{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Chihuahua - at lære at gå tur (!?) {{forumTopicSubject}}

Ja, så er jeg her igen - hønemor med sine indlæg ! smiley

Jeg undrer mig ........
Hvordan fik I gang i Jeres Chi'er med gåturene ? Jeg kæmper en kamp - rekorden er 100 meter, hvorefter hun går helt i frø, ikke vil længere, og piver.
Det der med ikke at stramme snoren virker, til en vis grænse, men hun er meget meget bange.

Jeg ved at øvelse gør mester - men er der nogle gode tricks, lytter jeg gerne ! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua - at lære at gå tur (!?)
  • #1   2. mar 2006 det er vel med de små som med alle andre...! lokke, rose tålmodighed og atter tålmodighed... tror de fleste kæmper lidt i starten. det er jo helt nyt for dem med snor og halsbånd ovs..

• #2   2. mar 2006 oh ja, der bor en lille fin en i opgangen ved siden af mig... samme alder som min egen men ca 30kg forskel!!!
    men det er vel vigtigt som med alle at bruge tid og sørge for ikke at presse dem for meget... lokke lege og motivere...

• #3   2. mar 2006 Vores Sasha var så absolut ikke glad for at gå i snor til at starte med! Både halsbånd og snor var jo kæmpe for hende, og komplet uvandt!

Vi roste hende ufattelig meget når hun gik med, løftede hende lidt for at komme videre og satte hende så ned igen, når hun så gik med fik hun ros og godbidder!

Sasha vil gerne gå i snor idag, dog er hun MEGA dårlig til at gå pænt, hun trækker og løber i mellem benene, men hun følger da med! (skal på hundeskole med hende!) en hun stopper ikke op hele tiden nu!

Håber det kan hjælpe!

• #4   2. mar 2006 Jeg går ned ad bagtrappen - jeg er så heldig at der er en blind gade bag bygningen jeg bor i - og der træner vi. Hun får løs snor og jeg kalder og roser osv osv ... Hun er ret lille - 650 gram nu, så kan godt forstå det er en skræmmende verden. Og selvfølgelig gør øvelse mester - men det kunne jo være i havde nogle tips. Min veninde var på besøg med sin Chi i går, og hendes havde altid gået uden for med frisk mod - aldrig været bange osv. Men hunde er jo lige så forskellige som vi er - så det kan man jo ikke regne med.

Håbede blot I havde nogle erfaringer. Især Jer der har Chi'er og har haft samme "problem" - og hvordan I løste det ... *S*

• #5   2. mar 2006 Hun har haft halsbånd på siden jeg fik hende (altså 2 uger nu) Det har hun vænnet sig fint til. Snoren skræmmer hende ikke længere - da jeg har ladt hende gå rundt med den efter sig inden for, så hun kunne se den ikke var "farlig" ..

• #6   2. mar 2006 Må indrømme at jeg var knap så nænsom med min Bailey! Hun havde sat sig for at når hun fik snor på så ville hun ikke gå. JEg troede hun var bange indtil jeg talte med en der har været på det danske lydighedslandshold i 10 år. Han sagde hun var stædig. Så jeg trak afsted med hende og hun kæmpede de første fem meter, hvorefter hun gav sig og siden da har der ikke været problemer. I dag elsker hun at få snor på.

• #7   2. mar 2006 Hun går i frø og vil ikke gå - ledte måske efter lidt gode idéer til at kunne få hende til at synes det er sjovt !
    Katharina har allerede hjulpet mig en del - tak for det smiley

Men altså - "Tyttebøvs" - har du ikke nogen input, så er du ikke tvunget til at svare på mit indlæg ! smiley

• #8   2. mar 2006 har lige et spørgsmål til jer med chi'er.. håber det er ok jeg lige bruger tråden..?!
    Den lille jeg nævnte før der bor inde ved siden er en hidsig lille en. hver gang vi møder dem på gaden bider den Kenzo... kenzo lader ham bare gøre det og bliver ikke sur eller noget! men er de generalt nogle små bisser eller er det bare den der er uopdragen??

• #9   2. mar 2006 Hej ...

Min chihuahua ville heller ikke med udi starten han lagde
    sig helt ned og hylede...

Men så begyndte min kæreste, at gå foran og det hjalp..
    Så var det ikke længere så skræmmende mere...
    Så det hjalp hos os og nu går han fint....

• #10   2. mar 2006 min teori var også at det er pga af deres str at de føler sig presset... kender bare intet til deres sind og eftersom mange har dem nu var jeg lidt nysgerrig på dem

• #11   2. mar 2006 dette må på ingen måde tages som et angreb.. men jeg synes ofte man ser at folk ikke opdrager på deres små hunde (ved godt at der også er mange der gør!!) jeg mener bare at hvis min hund havde opført sig som min nabos skulle den jo både aflives ovs men det er som om at når den er lille gør det ingenting... Jeg er personligt ligeglad med den bider hver gang vi møder den for kenzo er ikke pivet og logre bare... men hva med børn ovs tænker jeg...

• #12   2. mar 2006 Hej Linda.
    det er også noget træls sne at gå i, er du sikker på hun ikke bare fryser hvordan ser det ud med at være ude uden snor. min lille Zacho ville heller ikke gå med snor vi købte en sele til ham og det blev meget bedre nu stopper han kun fordi han fryser potterne tror det er det med frosten der også er prblemet for din lille hund.

• #13   2. mar 2006 Tak for råd Laila smiley

• #14   2. mar 2006 Og Camilla smiley

• #15   2. mar 2006 Waow!!!

Jeg anede slet ikke at der var så mange problemer med at får sin chihuahua med ud at gå?
    Da jeg fik Bella vejede hun omrking 700-800 gram, men hun har aldrig været bange for at komme ud, tvært imod. I starten gik jeg løs med hende, da hun jo ikke løb så langt. Men dahun blev mere modig, gav jeg hende snor på. Vupti ingen problemer overhovedet.

Håber da at din bette pige blir mere modig.

Hygge

• #16   2. mar 2006 Jeg håber også hun bliver mere modig smiley
    Tror det er forskelligt fra hund til hund. Som sagt er min venindes Chi meget modig, og gør af alle der passerer - hvilket jo er et resultat af en ikke særlig god opdragelse.

Men jeg vil hjem og træne lidt med godbidder og sådan lidt .. smiley

Kommentér på:
Chihuahua - at lære at gå tur (!?)

Annonce