Forfærdelig drejning {{forumTopicSubject}}
Som nogle nok ved fik kæresten og jeg for en uge siden en hund, jeg har gået hjemme med indtil Idag hvor jeg skulle i skole igen og kæresten har fri.
Siden jeg har forladt vores hjem har hunden ikke lavet andet end at knurre og snappe ud efter min kæreste når han nærmer sig den, og det er ligemeget om han nærmer sig den bevist eller om han bare går ud i nærheden af den fordi han skal hente et eller andet.
Det må jeg nok indrømme at jeg ikke føler jeg kan arbejde med, vi valgte at beholde hende sammen, men vi kan jo ikke have en hund der er pisse bange for ham og snapper efter ham, og han er ikke så meget hundemenneske at han har tålmodighed til at bruge timer på at sidde på gulvet og prøve at lære den at have tillid til ham ..
Suk og mere suk
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Giv det tid og en masse ro, talmådighed og lækre godbider !!
Din kæreste skal ikke tvinge hende til samvær med ham men lade hende komme til ham, stille og roligt kropsprog fra ham , godbidder i lommen og tålmodighed
sep 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 98
Det plejer jeg at gøre med hunde der er utrygge
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
Noget meget basalt men den egenligt træning er tillid
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 965 Svar: 18.361
Hvis ikke du kan være om hunden hele tiden, så er det altså en fælles ting at få og have hund, og han er nødt til at gøre hvad der er nødvendig og på den rigtige måde for at vinde hundens tillid...
Hvis I skal være 2 der har hund så skal I også være 2 om den og 2 der er indstillet på at gøre hvad der skal til...
Har selv overtaget ældre hund engang, det tog mindst ½ år inden den var vænnet til og helt sikker på at det var her den skulle høre til og at den kunne stole på os.
Jeg bliver sådan lidt.... ved I hvad I har med at gøre...???
Det er tilsyneladende en skræmt hund, og den slags skal håndteres med megen kærlighed, omsorg og forstand...
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
jul 2008
jul 2008
jul 2010
jun 2012
Hanne - Nej som skreven lige før så ved vi det ikke da vi aldrig har mødt sådan en hund før eller oplevet en hund der havde så lidt tillid til alting, og ja det er er en fælles ting at have hund, men derfor burde han ikke skulle arbejde for dens tillid når han intet har gjort den.
Som sagt har aftalen altid været at det mest er mig der har hund når den skal trænes osv, men at han også skulle gå med den fordi ellers skal den være inde i for lang tid om dagen.
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 157
Øv kæreste.
Kan godt forstå det virker uholdbart, men jeg synes det lyder som om din kæreste måske kunne redde hele situationen ved at intensivere arbejdet med den tillid til hvalpen. Jeg håber at han vil finde tiden og tålmodigheden til at skabe det bånd. Hvis ikke han kan det ser det jo sort ud for bette ny.
Kan han slet ikke se det sjove og lækre i at være en stabil platform for sådan et bette kræ? At være en tillidsperson?
Vores nye hund kommer fra meget ustabile kår og det har været vores største glæde at ligge på gulvet med hende og opbygge den tillid til hænder og mennesker igen, men det er jeg selvf godt klar over du ikke kan bruge til så meget. Siger det nok mest for at sige at jeg godt er klar over hvad det kræver med en nervøs hvalp.
jul 2008
Og aftaler eller ikke aftaler, i har BEGGE hund og den skal være tryg i hjemmet ligemeget hvem af jer der er der..
jun 2012
jun 2012
- nej han kan absolut ikke se det sjove i at sidde og prøve på alle mulige måder uden det mindste resultat.
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
jul 2008
Har i slet ikke snakket om hvad det kunne indebære at overtage en hund på den måde ???
jun 2012
jul 2010
Altså han må da deltage i det mest basale.........
Hvis i skal ha børn er det så også kun dig der står for opdragelse og alt der medfølger ?
feb 2011
og ja skal hunden passer af begge/alle i en husstand så bør alle være hunde mennesker og psykologisk vide hvad de har med at gøre...
Den blivr nok til det sofa hygge dyr han gider EN dag, men det kommer ikke på en uge og det kræver omsorg, arbejde, tryheds øverlser og MASSER, MASSER af kærlighed og tålmodighed... det synes I ikke at have afstemt ordentligt inden I fik hund...
Det er trist, men det er hunden der er taber og det er den det er synd for, I burde vide bedre og have talt dette bedre igennem, og sat jer ind i hvad det indebærer at tage en hund der er så usikker...
Det der tager kort tid at nedbryde, tager ofte et liv at rette op, både ved mennesker og dyr...
nov 2006
Du lægger det ud som om at problemet kunne løses ved at han tog sig sammen og satte sig ned med den lille og fik etableret din kontakt og tillid. Og der er sgu nok mange her inde der synes det er den eneste GODE løsning på jeres problem.
Jeg skriver bestemt ikke det her for at svine din kæreste eller noget. Slet ikke. Jeg er sådan set næsten lykkelig bare jeg hører det med at han gerne gider nusse med hunde i sofaen.. så tænker jeg "skide sød fyr". Imo er man allerede nået langt når folk gider det og endda gå tur med dem når kæresten er væk og sådan. Bare så synd det sidste lige mangler.
Jeg håber i det mindste at i vil give det lidt mere tid.. giv ikke op nu.
jun 2012
Jeg synes han er gået på kompromis, da han gerne vil gå med den når der er behov for det og sådan. Fatter ikke du blander børn ind i det ..
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Jeg ville nok give det lidt mere tid, men jeg vil også indrømme, at jeg synes det er en ærlig sag at sige fra hvis man ikke kan eller vil magte opgaven. Jeg har selv sagt nej tak til omplaceringshunde med problemer, selvom jeg sandsynligvis kunne magte dem og få rettet op på dem, men har jeg valget, så er det simpelthen ikke noget jeg har lyst til.
Man skal ikke føle sig tvunget til at gøre noget bare fordi man magter og evner det, lysten og viljen skal helst også være der.
Men ja... det er lidt af en balancegang. Lia var meget usikker og vanskelig som hvalp. I dag er hun en skøn hund som vi er fuldstændig pjattede med, men ja, jeg har lagt rigtig meget arbejde i hende. Rigtig meget, men som min mand sagde "Hun skal ingen steder."
