Toffie - er nødt til at dele dette Toffie - er nødt til at dele dette
Jeg er simpelthen nødt til at dele dette med jer.
Jeg ved ikke, om I kan huske, at vi fik Toffie for lidt over et år siden.
Han var bange, nervøs og lavede rigtig mange overspringshandlinger.
Når jeg prøvede at frisere ham, rystede han voldsomt over hele kroppen. Han gispede efter vejret, og så lagde han sig helt flat ned på gulvet.
Han var virkelig ikke meget for at blive friseret.
Efterhånden som tiden er gået, er han begyndt at slappe af, når jeg friserer ham.
I dag ville jeg lige frisere Emma, for at fjerne en masse løse hår. Toffie kom hen, og så smed han sig på mine ben. Han ville også friseres ;-))))
Han både stod og logrede, han lagde sig på ryggen, han lagde sig på siden og han "smilede" hele tiden.
Toffie hoppede rundt, og halen kørte fra side til side. Jeg fik sq en helt klump i halsen, for den forandring der er sket med ham er kolosal stor.
Han er blevet en helt anden hund i dag.
Han både leger, hopper "driller" og er efterhånden en rigtig hund.
Jeg vil lige høre. I dag satte han tænderne stille og roligt i min arm, men han bed på ingen måde. jeg sagde stille neej til ham, hvorpå han stoppede igen. Så begyndte han at nivre med fortnderne - også på min arm, og igen sagde jeg stille neej, hvorpå han stoppede igen.
Jeg ser det som et udtryk for, at han er blevet helt dus med børste, karte og kam, men også en form for "flles soignering", men er ikke helt sikker.
Tolker jeg det rigtigt?
Nå men alt i alt ville jeg bare fortælle, at Toffie er blevet SÅÅ dejlig.
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
Min Balou kommer også tit hen og tager hele min hånd ind i munden - han bider ikke men holder den bare der - jeg tror han synes det der hyggeligt
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Min vaps gumler indimellem voldsomt meget på mig eftersom hun skifter tænder men indimellem tager hun også bare forsigtigt fat og ligesom vibrerer lidt...
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
Toffie er en vosen dreng på snart 4 år, så han er ikke ved at skifte tænder.
Han kom fra et hjem, hvor han blev misrygtet, så derfor reagerede han som han gjorde dengang.
I dag kan vi mærke, at han er ved at udvikle sig i positiv retning.
I lang tid havde jeg det lidt "svært" med ham, for han var "helt forkert" som hund. Jeg var lidt nervøs for at han skulle bide vores børn, men han har ikke gjort det, og i dag er jeg slet ikke nervøs mere. ;-))
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
Hvis jeg tager hånden til mig henter hun den igen med tænderne og liger så lige så stille med den i munden :o)
Tror det er et tegn på samhørighed. Jeg ser min brors den lille amstaff tit lægge op til at den store bider den forsigtigt i kinden og holder fast. Hun kan også godt lide at vi gør det så tror det er kærtegn :o) Lige så vel som det jo er tillid uden lige :o)
Dog har jeg bedt Kia ikke nappe da hun kan komme til at lave frygtelig skade på skrøbelig hud (ældre eller børn) ved den form for kærtegn :o)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.793
Hun gør det på mig, hvis jeg sidder og kilder eller klør hende *G*
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 465
Toffie - er nødt til at dele dette