Lorte hund {{forumTopicSubject}}
Silas blev jo kastreret her for 5 dage siden og da jeg var inde og hente ham spurgte jeg efter skærme eller dragter til dem begge, for at beskytte det. Dyrlægen sagde at den slags brugte de ikke, da deres erfaring var at hundene godt kunne lade såret være.
Fair nok - da vi kom hjem gik det også fint nok, men Silas viste stor interesse for såret. Han fik et par løbetidsbukser på. Men i løbet af natten havde han fået bidt et sting op.
Vi fik lånt en skærm og han fik den på.
Her til aften fik han så lov at få den af, netop fordi dyrlægen mener at skærme er til mere gene end gavn - og det gik rigtig fint. Indtil nu...
Tog igen Silas i at ligge og bide i såret og han har nu bidt alle pånær et sting op *suk*
Det bløder ikke eller noget og sidder sådan nogen lunde sammen. Han har self fået skærmen på igen og har lagt ham ind i buret, så han ikke kan lave noget voldsomt.
Mit spørgsmål er så. Er det vokset nok sammen til at han kan gå med det til mandag? Eller skal jeg forstyrre dyrlægen nu?
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.636
Jeg ville ikke vække ham for det, men ville få det gjort færdigt hurtigst muligt..
Mine katte fandt også ud af at tage skærmene af få dage inden, og den ene pillede alle sine sting ud.. Arret blev møggrimt, men det ses heldigvis ikke rigtigt..
Det var heldigvis en lørdag middag hvor dylle havde åbent, så jeg kom bare ind og fik det fjernet..
Og det der med skærmen.. Tja, nogle hunde kan godt lade det være i fred, andre kan ikke.. Forstår ikke at man ikke kan få dem med for en sikkerheds skyld..
Da Bassen blev ordnet, rørte hun det ikke (stoppede hende een gang kun) men hun fik alligevel en t-shirt på når hun var alene, eller jeg sov..
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 597 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.900
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
Line: Silas er meget vild. Legesyg, hopper op og ned af ting uden rigtig at have styr på sig selv. Derfor jeg har lagt ham ind i buret. For ellers går det op, det er helt 100 med den fart han har på.
dec 2008
det stakkels pus.. Bassen gik fint med sin..
Da jeg gav hende kraven på (jeg forlangte en) sad hun BOMstille og ville ingenting!
Rigtig ynkeligt kræ..
Men hun var så legesyg at jeg gav hende krave på når vi gik tur, for så var hun mindre ivrig, og forsøgte ikke at lege og hoppe rundt hvis vi mødte nogle andre hunde..
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
apr 2005
Så t-shirten er bedst til at forhindre slikkeri.
Men Silas er slem. Og den skærm fylder hele mit hjem og han går ind i ting med den. Det er lidt synd for ham fordi han konstant bliver stoppe af den, men det gør ham ikke mindre aktiv. Han er bare en vims hund.
apr 2005
Tænkte nemlig også på de uheldige bevægelser og det er derfor han er i bur nu. Men det er self også synd hvis han skal ligge der de næste 9 dage :-S
dec 2008
Hun er jo en stor hund, så skærmen var MEGET stor og TUNG! Med snoren i halsbåndet den sad i, kunne jeg "hive" så jeg hjalp hende med at løfte skærmen..
Det lyder lidt voldsomt, men hun blev altså ikke kvalt af det..
Sådan lærte hun at gå med den på.. Hun stoppede dog stadig når hun gik ind i ting, men efter lidt tid forstod hun at bakke..
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Steristrips er en form for plaster som bruges til at holde sårkanter sammen. Fx, hvis et sår ikke skal limes eller syes så kan man prøve med steristrips. Tit vælger man dog både at sy og at bruge steristrips http://foerstehjaelpsudstyr.dk/produkter/4-plaster-faerdig-klippet/53-steristrips-brev-25-stk/
Men plaster er fint :o)
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
apr 2005
Lykke: Ok jamen så må han jo gå med det sådan. Men det er vist også noget med at det både er syet udenpå og indeni, ikke?
Jeg er ret ligeglad med hvordan aret kommer til at se ud - bare Silas har det godt. Men hans "vims-hed" dur slet ikke sammen med det at skulle holde sig i ro.
nov 2006
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
Mener ikke min han var syet indeni, men det er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Så jo de findes skam, og jeg synes det er fint, hvis hundene kan klare sig uden.. Kan de ikke, skal de naturligvis have skærm/badering/bodystocking..
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Måske ville det ikke være af vejen at ringen til dyrlægevagten og få en snak med dem.
I fik vel noget sårpleje med hjem af dyrlægen ikk?
