{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.753 visninger | Oprettet:

Anna E
Anna E
Tilmeldt:
13. okt 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 231

Anbefal en hund! {{forumTopicSubject}}

Årh vi har efterhånden overvejet det med hund længe... Egentlig var vi hooked på en landseer, men den bliver desværre nok for stor til vores hus..

Men lidt om os.. Mor og to børn på knap 2 (pige) og 8 år (dreng). Jeg studerer hjemme pt og derfor vil jeg have masser af tid til at træne og lege med hunden. Vi har et stort hus - men den vil kun skulle være i underetagen. og en lækker lukket have. Farmand er hjemme i weekenderne smiley

Den må gerne skulle luftes 1-2 timer dagligt - altså direkte gåture, og vil selvfølgelig have mulighed for frit "løb" i haven smiley
Den må helst ikke være alt for stor - sct berner, landseer og lign er for stor
pelspleje er egentlig ok men helst ikke hvor den skal strigles og børstes hver dag.
Det skal gerne være en "børnevenlig" hund - og helst ikke en hund der er for "Moderne" i forhold til indavl osv...


Er det helt urealistisk at finde sådan en hund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en hund!
  • #1   25. nov 2014 Vil i gerne have en mellemhund - altså ikke så stor som landseer, men måske ikke så lille som en chihuahua? Vil i gerne have en pleasende eller selvstændig hund? Er der noget bestemt i vil træne med den? smiley

  • #3   25. nov 2014 Bum bum altså en mellemting af det du nævne i forhold til træning og selvstændighed. og den må gerne være stor som en labrador, Golden Retriver og lign. Faktisk skal vi ud og se på to hvalpe i weekenden - to forskellige steder af Golden retriever smiley

  • #4   25. nov 2014 Hvis hunden kun bliver aktiveret ved gå-ture og leg i haven, så er det nok mere selskabs-racerne i skal kigge på.
    Jeg er ikke lige inde i de racer, men mon ikke der kommer nogle klogere hoveder på banen som ved lidt mere om, hvilke racer der findes inden for den kategori smiley


  • #5   25. nov 2014 Okay, ja en Golden lyder jo fin til jeres behov. Har hørt lidt om, at det også skulle være en af de racer med lidt problemer ift. indavl, men det er ikke noget jeg rigtig aner noget om. Håber i finder den perfekte hund! smiley

  • Astrid H
    Astrid H Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   25. nov 2014 Hej Anna E, jeg har skrevet en PB. Måske der har din interesse?

  • #8   25. nov 2014 Altså jeg regnede med at i brugte mere tid på træning end bare gåture og leg i haven. Så kan det være at jeg har misforstået det. Hmm, Anna, du kan prøve at forklare lidt mere, hvordan i tænker at hverdagen med hunden skal se ud smiley

  • #9   25. nov 2014 Ida jeg vil altid arbejde deltid smiley Aldrig fuldtid - så det vil der være tid til smiley Og håber til den tid at også vores store dreng vil kunne lufte den smiley - så vil han være 12-13 år

  • #10   25. nov 2014 altså med leg i haven tænker jeg selvfølgelig og træning i form af intelligens og for at den kan få brændt krudt af på den måde smiley Og så skal vi jo selvfølgelig gp til lydighedstræning og hvad der ellers passer til hunden smiley

  • #11   25. nov 2014 Jeg kan anbefale en golden retriver smiley Super børnevenlig hund og nem at træne. En rigtig familie kælepot smiley

  • #12   25. nov 2014 Måske en mellemschnauzer? Der er dog pelspleje indkluderet der, men det er der jo også med fx en golden. (bare en anden slags)

    Uanset racen skal du nok være indstillet på i hvert fald at gå til hvalpetræning og unghundetræning, nok også noget hverdagslydighed, for ellers får du en hund, du ikke kan kommunikere specielt nemt med, og med så små børn i huset, er det nu vigtigt efter min mening smiley

    Når hunden bliver ældre, kan du jo "nøjes" med lidt spor og børnenes kan også gå til træning med den, når de bliver ældre smiley


  • #13   25. nov 2014 Jeg bider mærke i, at den kun må være i underetagen. Er det sådan at den skal være meget "alene"? Altså at familien er på 1. salen og hunden er i underetagen.
    De fleste hunde, vil gerne være der hvor deres mennesker er.

