Så forfærdelig! {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige snakket med min far, som så har snakket med hans kusine i Kbh.
Deres hund er i dag død af hjertestop.
Deres 4 årige pomse Bernhard, lå og sov på skødet af min fars kusine, da hun efter noget tid syntes den var blevet utrolig stille. Hun puffede lidt til ham, og forsøgte at løfte ham op, men der var intet liv. Da hun fandt ud af at han ikke trak vejret, forsøgte hun sig med noget kunstig åndedræt hun havde læst om, og bagefter noget hjertemassage. Da intet virkede, kørte hun straks afsted til dyrlægen, som konstaterede at hunden var død af hjertestop.
Er det ikke helt utroligt, at den kan dø af hjertestop når den sov? Lige siden jeg hørte det tidligere i dag, har jeg holdt helt paranoidt øje med Freyja og hendes vejrtrækning når hun har sovet. Puuuha, tænk at opleve den slags.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 74 Svar: 418
Det var hårt at obleve men hunde sov da ind hvor den havde det godt med jer.
Men man bliver altid shokeret når sådan noget sker og kan godt blive lidt paranoid efter sådan en oplevelse..
Hilsen Flanhart og far
maj 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Hunde: 4 Emner: 266 Svar: 1.142
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.804
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 140 Svar: 729
Ja, jeg syntes også det er utroligt at den bare sådan døde pludseligt. Jeg har lige snakket med hende, og hun sagde at deres dyrlæge bagefter havde sagt, at hunden måtte have haft en hjertefejl, siden den døde så pludseligt.
Men heldigvis skete det i søvne, så den led forhåbentlig ikke.
Jeg snakkede også med hende bagefter, og spurgte om den havde tavle på. Nej, det havde det ikke.
Det er virkelig også en af de ting jeg fortryder ved at have købt Freyja. Freyja selv fortryder jeg slet slet ikke, og vil ikke bytte hende for noget i verden. Men jeg fortryder at jeg ikke tog mig god nok tid til at lære noget mere om sygdomme, og havde købt en med tavle så jeg bare var et par procenter mere sikker på, hvad hunden indeholdte.
(OBS! Dette er ikke for at diskutere tavle eller ej, blot min egen personlige holdning)
Så forfærdelig!