Ellers rens/dyp med kompresser da de ikke fnugger forsigtig såret med klorhexidin og når det er helt tørt fordel/smør et meget tyndt lag som bliver absorberet af hunden Fucicort creme på området. Cremen virker bakteriedræbende plus det indehlder binybarkhormon
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 298
Trods dette var jeg dog så uheldig at 5 dage efter sprang det g jeg stod med en hund hvis tarme var faldet ud af maven på hende. Der var gået hul i hendes bughule også.
Så jeg tog lige 10 dag emere med kraven og denne gang også en bodystocking. Hun vænnede sig enormt hurtigt til kraven anden gang frem for første gang. Men jeg havde også set hvad der kunne ske uden denne så tror selv jeg ændrede min adfærd over for hende og havde nok ikke så ondt af at hun skulle have den på, som jeg havde de første 10 dage...
Hellere 10 dage med kraven end sådan en tur igen. Hun kæmpede virkelig for sit liv de første dage derefter...
Så lige en lille skræk historie herfra.
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 298
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.043
Pøj pøj med den bette, er ikke nemt når han bare har krudt i røven ;o)
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Min Beuty var også en "Damp-hund" da hun fik kennelhoste som lille, og der skal de jo også holdes i ro, da det er det eneste som hjælper, men at få en DAMPhund til at holde sig i ro er MEGET lettere sagt end gjort.;o))
Men bortset fra min "udenomssnak, så lyder det til at han er super sund og heler rigtigt godt, så selv efter 5 dage kan han sagtens være vokset så godt sammen at han "bare" skal holdes i ro.
"Sorry" men kan ikke la være med at trække på smilebåndet hver gang jeg skriver "Bare holdes i ro" ;o))
Men jeg er sikker på at DU har styr på tingene. dog ville jeg da også lige gi dr.dyr et kald i morgen el.hvorfor ikke NU, bare for en sikkerheds skyld, ved godt at vagtægerne helst ser at man kun ringer når man står med en næsten død hund i armene, men et råd er vel OK når det drejer sig om overbidte tråde, som i din drengs tilfælde.
Wish you Real Good Luck, med Damp-drengen *Ss*
dec 2007
Kender forøvrigt ingen dyller som har givet noget med hjem andet end medicin, resten må man ski selv klare, "dumme dyller"
Men en "badering" er MEGET bedre end en skærm, vufferne kan bevæge sig frit og se til alle sider, men kan ikke komme til såret, så HVIS nogen læser dette og i skal ha Fikset vuffen, så få en "badering" frem for en skærm. *Ss*
apr 2005
Plasteret sidder fint til hans hud. Han er jo hårløs, så ingen problemer der.
Jeg tror jeg ringer til dr dyr nu. Måske er jeg heldig at det er min egen dyrlæge der har vagten.
nov 2006
Og ja, man skal komm hurtigt, hvis det skal syes igen, men det kan kun lade sig gøre, hvis såret er helt frisk, altså lige efter operationen, da kødet som sagt dør, hvis der er åbne "flapper".At man syer hunde, tror jeg kun at det er fordi det skal se pænt ud. Dog vil jeg sige, at har endnu ikke set noget grimt ar hos kalve, selvom de ikke er syet.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.207
Meegò derimod, blev nød til at have skærm på hele tiden nærmest. Eller det vil sige de første 4-5 dage havde han, så var det vokset så meget sammen at det ikke var nædvendigt. De første dage er det jo underligt for hunden og interessant. De næste dage begynder det at klø, sp jeg tror ikke det er noget problem med Silas.
Han skal nok klare det, og hvis det ikke væsker eller bløder, så er søret jo lukket.
feb 2009
nov 2006
feb 2009
nov 2006
dec 2007
Jeg har for nyligt læst at man er begyndt at sy hestene netop pga.de kan ta sig nogle gevaldige løbe/bukke ture, og så er det at det kan gå galt, så derfor er en del dyller så begyndt at sy dem sammen, for ellers blev de også bare "snittet" og så var det overstået.
nov 2006
dec 2007
Men med dem jeg har set "i de flesete tilfælde" så har de dyr ikke meget plads at springe rundt på, men forstå mig ret, dermed mener jeg langt fra at alle, lader deres dyr så i små båse osv. men det forekommer stadig i stor stil, da det jo letter arbejdet v/rengøring, fodring osv.
Jeg har det stadigt dårligt af at huske hvordan de små grislinger "fra forrige sommer", bare blev bare hevet op i halerne og Klip så var halerne kappet og mens de nu var oppe så blev hjørnetænderne da også lige kappede, også ned til den fastspændte mor igen, færdigt arbejde..
Ikke lige min kop te, hvis jeg kan udtrykke det sådan. Så jeg er lykkelig for ikke at være landmand, hvis tingene foregår på den måde *Ss*
nov 2006
Ja, de stakkels grise har jo førhen ikek fået bedøvelse...man regnede ikke med at det gjorde ondt....hmmm. Anyway, jeg mener at de nu skal bedøves, før man må kastrere, men det kan være at jeg tager fejl.
Lorte hund