Og omvendt så har vi leveret en omplaceringshund tilbage efter bare 2 dage fordi han viste sig at have malplaceret aggression. Han havde bidt min mands støvle under en prøvegåtur, men vi slog det hen med at det nok havde været et hyrdehundenap. Da han så pludselig sad i mit lår under en gåtur, blev vi klar over at der lå noget mere bag og at det ikke var noget vi havde lyst til at arbejde med, selvom han var en rigtig skøn og sød hund så længe aggressionsudløseren ikke var til stede.
jul 2008
Derfor er han nød til at finde det i ham selv der gør at han vil arbejde på deres forhold - det tager tid, men det kan lade sig gøre !!! - alt efter hvor slem situationen er ved jeg faktisk ikke om jeg stnes det er fair for hunden at blive hos jet hvis der er så lidt "tillid og kærlighed" imellem ham og hunden - det er så basalt ! Jeg siger ikke at alle familiemedlemmer skal deltage på totalt lige vilkor men synes det er langt ude at sige han bare ikke har tålmodigheden !!
Måske du skulle vise ham denne tråd ?
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.812
Men hvis i gerne vil have at din kæreste får et godt bånd til jeres nye hund, må han altså pakke det der "jeg har ikke rigtig tålmodighed" sammen, tage sig sammen og tilbringe noget tid med jeres hund.
Der er ikke en person som vælger at få en hvalp i huset, det er en familie beslutning! Selvfølgelig er der opgaver som du kan tage dig af i det lange løb. Jeg står fx for træningen med vores hund, men da hun var hvalp, gik min kæreste altså også til hvalpetræning med hende, selvom han ikke synes at det er det sjoveste i hele verden, og ja, måske mangler lidt tålmodighed. Det hører altså bare med til at få en hund.
Så tag en snak med din kæreste om, at hvis det her skal lykkeds og hvis han gerne vil kunne komme til at gå ture med jeres hund og hygge med den i sofaen, så skal der altså nogle tillidsøvelser til og tålmodighed!
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 431
feb 2011
der er sikkert en verden til forskel mellem de hunde og jeres lille nye usikre der har været i et nyt hjem en uge, som har sat hele sin lid til dig i sidste uge og nu er du væk... den er angs, prøv at føle den knuen om dit hjerte det er at være lille, ny og angst og det eneste man var bare lidt tryg ved i alt det nye, nu er gået...
Når du kommer hjem må I lave nogle øvelser hvor I sidder ved siden af hinanden på gulvet ved hunden, leger lidt med den,skiftes til at give den godbidder osv... du må være et bindeled fra hund til kæreste hvis det skal lykkes
jan 2005
Måske har dine forældres hund ikke haft en så uheldig start på livet som den lille hvalp du valgte at tage hånd om.
Nu kan jeg ikke huske tråden fuldstændigt, og du må rette mig hvis jeg tager fejl, men jeg husker det som om at din hvalp er meget usikker og utryg. Derfor må i lægge noget ekstra i det, det er jer som har valgt at tage det ansvar som det er, at tage en hvalp til sig som mangler tillid til mennesker og i det hele taget har haft en skæv start på livet.
jun 2012
jan 2005
Jo, du bør tvinge ham. Det er jo heller ikke timer der er tale om. Men kortere intervaller hvor din kæreste prøver at opbygge tillid til JERES nye hund :-).
Hvilke godbidder bruger i? I kunne bruge noget ekstra lækkert når din kæreste træner med hende, herhjemme er favoritterne pølsestykker, ost og kogt kylling
feb 2011
og der det kan gå frem, og der kan komme tilbagefald....
Og nej du kan ikke tvinge ham, og der er ingen der taler om timer om dagen...
Det skal jo bare dertil i første omgang at han kan tage sig af den når du er væk...
Så et kvarter nogle gange dagligt i nogle dage, hvor I sidder tæt, hunden sidder helst ved jer begge, røres af jer begge, evt triller en bold, når den kommer hen til den ene giv et lille stk pølse, eller andet viildt lækkert osv... det er ikke timevis i træk man skal gøre det... hellere flere gange og korte perioder
jun 2012
jan 2005
Som jeg husker det, skulle i passe hunden, og pludseligt ville ejeren ikke have hunden igen, der er nogle alarmklokker der ringer der, den ejer har sgu nok ikke haft den store hundeerfaring.
Derudover burde i have sat jer ind i hvad det kræver at tage sådan en hund til sig, da i jo som i selv skriver, opdagede da i fik hende hjem til jer (og skulle beslutte om i ville beholde hende) at hun ikke var så tillidsfuld til mennesker.
Hvis ikke din kæreste vil være en del af at få tilliden genoprettet hos jeres hund, bliver det aldrig godt imellem de to.
jun 2012
jan 2005
jun 2012
jan 2005
jan 2005
jun 2012
feb 2011
Hvis ikke din kæreste vil være en del af at få tilliden genoprettet hos jeres hund, bliver det aldrig godt imellem de to
Han kan ikke bare vente på at du gør hele arbejdet og så forvente at hunden knytter sig til ham så den vil være sofa hygge hund og har den samme tillid til og tryghed ved ham.... det kan man måske hos en heeeelt lille hvalp der har haft en super opvækst ved opdrætter og som bare kommer lalleglad derfra, men den her hund har åbenbart oplevet noget mindre rart...
det er da også en virkelig mærkelig handling at bede nogen passe sin hund, og så vil man ikke have den tilbage, jeg tror bestemt ikke forrige ejer har været god ved den, eller kunnet læse dens behov...
den er blevet så at sige omsorgssvigtet og det har I så påtaget jer at rette op på, og som skrevet det kan den så ikke lige regne ud, at er den nu bare sød og nem så er I de gode, sådan fungerer hundehjerner altså ikke...
Lige i dag føler den sig bare svigtet igen fordi den trygge base (dig) er væk, og I ikke i sidste uge har været os på, at det var meget vigtigt at kæresten og hunden fik et bånd og en tilid opbygget...
jun 2012
jul 2008
Forst ikke at i ikke har snakket om dette inden !!
jun 2012
feb 2011
Og så TÅLMODIGHED, det tager nærmere måneder end uger at komme til et virkelig godt resultat, måske I kan læse om det på nettet, måske I kan kontakte en dyreadfærdsbehandler.. spørge på et dyrehospital...
jun 2012
feb 2011
jul 2008
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.341
har sendt en pb til dig, håber du har fået den og det måske kan hjælpe lidt..
feb 2011
jan 2005
Det virker ikke som om at i har sat jer ind i hvad det vil sige at skulle rette en usikker og tillidsbrækket hund op igen. At din kæreste kommer og nusser hende mens hun ligger hos dig, er flere skridt foran hvad han bør foretage sig, det er at overskride hendes grænse og det er derfor hun går.
