{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamtavler.
  • #2   10. aug 2010 der er ingen forskel

en DKK stamtavle er en FCI-stamtavle.
    DKK er en underorganisation af FCI.

Hvis du får en hvalp fra Danmark med en FCI stamtavle er den fra DKK, hvis du har købt den i udlandet kan den overføres umiddelbart til DKK

• #4   10. aug 2010 Mange tak for svar så blev jeg klogere.. :o))

• #5   10. aug 2010 Iben.
    Ja de to begreber kan også godt forvirre. Det var netop også derfor jeg studsede da jeg hørte FCI omtalt på den hvalp jeg muligvis er interesseret i.

• #7   10. aug 2010 låner lige tråden,,,for hvordan kan en dansk opdrætter sælge med fci tavle?? det undre mig??

• #8   10. aug 2010 hvis du opdrætter under DKK så sælger du hvalpe med FCI stamtavle.

jeg har hørt det samme om F.C.I. som Iben, men kan dog ikke underbygge min påstand, da jeg ikke ved hvor jeg skal lede

men alene det at navnet ligger så tæt op af FCI gør da mig mistænkelig og jeg må indrømme, at for mig ligner det en bevist handling

• #10   10. aug 2010 Louise-det ER en svindelklub i det omfang at klubben ikke er lovlig. Om den er oprettet for at vildlede folk, kan jeg jo ikke udtale mig om, eftersom jeg ikke kender baggrunden for klubbens eksistens. Men ulovlig er den.
    -og det kan vel godt kaldes svindelklub så, om en det ikke er en særlig præcis betegnelse.

• #12   10. aug 2010 de tavler som dkk laver og fci laver er ikke de samme
    jeg mener hvordan kan man opdrætte hvalpe i dkk og lave en fci tavle?
    der er en "opdrætter" i nordsjælland som sælge med fci tavler er hun under DKK ja så må man undres

• #13   10. aug 2010 Louise -det er både navnet og logoet der er ulovligt. Så beklager da jeg har udtrykt mig uklart. Men foreningen, som den ser ud lige nu, er ikke lovlig (det er den så, hvis den skifter navn og logo)

• #14   10. aug 2010 Jn -jo en tavle fra DKK er det samme som en FCI-tavle. FCI er hovedorganisationen og de udsteder slet ikke tavler! Det er klubberne som er under FCI, som udsteder tavler.

Så man kan altså ikke få en tavle fra FCI -men kan få en tavle fra en klub under FCI.

• #16   10. aug 2010
    denne dame laver hvalpe her i dk,,tavler hedde fci og der er ikke nævnt dkk nogen steder men en russik organisation??under fci

• #17   10. aug 2010 Jn< Må man bede om denne fci-persons informatinoer - for så skal dkk da vide det, så der ikke er flere misforståelser fremover..

• #18   10. aug 2010 hun reklamere alle vegne med hun sælge hvalpe med fci tavler,,,fra nordsjællnad,,,

• #20   10. aug 2010 jn&sn: en ting er helt sikkert, hvis de har russisk tavle, kan det ikke være med den danske kennels kennelmærke, da man skal registrere sine hvalpe i det land man bor i. MEN der kan være tale om en udstationering, hvor tæven opholder sig i DK, og hvalpene er født her, men hvor den oprindelige ejer i Rusland, registrere hvalpene i Rusland. Noget helt 3. kan være at hvalpene er importhvalpe.

• #21   10. aug 2010 js&sn: noget helt andet er, at selvfølgelig er det en fci tavle, når den er fra DKK, hvis du kigger på tavlen, kan du se FCI´s logo på den. Samme som hvis du køber en hund fra f.eks Serbien, den er fra den serbiske kennel klub men også FCI´s tavle.

