448 visninger
|
Oprettet:
Chihuahua - at lære at gå tur (!?) {{forumTopicSubject}}
Ja, så er jeg her igen - hønemor med sine indlæg !
Jeg undrer mig ........
Hvordan fik I gang i Jeres Chi'er med gåturene ? Jeg kæmper en kamp - rekorden er 100 meter, hvorefter hun går helt i frø, ikke vil længere, og piver.
Det der med ikke at stramme snoren virker, til en vis grænse, men hun er meget meget bange.
Jeg ved at øvelse gør mester - men er der nogle gode tricks, lytter jeg gerne !
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 151
feb 2006
men det er vel vigtigt som med alle at bruge tid og sørge for ikke at presse dem for meget... lokke lege og motivere...
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 24 Svar: 638
Vi roste hende ufattelig meget når hun gik med, løftede hende lidt for at komme videre og satte hende så ned igen, når hun så gik med fik hun ros og godbidder!
Sasha vil gerne gå i snor idag, dog er hun MEGA dårlig til at gå pænt, hun trækker og løber i mellem benene, men hun følger da med! (skal på hundeskole med hende!) en hun stopper ikke op hele tiden nu!
Håber det kan hjælpe!
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 53
Håbede blot I havde nogle erfaringer. Især Jer der har Chi'er og har haft samme "problem" - og hvordan I løste det ... *S*
jan 2006
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
jan 2006
Katharina har allerede hjulpet mig en del - tak for det
Men altså - "Tyttebøvs" - har du ikke nogen input, så er du ikke tvunget til at svare på mit indlæg !
feb 2006
Den lille jeg nævnte før der bor inde ved siden er en hidsig lille en. hver gang vi møder dem på gaden bider den Kenzo... kenzo lader ham bare gøre det og bliver ikke sur eller noget! men er de generalt nogle små bisser eller er det bare den der er uopdragen??
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 5
Min chihuahua ville heller ikke med udi starten han lagde
sig helt ned og hylede...
Men så begyndte min kæreste, at gå foran og det hjalp..
Så var det ikke længere så skræmmende mere...
Så det hjalp hos os og nu går han fint....
feb 2006
feb 2006
jan 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 192
det er også noget træls sne at gå i, er du sikker på hun ikke bare fryser hvordan ser det ud med at være ude uden snor. min lille Zacho ville heller ikke gå med snor vi købte en sele til ham og det blev meget bedre nu stopper han kun fordi han fryser potterne tror det er det med frosten der også er prblemet for din lille hund.
jan 2006
jan 2006
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Jeg anede slet ikke at der var så mange problemer med at får sin chihuahua med ud at gå?
Da jeg fik Bella vejede hun omrking 700-800 gram, men hun har aldrig været bange for at komme ud, tvært imod. I starten gik jeg løs med hende, da hun jo ikke løb så langt. Men dahun blev mere modig, gav jeg hende snor på. Vupti ingen problemer overhovedet.
Håber da at din bette pige blir mere modig.
Hygge
jan 2006
Tror det er forskelligt fra hund til hund. Som sagt er min venindes Chi meget modig, og gør af alle der passerer - hvilket jo er et resultat af en ikke særlig god opdragelse.
Men jeg vil hjem og træne lidt med godbidder og sådan lidt ..
Chihuahua - at lære at gå tur (!?)