3.678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Anbefal en Berner Sennen kennel Anbefal en Berner Sennen kennel

Min bror og svigerinde skal have deres hund aflivet idag, da hunde desværre har allergi og nyeligt konstateret spondylose.

De har for længe siden besluttet sig at deres næste hund skal være af racen Berner Sennen, og de er allerede begyndt at sætte sig ind i racen.

Opdrætteren skal sætte fokus på sundhed, da de naturligvis ikke vil have en syg hund igen, og begge forældre skal være testet fri for HD/AA og naturligvis have et godt temperement.

Hvalpen vil fungere som familiehund i det daglige, så temperement og sundhed er virkelig i fokus hos dem.
Derfor er det også vigtigt for dem at opdrætter har gjort en godt forarbejde me hvalpen inden den kommer ud i et nyt hjem..

Kender I til den ideelle Berner Sennen opdrætter, både på Sjælland og i Jylland?

Det er ikke aktuelt med en hvalp lige nu, da de selfølgelig gerne vil komme sig over deres nuværende hund, men det er lige så meget for at få en dialog igang med en fremtidig opdrætter..

På forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefal en Berner Sennen kennel
  • #1   21. aug 2009 Jeg går til genoptræning hos en træner som har berner opdræt. De hedder monsister og kan findes på nettet. Ved de har 5 ugers hvalpe lige nu. Men får også senere. Her er sundhed i hvert fald i fokus og de opdrætter under dkk.

• #2   21. aug 2009 Vil tilføje at det er et ægtepar som står bag det. Hun er adfærds behandler og han er uddannet træner og hundemassør. Og jeg kan ikke forestille mig andet end at deres hunde nyder godt at deres baggrund

• #3   21. aug 2009 Hende jeg går til hundetræning er også opdrætter af Berner Sennen.Jeg ville være HELT tryg ved at købe hund der. Hun er super dygtig. Du kan se meget mere på www.ladyxiera.dk

• #4   21. aug 2009 Kennel Harthin ved Thisted kan også varmt anbefales! De går meget op i deres hunde, eog er nogle meget ansvarsbevidste opdrættere

• #5   21. aug 2009 Vores hunde massør har en berner kennel, tror den hedder moonshine.
    Han er rigtig rar, og hundene kommer i første række her.

• #6   21. aug 2009 Her er mit svar genbrugt fra en anden tråd.

Tag og køb en hun hvor begge forældre er avlsgodkendt i Dansk Berner sennen klub (DBSK).
    Vil heller ikke side og frem hæve nogen opdrættere frem for andre, der må i selv ud og gøre et arb. og finde frem til nogen i syndes om, og hvor i først og fremest kan lide de hunde de har, og de opvækst betingelser hundene har.
    som andre har skrevet kan i finde en liste over nogle af opdrætterne på: www.dbsk.dk www.hundeweb.dk
    Der er dog ikke alle opdrættere der står på listerne, da det er noget man betaler sig til at komme på. - i kan også kontakte DKK der kan hjælpe jer, med at finde frem til nogle opdrættere.

Ellers find frem til en trænningsplads i jeres område (kan i finder inde på www.dbsk.dk - under kredse) og tag ud og snak med dem og se bernere i sikkert alle størrelser.
    En anden mulighed er tag på en udstilling og kig og snak med noge af dem der sidder omkring ringen.

Ee side fra min egen hjemmeside om det at købe en barner hvalp. http://www.fruenshoej.dk/bernersennen/koebafbernerhvalp.htm

håber du finder frem til en opdrætter hvor du kan få en dejlig berner fra ;O)

• #7   21. aug 2009 Tonny: den kennel hedder moonsister ;O)

Den kennel jeg vil anbefale er også lady Xiera - Pia er en super opdrætter, men sælger ikke til hvem som helst - har skrappe krav, som seriøse opdrætter jo har.

www.ladyxiera.dk

• #8   21. aug 2009 Hopper lige med - og anbefaler Pia og Lady Xiera.

Dejlige hunde - og mere engageret hunde-menneske skal man lede længe efter.

Kommentér på:
Anbefal en Berner Sennen kennel

Annonce