• #22   10. aug 2010 Jn> Øv kan ikke finde noget på hverken dba, G&G eller gipote... smiley

• #23   10. aug 2010 http://www.webfci.org/ F.C.I.

www.fci.be FCI

• #24   10. aug 2010 DHL linker også til denne side for F.C.I...
    (link fjernet)

• #25   10. aug 2010 Louise -self har du lov at udtale dig om organisationen selvom du ikke er enig med os der skriver i denne tråd:o)

-og nej jeg skriver ikke at foreningens arbejde er ulovligt. jeg skriver at for at foreningen kan være lovlig, skal den ændre navn og logo. Og med det mener jeg ikke dens arbejde, men netop dens "ansigt udadtil".
    Lige nu markedsfører den sig på en anden foreningens ry, og det dur ikke og er heller ikke lovligt.

Jn -som Lykke skriver, skal FCI-hunde stambogsføres i det land hvor ejeren bor. Så endten er der tale om fusk (og dermed bør DKK jo informeres så der kan handles på det) eller det er importhvalpe eller en udstationeret hund hvor ejer bor i Rusland.

• #28   10. aug 2010 Louise -problemet er jo bare at F.C.I. er i "samme branche" det er DHL og DHL ikke;o)

Ingen vil vel forveksle de 2 x DHL, mens FCI og F.C.I. giver anledning til vildledning af hundeejere når de køber hund.

• #36   10. aug 2010 Louise-hvilke rygter`Så vidt jeg kan se, er det vi alle skriver at foreningen har et ulovligt navn og logo. Det er ikke rygter man sandheden.

Og gad vide hvad der mon ville ske hvis jeg åbnede en restaurantkæde der hede MacDonalds og med en orange "måge" som logo. Jeg vil self sælge fastfood.
    Mon ikke folk ret hurtigt ville komme op af stolene og sige at det er helt galt og åbenlyst ulovligt?

• #38   10. aug 2010 majbritt jo måske mht navn har du fat i noget

Jeg ved godt det der med at på vdh står der fci og på dkk står der fci men under mig bare man som opdrætter i Danmark kan skrive man sælger med fci tavler hvis man ikke er i DKK og det tror jeg ikke på hun er

• #40   10. aug 2010 du har fuldstændig ret Iben

• #41   10. aug 2010 Majbritt,,,har læst flere gange om hende herinde,,og jeg har selv en mops som har fci tavle fra hende,,dog ikke købt hos hende men en anden.Der viser sig at være et forkert tatoo nummer på og gentagne gange bliver jeg lovet der kommer en ny? hvordan kan man bare få en ny? så kan den vel ikke være meget værd

Har´en veninde som har en fransk derfra der gad hun ikke engang være hjemme da de skulle se og hente
    en anden har ringet på vaccineret,chippet og tavle hund da hun ankommer har den ingen af delene....
    derfor undre det mig hvis hun skulle være i dkk??

der er udover det også en bruger herinde der har købt deroppe som selv himler op i diverse tråde,om hundehanlder osv,men sådan er det jo

• #43   10. aug 2010 Louise: jo, de udgiver sig for noget de ikke er, som andre før har nævnt, er der faldet dom i sagen om at deres logo og navn ligger for tæt op ad den originale FCI, men er de ligeglade? ja. de har lavet en lille smugle om på logoet, men de hedder som sagt det samme endnu. det er i mine øjne også svindel og humbuk, da de prøver på at "vinde mønt" på den originale FCI hos dem, der ikke har så meget forstand på de forskellige foreninger, og selv garvede opdrættere skal da kigge sig for, når de køber hund.

• #45   10. aug 2010 Når jeg kigger på tråde herinde, og ser hvor mange der senere vil flytte til DKK og/eller bliver sure og er uforstående overfor hvorfor de ikke bare kan flytte, så mener jeg da bestemt det er vigtigt at gøre folk klart fra starten af, hvad de kan med den tavle hunden har.
    Folk skal vide hvad det er de køber -en del vil så vælge at købe alligevel, fordi de har det fint i den pågældende klub og det er jo super. Men andre ville, hvis de havde vidst på købstidspunktet hvilke begrænsninger en given tavle gav, have valgt anderledes. Og netop derfor synes jeg det er vigtigt at man undlader at vildlede folk på den måde.

• #47   10. aug 2010 Louise -rygtesmederi? øøøh ok så...