Jeg ville kontakte en adfærdsbehandler og få hende/ham om for at hjælpe med hvordan i skaber den rette tillid til hende. Samt tage en snak med kæresten om at han bliver nødt til at være med i det her, hvis det skal lykkeds.
Hvis ikke i er villige til at gøre det, ville jeg finde et nyt hjem til hende som magter opgaven
jun 2012
Jeg har af personlige grunde ikke en særlig stærk psyke og jeg føler virkelig at nogle af jer bare gerne vil kløve os ned trods gode intentioner ..
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Vil din kæreste kunne leve med en hund som er angst for ham?
Svaret er forhåbentlig nej!
I så fald er der ét at gøre - træning. Og det er din kæreste der skal i ang.
Gider, kan eller vil han ikke - og kan i ikke leve med huden er bange for ham - så må de to af jer skille sig af med den ene...
jan 2005
Det er helt okay at indrømme at man ikke har overskudet til sådan en hund, det der ikke er okay at bare lade det stå til.
Der er ikke nogle der prøver at kløve jer ned, men måske skulle i bare indse at Coco ville have bedre af at komme ud til nogle mennesker som ved hvad det vil sige at få sig sådan en hund som i har.
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.746
feb 2011
Du kunne nok have indleveret den til internat.... og fortalt dem hvem ejeren er...
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Tillid hos en angst hund kommer ikke flyvende ind af døren en dag. Det kan tae måneder eller år at opbye - og man ved ikke om man nogen sinde for en normaltfungerende hund ud af det.
Vi har selv taget en angst hund ind - det tog os måneder før hun var tryg ved os, boligen og vores nærmeste. Det tog ½ år før hund holdt op med at hyle af skræk i drømme og reagere med løben i ring ved stress og angst påvirkniner. Det to et år før hun begyndte at tage på i vægt.
Fremmede bliver hun ALDRIG tryg ved. Så vi har en hund som aldrig kommer til at kunne færdes frit blandt fremmede hunde. Og hvor vi altid skal være opmærksomme på mennesker som kan forskrække hende..
Jeg tar aldrig sådan en hund ind igen...
Men hun er her og hun bliver her - og vi arbejder med hende Hele tiden, konstant hver dag vi er i nærheden af hende. For det kræver hun..
Så ja jeg synes i skal tage en snak når du kommer hjem om han er med på at arbejde med hunden. Er han det og vil han det gerne - så er det i arbejdstøjet og find evt. en god træner som i kan støtte jer op af.
Vil han ikke - så synes jeg du skal overveje om i kan have hunden. Du kan ikke lærer hunden at være tryk ved ham - det er ham der skal lærer hunden det med sin adfærd.
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 242
Selv om det er en fælles ting at få hund i et forhold (og det er det!), så synes jeg det er fair nok at den ene har mere med hunden at gøre end den anden. Men lige for en periode her i starten, bliver han nok nødt til at tage en lidt større del i det, end han egentlig havde lyst til.. Men det er jo også til hans fordel, for hvis han gerne vil have en sofa-nusse-hund, så skal han jo have opbygget et tillidsbånd til hunden
Tænker også at selvom han ikke gider decideret at træne med den og sådan (hvilket er fair nok), så kan han jo ikke melde sig helt ud. Hvad så i en situation hvor hunden gør noget den ikke må, der vil han vel ikke bare lade som ingenting??
Nå men det var mine tanker om sagen.. Skrevet med de bedste intentioner
jul 2010
Der er ingen der siger han skal gå til agillity, hvalpetræning, rally, ringtræning osv.
Men han er nød til at være med til det basale i starten for at få skabt den tillid så han rent faktisk kan lufte hunden hvis du er syg eller hos en veninde osv. uden at skulle have forbindingskassen klar eller bare lade det stå til.
Det gavner slet ikke nogen
jul 2008
okt 2012
Hvis hun var så nervøs og trykket da i fik hende (har ikke læst din tidligere tråd, men så det på hendes profil), så har hun nok knyttet sig meget til dig, og er ved at vise tillid til dig. Det at du så pludselig er væk idag, har nok gjort at hun føler seperationsangst, og måske føler hun er nødt til at "beskytte" sig selv over for ham den farlige (altså din kæreste, som hun jo åbenbart opfatter som en fare)...
Jeg vil foreslå dig at blive hjemme noget længere tid, hvis det er muligt for dig. Så kan du måske hjælpe med at vise hende at man kan stole på din kæreste. Men det er jo stadig noget din kæreste er nødt til at tage del
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Det her er kun ment som et godt råd... Absolut ikke for at sable dig ned.
Denne hund har I ikke valgt, den er kommet over dørtærsklen, fordi I regnede med bare at skulle passe den. Kemien mellem jer og hunden er helt skæv.
Din kæreste gider ikke de særlige hensyn som en så usikker og utryg hund kræver. Du skriver, at du ikke har en særlig stærk psyke og det kræver overskud og det er en rutschebanetur at træne sådan en hund. Du glæder dig over, når det går godt med træningen og bliver trist, når der er noget, der går skidt.
Du kan træne det meste næsten væk til daglig, men en sådan hunds verden kan ramle, så snart der sker noget uventet eller I afviger lidt fra den sædvanlige gænge.
Ovenstående er mine personlige erfaringer med at have købt en omplaceringshund i stedet for en lille hvalp og en anden gang tror jeg helt ærlig ikke, jeg gider give en ældre hund chancen. Der er simpelthen for meget arbejde i det og det stopper aldrig helt.
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 435
Jeg synes dig og din kæreste skal tage en snak om hvad der er realistisk... Er han villig til at være med i "projektet" hvis han får de rigtige redskaber, eller er det for meget for ham. Og hvis han ikke er, så find et godt, sidste hjem til hvalpen hvor de her overskuddet og lysten til at træne med den.
jun 2012
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
feb 2011
13/02-12 : Hun har allerede forbedret sig en hel del, hun stoler nok 90-95 % på mig nu, og lader mig komme tæt på, samt give hende snor på uden de store problemer. Vi kan endda begynde at øve nogle meget standard ting som hun virker til at opfange ret hurtigt.
Kunne du komme dertil på de dage i sidste uge, så kan din kæreste jo komme dertil på samme måde og tid... det er da ikke længe....
jun 2006
Måske er hvalpen grundlæggende angst for mænd pga en dårlig oplevelse..
Og så tager det væsentlig længere tid og utrolige mængder indsigt, viden, engagement og tålmodighed.
