{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Hundelov - forbud - løsninger? {{forumTopicSubject}}

Hvis et forbud mod visse hunde hjalp, hvad så med vi i samme ombæring også forbyder Pædofile, finansfuskere, hjemmerøvere og spritbillister - det ville da batte noget omkring den daglige sikkerhed her i landet. Og idet både Pittbull og Tosa jo allerede ER forbudt her i landet, er de to racer jo det kedelige men tydelige bevis på at den lov IKKE virker – for antallet af Pittbulls burde vel være faldet til noget nær nul, mere end 10-15 år efter loven trådte i kraft eller?

De hunde der ender i nyhederne er ligeså utilpassede som de unge der kommer i nyhederne. Alle de container-afbrændende og stenkastende unge er jo heller ikke billedet på alle unge mennesker vel?.
Hvem vil forbyde unge mennesker, bare fordi der er en gruppe utilpassede der aldrig har lært at begå sig? Nej, sæ'følli' giver det ikke mening at forbyde unge mennesker. Og det giver heller ikke mening at udrydde 5 – 10 eller 50 racer. Det er hundens opførsel og ejerens ansvar, eller absolut mangel på ansvar der burde ligge til grund for aflivning.

En BMW er jo heller ikke et mordvåben – før du putter en klaphat bag rattet – det samme gælder hundene.

Hundekørekort - mundkurvtvang og lign. øhhhh glimrende, men de hundeejere som i forvejen ikke retter sig efter de gældende love - hvorfor tror politikere så at de pludselig vil rette sig efter de nye love og regler?
Selvom Danmark har en lov der siger at du ikke må køre bil uden kørekort - så er antallet af ulykker med kørekort-løse folk vel ikke faldet.
Love og regler virker jo kun for dem der retter sig efter lovene - og ligesom de utilpassede unge er udenfor pædagogisk rækkevidde, så er de hundeejere med glubske løse utilpassede køtere jo også udenfor rækkevidde eller?
Politiet har ikke nok mandskab som det ser ud nu, hvad så hvis 5-10% af mandskabet skal tage sig af id-mærknings-tjek, race-tjek, mundkurvs-tjek og line-tjek af hunde rundt om i landet? Det vil da give de pædofile, vanvidsbillisterne og hjemmerøverne lidt nemmere forhold, så længe de ikke anskaffer sig en hund der vejer over 20 kilo..
Dansk Kennel Klub har i årevis forsøgt at banke politiet og politikerne op, og fortalt dem at de allerede HAR love og regler de kan benytte i sager om hundebid, overfald og lign. Der er allerede en lov om at du skal føre din hund i line – og den virker jo glimrende for alle os der retter sig efter loven – problemet er jo igen og igen de folk der ikke retter sig efter landets love i forvejen.

Når jeg hører i tv at internaterne ikke vil aftage folks problemhunde, men afviser dem ved porten – HELT ÆRLIGT!!!! Tænk dog på hvad det er i gør. I overlader den hund til en uvis skæbne, når i sender hund og ejer væk. Sansynligheden for at ejeren selv forsøger sig med diverse former for aflivning, eller sætter hunden af i et villakvarter de kører forbi, på vej hjem fra internatet, eller en rasteplads, er i mine øjne stor.
Så få fingeren UD øjeblikkelig – giv folk ”frit lejde” til af skaffe sig af med deres uønskede hund – og afliv dem. Så vi ikke oveni al det hundeballade vi har i forvejen, også skal til at have store grupper af vilde gadehunde, som ingen ejer eller passer.

Internaterne bidrager til at holde problemerne på kogepunktet, når de vender de desperate ejere ryggen. De fleste af de ejere burde jo aldrig have haft nogen som helst hund i det hele taget.

Hvis dyrlæger og internater lavede en kampange med ”frit lejde” hvor folk gratis kan bortskaffe deres uønskede hund – så ville antallet ryge drastisk ned, og samfundet vil kun nyde godt af det. Hundene er de totale tabere i spillet uanset om de bliver hos den inkompetente ejer eller de bliver aflivet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundelov - forbud - løsninger?
  • #1   13. aug 2009 http://jp.dk/opinion/ordeterdit/article1780060.ece

    Personligt syntes jeg godt om den løsning, men kan godt se at folk med gadekryds bliver ramt. (og mange gadekryds er helt sikkert dejlige dejlige hunde, dette er IKKE en debat for eller imod tavle men et forsøg på at finde løsninger uden forbud). Men langt hellere denne løsning, end et forbud mod visse racer.


