1.035 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

gode råd til ringorm gode råd til ringorm

min hund har haft ring tre gange nu. alle gange omkring øjet. er der nogen som kan sige mig hvad det kan skylles at det kommer og hvordan man behandler det?? har fået noget shampo ved dyrlægen men det kommer og går hele tiden.. hvad gør jeg???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gode råd til ringorm
  • #1   28. feb 2006 Mener de skal ha noget salve.... ellers så sig til dyrlægen at shampoo'en ikk virker. Hvis det blir ved må der jo være noget eller nogen der smitter hende igen og igen. Husk det også meeeget nemt kan smitte til mennesker smiley

• #2   28. feb 2006 Shorty har haft én for et halv års tid siden og han fik noget flydende mikstur han skulle have i en uge og så en uges pause og så en uge med medicin og så pause. Det skulle han i sammenlagt 6 uger altså 3 uger med medicin og han har ikke haft det siden.

• #3   28. feb 2006 Hej!!!
    Du kan vaske den i imerveron som du kan købe på apoteket...

Christina.

• #4   28. feb 2006 Har du også katte?? Katte har ofte orm, og det spredes gerne derfra?

Ville snakke med dyrlægen en ekstra gang og høre om eventuelle "smittespreder"

Held og lykke med det! Ss

• #5   28. feb 2006 Katte har meget nemt ved at få det så hvis hun er i jævnlig kontakt med en kat kan det være smittekilden.. Og ja det er rigtigt hvad Christine

• #6   28. feb 2006 siger. Det kan smitte til mennesker..

• #7   28. feb 2006 Ringorm er noget fanden har skabt smiley .... det er nærmest umuligt at komme til livs .

Grunden til din hund bliver ved med at få tilbagefald , skyldtes at der formegentligt er en masse sporer tilbage i jeres omgivelser .

Først skal du gøre det , at du behandler omgivelserne omkring øjet igen . Dernest skal du vaske HELE hunden i clorhexidin shampoo som er svampedræbende .
    Når så ringormen er væk , ville jeg personligt gå til dyrelægen og købe nogle røgbomber ( kan ikke huske navnet ) , men det ved din dyrlæge .
    Disse bomber tager de svampesporer der er i omgivelserne og som med garenti er derfor jeres hund stadig døjer .

I mange tilfælde kan smitten også skyldtes at i kommer steder hvor svampen ( ringormen ) stadig er tilstede , hestestalde mm og på den måde stadig smittes . Har du kat , kan den også være smittebærer og vidrebringe sporene, det samme kan i smiley .

Jeg har selv prøvet det , da jeg opdrættede katte , og det der til slut fjernede alle sporene og stoppede angrebene var ..maling af hele huset , samt røgbombning mm

• #9   28. feb 2006 Ja tak for den *ss* har selv haft det, fik det fra min kat, mange af mine venner fik det også så det smitter helt vildt meget. Vidste ikk hvad det var til at starte med, troede godt nok jeg fejlede et eller andet helt vildt farligt da jeg fik en 3-5 runde sår ....*LoooooL* Glemmer det aldrig smiley

• #10   28. feb 2006 Jeg kan huske at jeg havde ringorm da jeg var barn.
    Min mor fik at vide at hun skulle duppe det med atamon et par gange om dagen, og det fjernede det.
    Har også hørt om folk, der har brugt det med succes på hunde.

• #11   28. feb 2006 tak for jeres indslag. det skal lige siges at jeg har haft tre katte inden molly kom og mens hun har været der og det er først kommet senere hen, men min dyrlæge sagde også det var kattene så er kommet af med dem alle sammen pga. molly da det var hende eller dem. men det bliver ved vi har købt nye kurve og skiftet alt ud. har vasket og ordnet alt, men hjælper stadig ikke. så gik jeg til lægen igen og hun sagde det nok var hvis der var utæt heder i væggen og derved lå bakterierne, men vi står og skal flytte i et større hus om ikke så længere og hvis det er derfor er jeg bange for at det igen skulle komme hvis det hus også fejler noget. men vil da helt sikkert tage jeres råd til mig!! og er taknemmelig for at folk herinde prøver at hjælpe hinanden!!!

• #12   28. feb 2006 men selvfølgelig skal jeg ikke udelukke vi kommer hjem til familie eller venner med katte og andre former for dyr:-)
    kan være det er derfor måske??
    og det er heller ikke så lang tid siden jeg er kommet af med mine katte:-(

• #13   28. feb 2006 jeg har lavet en list over jeres råd og så vil jeg hjem og se hvad jeg kan gøre for min lille molly:-)
    tusind tak skal i have:-)

• #14   28. feb 2006 er faktisk lidt i tvivl? for da cassie havde det sagde dyrelægen at man kun kunne få det én gang..

vi fik noget salve, og desinfiserende (staves?) shampoo..??

• #15   28. feb 2006 Louise, den holder ikke. Man kan sagtens få det flere gange...

Kommentér på:
gode råd til ringorm

Annonce