Jeg læser den update på profilen som et "jeg håber", men af bitter erfaring, så ved jeg at der kommer mange hårde dage med tilbagefald i gammel adfærd inden man - måske - kommer ud på den anden side med en rimelig velfungerende hund
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.367
synes det er rigtig ærgeligt at ''i'' du har fået hund, når partneren ikke gider.. (og ja det skriver jeg, for det er sådan jeg opfatter det du skriver)
man er to til at have hund, og man får ikke bare en hunds respekt. man kan ikke bare sige, ''jeg vil gerne stå for hyggetid, gå tur tid engang imellem, men træning, give mad osv det er ikke lige mig, så det gør du!''
når man f.eks vælger at få et barn er man jo også to til at lave det dermed to til at passe det. hvis ikke faderen gider at give barnet mad, sætte grænser for barnet, gøre sjove ting med barnet osv. hvordan skal han så få barnets respekt og tillid? det forstår jeg ikke hvorfor man så forlanger af en hund, at det SKAL den bare. en hund respektere dig ikke bare fordi du kæler lidt med den og lufter den en gang imellem når den anden ikke kan. synes det er en ret ÆV holdning han har til at have hund, (hvis det er hans generelle holdning)
jeg fandt sammen med faderen til min datter for omkring 1,5 år siden. jeg medbringer en hund (Misha) selvom det er MIN hund, så giver han hende stadig mad, leger med hende, lære hende tricks, går tur med hende, sætter regler for hende, opdrager osv. i starten gjorde han det mere end han gør nu, men det er også fordi Misha har fuld tillid til ham og respektere ham nu, fordi han gjorde noget for det i starten. nu er Misha så lidt ligeglad med hvem der går tur med hende eller giver mad. men i starten burde han gøre noget for tillid og respekt.
når engang vores datter bliver stor nok til at kunne give Misha en godbid, mad, lege med hende osv. så skal hun også indvolveres og gøre nogen af de ting engang imellem, så Misha forbinder hende med noget rigtig godt og en rigtig god ven hun kan stole på. en hund bliver gladere for morgenmad og aftensmad end et kærligt klap, for den skal have de to andre ting for at overleve!
så han må i gang med at vinde dens tillid og respekt hvis du spørger mig, du kan jo også godt selv høre det der forgår hos jer nu, ikke fungere
jun 2012
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
I starten tænkte vi, at han havde jo lige skiftet hjem... Fik at vide at collien jo var en følsom hund... Vi tænkte, der skulle bare lige lidt træning og tillid og tid til, så havde vi denne her lækre hund, der ikke var bange for noget som helst
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
Og nej, siger ikke at han skal ligge ligeså meget arbejde i det som dig, men lidt skal der altså til!
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.367
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
Nu er alle hunde ikke ens, og netop denne hund, har brug for det.
Så må man gøre op med sig selv, om man vil kæmpe for det, eller finde et nyt hjem, som vil.
Ret meget længere, er den vist ikke
jun 2012
nov 2006
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.341
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 481
jul 2008
Håber i kan finde et sted hvor der er tid, overskud og tålmodighed til hende !!!
feb 2011
F.... osse en sær forrige ejer....
@ TS den bider ham ikke fordi den er aggressiv, den er skræmt fra vid og sans....
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.360
Og hvordan reagerer din kæreste så, når den bider ham?
jun 2012
Ja omplaceres skal hun, men ikke til opdrætter.
Jeg har ikke forstand på at rette en hund op, jeg må erkende jeg heller ikke har psyken til det for det gør ondt på mig hver gang hun ikke har det godt
Jeg vil gerne be mig fri for "det er forventet" og andre lorteting, for græder allerede og har det rigtig dårligt på Coco's vegne. Hun er en skøn og kærlig hund overfor mig, men ikke min kæreste og han gider den ikke fordi den har bidt ham.
Så lige nu sidder jeg og vejer mine muligheder. Jeg har heller ikke bil så det er os begrænset hvor langt jeg kan komme hen.
Søren , Jeg bor lidt udenfor Silkeborg.
jun 2012
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Det lyder lidt som om du gerne vil have os til at give go for at den bare skal videre til nyt hjem... og ja gør da endelig det. Jeg synes det er en mærkelige måde at gøre tingene på... i vælger at beholde hunden, selvom den er nervøs.. og nu efter en uge... en enkelt uge, så gider din kæreste ikke mere.
Synes godt nok I skal overveje grundigt om I overhovedet skal have hund.. tænk hvis I ikke lige får det, som I vil have...
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.903
feb 2011
Jeg tænker at den vel ikke "bare" er gået hen og har bidt ham, så måske han bare skal lade den være, ikke træde ind over dens grænser, og han skal vide at hunden er bange og at det er derfor...
Prøv når du kommer hjem og se om du kan være lidt formidler mellem dem... se om de kan få ham til at fodre den, gå en fælles tur ud osv... måske den mand der ved opdrætter har været en hård fyr, måske den er bange for mænd, dybe stemmer eller ligende....
feb 2011
aug 2008
feb 2011
aug 2008
jun 2012
feb 2011
jun 2012
Internater bliver ikke nødvendige, jeg har snakket med en der gerne vil overtage hende og hjælpe hende, og jeg kan endda få lov til at følge hende og besøge hende da det ikke er voldsomt langt væk, så det tog jeg imod.
aug 2008
Det er da klart man undre sig når du i løbet af få timer har fundet nyt hjem til hunden.
okt 2012
aug 2008
jul 2008
Hvis du er bekymret i den retning så skriv en PB til Ts også kan hun afvise/bekræfte den derinde hvis hun har lyst, men lad da være med at tag sådan noget personligt noget op herude !!! Ganske smagsløst !!!
sep 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 98
jun 2012
Ronja - Hold nu op hvor er du dog det mest usympatiske og onde menneske jeg længe har fået en kommentar fra!
aug 2008
Men dejligt du fandt en løsning og et nyt og forhåbenlig blivende hjem til hende.
aug 2008
feb 2011
Kunne være rart hvis ny ejer ville dele fremtidig forløb....
@ Ronja... fuldstændig forfejlede konklusioner .... er hunden utryg ved mænd skyldes det MÅSKE opdrætter stedet, ikke hjemmet hos TS....
nov 2006
Åh hvor godt vi endelig nærmer os sagens kerne. TS -drejer det her sig om en kombination af det foreslåede, altså er dette et fra dig planlagt fælde om at du skal have afsat din mand til en af de enlige og triste HG damer?
Ej altså, her midt i den alvorlige og triste sag..
undskyld undskyld undskyld men
Hahahahaha..
jun 2006
Tror det hjælper med en omgang fnisehø hvis man skal få noget ud af tankerækkerne fra den kant.
