{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamtavler
  • #1   24. jul 2009 DKK er under FCI Fédération Cynologique Internationale
    DHL. er en eller anden privat forening, som ikke har de samme retningslinjer som DKK.

• #2   24. jul 2009 Okay, men bag på min stamtavle i bunden står der at de er medlem af F.C.I

• #3   24. jul 2009 Vivian>> Det lyder underligt, da hvert land kun kan have en forening under F.C.I.

Kan du ikke tage et billede eller scanne din tavle ind, det kunne da være interessant at se smiley

• #4   24. jul 2009 FCI og F.C.I er ikke det samme

(link fjernet)

• #5   24. jul 2009 Der er to organtationer, den der heder FCI = Fédération Cynologique Internationale

Og den anden heder næsten det samme, men der er stor forskel på de to organtationer.

• #6   24. jul 2009 F.C.I. (Federation Canina International).

FCI Fédération Cynologique Internationale

• #7   24. jul 2009 Ggg DHL er snu, - at finde et forbund som snildt kan forveksles med FCI...

• #8   24. jul 2009 arh okay smiley Men så vidt jeg kan forstå skulle der vist ikke være nogle problemer når jeg skal udstille ham?

• #9   24. jul 2009 Det kommer an på hvor du har planer om at udstille ham? Hvis det er i gennem DHL så nej, ingen problemer.

• #10   24. jul 2009 okay, tak alle sammen det var en hjælp:) Dejligt lige at finde ud af hvad der var hvad:)

• #11   24. jul 2009 ja, hold da op, den var smart smiley

• #12   24. jul 2009 Ikke nok med at dette forbund ligner FCI, de bruger jo osse FCI's logo osv, trods det at de jo har fået pålagt at fjerne det.

Men ja, som svar på spørgsmålet, så er der en del forskellige klubber i Danmark. En god idé hvis du vil vide mere om dem, er at læse klubbernes hjemmesider og få et indtryk af hvad de hver især kan tilbyde, og hvad de har af krav til avl osv.
    Med DHL-tavlen kan du udstille i DHL. Nogen af de mindre klubber arbejder sammen sådan at man kan udstille i flere af de små klubber, og om det er tilfældet for DHL tror jeg du kan få svar på hvis du melder dig ind i den gruppe der er herinde for DHL/DRU og hvad de nu hedder allesammen

• #13   24. jul 2009 Nadia B , det kan du godt men du får en blank stamtavle, og der kommer avlsforbud på dem, men kan godt udstille dem.

• #14   24. jul 2009 Nadia,

Hvorfor udstiller du ikke bare i DDH?

• #16   24. jul 2009 Der er jo stor forskel på fx avlsrestriktionerne i de forskellige klubber, og så må man jo bedømme hvilke man synes er mest fair over for hund, ejer og fremtidige hvalpe og hvalpeejere...

Hvis jeg nogensinde skal have hund med tavle, så blir det fra DKK, -skal det være, så skal det også være 100 %...

Det er min holdning at de opdrættere som er i diverse klubber rundt er omkring er de som ikke kan/vil overholde de restriktioner DKK har sat op... - Har intet at have det i, - udover min fornemmelse...

• #18   24. jul 2009 Nej, nej, ved godt at DKK ikke er 100 %, det er der intet der er. Jeg bryder mig bare mere om DKK´s restriktioner osv end jeg gør om de andres....
    Men jeg kan jo være helt ligeglad, jeg ææælllssskkeerr mine gadekryds ;o)

• #19   24. jul 2009 Som jeg har skrevet før, så synes jeg man skal vælge den klub man mener passer bedst til en.

Altså: undersøg hvad de forskellige klubber kan tilbyde (udstillinger, træning, uddannelse, avlsrestriktioner osv), og vælg den der passer bedst til dig.
    For mig er der ingen tvivl om at det bliver DKK osse fremover. Det skyldes kort sagt at jeg synes de har meget mere at tilbyde mig, både når dte kommer til udstillinger og avl, men så sandelig osse hvad træning, prøver osv angår.

Ang at overføre en hund fra DDH -det kan MÅSKE lade sig gøre. Det er noget der vurderes i hvert enkelt tilfælde. Opdrætter af din hund må ikke være ekskluderet fra DKK og der må ikke forelægge avæsforbud på forældrene osv.
    Derudover vil hunden få blanke aner samt avlsforbud. Avlsforbudet kan for mange racer ophæves hvis hunden godkendes på et specielt godkendelsesarrangement, men flere og flere specialklubber har lavet avlforbudet permanent. Ved disse racer kan den overførte hund bruges til udstillinger, prøver osv i DKK-regi, men kan aldrig godkendes til avl.

Så ønsker man at være i DKK, så er det en rigtig god idé at købe en DKK-hund fra start.

• #20   24. jul 2009 Hva er KSS?

Jeg har egentlig også købt min guldklump som hygge hund, og jeg ved ikke om jeg kommer til at bruge hans stamtavle til noget. Jeg var bare rigtig forvirret fordi jeg fandt ud af at der fandtes så mange forskellige. Jeg er glad for ham om han så har DHL eller DKK stamtavle:D JEg syntes bare det var rart at vide forskellen.
    Og jeg er glad for at der findes sider som denne hvor man kan spørge mere erfarne folk, fordi ellers havde jeg nok ikke fået noget svar:)

Så tusind tak alle:D

• #21   25. jul 2009 Går man ind for seriøst avlsarbejde, så har man DKK-tavle på sin hund

Jeg mener at man skulle gøre alt avl uden tavler ulovligt fordi det er der den går galt som regelt... fordi du aner ikk hvad der ligger i linierne - fordi man igen chance har at finde frem som man har med tavlehunde...

• #22   25. jul 2009 Kevin H,

Ja alle vi ander som ikke har DKK stamtavle, kan jo ikke finde ud af noget, for vi er jo blevet smidt ud af DKK,

Er ved at være lidt træt af at høre at det kun er DKK stamtavle som dur til noget

Og Kevin H, det var ikke lige det Vivian M spurgte om.

Michelle, der er desvære ikke mere et samarbejde mellem de små klubber.

• #23   25. jul 2009 Anton S - ja nemlig i forstår ikke noget...

• #24   25. jul 2009 og det med dkk var bare et eksempel ;=) man skal bare købe en hund med stamtavle atl andet dur ik...

• #25   25. jul 2009 Kevin H. Det er jo ikke det du skriver.

Jeg stopper her, for det er ikke det tråden handler om.

• #26   25. jul 2009 det samme her =)

• #27   25. jul 2009 Nadia -nu er indavl/linieavl jo ikke altid af det onde. DKK's anbefalinger lyder på en indavlsprocent på max 6,25% (svarende til fætte-kusine-parring), omend man skal tænke sig ret godt om og kende sine linier virkelig godt før man laver linieavl.
    Forskellen på tavle/ikketavle er jo at med tavlen i hånden, kan du som køber se indavlsgraden i hunde, og ganske enkelt vælge fra, hvis du mener den er for høj.

• #28   25. jul 2009 Nadia -hvis mormors far og morfar er den samme, så er det for tæt i mine øjne. Det betyder jo ikke at du har en dårligere hund, men man skal dælme være varsom med at parre så tæt, og jeg har svært ved at finde argumenter for sådan en parring, hos en race der er stor nok til at der burde kunne findes andet egnet avlsmateriale.
    Men i sidste ende må det jo afhænge af hvad opdrætters argumenter for sådan en parring er, om jeg ville finde det ok eller ej.

Kommentér på:
Stamtavler

Annonce