Hejsa er ny her :o) {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige siden barnsben drøm om at få en hund
og da jeg aldrig har haft hund vil jeg gerne sætte mig ordenlig ind i det at have en hund før jeg få en købt
jeg er født og opvokset med kat men en kat er jo ikke en hund.
men som sagt har over hovede et forsdag på hunde og det er her jeg vil høre om i vil kunne give nogen gode råd måske titler på nogen børg der er gode at læse enden man få hund.
Det jeg har tænkt på ind til vider er at det skal være en lille hund som jeg skal kunne have med i en bus da jeg værken har bil eller kørekort og er ikke sikker på at jeg nogensinde få det, Så der få er det meget vigtig at hunden ikker er støre en jeg kan have den med i busen,
Hvilket små hunde racer vil i andbefale til en nybegynder
og hvad er vigtig at vide inden man få hund
jeg vil meget gerne forberede mig så godt som over hovede muligt inden jeg en gang bliver hunder ejer
Venlig Hilsen Michelle
Ps. håber i vil være søde og hjælpe lidt :0)
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
Det er en rigtig god begynder bog og den er rigtig god at have ved hånden når man første gange får hund.
Der ud over kan jeg foreslår at købe eller leje denne film fra DKK
http://www.dansk-kennel-klub.dk/999
Eller tager på et af "før du køber hund" kursus
http://www.dansk-kennel-klub.dk/1000
Der ud over findes der vist også en der hedder "dus med din hund"
(link fjernet)
Den kan man også låne på de lokale biblioteker, lige som den fra DKK
Håber du kan bruge noget af det
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 587
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
Jamen velkommen til :))))))))
til at starte med kunne de være en god ide at lave en lille liste den kunne se sådan ud:
ønske- lille hund
hvor meget tid har du-
er der hundetræning i nærheden af dig-
hvor længe skal hunden være alene-
hvor meget pelspleje-
hvor aktiv skal hunden være-
hvad skal hunden bruges til-
hvor meget træning har du tid til-
hvad har du råd til-
det er et lille prej til at finde ud af hvilken hund der passer til dig og dine ønsker.. ved ikke lige om der er noget jeg har glemt.
Når du så har fundet ud af hvilken race du gerne vil have, så ville gå ind og læse yderligere om race, og læse nogle bøger om signaler og adfærd, også gå igang med at finde en kennel hvor de sælger den race du skal have, og de kan også hjælpe og guide dig :)) håber du kan bruge dette
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Ud over de bøger der allerede er nævnt vil jeg nævne "Alfasyndromet" af Anderes Halgren. Men bortset fra det vil jeg mener at du skal holde dig fra bøger som omhandler adfærd som er mere end 10 år gamle. Der er nemlig komme meget ny forskning til inden for de sidste 10 år og mange af de gamle teorier er blevet tilbagevist.
Når du har fundet en race vil jeg klart anbefale at du bruger de ekstra penge på at købe en hund med DKK-tavle fra en dygtig opdrætter, også selv om du ikke vil udstille eller opdrætte. Det giver måde dig og hunden de bedste forudsætninger. Folk herinde kan helt sikkert hjælpe med at finde en god kennel.
Held og lykke!
maj 2007
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.174
har tænkt at jeg skal gå til hvalpe træning og sener hen hunde træning
men hvor det lige findes henne ved jeg ikke men gå da lidt ud fra at det findes et sted hvis ikke fler steder her i ebjerg
hmmm pelsplage ? ja det ved jeg ikke tror ikke det skal være det store pelsplage kan ikke førstille mig at jeg gider at bruge fler timer hver dag på det, men hvem ved jeg har jo ikke rigtig prøvet det
hvor aktiv den skal være ja det ved jeg ikke, bare ikke alt få aktiv
hunden skal helt klart være en hygge skøde hund eller hvad man nu kalder det
den skal være alene hjemme 3 timer om dagen ca
og den skal helt kunne sammen med katte da jeg har Nico
Tid,træning og råd jeg det skulle der jerne være plads til da jeg er i en alder på 25 blevet førtidspansonist
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Her er et link til 'Hurra ! Vi har fået hvalp' som er skrevet på frivillig basis af Annette Staun og Lotte Evers. Bogen koster en flad halvtresser....
(link fjernet)
Det vil være anbefalligt at du læser dette link www.dinhvalp.dk/index.htm de kan hjælpe dig med at komme godt igang.i
Måske ville det heller ikke være af vejen at tilmelde dig kurset 'Før du køber hund kursus' under DKK regi (Kurset koster 50kr/hund).
Jeg har dog ingen erfaring med dette kursus om indholdet er godt eller ej men de kan ihverfald fortælle om vigtigheden af at købe hvalp af en seriøs opdrætter, hvad bør du tænke på, før du anskaffer en hund, om de forskellige hunderacer osv.
www.dansk-kennel-klub.dk/1000
jul 2009
få så hved men hvad der ligger bag den kan førstille mig atdet er lidt lige som med stamtavle katte
maj 2007
nov 2004
DHL stamtavle er for de 'opdrætter' der er smidt ud af DKK og stamtavlen er intet værd.
DHL har igen regler om at hundene skal sundhedstjekkes
maj 2007
nov 2004
jan 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 691
maj 2007
jul 2009
Hejsa er ny her :o)