  • #2   13. aug 2009 Rigtig god pointe.
    Ville ønske der var flere der kunne se det. Virkelig.
    Og det med at aflive bastarder, helt ærligt. Det er da bare den mest kole og kyniske måde at gøre tingene på..
    Jeg er rystet!!


  • #3   13. aug 2009 som jeg kan forstå det, så er det både et avls forbud, men også et forbud mod muskelhunde som er på vej. Venstre har slået fast, at der kommer et forbud mod disse hunde. Avlsforslaget er bare en måde at få det gjort hurtigere på, samt et middel til at kontrollere det...

  • #4   13. aug 2009 Nu er det jo hvalpene af gadekryds og tavleløse hunde der er tale om. Ikke de voksne hunde der er nu.

    Jeg har selv haft en tavleløs beagle og en græsk gadehund og begge blev steriliseret, da jeg ikke ville avle uden papirer..........


  • #5   13. aug 2009 Hunde der ikke er lovpligtigt id-mærket synes jeg er helt ok at aflive..
    Ejeren har jo BEVIDST valgt ikke at id-mærke sin hund - ergo han/hun er ligeglad med hunden, loven og ansvaret som hundeejer - og er derfor ikke egnet til at have hund.

    Og igen - hundene taber uanset hvilke løsninger eller manglende løsninger der findes.. smiley


  • #6   13. aug 2009 Det er en meget trist situation.
    Jeg tænker bare hvis de også kræver dem uden tavle sterileseret eller neutraliseret. Det kræver fuld narkose og der er jo desværre en risiko for at hunden ikke overlever.
    Jeg syntes det er synd og skam.


  • #7   13. aug 2009 Det gør ikke ondt på en hund at blive aflivet - og at kontrollere avlen er den bedste måde at komme det til livs på.

  • #8   13. aug 2009 Tonny og Maja: Sådan har jeg ikke forstået det?
    Jeg har forstået at det er for at komme af med de tavleløse "kamphunde" som man ik aner hvad indeholder?

    Så racerne kan bevares under ansvar - så at sige..?

    Er jeg den eneste der har læst det sådan?


  • #9   13. aug 2009 Kan godt se meget rigtigt i det du siger...
    Men tror du selv at de uheldige typer går ned og får aflivet deres hund? Nej dem der vil af med hundene nu, er folk der er bange for folks reaktioner, og tvivler på deres egne evner...

    Jeg vil vædde med at dem der har problemhundene, ikke er dem der står forrest i rækken for at komme af med dem, for de kan ikke selv se der er et problem med hunden...

    Jeg må indrømme jeg er positiv stillet overfor at forbyde avl på tavleløse hunde.. Simpelthen fordi de uansvarlige ejere ikke er interesseret i at give omkring 8000-10000 for en hund. Så dermed tror jeg problemet vil falde drastisk..
    Dermed ikke sagt at jeg ikke kan forstå dem med tavleløse hunde, føler det som et angreb..
    Men jeg tænker det er bedre end forbud?


  • #10   13. aug 2009 Forslaget er for at undgå et forbud af racerne ? Har jeg helt misforstået det?

  • #11   13. aug 2009 Heidi N...
    Er også sådan jeg har forstået det... Man går ind og forbyder tavleløst avl, og i stedet får vi lov til at beholde muskelbasserne...


  • #12   13. aug 2009 Jeg har også forstået det som en måde at undgå forbuddet og ikke som et både/og. Derfor syntes jeg også forslaget er godt. Selvom jeg har fuld forståelse for dem med tavleløse hunde som vil føle det som et angreb og der er helt sikkert MANGE MANGE dejlige tavleløse hunde derude i landet.

  • #13   13. aug 2009 Jeg havde ikke set den udtalelse du skriver forneden..

    For nej så synes jeg ik forslået er spor godt. Jeg ville hellere bevare muskelhunde med tavle.


  • #14   13. aug 2009 Keeper B: Stående klapsalver for dette indlæg!!! ordene er som taget ud af min mund!!!!

Kommentér på:
Hundelov - forbud - løsninger?

Annonce