469 visninger
|
Oprettet:
Hvor stor bliver han? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har lige et lille spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med at svare/gætte på ..
Min kammerat har en dejlig lille hunde basse Tyson, den sødeste *lill* manse, han er vildt klodset, blandings hund på 4 måneder, og vejer 20 kg allerede ..
Er der en måde man kan regne ud på hvor stor han bliver?
I kan evt se ham i mit nye fotoalbum..
Også komme med et gæt på hvor meget i tror han bliver?
Han tog 5 kg på, på 3 uger mener jeg det var ..
Håber at høre fra jer ..
Go' aften.
Mvh. Natasha
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.635
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 108
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.290
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
feb 2007
Følger: 39 Følgere: 49 Hunde: 3 Emner: 121 Svar: 373
Men ved der er Amerikansk bulldog og Rottweiler i ham ..
Og ja, han er bare super skøn, så dejlig og god en lille hunde mand ..
Kan lige prøve at veje ham igen når jeg ser ham i weekenden, det gar bare hurtigt med ham ..
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.290
feb 2007
kommer heldigvis osse til at se en del til ham ..
Er selv helt vild med hans mørke aftegninger om øjne og snude ..
Amen han kan ikke beskrives, også har han bare det bedste væsen
feb 2007
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 235
feb 2007
sikke en basse vi får så
Mange tak for dit svar louise ..
jul 2005
Så er alle mine hunde vokset forkert af skalaen - Smiler...
Du skriver at der er Rottweiler og Am bull i ham - og muligvis andet - som gennemsnit, - af de racer du omtaler, - og alt efter om de er store eller små for racerne, og hvilke racerd er ellers er blandet i ham - skal du nok regne med 45 - 50 kg Max, -
Medmindre selvf de eksemplarer af omtalte racer der er brugt er meget store for racerne.,..
Det er altså ik så mange hunde af omtalte racer der runder 60 - 70 kg... Så skal der gerne have været en mere bastant race inde over...
Jeg ville som sagt skyde et sted mellem 45 - 50 kg, - alt efter hvilke racer der ellers er blandet i ham - Og hvilke størrelser hundene var haft...
jul 2005
For en stor hund er flot, - men også nem at overfodre så du giver den problemer med ben, hofter, abuer etc...
Og pas på med motionen - ikke tvinge ham ud i overdreven motion -
Generelt er moderat motion og en masse hjernegymnastik at forestrække... For store hunde...
Og når alt så har sat sig flot, - og kroppen er "faldet til" - kan man begynde med de lange ture, trav ved cykel etc...
feb 2007
Mange tak for dit svar ..
Kan ikke helt huske hvad der mere er i, hvis der er mere i ham ..
Men han er bare en stor dreng, skal se ham igen fredag, hvor vi lige må veje ham, så er det igen 3 uger siden vi så ham, og hende der passer ham pt siger han er vokset meget igen .. så han er helt sikkert en stor dreng
jul 2005
han vil nok stagnere her snart, og begynde at få lidt bredde på istedet for højde... Hvor høj er han nu ?
Prøve at kigge rundt på Rotter og Am bulls, - selv de hanner som ellers er forholdsvis store havner sjældent i den voldsomt store vægtklasse...
man har ofte tendens til at tror at store hunde nærmest vejer 100 kg, -
Kan huske med min Rottweiler Futtem - han var STOR, langt udover standarden - og folk troede altid at han da mindst måtte veje 90 - 100 kg, - men det gjorde han altså LANGT fra...
Jeg ved ik om jeg hører dig rigtigt, - men det lyder som om du gerne vil have han bliver voldsom stor, - og forstår godt din tanke, - elsker selv store flotte hunde - men arbejd heller på at få ham bygget op med flotte muskler, - og en flot bastant krop, - Så han kan bære sig selv gennem livet... smiler...
feb 2007
Jeg vil da lige prøve at måle ham når jeg ser ham i weekenden
Han er dog slet ikke tyk på nogen måde, og han er begyndt at få fine muskler, han far tilgengæld meget hud
Ved ikke om jeg ønsker at han bliver voldsom stor, ved godt han bliver en stor hund, syntes bare det var meget at han havde taget 5 kg på 3 uger, g vejer 20 kg som 4 måneders ..
Han får helt alm hvalpe fodre lige pt, kan du anbefale noget til en hvalp i hans str?
Kan godt være jeg lyder dum nu, men hvordan får man bygget muskler på drengen?
Han er meget aktiv, og går lange ture mange gange om dagen
Tak for dit svar
Hvor stor bliver han?