Held og lykke lille hund.. Håber du får det godt og trygt i dit nye hjem.
Og TS.. Ikke for at være "klog" og fordømmende, men.. Ja der var en grund til at jeg prøvede at tale dig fra det i den anden tråd.
Jeg håber I alle kommer igennem det på bedste vis, og at du også fremover vil spørge om andres mening, selv om svaret ikke altid er det man ønsker... Og at du vil tænke over hvorfor
Det gør mig ondt at du måtte lære det på den hårde måde
okt 2012
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Der er RIGTIGT mange ting, som bør være på plads ift. sådan en lille størrelse, så kaos i eget liv, bør bestemt være fraværende...
Held og lykke til den lille vapper...
jul 2008
Selvfølgelig er det en mulighed men det kan være grunden til enormt mange af de problemer vi ser her på HG , men det er det godt nok sjælent og det hjælper intet at bringe det frem på den måde - det beviser TS reaktion også !!!
Det er fint du tror du læser imellem linjerne men hold de der spekulationer for digselv - det er immer væk ikke første gang....
nov 2006
Kom glad Ronja- JEG nyder ihvertfald dine tanker or reflektioner. Måske mest fordi jeg har levet hele mit liv på solsiden og dermed slet ikke er bekendt med andet end det reneste lyserøde her i tilværelsens ulidelige lethed
jun 2006
Søren for pokker... Tænk dig om og var din mund... Søde
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 677
TS, jeg håber på det bedste for jer alle tre, jeg synes det er super hvis du allerede nu kan se at I ikke har overskuddet, hvalpen har brug for al det overskud man kan finde frem, så det er godt at høre, at I overvejer andre muligheder end selv at beholde hunden.. Det må ikke være let at stå model til alverdens kommentarer, men godt at du kan se omsorgen og bekymringer for hunden
Held og lykke til jer!
jun 2012
Jeg ved godt jeg nok skulle have tænkt noget mere over det inden jeg bare kastede mig ud i noget jeg ikke rigtig havde forstand på, men hvis man nu skal se det fra en positiv vinkel, så har jeg lært enormt meget, og min næste hund, om et par år eller 5, når der er sparet nok op, bliver med stamtavle. Koste hvad det vil så vil jeg aldrig kaste mig ud i sådan noget her igen, og godt nok har vores stamtavle shelties været en del dyrere at "anskaffe" men de har også været alle pengene værd.
Jeg har helt klart ændret syn på nogle ting.
jul 2008
aug 2008
jun 2012
feb 2011
Men 2 ting vil jeg sige...
Din hunds problemer tror jeg intet har med stamtavle eller ej at gøre, tror den måske er født som en forsigtig hund, og så oveni er rendt ind i en skidt start på livet... det kan ske tavle eller ej....
Så udover tavle, så se på opdrætter og dennes behandling, socialisering af hvalpe ...
Anden ting er, om du er uenig eller ej, det er alt andet lige hvis alle i en husstand er indstillet på det at have hund på alle plan, ikke at en ikke kan arbejde mere med den en anden, men stadig for hunden som sådan vil det være bedst hvis alle vil den på alle plan, så den føler sig velkommen af alle... Og man lige hvis ikke man kender meget til det at have hund, læser og lærer lidt om det inden...
Der har været en første gang for os alle hvor vi fik egen hund (selvom vi er vokset op med dem hos forældrene), det er ingen skam ikke at vide, men en skam ikke at opsøge viden inden man giver sig i kast med ansvaret for et levende væsen...
Her taler jeg ikke om dig, men om din nuværende kæreste hvis det er ham du kaster dig ud i ny hund med engang med tiden...
Er glad for at enden tilsyneladende er god i denne sag....
aug 2008
jun 2012
Jeg kommer aldrig til at være enig i det med at alle skal være "lige med" i at få en hvalp, da det aldrig har fungeret sådan hvor jeg er vokset op, min far gad aldeles ikke have hun da jeg fik min første sheltie, men det gik godt alligevel
Men min pointe var mest at hvis jeg skal se det positivt så skal jeg aldrig "bare" have en hund igen, men se hvor den kommer fra osv først, SAMMEN med min kæreste så vi begge er mere enige og inde i det
Også lige en update. Jeg ved ikke om hun beholder navnet Coco, men nye ejer har lige skrevet at hun var lettere trykket da hun kom derhjem lige indtil hun kom ind til de 2 andre hunde hun ejer, og siden har hun været enormt frisk, fræk og hyper og sjov. Så det lyder til at det går lidt bedre allerede
Glæder mig meget til at følge hende og hun bor kun 13 km væk fra mig, så det regner med at jeg kan være "med" engang i mellem
feb 2011
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
Jeg fik min elskede Bertil efter at han havde boet hos en psykisk syg dame der blev indlagt.
Bertil var rystende nervøs og ville ikke hen til nogen , men trak sig væk fra flokken og menneskene omkring ham.
Jeg fik ham overdraget i mine arme af opdrætter , da dte var umuligt for mig at lokke ham hen til mig.
Da vi kom hjem sørgede jeg for optimal ro og regelmæssighed i hverdagen, men hvergang jeg nærmede mig Bertil trak han sig væk og krøb langs væggene.
Hvis mænd nærmere sig ham lavede han disideret udfald imod dem.
Men måneders træning af tillidsforholdet imellem Bertil og begyndte han at stole på mig , men det var sikkert , at hver aften når min mand gik i seng sprang Bertil imod ham og viste tænder.
Jeg fik Fru Nielsen ind over , da han også var bange for at være alene og hele min fritid drejede sig om Bertil
Som måneder blev til år blev han bedre og bedre og han begyndte også at vise tillid til fremmede mænd og søgte deres opmærksomhed....
Men dette kommer ikke gratis og ikke uden tålmodighed ...
Jeg gik til AG , jeg tog på ture sammen med ham , jeg camperede med ham , jeg prøvede svømning nogle gange med ham og dagligt var han flere timer nede ved bagsværd sø sammen med masser af andre hunde....
Det sidste halve år han levede søgte han min mands selsskab om aftenen , men når vi gik i seng , ja så lavede han udfald igen imod ham....
Da Bertil var en lille hund på 8 kg , var han ikke som sådan nogen direkte trussel imod min mand og da vi kendte Bertils adfærd godt , tog vi vores forholdsregler i hverdagen og lod accepterede hans adfærd.
Bertil blev efter 2½ års intens træning en rigtig god hund som fungerede optimalt i vores liv.....