    Jeg tror godt, at en golden kan passe til jeres familie, bare husk at en golden er en brugshund.
    Min golden har lige været halt (er blevet rask) og fik ordineret ro og kun korte gåture af dyrlægen. Samlet blev de korte gåture til næsten en times gåtur om dagen (gik ikke så langt, men brugte meget tid på at snuse) og det kunne jeg mærke, var ret utilfredsstillende for min hund, hun ville gerne lave noget mere.


  • #14   25. nov 2014 Jeg ville også mene Golden eller Labradoren smiley

  • #16   25. nov 2014 underetagen er fordi jeg ikke vil have den går på trapper og fordi vi bruger første salen til at sove på - vi er mest nedenunder smiley Men vores soveværelser er ovenpå smiley

  • #17   25. nov 2014 Jeg ville ikke anbefale en selskabsrace hvis den ikke må sove med jer. Dermed ikke sagt at der ikke findes nogen selskabshund, som sikkert godt kan lære at sove alene nedenunder, men vi har selv en fransk - og kender til flere andre og ældre franske - der ikke har særlig let ved at finde tryghed alene. Vi har opgivet indtil nu og har kurven i soveværelset (hun er 6 måneder) - måske kan hun komme ind i stuen senere, men ikke endnu.

    Jeg forstiller mig egentlig ikke at det er fordi hun ikke kan lide at være alene som sådan. Når vi ikke er hjemme sover hun bare hele tiden væk og tuller højest lige lidt rundt for at strække sig. Men når vi er inde på den anden side af væggen er det noget helt andet, så vil hun altså være med hvor vi er smiley


  • #18   26. nov 2014 Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår det med, at hunden ikke må sove med familien...
    Hunde er flokdyr, og det er deres natur at sove sammen med flokken.

    Dermed ikke sagt, at den ikke kan lære at sove alene, men synes bare et aller andet sted at det er synd for hunden... Og det er uanset om det er en selskabs- eller brugsrace.


  • #19   26. nov 2014 Så er det heldigt vi har en kat den kat den kan putte med smiley

  • #21   26. nov 2014 Vi har også soveværelse på 1. sal og vi bære Max op hver aften og ned igen om morgen, indtil han når den alder hvor han selv kan gå på trapper smiley Han ville ikke bryde sig om ikke at måtte sove i samme rum som os

  • #22   26. nov 2014 Jeg forstår heller ikke hvorfor hunden ikke må sove med sine mennesker, men det er vist ret almindeligt at nogle hunde sover alene.
    Jeg forstår godt, hvis man ikke vil have hunden i sengen, men det er nu hyggeligt smiley


  • #23   26. nov 2014 Anna E: jeg troede også at vores Bodil ville kunne sove alene, men jeg måtte ombestemme mig. Jeg tror I skal beslutte om I ville kunne leve med, at hunden ender med at sove oppe hos jer om natten - og så håbe at I med succes kan lære den at sove nedenunder. Det er jo et levende væsen og man kan aldrig være sikker på, at det går 'efter bogen' med sådan nogle. Desuden skal du også huske, at det altså ikke er sikkert at hund og kat kan sammen og så er det da endnu værre for dem at skulle sove sammen uden jer smiley

  • #26   26. nov 2014 Da jeg boede på gården sov jeg også på 1. sal Mine hunde sov i gang, kontor,stue og køkken nedenunder Men de har også altid være 2

  • #27   26. nov 2014 Pia og jeg er heller ikke en hund det er da dobbelt moralsk

    Stine læs indlægget igen

    Tak Line P ??


  • #28   26. nov 2014 Hov de to spørgsmålstegn var altså en smiley smiley

  • #30   26. nov 2014 Fordi mine børn ikke skal være alene med hunden og det ville kunne ske hvis de står op før os. Og så synes jeg ikke den skal gå på trapper for dens skyld. Jeg er så priviligeret at jeg studerer hjemme og aldrig kommer til at have fuldtidsarbejde så den vil blive stimuleret rigeligt også selvom den skal bære alene 7-8 timer om natten.

