til jer der er for et forbud. {{forumTopicSubject}}
ja jeg ved godt der er et utal af tråde og debatter omkring det her emne, jeg har bare tænkt over en ting, som der ikke en eneste gang er blevet snakket om, i hvert fald ikke i de tråde jeg har læst.. Hvordan skulle det forbud ændre ved de problemer som er her nu? Skulle man vedtage både mundkurv, snor og forbud af visse racer, og tror i at alle de tiltag vil blive vedtaget samtidigt? For et forbud vil jo åbenlyst ikke hjælpe før om mange år, tænk på alle de hunde som er i landet, som er problemet, dem kommer man jo ikke til livs, da de jo må blive til de dør af alderdom, hvis man indførte et påbud om mundkurv ville de mennesker som i forvejen skider højt og flot på andre, nok også være ligeglade med den lov, men hvis nu ALLE skulle føre deres hunde i snor, ville det være meget lettere at dømme et skylds spørgsmål, det ville være nemmere for politiet at skride ind over for hunde som ikke blev holdt i snor, for blev man stoppet uden, for man en bøde med det samme vel? Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver den her tråd, det er bare nogen tanker jeg har gjort mig, og undre mig over hvordan i forventer tingene vil hjælpe i praktis
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 144
Man kan se at trods forbud er der jo mange der enten har eller sælger de "farlige" racer,som ydermere er krydset med hinanden.. Osv.
Dette er bare min mening og opfattelse af tingeneC;)
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.651
Jeg så gerne at politiet kørte rundt med scannere og checkede om papirene var i orden og om personen som gik med hunden havde kørekort til den.
Personligt så jeg gerne forskellige kørekort til forskellige typer hunde
selskabshunde
slædehunde
hyrde hunde
muskel hunde
brugshunde osv
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.651
Jeg ville ønske at politiet kunne slå hårdt ned på sådan noget. Jeg ville ikke blinke hvis disse hunde blev aflivet eller at der kom store bøder - hvis man vil være hundeejer må man sgu også være ansvarlig nok til at gøre det lovligt
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
sep 2005
sep 2005
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Emner: 52 Svar: 1.023
Og så må de for min skyld være uden snor og mundkurv
sep 2006
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
Endnu et bevis på at der givet vis er MANGE flere ulovlige racer i DK end vi 'dødelige' går ud tror, for ikke at tænke på hvilken opvækst disse hunde kommer fra - hvilket ikke ligefrem giver de bedste forudsætninger for hensigtsmæssigt temperament senere hen i hundens liv!
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1745598
sep 2006
Men jeg har lært at jeg ikke kan stole på nogle... specielt ikke her, ikke engang på min boligforening der absolut ikke gør noget ved vores problem herude selvom de får tonsvis af anmeldser. Jeg kan heller ikke forvente respekt af vores 'nabo' som er ejer af en af de hunde der overfaldt mine. Han påstår at han ALTID giver mundkurv på hunden når de er ude.. har aldrig set den med.
Folk respektere jo ikke engang loven vi har i dag, se hvor mange Pits der render rundt. Vi har fået et forbud mod at holde nogle racer her i området og dog møder jeg tit folk med deres hvalpe som de liiige har fået og egentlig slet ikke må holde her. Hvis jeg skulle melde hver enkelt af dem havde jeg et fuldtidsarbejde.
Jeg kan ikke se en klar løsning på det problem. Jeg ved bare at mine hunde skal for en gang skyld føle sig tryg når vi er ude og gå.. og ikke kun mine hunde men også mig. Der skal ske noget og det skal være NU. Men da jeg næppe tror at andre gør noget så må jeg selv gøre det, jeg står op hver morgen kl 4.45 og lufter mine hunde.. møder ikke et eneste menneske ved den tid.
dec 2006
desværre er tendensen blot at de mennesker der netop havner i situationer med deres kamphunde - er oftest nogle 'satans kale' og ret så ligeglade med hvilken skade deres hunde potentielt kan udrette mod andre hunde evt mennesker (kommer an på race).
Selvfølgelig kan man da godt blive irritabel over naboens Westie der evig og altid står og galer og er en aggressiv lille satan, men derfor slipper man alligevel ikke bare sin hund for at udøve selvtægt mod den!
Der er virkelig mange kamphundeejere der har mangel på respekt både for andre mennesker/disses hunde, men også overfor den race de har valgt at anskaffe sig - De tager sig simpelthen ikke de nødvendige forholdsregler og det går bestemt hårdest ud over alle de der helt og aldeles formår at have disse racer og ikke vender det blinde øje til deres hunds egenskaber/karaktertræk.