Jeg ville på nuværende ikke være urolig , men derimod begynde at lægge endnu mere arbejde i den lille hunds hverdag.....
Bertil var MIN hund og mit ansvar hele vejen igennem og derfor var det også kun mig der arbejdede med ham.....
Min mand holdte af Bertil og accepterede hans adfærd , fordi han kendte Bertils baggrund fra starten af.......
Jeg fortryder ikke et sekund at jeg købte ham og det gjorde jeg heller ikke imens jeg havde ham.....
Derimod var jeg pave stolt over hvor langt jeg var kommet med ham og det var med den største sorg at han blev aflivet d. 2-1 pga hans smerter i ryggen.
jeg vidste hele tiden , at jeg eller fru nielsen skulle være Bertils sidste hjem , så heller en aflivning hvis jeg ikke kunne have ham , for jeg var ganske klar over , at en ny ejer ville være udelukket for den lille fyr
aug 2008
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
Jeg håber alt det bedste for den lille hvalp og at TS for lidt ro i sine bekymringer
jan 2011
Hun har lige mødt min ældste søn med playbow og slik i ansigtet...
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Min mand og Lia er meget glade for hinanden, men aftalen er at han kun er ansvarlig for korte tisseture og så fodring hvis jeg ikke lige er der til at gøre det. Jeg kan tælle på en hånd de gange han har taget hende ud på en længere tur alene i de år vi har haft hende - og det var ganske enkelt fordi han havde lyst, ikke fordi han skulle.
Det lyder til at Coco kommer til at falde godt til i hendes nye hjem, så forhåbentlig er der en lykkelig afslutning på historien.
nov 2006
jan 2011
jun 2012
jan 2011
jun 2012
nov 2006
Det var dog en utrolig glædelig nyhed og et sjældent fantastisk udbytte af HG og de gode folk der er her.
aug 2008
jan 2011
Og heldigvis har jeg i forvejen haft en redningshund så vidste hvad jeg gik ind til.
Men det er første gang jeg har oplevet så drastisk en omvending af en hunds sind som ved hende...
Hendes hale har ikke gjort andet end at logre konstant hun har drukket og spist og leget og løbet og slappet af og hendes sind er godt nok finurlig sjov...
Og så har hun forelsket sig totalt i min søn...
jun 2012
jan 2011
jul 2008
Thumbs up til dig Anya for denne beslutning, i kunne nok have arbejdet jer til at hunden kunne blive hos jer - men denne løsning er tydeligvis også rigtig god
Tillykke med hunden Anika !
nov 2006
Kloge valg Anya og Anika. Så var alle vores idéer om træning og tid ligegyldige. I vidste bedre og fik ret.
jun 2012
Min kæreste er dog mere medtaget, han forstår slet ikke hvad han har gjort forkert osv. Så nu kan jeg nok godt droppe idéen om nogensinde at få en hund igen.
aug 2008
Måske passede I og hunden bare ikke sammen. Glæd dig over at hunden nu har fået et nyt hjem.
jun 2012
aug 2008
feb 2011
Anya, måske han kan komme i lære ved Anika : )
Måske der har været en anspændt stemnig I ikke selv har følt med sm hunden har læst, måske den følte jeres usikkerhed og det kunne den ikke holde til når nu selv den var det... man ved aldrig hvad der forplanter sig, og hunde kan være voldsomt fintfølende...
Det er ikke til at vide, med I har gjort det rigtige for hunden, vær stolte af det... Og vær stolt af du ikke gav op herinde trods det føltes som nogle drøje hug af og til, det tjener dig til ære...
nov 2006
Men jeg ville altså klart selv blive sådan lidt underlig inden i hvis en af mine hunde bare blomstrede vildt op ved at komme i et andet hjem, jeg forstår hvad du siger. Men tror bestemt ikke du skal tage det personligt. Det ligger i Cocos fortid og det har ikke noget med dig at gøre.
jun 2012
Jeg havde endda været på bibloteket og låne bøger om hunde, hundetræning, klikkertræning og alt muligt, men det blev jo så ikke nødvendigt. Så nu jeg bare træls over at bo så langt fra mine forældre, så jeg ikke kan låne deres tæve
jan 2011
Hun er stadig en smule bange for høje lyde som opvask og madlavning, men hun bliver i rummet og kigger på de 2 andre som sidder næsten helt oppe på komfuret for at være med.
Hun vil så gerne og er ret sikker på det nok skal komme med tiden jeg har tiden og tålmodigheden og de 2 store tøser hjælper godt til.
Hun er meget glad for min pige på 8 når hun lige husker at det altså ikke er Tøsen eller Foxie hun er sammen med.
Men jeg tror på hende og jeg tror på hun nok skal blive en glad lege hvalp sammen med Tøsen og Foxie, de gør alt for at hun ikke skal føle sig bange, og bliver hun bange går de begge hen for at fortælle hende at alt er ok.
jan 2011
Skal nok gøre alt for at hun får det liv hun har krav på.
jun 2012
jan 2011
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
jan 2011
Men selvfølgelig kan jeg godt forstå Anya, og derfor jeg sørger for at hun får alt a vide både det gode og det mindre gode...
Anya er hun vant til at være i sofa og seng...???
aug 2008
jun 2012
jan 2011
Og synger jeg Katinka Katinka sangen så sidder hun og stirrer på en mens halen bare kører rundt...
feb 2011
Og anya, du kan sagtens have styr på basal træning af en ikke usikkerhed der har fået en skæv start... at ligge ud med en "problem" hund er ikke nemt..
jan 2011
jan 2011
For de 2 tøser smuttede hun bare i møde med høj hale der kørte helikopter, de modtog hende som ok mor er kommet med en ny ven, kun Tøsen der knurrer når Tinka bliver en smule for vild ved hende, det fatter hun med det samme og går til Foxie istedet.... Men de har spist sammen og drukket sammen allesammen, så det er kun når hun er alt for vild....
Men Tøsen er osse ved at være en gammel hejre...
jun 2012
jan 2011
jan 2011
jan 2011
Har osse resocialiseret en 8 mdrs som idag er fungerende selvom hun ikke gider fremmede voksne hunde, hun elsker hvalpe og er en drøn god plejemor for dem...
jan 2011
Jeg boede i Mammen for 7 år siden på Mirabellevej...
nov 2006
aug 2008
nov 2006
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Med hensyn til Charlottes fortælling om Bertil vil jeg da lige vise et billede af Bertil (som jo var bange for mænd) og min mand (som nok er hundemenneske, men ingen tvivl om at tøserne er "mine"
nov 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 43
Hvor er det dejligt, at se, at I traf det rigtige valg, nemlig at omplacerer den lille hvalp til en kærlig og hjertevarm ny ejer. Det glæder mit gamle hjerte rigtigt meget, men hvor var det dog trist at læse alle indlæggene om, hvordan og hvorledes Du/I bedst kunne løse problemet.
