{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Hvilken race? mellem-lille hund {{forumTopicSubject}}

Min onkel er på jagt efter en hund og han har derfor spurgt mig om jeg vil hjælpe ham med at lede.
Han søger en hund i cocker størrelse eller mindre.
Den må ikke være gøende.
Den skal være samarbejdsvillig.
Den skal være menneskeglad og nem at træne.

Han nyder meget at være på camping og er ofte ved stranden, og hunden skal være hans trofaste følgesvend.
Han går på pension næste år, så de vil være sammen næsten 24/7.
Han ønsker ikke en alt for selvstændig hund, og den skal gerne kunne lære at gå løs.
Han har før haft dobermann og en blanding.
Jeg tænker Dansk/svensk gårdhund, men ved ikke så frygtelig meget om dem.

Jeg skriver sådan set bare dette indlæg for, at høre om der er nogen der har nogle gode forslag til valg af race?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race? mellem-lille hund
  • #1   20. jul 2009 dansk svensk er en dejlig trofast hund, den er aktiv og glad for at lære havde en da jeg var mindre og den elskede at være med alle steder, min papfar var nedbryder og den var tit med ham på arbejde hvor den gik frit. han lærte hurtigt hvordan han skulle bevæge sig mellem nedbrudte bygninger.

  • #2   20. jul 2009 jeg ville også sige dansk svensk gårdhund, der liv i dem, og de bliver for det meste gamle hunde(=
    Men hvis du vil vide noget om racen kan du bare skrive nogle spg til mig (=


  • #3   20. jul 2009 Synes faktisk ikke det er helt nemt at finde en mindre hund der passer til hans krav.
    Jeg tænker også lidt på cavalier king charles spaniel.
    Hvor aktiv er en dansk/svensk?


  • #4   20. jul 2009 Han har også snakket om en blanding fra et internat. Men tror ikke det er helt nemt at finde mindre racer på internaterne.

  • #5   20. jul 2009 Jeg synes da der er flere gode muligheder, puddel og bichon racerne kunne sagtens leve op til hans umiddelbare krav smiley


  • #6   20. jul 2009 altså nu var vores meget aktiv, men vi boede et sted hvor han hele tide gik fri og havde sin bror og en rottweiler at slås med så tror også lidt det har noget at gøre med hvad men selv tilbyder hunden, har selv en amerikansk bulldog som ellers skulle værre meget aktiv men altså hvis hun er inden døre ligger hun som regl og slapper af!
    så tror det har meget at gøre med hvad man vænner sin hund til!


  • #7   20. jul 2009 Ginne- Dem kigger jeg lige på:) Og de er ikke gøende? For jeg tror det er der der skræmmer ham lidt omkring de mindre hunde.
    Der skal ikke være en super aktiv hund.


  • #8   20. jul 2009 en D/S skulle jeg mene er MEGET aktiv og kræver en del motion og aktivering... Dertil kunne jeg godt forestille mig at den gerne vil gø lidt?

  • #9   20. jul 2009 Jeanette- Jaa du har nok til dels ret. Men er det en race der kræver flere timers mental stimulering og lange gåture, så tror jeg ikke det er en race for ham.
    Den skal kunne affinde sig med at være med ham på camping og rende rundt der og ved stranden.


  • #10   20. jul 2009 Caroline- Det er også mit umiddelbare indtryk, men kender ikke så meget til racen

  • #11   20. jul 2009 Den skal forresten også være god til børn og andre hunde:)

  • #12   20. jul 2009 jeg har lige hørt om en race jeg aldrig har hørt om før, men ud fra hvad jeg kan læse om dem, så passer de da egentlig meget godt til din onkels behov...

    det er denne race, og der er nogle eksemplarer her på HG af dem :
    Xoloitzcuintle



  • #13   20. jul 2009 http://hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=31925

    ved denne hun, under beskrivelse, er der en udførlig racebeskrivelse.....


  • #14   20. jul 2009 hun=hund

  • #15   20. jul 2009 Camilla: Kan du ikke beskrive din onkel lidt, altså hvordan han er som person og hvor aktiv han er?