• #48   10. aug 2010 Og langt de fleste DKK-opdrættere skriver skam ganske tydeligt at hunden har DKK tavle

• #50   11. aug 2010 Louise: det burde da nærmere at være DHL/ F.C.I(altså efterligneren), der dokumenterer hvad de er, ikke dkk og den rigtige FCI, da de jo var der først.

For det er sådan at når man skriver FCI, vil folk automatisk tro at det er den rigtige FCI, så det er jer, der skal understrege, hvis der er nogen der skal, at det ikke er den originale FCI.

• #52   11. aug 2010 Nu er det så mere i annoncer jeg snakker om, det er jo der, folk går fejl...

jo, den FCI, der ligger i Belgien er den originale eftersom den kom først. jeres er efterligneren, der har tabt retten til sit logo og navn, men åbenbart er ligeglad, men det er selvfølgelig klart hvis man kan få solgt sine "vare" på falsk baggrund...

• #55   11. aug 2010 Iben: der var faktisk engang en pølsevogn, hvor manden hed macdonalds, og det kaldte han sin pølsevogn. det røg i retten da McDonalds mente at det var for tæt på deres navn, og han blev frakendt retten til at bruge det. Han fulgte så påbuddet.

det er det samme som denne sag med F.C.I og FCI, det der skal til, er at der bliver lavet en retsag om erstningskrav, men jeg tvivler trods alt på, at FCI har remedierne til en lang retsag, som f.eks Mc.Donalde har det.

Louise: jeg har ikke nogen annoncer at henvise til, MEN som jeg siger det er nemt for ikke så erfarne hvalpekøbere at tage fejl, den rigtige FCI er tords alt den største verden over. for mit vedkommende ville det være en katastrofe at komme i den forkerte F.C.I(selvom det aldrig ville ske). De rigtige rottwelere er registrerede inder FCI, og derfor er F.C.I i mine øjen ikke noget værd.
    Men det er selvfølgelig fint, at andre kan bruge de klubber, men find på et andet navn...

• #56   11. aug 2010 Louise - nu spørger jeg så. Hvad er det helt præcist F.C.I. laver? Nu er det lidt tid siden jeg sidst tjekkede deres side, men den er på spansk og altså ikke til for almindelige mennesker at forstå.
    Jeg har ikke rigtigt kunne finde ud af andet end at de lister nogen klubber, som jeg tror (udfra mine ringe spansk-kundskaber) skulle forestille at være de klubber som er under F.C.I.
    Men så så jeg at DRU er listet der, og de er ikke under F.C.I. og så er jeg jo forvirret.

ja jeg beklager, men jeg kan ikke se hvad den klub laver, udover at have en hjemmeside med et stjålent logo og en liste over alverdens klubber hvor i hvert fald nogen slet ikke har noget med organisationen at gøre

• #57   11. aug 2010 Nå -kan se der er endnu en hjemmeside nu, som så heldigvis ikke er på spansk.

Ikke desto mindre lister den stadig klubber som på ingen måde har noget med F.C.I. at gøre

• #58   11. aug 2010 joooh er DRU ikke inde under F.C.I. synes jeg kan mindes at det står på den fine DRU tavle jeg næsten lige har set smiley

• #60   11. aug 2010 Louise -men vil man bruge sin hund til noget (udover udstillinger) så dur F.C.I. altså ikke. Så det kan være et problem at få en hund med den forkerte tavle (forkert i forhold til ens ønsker til brugen af hunden)

Og jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil skrive hvor hunden har tavle, hvis man er glad for sin klub.
    Jeg synes det kan være næsten umuligt at finde ud af hvilken klub nogen opdrættere tilhører, hvis ikke man snakker med dem personligt. Det synes jeg er ærgerligt.

• #61   11. aug 2010 Michelle- ja det er nemlig rigtig ærgeligt... svigerfar er blevet snydt.... han endte op med en hund med DRU tavle i stedet for DKK... hans første hvalp så han vidste ikke ret meget om tingene...og opdrætter informerede ham tydeligvis ikke....

det er synd og skam synes jeg....

• #62   11. aug 2010 Hysted -har lige kigget på DRU's hjemmeside. Kan ikek finde noget om deres tilhørsforhold, men ved at de i hvert fald tidl hørte under UCI.

