterrier, og jeg vil på ingen måder mene, at en dalmatiner er en KAMPhund?!?!


Kommentér på:
Bullterrieren i 22 nyhederne igår

Annonce