    En Cavalier tror jeg er en rigtig fin lille partner in life - de virker super søde og nemme at have med at gøre og er meget omgængelige. De er fine at træne og jeg tror heller ikke de gør meget. Der er nok lidt pelspleje selvfølgelig...


  • #16   20. jul 2009 Jeg synes bestemt ikke de har tendens til gøen...
    De er i mine øjne netop, små venlige hunde, uden tendens til hund/hund eller kønsagressioner, uden overdreven reservation overfor mennesker. Uden det store vagt eller jagt instinkt. Glad og udadvendte. Easy going, og tilpasningsdygige, og ville elske et liv hos en let aktiv ældre person, der kan gå og nusse om dem hele dagen, og lære dem lidt triks i ny og næ smiley Ingen stress tendenser, eller irriterende instinkter man skal arbejde voldsomt med for at kontrolere.
    De er netop skabt til at være følgesvende! Og de gør det oven ud godtpå det punkt smiley

    Jeg har besøgt bla. en opdrætter med Bolognese og Bichon Frise, ikke et vov kom der fra nogen af hendes hunde! (og hun havde vel en ti stykker gående i køkkenet). Min nær ved og næsten opdrætter har jeg været hos flere gange - ikke et pip kommer der fra hendes bologneser. Og når vi er på udstillinger, er det ikke fra vores racer larmen stammer!
    Og mit indtryk af de hunde jeg kender af de andre racer - havanese, malteser og coton de tulear er at de heller ikke på nogen måde er anstrengende på det punkt! (Jeg kender ingen löwchen - så den vil jeg ikke snakke for meget om).
    Pudlen synes jeg afhænger lidt at temperamentet - de pudler som jeg høre der gøer, virker på mig ofte som let nervøse. Men den er til gengæld mere aktiv end bichon'erne. Det var mere hvis han ønskede et alternativ med lidt mere krudt i trods alt...

    Det man virkelig skal være obs på hos de racer er pelsplejen...


  • #17   20. jul 2009 Caroline- Han er en meget stille og rolig mand. Han er ikke særlig aktiv, men opholder sig meget i hans campingvogn og tar tit på ture til stranden osv.
    Det er meningen at hunden skal følge ham stort set overalt, og den campingplads han er på er meget hundevenlig, og der vil de gå ture og tage til stranden sammen.
    I bund og grund savner han en der kan holde ham med selskab.


  • #18   20. jul 2009 Ginne- Har læst lidt om dem, og det lyder til at de vil passe godt til ham. Men kan de evt klippes? Tvivler på at han gider særlig meget pelspleje.

  • #19   20. jul 2009 Jeg har ikke så stor forstand på de mindre racer, men jeg ville ikke anbefale en DSG..
    Det er gode og lærenemme hunde, som passer til mange af kravene. Men det er en aktiv hund, og den er altid på!!..

    Min ekskærestes mor havde en, og den var velopdragen og god til at gå fri, men den sov aldrig.. Hvis der var det mindste, var den frisk og klar, og altid parat til at lave en masse.

    En af mine naboer har også en DSG - hun ville gerne have en mindre rolig hund, nu hvor hun var kommet op i alderen, men hun fik godt nok ikke hvad hun bad om.. Men hun er glad for sin hund..


  • #20   20. jul 2009 Camilla> Man kan jo altid klippe sin hund smiley Man skal bare være obs på det kan påvirke hundens eget forsvar mod vind og vejr, så en klippet hund kan kræve et dækken til vinter og ekstra beskyttelse mod varme om sommeren. Pelsen kan også ændre struktur og blive mere ru (ikke at sammenligne med ruhårede hunde!). Men går man ikke på udstillinger er det jo underordnet!
    Det eneste jeg vil sige er, at så synes jeg jo man i så fald, bør nævne for opdrætteren af hunden, at man ikke ønske at udstille - så hvis der måtte stå en køber der ønsker dette - at man får fordelt hvalpene "rigtigt". smiley

    Og selv om man klipper ned - så er der stadig en vis pelspleje man ikke kommer uden om.


