571 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

er det kun mig der syntes det er synd er det kun mig der syntes det er synd

i onsdags var vi i djurs sommerland, det var meget varmt og alligevel har folk valgt og tage déres hunde med.. de går rundt der i 27 graders varme og ligner bestemt ikke nogen der syntes det er særligt dejligt... undskyld det sure opstød syntes bare det nærmer sig dyre mishandling... kunne personligt aldrig drømme om og tage tulle med sådan nogle steder i sådan en varme.....

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det kun mig der syntes det er synd
  • #1   17. jul 2009 Tjaaa hellere med i parken, end i bilen

• #2   17. jul 2009 Lad hunden blive hjemme - det er ikke hundens tarv at blive slæbt i forlystelsesparker og varme biler ..

Synes folk tænker med røven!

• #3   17. jul 2009 ja det er helt forfærdeligt... jeg tror hellere de vil være selv hjemme . jeg syntes bare det er så synd. man har lyst til og spørge folk om de kunne tænke sig en hel dag i sommer varmen med dyne jakke på uden mulighed for og lægge sig i skyggen og slappe af

• #4   17. jul 2009 Hvis man går stille og roligt rundt, holder pauser, sidder i skyggen og giver hunden adgang til vand synes jeg ikke at det er synd - men det må komme an på hunden. Min hund spænede rundt i haven (sommerhus) hele den uge der var hedebølge. Om vi havde været et andet sted tror jeg ikke ville have generet ham (han ville måske nok begynde at kede sig, men det er en anden snak).

Jeg kender min hund og ved at han foretrækker mit (eller enhver andens) selskab frem for at sidde alene hjemme. Andre hunde har det måske mindre godt med steder hvor der færdes mange mennesker, og der vil jeg nok mene at hjemmer ville have været bedst

• #5   17. jul 2009 Jeg havde Fie med 4½ time på frilnadsmuseumet den ene dag, det nød hun i fulde drag, og det er vel stort set det samme.

• #6   17. jul 2009 Altså i de varmeste timer så lad hunden blive hjemme men ellers så tag den da med.

Min gamle hund var da med i Djurs, fårup og you name it.
    Jeg kan ikke selv tåle sol og varme særlig godt så Bine og jeg opholdt os i skyggen og vi hyggede med at betragte de mange mennesker og børn og vi holdt alle mange vand- og hvilepauser. Bine var med overalt hvor det overhovedet var muligt i alle de år hun havde lyst og overskud til dette og det var da en fornøjelse at hele familien var samlet på familiedage.

Alting med måde. Hvis ejerne tager de nødvendige hensyn og indretter sig efter hundens behov så synes jeg at det er fint at de tager vovsen med ... Det bliver hurtigt en vane at tage de nødvendige hensyn :o)

Men den skal IKKE sidde i en varm bil så hellere lade den være hjemme ..

• #7   17. jul 2009 Jeg synes der er stor forskel på HVORDAN man gør det.
    Jeg havde Aiko med til et dyrskue for noget tid siden, og et var rigtig vamt, og stort tivoli og meget larm, men vi sørgede hele tiden for at han havde koldt vand lige ved næsen, og så var vi der ikke mere end i 3 timer, så kørte vi den lille basse hjem... og og og så undgik vi selvfølgelig tivoliet og for store menneskemængder...
    Det synes jeg er okay.
    Men der er også folk der gik med deres hunde inde til selve tivoliet, i mange timer! Det synes jeg ikke er okay..
    Men det vigtigste er vel at kende sin hund og læse den hvis den synes at det er for meget og gerne vil hjem.
    Aiko synes at turen var rigtig sjov og spændende, men sagde også selv til da han synes han var træt og ville hjem.

Det med hund i bilen er på ingen måde okay i den her varme!

• #8   17. jul 2009 vil lige sige vi var der i elleve timer og vi så de samme hunde mange gange... selvfølgeligt skal de ikke sidde i bilen men så må man vælge hva man vil i sin ferie inden man bestemmer om man vil have sin hund med..og de hunde vi så i onsdags lignede ikke nogen hyggede sig

• #9   17. jul 2009 nå må heller få lavet noget kigger lige lidt senere

• #10   17. jul 2009 Hvis man er på camping eller lignende, er det vel bedre at have hunden med, frem for at efterlade den i et varmt telt eller i en varm bil.
    Hvis bare man husker at tage hensyn til hunden, kan jeg ikke se det store problem i det.
    Min hund har det da også varmt, men alligevel kan han finde på at lægge sig i solen i haven indtil han puster så meget han bliver nødt til at gå i skyggen.

• #12   18. jul 2009 De to små: Og hvis du havde en hund der trives blandt masser og mennesker og uro og som elskede de dejlige eventyr med familien ville du så stadig lade denne blive hjemme eller ville du se på den individuelle hund og tage den hund med der elsker en tur i sommerland med familien og virkelig får noget ud af det eller er det individuelle lige meget og det er bare synd for alle hunde basta ?

Min gamle hund var den mest selvsikre velafbalancerede hund som elskede at være med hvor tingene skete og bare hun var sammen med os var hun lykkelig.
    Derimod knuste det hendes hjerte hver gang hun skulle være alene hjemme ...

Dette ændrede sig da hun blev gammel hvor hun foretrak at blive hjemme og derfor var det selvf. det hun skulle ...

Hun blev små 16 år og aldrig i de år var der nogen problemer med at have hende med overalt ...

Alle hunde er forskellige og fordi din hund ville hade det er det så synd for alle hunde?

Synes mange herinde har en utrolig tendens til at overføre deres egne hundes behov på andres. Min hund ville ikke trives hvis den skulle leve samme tilværelse som andre hunde i denne tråd, på den anden side ville deres hunde sikkert ikke trives med den måde min hund lever på.

• #13   18. jul 2009 Ja jeg vil så gerne stille et spørgsmål om skyggernes kvalitet...er den bedre hjemme end i en forlystelsespark....?
    Selvfølgelig kan hunden komme med overalt hvis man tager hensyn til at den ikke opholder sig for længe i solen....og det gælder uanset hvor på kloden man opholder sig....der bliver dømt "dyremishandling" bare man slår en prut i dag......kedelig tendens...

• #14   18. jul 2009 Lise: Enig ...

Kommentér på:
er det kun mig der syntes det er synd

Annonce