6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
skuespil eller !!!!!! {{forumTopicSubject}}
kender i det. at man sommetider menneskeliggør sine hunde sådan at man bestemt er sikker på at der ligger et udspekuleret motiv bag deres reaktion. sådan en oplevelse har jeg haft i dag.
akoya og jeg var idag ved dyrlægen for at få taget blodprøve til rabisundersøgelse.
det er jo en lille bitte ting. dylle ligger et gummibånd om benet - knibser det fast med en tang, klippe lidt pels af og stikker en lille bitte nål ind og tømmer blod af i et glas..
en lille rutine ting som er overstået på to min. men her er forløbet.
akoya kommer på bordet. dylle løfter ham op og får en kærlig snak med ham om at der ingen ting skal ske og at de godt kan være venner.
hun finder tingene frem og her kaster akoya sig nærmest om halsen på mig. - må sætte ham ned på bordet for det skal jo overståes. og hun vil sætte gummibåndet omkring hans forben - akoya stikker i et hyl og spræller som en gal. jeg må holde godt fast i ham og han vræler endnu højere.. da hun stikker ham er jeg sikker på han vil besvime - men da det er over - og blodet flyder falder han dog til ro og kigger nærmest bebræjdende på mig som om.. seeeee moar -- nu bløder jeg. da hun skal tage gummibåndet af - så springer han nærmest op i nakken på mig og næsten væser af hende.. men lige så snart det hele er over -- ja så er de gode venner igen....
det mest groteske er næsten at imens dette drama spiller sig ud --- ja så sidder fisen i skovskider stilling på gulvet og ligger en ordentlig lort *gg*
så er hundemutter sku hos doktoren...
har i sommetider også jeres hunde mistænkt for at totalt at overspille.
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 114
Men når hun vil ha lidt ekstra kærlighed hyler hun og piver, hun kan tilmed finde på at halte. Når min kæreste så spørger hvilken vinge hun har brækket løfter hun den ene pote. ;O) Vi har haft meget sjov ud af det... men bliver også nervøse hver gang.
Så vi har fået rådet at vi skal ignorer hende når hun gør det, og det har godtnok hjulpet meget ;O)
Men shit en forestilling hun kan stille op med!!
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 991
Derudover havde han på et tidspunkt bidt/revet hans ene klo af, eller hvad den nu hedder, den dér negl der sidder lidt oppe på forbenet. Han skulle have forbinding på når han skulle ud for at undgå at få skidt i.
Først skulle man jo lige fange ham, så fik han forbindingen på, og ligeså snart den kom på, så humpede han og ville ikke støtte på poten og kiggede meget bebrejdende på én. Ligeså snart han kom ud var der ingen problemer, og når han så kom ind igen, så var det det samme - kiggede bebrejdende og "sagde": "moar, må jeg ikke godt få den af nu?"
Vores første hund, Kato, han skreg når han fik renset øre, det gjorde ikke ondt på ham, men han brød sig ikke om det, og fandt jo ud af, at når han skreg, så holdte jeg op
De er nu skøre!
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 903
Kalle derimod står fuldkommen stille og tager det som en mand.
De er sku sjove sådanne nogle dyr.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Så jeg tror bare at hun er en hystade og lidt bitch agtigt "du skal ikke komme her og tro du er noget" er hendes attitude.
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 493
Allerede når hun ser døren til dyrlægen starter hun med at hyle op, og det bliver bare værre og værre. Han behøver ikke engang røre hende, bare han kigger på hende, stikker hun i et hyl.
Husker tydeligt sidste gang hun skulle vaccineres, havde man siddet i venteværelset ville man have troet dyrlægen var ved at torturere hende til døde, hun skreg som en stukket gris, fra hun kom ind af døren, til hun hev mig ud af døren. Og alle i venteværelset var kvæstede af grin.
Stakkels hunde der sad i kø og ventede, de måtte have troet at deres sidste dag var kommet.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Er glad for at Kia er vænnet af med dette med få undtagelser :o)
Kia elsker sin dyrlæge. Han skal bare have så mange myssere synes hun og ellers er hun altid spændt på hvad der skal ske ... Hun tager alle oplevelser med oprejst pande omend kan hun blive en smule stresset hvis menneskerne omkring hende stresser ...
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.608
Han siger ikke noget, piver kun, hvis det er nogle slemme vacciner han skal have. Antihistaminindsprøtninger gør nederdrægtigt ondt siger han men den alm mod sygdomme er ikke slem
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 200
Jackson er ganske rolig (selvf. nysgerrig og mange ting skal snuses til), og dyrlægen må gøre hvad det passer hende, hvis bare jeg er der. Har heller aldrig selv haft nogen problemer med at klippe negle, rense sår el.lign. på ham. Han venter bare til jeg er færdig.
Måske en god ting, da han er en stor hund at få om halsen
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
Jackie hun elsker at være derude, ka ik vente på at komme ind. Hun hyler indtil det er hendes tur, det er dejligt bortset fra alt den hylen.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
3. gang her for en måneds tid siden havde jeg taget alle forholdsregler, advaret dyrlægen om, at hun ikke var glad for dyrlæger, sørget for at hun kunne komme til med det samme og at jeg kunne være der indtil hun faldt i søvn (hun skulle vaccineres og have taget HD/AD røntgen) og hunden? Hun synes det var sjovt og at dyrlægen var dejlig. Så der stod jeg med min "bange" hund, der prøvede på at kravle op i skødet på dyrlægen og nysse ham i hele hovedet.
skuespil eller !!!!!!