Har man en hund der potentielt kan være farlig for enten andre hunde eller mennesker (og dette ligegyldigt race - da jeg ikke er af den opfattelse at fx en sund og velfungerende AST eller SBT udgør den store fare overfor mennesker - hvorimod mange molosser/Vagt-og gårhunde potentielt udgør en fare overfor mennesker) så har man automatisk et ENDNU STØRRE ansvar end de mennesker, som har valgt sig en race/har en hund, som ikke har disse egenskaber.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Synes der går mange hundeejere med løse hunde, hvor de overhovedet ikke har styr på deres hund, de kan ikke kalde den til sig, de er ligeglade og respektløse over for os, som går med vores hund i snor.
Jeg synes så dog, at folk skal have mulighed for at gå steder hen, hvor deres hunde kan få lov at gå løs, dvs. løsningen på det må være, at der kommer flere ordentlig indhegnet hundeskove. Og når man så går ind på en sådan hundeskov, så er alle lige - ingen hunde føres i snor. Og vil man ikke gå med sin hund uden snor i sådanne hundeskove, skal man holde sig udenfor.
dec 2006
Det er faktisk blevet sådan, her hvor jeg bor, at folk ikke engang gider bruge den hundeløbegård som er sat op til løse hunde - og man bliver mere eller mindre rystet på hovedet af, hvis man siger til folk, at de skal tage deres hund i snor/kalde på den, hvis den styrer hen mod en!!
Det er helt utroligt at man skal stå og fægte rundt med to hunde + forsøge at skræmme tilløbne hunde væk og derudover bliver jeg oftest mødt med en stor inaktivitet fra de løsgående hundeejeres side - de kigger blot og er nærmest helt uforstående overfor man beder om at de kalder på deres hund eller tager den i snor hvis de ikke kan kalde den til sig!!
I ny og næ har jeg en vanddunk med med vand i så jeg kan 'squirte' hunden som er på vej hen til os men come on, tænk at man skal ud i sådan slags 'selvtægt' og ha alle mulige remedier med sig på en ganske almindelig gåtur - specielt når man lige præcis kun går steder hvor hunde skal føres i snor !!
Man kan snart ikke gå i nogen parker uden at man skal være på vagt for løse hunde. Meget trættende. Folk slipper jo deres hund løs overalt - på trods af den gængse skiltning.
Jeg ser det som dovenskab fra mange hundeejeres side - de er ligeglade med skiltningen - de tænker 'nå! andre har også deres hunde løse her, så det gør vi også' ellers også så er de for dovne til at køre hen et sted fx til en hundeskov hvor man MÅ ha hunden løs og samtidig kan gå en lang tur (hører mange hundeejere beklage sig over at hundeløbegården gider de ikke bruge, da det ikke passer dem at skulle gå ind og lukke lågen et sted -de vil gerne hunne trave rundt i hele parken) - Det er bare helt utroligt at 'os' der netop vælger en park hvor snor er påbudt, nærmest skal drives på flugt fordi vi ikke kan gå nogen steder uden at blive overrendt at løse hunde.
Os der ønsker at have vores hund i snor, har snart ikke mulighed for at lufte vores hunde i ro og mag nogen som helst steder længere, vi skal nærmest være 'på vagt' overfor hvilken en hund der monstro kommer rundt om hjørnet løsgående.
Men selvom der ville blev indført at alle hunde skulle være i snor uden for evt hundeskove mv. Så ville det næppe give nogen effekt (da der jo i hundeloven i forvejen står skrevet at man skal have fuldt herredømme over sin hund hvis den skal slippes løs) - og har endnu aldrig hørt om en eneste hundeejer der har fået en bøde for at have sin hund løs, hvor den ikke måtte være løs på baggrund af at han/hun ikke havde kontrol over den.
Men måske vi er ude i 'parkvagter' etc, der simpelthen a la p-vagter medvirker til at folk overholder parkernes regler -og uddeler bøder hvis man ikke har snor på sin hund,nårman befinder sig på områder hvor denne erpåbudt?!
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.125
Til træning er jeg hysterisk med hvem mine hunde må lege med, og det gælder ikke kun muskelhunde, alle racer jeg ser som en potentiel fare for mine egne hunde, får de ikke lov at komme i nærheden af. Slut prut.
Jeg mener ikke at et forbud løser problemerne, men jeg synes stadig at overfald er et generelt problem, flere og flere hunde er ganske uharmoniske nu om dage (det er sådanset ligegyldigt race) og jeg ville være lige så ked af at min hund blev overfaldt af en labrador som en muskel/kamphund skønt jeg tror at muskel/kamphunden kan gøre mere skade..
dec 2006
sep 2006
til jer der er for et forbud.