{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stamtavler
  • #1   5. apr 2011 NEJ det kan du ikke.

    DKK godtager kun FCI godkendte tavler.
    DRU prøver at stramme sig op og vil fremover kun tage DRU og FCI godkendte tavler.


  • #2   5. apr 2011 Du kan godt skifte til dru, dkk kan du også, men så må du ikke avle, det må du godt i dru.

  • #3   5. apr 2011 passer ikke, for jeg har haft en som jeg fik flyttet til dru fra ddr

  • #4   5. apr 2011 ja men regerende er ændret

    Fra 1. januar 2009 godkender DRU kun DRU og FCI stambøger.

    Tyske stambøger: Her godkendes kun VDH ( FCI ) samt DRC stambøger.

    DRU anerkender dermed ikke DDH, DHL, DRC ( Danmark ), DDKC og DHS stambøger, dette gælder både til udstilling og avl.

    Certifikater og titler fra ovennævnte klubber godkendes ikke i DRU.

    Certifikater og titler taget i diverse forskellige klubber i Tyskland godkendes ikke i DRU.

    DRU godkender dermed KUN certifikater og titler taget i DRU.


  • #5   5. apr 2011 hvordan gør man

  • #6   5. apr 2011 Du kontakte formanden i den klub som du vil flytte din hund over i.

  • #7   5. apr 2011 +r ;o))

  • #8   5. apr 2011 Hvordan hænger det sammen at være ringpersonale hos DKK og så være aktiv udstiller i en modarbejdende kennelklub?

  • #9   5. apr 2011 som du kan se var det i år 2008 jewg var ved at tage den uddannelse, da jeg havde hund med dkk tavle men det er som skrevet længe siden, så er ikke færdig uddannet og bliver det ikke. nu har jeg hund i DDH men kunne da godt tænke mig at komme over i DKK igen, håber det er svar nok.

  • #10   5. apr 2011 Hvad dælen er DDR for en klub -den har jeg ikke hørt om?

    Nå, men HVIS den kan overføres til DKK, så vil hunden få blanke aner og avlsforbud -men hunden kan deltage på udstillinger og prøver på lige fod med andre DKK-hunde.
    For nogen racer er avlsforbudet permanent, hos andre kan det ophæves hvis visse betingelser opfyldes, så der skal du snakke med specialklubben.

    Hunden kan ikke overføres hvis opdrætter er ekskluderet fra DKK eller hvis mor/far har avlsforbud i DKK.

    Hvordan det fungerer i andre klubber ved jeg ikke


  • #11   6. apr 2011 Sådan som det hele ser ud nu bliver jeg sku i DDH, selv da jeg havde hund i DKK og var til udstillinger var folk snobbede, og fuck hvor er de det da stadig, DDH er den eneste klub jeg føler mig velkommen i og rigtig godt modtaget til udstillinger. så slut med tankerne om at kommer over i anden forening og udstille der ;0) men tak for alle svarene, og for mig en en hund en hund lige meget om den er fra DDH, DKK osv, det er ikke dem der gør hunden til hvad de er. jeg har åben hjerte og åben sind, men det er da åbenbart ikke andre der har, held og lykke, alle i andre.

  • #12   6. apr 2011 jeps ;0)

  • #13   6. apr 2011 Hvor ser du snopperriet i denne tråd?
    Desuden forstår jeg godt at DKK ikke uden videre "optager" hunde fra andre klubber når man ser hvad det er for hunde der får diverse cert. osv. F.eks kan man nærmest se på en poms hvilke klub den er stambogsført i alene ud fra dens udseende.


  • #14   6. apr 2011 Jeg prøver lige igen -hvad er DDR for en klub? Det er nævnt flere gange i tråden bl.a. af trådstarter. Jeg har aldrig hørt om klubben og google hjælper mig ikke, så en eller anden, oplys mig

Kommentér på:
stamtavler

Annonce