Pt står der i vedtægterne:
    §9. International tilhørsforhold

DRU`s bestyrelse skal hele tiden arbejde for optagelse / tilknytning til en International organisation.

Men om det er up-to-date ved jegs self ikke.

• #63   11. aug 2010 Selvfølgelig kan man ikke se noget forkert i at man opkalder en klub efter en nærliggende klub for at forvirre købere, når det er til ens fordel. Men mon ikke piben havde fået en anden lyd, hvis det var omvendt at der var en anden, der drog fordel af din klub. eller f.eks hvis dit kennenavn var kennel skårup og en anden havde lavet en kennel, der hed kennel skårups, og lavede noget lort men du fik skylden for det pga det ens navn, ville du så synes at det var fedt?

Og ja, du har ret, det var Mac Allan, men det er samme princip.

• #64   11. aug 2010 synes bare at jeg så det.... men kan selvf. tage fejl smiley

• #66   11. aug 2010 Louise -hvis man er ny i hundeverdenen, kan det altså være svært at gennemskue, når man ikke engang kan regne med at når en klub er med i FCI så er der osse tale om den rigtige FCI.
    Så det mener jeg egentlig ikke kan skyde over på hvalpekøberen alene.

Ligesom jeg har oplevet flere opdrættere, bl.a. en i DRU, som misinformerer køberne. Hun siger at hvalpene uden videre kan overføres til DKK, men det er ikke tilfældet da hun er smidt ud af DKK.
    Hun har været i DKK tilstrækkeligt længe til ikke at være i tvivl om reglerne, så det må jo være bevidst snyd.

Og det ER sgu svært, hvis man tror man er godt informeret fordi man spørger og spørger, men at opdrætter så giver forkerte oplysninger eller der er to klubber der hedder det samme, så man tror man har fat i det rigtige sted.

• #67   11. aug 2010 Puuh, sikke en debat, jeg synes at i alle sammen kommer med reelle og gode argumenter. Jeg synes såmænd ikke at der er noget galt i at der eksisterer flere forskellige klubber men jeg må nok indrømme at det kan sørme være forvirrende og havde jeg været ude og skulle købe en hvalp med tavle inden jeg fik læst alt det her om det hele så havde jeg nok også haft stor sansynlighed for at være gået "forkert i byen" i forhold til mine ønsker.

Min egen personlige opfattelse er dog, At når først der opstod en FCI og senere hen en med stort set samme navn udover et par punktummer til forskel og næsten samme logo plus mange gange dårlig oplysning fra sælger hvad det lyder til der er tit. Så er det vel et eller andet sted lidt for at blive båret med af den oprindelige organisation? Og hvis mange er så bange eller tilbageholden med at nævne helt præcist hvor man er i forhold til klub og organisation så må noget jo tyde på at man gerne vil løftes lidt af andres gode rygte eller omtale

"vil fremhæve sig selv på andres bekostning" Så da det bliver skrevet kan jeg ikke lade være med at tænke at DHL nok kører lidt på det princip alligevel?

• #69   11. aug 2010 Måske har jeg fået en forkert opfattelse så, men det var bare det debatten fik mig frem til..
    Og du skrev selv noget med nogle personer der vil fremhæve sig på andres bekostning men ja, den samme kan man jo så bruge om folk der prøver at "snyde" andre uden køber ved bedre

• #71   11. aug 2010 Louise -det er nu ikke korrekt at "vi" forsøger at fremhæve os selv. Eller -nu må jeg jo hellere tale på egne vejne, men for mig er det i hvert fald ikke tilfældet.
    -jeg finder det ganske enkelt grotesk at man (bevidst eller ubevidst) vildleder folk ved at bruge en anden forenings navn og logo.

jeg tvivler da på at det er DHL's mål at vildlede folk... men det er jo det der sker, når de er medlem af F.C.I.

• #73   11. aug 2010 louise - det er bevidst snyd ;o)
    og vildledning af en ny hvalpekøber, der ikke har forstand på stamtavler;o)

Kommentér på:
Stamtavler.

Annonce