  • #21   20. jul 2009 hvad med fransk bulldog, de gør ikke så meget.

  • #22   20. jul 2009 Ginne- Jeg vil prøve at nævne de racer for ham

    Vicky- Tror ikke det er noget for ham udfra hvad han har sagt til mig.


  • #23   20. jul 2009 EN mops er jo også en fantastisk følgesvend - den følger dig ihvertfald hvorend du går og foretrækker at ligge helt op af dig. Det er en super hund til ældre da den ikke kræver meget motion og er stille og rolig. Den gør heller ikke - minimal pelspleje osv.

  • #24   20. jul 2009 En dansk/svensk ville være et ret godt bud. De er jo små nemme hunde, som man kan tage med sig over alt.
    Også er de ofte fri for en masse sygdomme, som andre små hunde døjer med smiley
    Held og lykke med det....


  • #25   20. jul 2009 Hvad med en Clumber Spaniel ? De er dog en smule større og tungere end cockere men mere rolige og ikke helt så motions og aktivitetskrævende.

  • #26   20. jul 2009 Jeg tænkte en australsk kelpie... men det er kun fordi han ønske en der er træningsvillig.. Og det må siges.

    Den er umildbart det han søger... Min opdrætter har 3 ualmindelig dejlig hanner til salg. (hun bor i holstebro) utrolig godt menneske/hunde- glade

    Men størrelsen, den er ca på størrelse med en cocker...

    Send en BP så kan jeg sende ydeligere oplysninge hvis han er interesseret.



  • #27   20. jul 2009 Mathilde- Den skal være samarbejdsvillig og nem at træne:) Han lærer selvfølgelig hunden den basale lydighed.
    Det kunne godt være et rigtigt godt bud:)
    Men det er ikke lige her og nu han skal have hunden, da han vil vente til han går på pension efter jul.



  • #28   20. jul 2009 Miemiv- Skriver den lige ned:)
    De cockere jeg kender ville elske den livsstil han fører, og det er ikke udelukket at det bliver en cocker. Men jeg er i tvivl om han ved hvor meget mental stimulering de kræver.
    Han har haft en blanding af cocker og cavalier før.


  • #29   20. jul 2009 Jeg tror umiddelbart en kelpie vil være en for stor mundfuld m.h.t. aktivering for det er en meget aktiv og næsten utrættelig arbejdshund på linje med en border collie, så vidt jeg kender til dem. Men det kan Mathilde sige meget mere om.

    Du kan læse mere om Clumber Spaniel her (engelsk)
    http://www.dogbreedinfo.com/clumberspaniel.htm


  • #32   20. jul 2009 Moppe- EN hund med stor tendens til at gø er udelukket. Det dur ikke at have sådan en hund med på camping og ferie.

    Miemiv- Tror Mathilde har læst forkert:) Hun troede der stod træningsvillig:)


  • #33   20. jul 2009 Carina- En jack russel er da meget aktiv

  • #34   20. jul 2009 Camilla

    Vores er nu meget rolig...

    Hun kan sagtens være meget aktiv, og nyder <at være det en gang imellem, men i det daglige er hun meget rolig.

    Hun er utrolig nem at have med alle steder, og lystrer altid.


  • #35   20. jul 2009 Carina- Okay...Det er en af de racer min onkel selv har snakket om, men jeg sagde jeg troede den var for aktiv.

  • #36   21. jul 2009 mine hunde gør ikke det store, kun hvis der er en anden hund der gø af dem, over på den anden side er der karenterrer og de gør hele tiden.
    De kræver en del motion, de små nok til at tage ned i en taske hvis man skal med bussen, de bliver for det meste gamle, og de inteligente (fx se hvad min thilde har lært på 3 måneder på min profil)
    det er en hurtig hund, en modig hund, nysgerie, og en sund race uden de store fejl mange race hunde ligger inde med.


Kommentér på:
Hvilken race? mellem-lille hund

Annonce