{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

alder mellem 2 tæver? {{forumTopicSubject}}

prøver lige igen... for jeg er stadig i tvivl...

vores avler er på ferie, og svarer derfor ikke. (og jeg er jo så stædig, at jeg ellers gerne ville have hendes mening NU - smil)

MANGE siger at det ikke er et problem, at der er 1½ år imellem 2 tæver (ruhårede gravhunde), men der er også nogle der siger, at de minimum skal være 2 år, for ikke at komme op og slås.

håber lige at der er flere på banen, der vil give deres besyv med. hvad er jeres mening, og hvilke erfaringer har i med at have 2 tæver med 1½ års mellemrum ?

de skal gå sammen når de er alene hjemme.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alder mellem 2 tæver?
  • #1   30. jul 2009 Better safe than sorry...
    Jeg ville vente til ældste hund er mindst 2 år

• #2   30. jul 2009 Nu er det yorkier jeg har, men jeg har 2 tæver på 5 år, 1 på 2½ år, 1 på 10 mdr. og ½ på 3½ mdr og det giver ikke problemer

• #3   30. jul 2009 Minimum 2 år mellem hundene, uanset kønnet.

• #4   30. jul 2009 Det er jo MEGET forskelligt fra race til race og osse fra hund til hund indenfor samme race.

Nogen racer har bare mere tendens til problemer med eget køn, magtkampe mm, mens andre er mere føjelige. Og det samme gælder self fra hund til hund osse indenfor samme race.

om det er 1½ eller 2 år, tror jeg i sidste ende ikke er afgørende -men det betyder self noget i forhold til at vurdere hvordan den "gamle" er overfor andre tæver. Det er noget nemmere at få lave en "sikker" vurdering af den, når den er helt voksen.

• #5   30. jul 2009 der er et halv år mellem joy og thilde og det går super, der har aldre været noget

• #6   30. jul 2009 Hej Marie Louise

Jeg giver altså ikke noget for den der 2 års grænse. Vi har ialt 6 hunde hvor de ældste er 5 år og den mindste 1 år. Vores tæver er hhv. 3,5 år og 2 år. Mine tæver er de bedste venner og der er overhovedet ikke problemer. Vurder konkret ud fra det kendskab du har til din hund. Da du ønsker en hvalp fra samme opdrætter igen bør du også høre opdrætterens vurdering, idet opdrætteren bør kende sine hundes temperament godt.

Vh
    Tanja

• #7   30. jul 2009 Vi har Asta og Flora hvor der kun er 2 ½ måneds aldersforskel - og her har det ikke givet problemer - de har fra starten haft rigtig meget glæde af hinanden - og de har fundet en rangorden hvor det er Asta der overordnet bestemmer :0) - men absolut uden kampe - de lever sammen i harmoni :0)

• #8   30. jul 2009 Det er individuelt. Jeg tror det kommer an på hvor etableret den ældste hund er, og hvordan den modnes. Vi har 19 måneder mellem vores to lab-tæver, men har også haft 2 han-cockere med 6 måneder imellem. Vi har aldrig haft problemer, men har også altid anerkendt den ældste som "lederen".

• #9   30. jul 2009 jeg har 2 tæver med 5 mdr mellem rum og det går fint de elsker hinanden

• #10   30. jul 2009 Hos os er det så den yngste der har taget leder-rollen - men jeg tror at det er meget forskelligt....mon ikke at det er den der er stærkest både psysisk og fysisk der bliver Alfa-hun? Det er det ihvertfald her :0)

• #11   31. jul 2009 dorte: jo det har du ret i for min maya har lederrollen overfor min hanhund og han er næsten 3 år ældre end ham men han har det fint med det hende der bestemmet,

• #12   31. jul 2009 Jeg har to terriere med 1 års mellemrum. De er bedste venner, slet ingen problemer her.

Tror heller ikke man skal se så meget på den der aldersgrændse. Se hellere på din hund. Er din hund social og nyder andre hundes samvær? Hvis din hund er meget dominerende så vælg en hund der er lavere rent rangmæssigt. osv.

Kommentér på:
alder mellem 2 tæver?

Annonce