{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Chihuahua {{forumTopicSubject}}

Nogle der kan hjælpe har fået en lille Chihuahua hvalp på 8 uger hun er meget aktiv om natten og vil ikke rigtig sove nede i sin kurv måske fordi den er lidt stor men hun vil gerne sove lidt op i sengen men så begynder hun også at lave ballade?

Nogle der har gode råd til hvordan vi kan få hende til at sove hele natten ud? Har prøvet at ligge min hånd nede ved hende og nusse hende og haft hende op i sengen osv???


Kommentarer på:  Chihuahua
  • #2   13. jan 2016 Giv hvalpen tid, ro og tryghed. Lav en fast rytme med en tur ud i haven hver time (om dagen), masser af ro, leg og træning i korte intervaller. Så skal det nok komme.
    Hvalpen er taget fra sin flok - alt den kender. Det tager tid at vænne sig til.
    Har opdrætter ikke vejledt i hvordan I skal håndtere hvalpen?
    Jeg kan anbefale Hvalpebogen som hurtig præcis læsning om emnet.


  • #3   13. jan 2016 Nej ejerne har ikke fortalt hvordan vi skal gøre da det er min fars chef som vi har købt den af, og jeg har desværre ingen have der hvor jeg bor så hun kan komme ud og leje:/ men giver hende den tryghed jeg kan med at lade hende ligge ved min bryst under dynen altså med tøj på og lader hende putte i sengen..

  • #4   13. jan 2016 Uanset hvem der er opdrætter, skal denne sende hvalpen hjemmefra med vejledning.
    Du skal have fat i en dygtig opdrætter af racen og høre hvordan den bedst håndteres i begyndelsen.
    Der er en meget fin grænse mellem tryghed og ejers "overpylring".
    Det er en hund, ikke en baby.
    Den skal ikke ligge ved brystet. Du skal med dit kropssprog og din stemme vise den, at alt er ok, og guide hvalpen til en god rytme. Det er rigtigt fint med en kurv ved siden af sengen, hvor du lægger din hånd ned til den. Stabil nattesøvn kommer med tiden.

    Hvis ikke I har have, må du tage hvalpen i armene og gå ud i fælleshave hver time om dagen, og måske et par gange om natten. I skal ikke gå tur endnu, men bare vænne den til hus og nærområde.


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #6   13. jan 2016 Husk det er en lille hvalp, de sover ikke hele natten. Der går nogle uger endnu.
    Og din hvalp skal måske også ud om natten.


  • #8   13. jan 2016 Hun kommer skam også ud om natten og tisse og skide og vi køre hende træt så hun sover det meste af natten:-)


  • #10   13. jan 2016 Hun tisser for det meste på gulvet fordi hun er så lille som hun er hun er kun 8uger, hun piver bare hele tiden og ryster rigtig meget og vil ikke rigtig ligge ned sammen med hendes søskende..


  • #11   13. jan 2016 Er det hendes generelle adfærd - at hun piver og er urolig?
    Hvor længe har I haft hende? Hvad har jeres hverdag budt på siden I hentede hende?


  • #12   13. jan 2016 Har I hendes søskende også ?

    En ting er at en 8 ugers hvalp, der lige er flyttet hjemmefra, kan have lidt startvanskeligheder i sit nye hjem, hvor den lige er skilt fra mor og søskende, men hvis den både piber, ryster og er urolig, selv om dens søskende er der, så ville jeg begynde at være bekymret og tænke dyrlæge.


  • #13   13. jan 2016 Hun piver lidt og ryster når hun er sammen med sine søskende min mor har den ene og min lille bror har en anden og så har de 2 store Chihuahua men når hun er sammen med sine søskende så kan hun godt finde på at pive og ryste og det samme gør hun der hjemme men der er hun også alene

  • #14   13. jan 2016 Hun piver stort set hele natten og ryster:/ er lidt bekymret for hun føler sig utryk

  • #15   13. jan 2016 Opfører hendes søskende sig ligesådan ? Og er du sikker på, at hun er varm nok ?

    Jeg er nok ikke den rette til at rådgive, for jeg er ikke vant til små sarte hunde, men jeg synes, det lyder forkert. Virker hun på andre måder bange og virker hun også bange, når du har hende oppe ? Selvfølgelig skal hun have hjælp, når hun har problemer, men det er vel meningen, at hun skal leve et liv på sine egne ben og på gulvet, og ikke bare bæres rundt som en baby.


  • #16   13. jan 2016 Hendes søskende piver lidt men de slås for det meste og sover, jeg plejer at pakke hende ind om natten i en håndklæde eller en håndklæde når vi skal nået med min bror sige jeg skal prøve med en dyne om aften og om natten, jeg hun piver tit når jeg har hende oppe og ved ikke rigtig om hun er bange, hun piver bare og ryster når jeg har hende oppe..

  • #17   13. jan 2016 Ja det er hendes generelle affære at pive og er urolig, vi har kun haft hende siden mandag aften, siden hun kom hjem til os har hun spist og vi har leget og hun har ligget hos min kæreste og mig og blive nusset og så har hun været hjemme hos sine søskende og hygge og tumble rundt lidt..

  • #18   13. jan 2016 Okay, så er hun meget ny hos dig. Hvis hun både spiser og leger, så ville jeg ikke være så bekymret. Det fremgik ikke helt af dine indlæg, om hun lavede andet end at være bange.

    Så længe hun spiser og leger, ville jeg bare sørge for at hun var varm nok og have kropskontakt med hende om natten, og så se tiden an nogle dage endnu.


  • #19   14. jan 2016 Hvis I kun har haft hende tre dage, og allerede været på tur og alt muligt, så kan I meget vel have gået for stærkt frem.
    Det lyder ikke normalt. En hvalp skal ikke ryste og pive meget.
    Jeg ville ringe til en opdrætter med forstand på racen. Der får du eksperthjælp. Jeg ved desværre ikke nok om så små hunde.


  • #20   14. jan 2016 Vi har kun været på tur hjemme hos hendes søskende og der leger hun ellers ligge de alle 3 og sover på hinanden eller ved siden af hinanden..
    Hun piver heller ikke mere kun hvis man lige går fra hende for at tisse og hun sover næsten en hel nat igennem nu


Kommentér på:
Chihuahua

Annonce