Min helt personlige menig ér, at I to tilsammen ikke var helt parat til at stifte den form for familie, det er rigtigt rart, at læse, at Du selv er blevet klar over det. Sådan noget skal virkelig tales grundigt igennem og man skal være enig om grænserne og om, hvem der gør hvad etc. etc.
Vi har købt en "omplaceringshund", som af triste årsager, måtte skifte hjem - Hvor var det dog en samvittighedsfuld ung kvinde vi mødte, og en rimelig trist og stille mand. Kvinden sørgede efter alle kunstens evner, at søge efter oplysninger hos os, for at sikre sig, at hvalpen fik et godt hjem og efter små 3 kvarter sagde hun "hunden får verdens bedste hjem hos jer, det er jeg glad for og derfor må I godt købe hende". Hele mit liv, på nær 6 år (barnet skulle lære at kende forskel på for og bag), har der været hunde hos mig, og omkring mig - Jeg satte hende klart og tydeligt ind i, hvad mine intentioner med hvalpen skulle være og at, når jeg satte mig noget i hovedet, så gemmeførte jeg det.
Hvalpen var lige knap 4 mdr. I dag, efter en rimelig stor kamp med hendes gener/instinkter (hun er en Border Collie), så har jeg i dag en hund, jeg absolut ikke vil bytte for noget som helst - hun er om nogle få dage 1 år gammel og har bestået første prøve i lydighed og går nu videre til næste klasse.
Kære ven, du og din samlever (kæreste), skal nok få jer en hund igen, men vent og se lige tiden an - I har hele livet for jer og en hund har brug for en hulens masse kærlighed og omsorg, da Du/I nu er dens førerhund. Det er ganske udmærket, at Du skal være førehunden, men din kæreste skal så være alphahunden, altså den som hunden knytter sig til og søger hjælp hos, hvis Du (førerhunden) ikke er der til at løse eller hjælpe den i diverse situationer, hvor den føler sig usikker. Sådan opfører hunde sig i virkeliggørende når der er flere hunde - se blot hos den nye ejer, det virker bare.
Min hvalp havde små skader, ikke fysiske mente, men psykiske, som jeg skulle lærer at forholde mig til, ved simpelthen at gå ture med den, rigtig lange og mange ture, så jeg kunne studerer, hvad er det som lige trigger dens instinkt eller hvad er det som gør, at den trækker sig...
Jeg opdagede så, at den dejlige tæve er eller var lidt bange for "skædud", dvs. den har helt sikkert fået skædlu ,når den tissede eller lavede på gulvet, ved det, at den ikke var blevet resocialiseret ordentligt, da den var i perioden mellem kennelen og mig.
Det skal siges, at der helt sikkert har været skænderier i hjemmet, og dermed noget råben, samt børn der ikke forstod situationen - Det har jeg fået styr på, ved at være meget meget meget kærlig ved hunden, og bare og kun bare være positiv, også når den har gjort noget galt, så får den positiv skældu - Så nu lægger hun bare ørerne tilbage og kikker med "undskyldende og gider du lige tage mig ind til dig" udtryk... Efter nogle få minutter, altså ikke LANG tid kalder jeg hende til mig, og ALT i denne verden er GLEMT også fra min side.
Den anden part er lige så glad for hunden som jeg er, men vil og kan ikke gå til træning med den som jeg gør, derfor er aftalen klar - Jeg træner og hun viser omsorg, således vil tøsen gerne, rigtigt gerne op til hende, da hun ser hende som sin alpha og mig som sin førerhund, som hun er meget glad for. Folk der siger, at Border Colies ikke er skødhunde... DE lyver
Derfor kære unge mennesker - I skal IKKE have skæld ud, fordi I ikke kan klare opgaven, det er en ærlig sag, at erkende, at I tog munde for fuld - hvorimod det IKKE er OK, hvis man ikke vil erkende, at munden blev taget for fuld, og hunden dermed er taberen... Det er ind i mellem, måske endda ofte, årsagen til, at hunde bliver aflivet - DET syntes jeg er hamrende synd for hunde/hundene.
Hvis I endnu ikke har børn, da forstår I sikkert ikke denne sætning "Vær mod hunden, som du er mod dit barn" - På et tidspunkt forstår Du og I sætningen.
Det bedste ønsker for det unge par på mine vegne, samt ikke mindst, at hvalpen har fået et kærligt og rumligt hjem...
Mvh. en ny bruger, der dog har læst med i et stykke tid.
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 580
jan 2011
Kan knurre lidt og så ved begge de 2 store at så er mor lidt knotten.
Tinka leger med en tøjmus sammen med Foxie her til morgen, jeg kaster Foxie fanger den og Tinka kommer med den og så starter vi forfra.
En sok er osse sjov at lege med og kaninen er meget spændene at hoppe rundt efter ved buret.
jan 2011
jan 2011
Tak pia h...
jan 2011
Så var vi på det daglige kaffemøde med min mor så hende mødte hun osse og ræste rundt i hendes hjem og nød opmærksomheden.
jan 2011
Hun piver lidt hvis jeg går på wc men ellers er der ikke noget piv med hende...
nov 2006
jan 2011
Hun blev vaccineret og gennem tjekket, ingen andre problemer.
Hun syntes hun var til den tykke side, men jeg bare skulle fortsætte det gode arb med hende.
Fik at vide hun ellers var en smuk men lidt sky hund.
Men da jeg så satte hende på gulvet med de 2 tøser vvarhun som en hvalp plejer at være, snuste rundt halen højt og logrede som om hun var hjemme.
feb 2011
jan 2011
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
Anya
Du traf det rette valg og du skal være stolt over at du så hurtigt indså at den umiddelbare kemi med hunden bare ikke var til stede. Du gav hunden en ny chance og det har jeg respekt for
Anika
Sikken et overskudsmenneske du må være:-) det er skønt at du træder til i en nødsituation og hjælper ikke bare en hund, men også en familie, som er i stor frustration....godt gået og tillykke med Tinkapigen
jan 2011
Behøver faktisk ikke overskud, hun et faktisk ret nem at være sammen med og er bare glad for at Anya selv syntes at hun kom afsted istedet for det havde eskaleret og manden var blevet måske bange for hende.
jun 2012
Jeg er glad for hun har det bedre og alt det, det er klart vigtigst for mig. Men jeg kan ikke lade være med at føle at jeg har fejlet og at det er mig der har været forkert på den , hvilket gør mig enormt ked af det. Min kæreste er lidt ligegyldig nu, efter at han har haft tid til at falde ned og sådan igen, men han vil absolut ikke have hund igen foreløbig, dog er han helt enig med mig om, at når vi når dertil igen engang så finder vi en ordenlig opdrætter og tager ud på besøg minimum 2 gange, for både at se og opleve hvalpene samt deres omgivelser og de mennesker der sælger dem.
