{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Gravhundens ryg? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Min hund er Fransk Bulldog/Gravhund ( Se evt, billeder)

Nu ved man alt det med at man skal passe på gravhundens ryg og specielt hører jeg at man skal begrænse ham i at hoppe for meget.

Problemet kommer så her... Min hund elsker at hoppe og hopper utrolig højt. Ved ik hvor høøjt hverken en gravhund eller fransk bulldog normalt kan hoppe, men hvis vi render og leger og jeg har et stykke legetøj i hånden, som jeg holder i min hovedhøjde, så kan Bailey snildt komme op og få fat i legetøjet ( jeg er ca. 165cm høj).

Må han det? - Altså han er jo en del bredere og kraftigere end en gravhund, men han har næsten hele længden af en normal gravhund. Så tænker at hans skelet jo ikke behøver være lige så kraftig som han er udenpå... Eller hva???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravhundens ryg?
  • #1   8. aug 2009 Lad vær med at holde det legetøj så højt oppe. Hold det nedad i strakt arm, så laver du ingen skade.

• #2   8. aug 2009 Kunne jeg selvfølgelig gøre...

• #3   8. aug 2009
    Er der en speciel grund til at du holder legetøjet så højt????.....ellers ville jeg da nok lade være....hvorfor udsætte hundens ryg for den risiko når det ikke behøves...

• #4   8. aug 2009 Hvis hunden har en ordentlig rygmuskulatur til at støtte ryggen, har man ikke den store risiko for dårlig ryg, heller ikke for en gravhund, hvis man altså følger visse retningslinier. Det indebærer dog, at den får en masse motion (løben omkring) og undgår trapper og for høje hop - så jeg vil også sige, at du skal sænke legetøjet for at skåne hans ryg ;o)

• #5   8. aug 2009 Sascha - vi havde en gravhund, da jeg var barn, som fik en diskusprolaps, men hun kom sig, og blev 16 ½ år! Og hun døde på en af sine elskede ture hjemmefra, hvor hun var stukket af, hvilket var noget hun havde gjort mange gange igennem sit lange liv, så hvem ved, hvor længe hun kunne have levet endnu ;o)

• #6   8. aug 2009 En gravhund er ikke født til at springe, men til at kravle ned i en rævegrav. Derfor skal man ikke tvinge den til spring. Jeg har været med til mange operationer for diskosprolaps på gravpølser. Og ikke hver gang med godt resultat. Så ingen grund til at opsøge skaden. Vil man ha en springhund, er en gravhund et fejlkøb.

• Knud N
    Knud N Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Svar: 6
    #7   10. aug 2009 Nu ved jeg ikke lige hvor ham Karsten blev af - ham du skriver om.

Men har du ikke selv beskrevet din hunds sygdom i dine indlæg???? En hund der er så dårlig, at den kravler langs væggene og skal skæres op i kraniet, skal måske have lov til at vælge, om den vil lide videre eller få lov til at dø og få fred.

Du skriver, at din dyrlæge ikke kan garantere noget efter en operation. Hvordan f.... kan du så forsvare at lade din hund lide???

Hvem tænker du mest på - dig selv eller hunden? Du burde skamme dig. Bliv voksen og tag ansvar. Gør det der er bedst for din hund og glem "tudemarie".

Kommentér på:
Gravhundens ryg?

Annonce