889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

forberedelse til udstilling:D forberedelse til udstilling:D

heeeej:D
jeg søger lidt hjælp om hvordan i forbereder jeres hunde til udstillinger på, altså alt fra pelspleje, tilskudsfoder og træning inden I tager til udstilling med jeres hunde?

Jeg har en korthåret standard gravhund der snart skal afsted:)
Håber I vil hjælpe lidt;D

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forberedelse til udstilling:D
  • #1   18. aug 2009 Ringtræning er altid et godt sted at starte. Derudover self holde hunden i forbuftig foderstand osv, men sådan skulle det jo osse gerne være uden udstillinger.

Reiki skal bare børstes (vaskes afhængig af hvornår sidste bad var), og self have klippet kløer mm.

Mange korthårshunde bliver lige tørret af med en klud med lidt olie på inden de går i ringen, men tænker at der vel ikke er så meget mere at gøre ved en korthåret gravbasse.

• #2   18. aug 2009 Som Michelle skriver, ringtræning, alm god foderstand, og så lige en tur med børsten eller en våd klud inden man går i ringen...
    Husk at træne hunden til at gå og stå i udstillingslinen..

• #3   18. aug 2009 Hvad med din opdrætter?
    De fleste opdrættere vil gerne hjælpe, vi har i hvert fald været utrolig glade for vores opdrætter - de har været fantastisk hjælpsomme med alt lige fra "klargøring" til ringtræning/opstilling af hunden og ellers bare gode råd og fif generelt!

• #4   18. aug 2009 Ja hvis man har så fantastisk en opdrætter som Line og jeg har, så er der også meget hjælp at hente den vej.
    De fleste opdrættere vil jo meget gerne se deres opdræt klare sig godt på udstilling..

• #5   18. aug 2009 Eva:
    Lige præcis smiley De har virkelig været til stor hjælp, specielt når man som jeg, var fuldstændig på bar bund, havde aldrig været til en udstilling før, så de har været guld værd!
    OG så slipper jeg også selv for at være bussemand når der skal "trimmes" og klippes negle, det er jeg bestemt heller ikke ked af smiley

• #6   18. aug 2009 Negleklip og lignende har jeg ingen problemer med, men damen har strit ører så jeg skal ned og ha limet øre på hende her i løbet af ugen...
    -Jeg tror næsten at det er en schæfer blanding jeg har fået..:-)
    -Så meget stritte rhendes øre...

• #7   18. aug 2009 Puha, Douglas' ører har heldigvis sat sig, ellers skulle de også have været limet.

Vi har også været dernede nogle gange efterhånden, og de er altid hjælpsomme og giver gode råd smiley

• #8   18. aug 2009 puha det kunne blive et langt indlæg hvis alt skal med smiley

Prøv at søge i grupperne med ordet udstilling - der er grupper der diskuterer alt omkring udstillinger - altså også forberedelsen i tiden op til.
    Der vil du kunne få en masse inspiration.

fodermæssigt gør jeg intet anderledes - andet end at krydse fingre for at han vil tage lidt mere på.
    Jeg dæmper hans træning/motion en anelse i tiden op til.

på dagen/dagen inden.
    bliver negle klippet, tænder efterset og renset, pelsen efterset.
    Han bliver vasket 2-3 gange alt efter hvor beskidt han er (for det meste meget ;.)) derefter får han balsam/hårkur i pelsen, til sidst skylles han ad flere omgange - og så igen.
    derefter får han ikke lov til at komme ud uden jeg er med og han er i snor - ellers triller han sig som en hest.

inden vi skal i ringen går vi en tur så han får tisset og skidt, og bliver varmet lidt op.
    så får han showshine på, og vi løber et par runder med ham - og lader ham se og smage at vi har nogle superlækre godbidder.

så er vi klar til ringen smiley

Kommentér på:
forberedelse til udstilling:D

Annonce