Det her står jeg ikke model til en gang til, det gør for ondt i mit indre
jan 2011
Du skal absolut ikke tro du har fejlet, hvis jeres kemi ikke passer sammen kan du gøre nok så meget uden resultat, jeg er heldig jeg har især Tøsens hjælp, hun er rå god til at hjælpe svage hvalpe.
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 647
Anya: Det er ok at finde ud af at man har vurderet forkert, det kan ske for alle.. og det lærer man af.Det KAN ske at man skal stå i det, for at finde ud af at det ikke fungerer pga. manglende kemi el. andet. Det kan desværre også ske når man anskaffer sig en ellers velfungerende hund.
Dejligt at se du gjorde det der i mine øjne var bedst for hvalpen og dejligt at se den har fået et godt hjem
jul 2008
Du havde fejlet rigtig meget hvis du havde kæmpet og kæmpet for noget der var dømt til at forblive dårligt - vi kender jo staidg ikke omfanget af det men det lyder som om beslutningen var den helt rigtige !
Kan godt forstå det er svært at acceptere, men prøv ikke at tage det som om du har fejlet eller gjort noget forkert, det gavner jer ikke
I skal nok finde jer en vuf der passer til jer med tiden
feb 2011
jun 2012
Skal nok tage det til mig
feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 66
jun 2012
Ja, har prøvet at undersøge det men intet held endnu.
jun 2012
jun 2012
Jeg har det helt ok med at folk prøver at hjælpe og sige at de ikke tror nogle bestemte hunde egner sig til mig, men der er jo stadig lang vej før vi er endt på en bestemt race
jan 2011
Hun er ikke nem, slet ikke...
Men fordi jeg netop har haft taget en sådan hund ind før ved jeg hvad jeg skal og ikke skal med hende.
Og ja som jeg har pointeret flere gange har jeg de 2 andre tøser der virkelig hjælper hende og viser hende at verdenen ikke er så farlig i hundesprog....
Anya du skal nok finde din soul mate lige pludselig, det er jeg sikker på...
jan 2011
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 383
Min kæreste kom også ind i forholdet hvor jeg havde hunden i forvejen. Han er også computerglad og bestemt generelt ikke dyremenneske der sådan klapper et hvert dyr der kommer fordi ligesom alle os andre dyre-glade jubelidioter, hvor der nærmest ikke kan passere en hund eller kat, uden man skal begrave fingrene i pelsen af den. Men han måtte jo indfinde sig med at jeg havde den her hund i forvejen.
NU er vi flyttet sammen i hus og i starten kunne jeg ikke få min kæreste til "at høre efter". Nu boede hunden og ham jo sammen på fuld tid og ikke kun et par timer en gang imellem. Han synes der var for mange regler og det var nemmere hvis hunden bare må gøre hvad den ville hvis den ikke lige gad og høre efter. Han forstod bare ikke konsekvensen ved det. Det samme var med hans familie. DET DUR BARE IKKE!!! For min hund behøver faste rammer, ikke nødvendigvis hårde, men nogle rammer der fortæller hvad der er okay og hvornår. Jeg fortalte ham kort og godt at hvis han ikke kunne finde ud at færdiggøre en bersal kommando som f.eks. "dæk" måtte han ikke bede hunden om noget som helst. Og sådan var det bare. Det hjælper jo ikke jeg trækker en streg i sandet når hunden laver en overspringshandling når hunden rent teoretisk bliver belønnet når den slipper for at gøre hvad der bliver bedt om når kæresten beder den om noget. Den dag i dag træner jeg stadigvæk det meste med min hund, det er jo faktisk MIN hund og MIT ANSVAR og han havde jo egentlig ikke været med til at bestemme det. Men der er klare regler her i huset og de skal følges, så skal jeg nok tage mig af resten. Min kæreste kan jo rent faktisk slet ikke undvære hunden nu og han sætter sig ind i nogle forskellige ting og situationer og lytter gerne hvis der er noget der skal arbejdes med i forhold til opdragelse. Det BØR din kæreste også, hvis i skal have noget ud af det her, eller rettere sagt hunden. Det er jo egentlig den der er offeret i sidste ende.
For mig lyder min situation som om at I/DU har fået hund og han egentlig bare er gået med til det uden at vide hvad det indebære. Jeg hæfter mig også ved at han kun har mødt dine forældres hunde 4 gange, så med mindre i bor mega langt væk, må i jo ikke have været sammen ret længe. Så spørgsmålet er måske om det var for tidligt. Hvis I skal have hund sammen, skal han også være med, også til det sure/kedelige arbejde. Det er jo ikke flere timer hver dag der kræves, men måske nogle få ting i de daglige rutiner der gør at hunden finder en tillid og tryghed til ham. Det kræver ikke mange eller meget muskler/IQ/tid etc. Og som de andre skriver tager det jo tid og man kan ikke bare forvente at alt køre på skinner efter en uge.
Jeg må indrømme at det her virker en smule latterligt, og undskylder hvis det er for direkte skrevet. Men helt ærlig, du VED jo godt hvad der skal til og der sidder en masse brugere herinde der har prøvet at sidde og hjælpe dig i den her situation og det eneste det bunder ud at han (din kæreste) ikke vil/gider bruge sin tid og tålmodighed på den her hund. Det synes jeg er lidt sløvt. Og jeg understreger, blot for at være sikker, at jeg ikke siger at du ikke kan finde ud af at have hund.
jan 2012
Ovenstående besked kan stadigvæk give en go pointe.
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 512
jun 2012
jan 2011
Du behøver ikke stå til ansvar mere, sagen er overstået og vi er alle kommet godt igennem...
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
jun 2012
Tak pia, det sætter jeg stor pris på
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 580
Jeg håber inderligt at du har nogle gode ven/inder og familie der kan hjælpe og støtte dig
jan 2012
TS øv at i gik fra hinanden, men det skulle nok ikke være jer to så. Op med hovedet der er masser af fisk i havet
Forfærdelig drejning