889 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
forberedelse til udstilling:D forberedelse til udstilling:D
heeeej:D
jeg søger lidt hjælp om hvordan i forbereder jeres hunde til udstillinger på, altså alt fra pelspleje, tilskudsfoder og træning inden I tager til udstilling med jeres hunde?
Jeg har en korthåret standard gravhund der snart skal afsted:)
Håber I vil hjælpe lidt;D
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.955
Reiki skal bare børstes (vaskes afhængig af hvornår sidste bad var), og self have klippet kløer mm.
Mange korthårshunde bliver lige tørret af med en klud med lidt olie på inden de går i ringen, men tænker at der vel ikke er så meget mere at gøre ved en korthåret gravbasse.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
Husk at træne hunden til at gå og stå i udstillingslinen..
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 991
De fleste opdrættere vil gerne hjælpe, vi har i hvert fald været utrolig glade for vores opdrætter - de har været fantastisk hjælpsomme med alt lige fra "klargøring" til ringtræning/opstilling af hunden og ellers bare gode råd og fif generelt!
feb 2008
De fleste opdrættere vil jo meget gerne se deres opdræt klare sig godt på udstilling..
okt 2007
Lige præcis
OG så slipper jeg også selv for at være bussemand når der skal "trimmes" og klippes negle, det er jeg bestemt heller ikke ked af
feb 2008
-Jeg tror næsten at det er en schæfer blanding jeg har fået..:-)
-Så meget stritte rhendes øre...
okt 2007
Vi har også været dernede nogle gange efterhånden, og de er altid hjælpsomme og giver gode råd
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 137
Prøv at søge i grupperne med ordet udstilling - der er grupper der diskuterer alt omkring udstillinger - altså også forberedelsen i tiden op til.
Der vil du kunne få en masse inspiration.
fodermæssigt gør jeg intet anderledes - andet end at krydse fingre for at han vil tage lidt mere på.
Jeg dæmper hans træning/motion en anelse i tiden op til.
på dagen/dagen inden.
bliver negle klippet, tænder efterset og renset, pelsen efterset.
Han bliver vasket 2-3 gange alt efter hvor beskidt han er (for det meste meget ;.)) derefter får han balsam/hårkur i pelsen, til sidst skylles han ad flere omgange - og så igen.
derefter får han ikke lov til at komme ud uden jeg er med og han er i snor - ellers triller han sig som en hest.
inden vi skal i ringen går vi en tur så han får tisset og skidt, og bliver varmet lidt op.
så får han showshine på, og vi løber et par runder med ham - og lader ham se og smage at vi har nogle superlækre godbidder.
så er vi klar til ringen
forberedelse til udstilling:D