    I starten er planen dog at jeg sover på sofaen i stuen med den også indtil den er renlig.


  • #31   26. nov 2014 Line: Jeg siger også at det godt kan lade sig gøre for nogen, men man skal altså være klar på at gå på kompromis med nogle af sine forudbestemmelser, hvis det viser sig at hunden ikke har let ved dem. Her siger min erfaring mig at sovestedet er én af dem. Jeg har så også selskabshund og det kan sagtens være at det har en betydning for hvor hun har kunne finde tryghed. smiley
    Jeg tror på, at nogle hunde sagtens kan sove alene om natten og være alene om dagen også - mit input var bare for at sige: det troede jeg også, at jeg kunne med vores - men indtil nu har det ikke vist sig at være særlig godt for hende. Og da hun jo er et levende væsen, blev jeg nødt til at ændre lige den regel for hendes skyld - andet havde simpelthen været direkte synd.
    Jeg forsøger egentlig bare at forberede TS på, at selvom hun forsøger at skaffe sig en hund, som skal sove alene nedenunder, er det altså ikke sikkert at hun får en der kan finde tryghed i det. Det kan også sagtens være at den kan - men når man har med levende væsener at gøre, mener jeg også man bør overveje scenariet hvor det IKKE lige er, som man havde forestillet sig til at starte med. Hvis man simpelthen ikke kan leve med, at nogle ting bliver anderledes end man troede og planlagde, skal man nok overveje en ekstra gang om man vil ha' en hund.

    Nu bliver det noget lidt andet, og følgende er altså SLET ikke møntet på hverken TS eller andre, men blot en generelt kommentar: I det hele taget synes jeg, at jeg ser en tendens til at mange læser raceegenskaber/hundes opførsel som en varedeklaration - og hvis det ikke stemmer overens med indholdet... ja hvad så, egentlig? Så er der tre muligheder: man finder sig i at det nu engang er sådan og indretter sit liv efter det. Eller også bliver hunden blot behandlet efter den varedeklaration der burde høre til den (og ikke hvordan den individuelt er!). Eller sidst: hunden bliver aflivet/sendt videre fordi det ikke (lige) var som man havde tænkt. Det er er levende væsen og ikke en vase - blandt andet også derfor der er så mange forskellige måder at have hund på - fordi hundene er forskellige. Herinde er der tit en tone som forsøger at diktere hvordan ALLE hunde skal behandles og at der kun er EN rigtig teoretisk måde at tænke på - hjemme hos os er kommentaren altid: den teoribogen har vores hund tydeligvis ikke læst smiley Det samme med raceegenskaber, den dag de skulle læse den i hvalpeskolen, tror jeg sgu Bodil pjækkede - hun er en helt anden fransk bulldog, end det jeg læser mig til at hun 'burde' være smiley

    TS: Jeg synes som sagt sagtens at du kan have en ambition om, at din hund skal sove i stuen (uanset race), men du skal dog være klar over, at det godt kan vise dig at du bliver nødt til at tage den op på første salen alligevel, fordi lige den hund du får, har behov for at være oppe hos jer. smiley Jeg kender ikke til vildt mange racer og deres egenskaber, men umiddelbart synes jeg at den franske er en ideel familiehund - uden at sige at der ikke findes 'mere ideelle', for det ved jeg intet om smiley


  • #32   26. nov 2014 Anne E: En sund hund bør kunne tåle at gå på trapper - det er klart at den ikke skal fise op og ned 100 gange i timen, men den bør altså ikke tage skade af nogle ture om dagen - når den er udvokset vel at mærke. smiley
    Tænk bare på hvordan en hund - bør - kunne hoppe rundt og lave spræl. Så er det altså i mine ører ret underligt hvis den SLET ikke kan tåle trappegang.
    Self. skal den ikke fise op og ned hele tiden, men det bør vi mennesker jo heller ikke. Der er stor forskel på 'alt med måde' og et fuldstændigt forbud for hunde på trapper. Jeg er ikke enig i det sidste - hvis ellers hunden er sund og rask (og det er den jo, for det tjekker du self. inden du køber den!! ;-))

    Og den med trappegang er der - også - meget delte meninger om. Man vælger den model man selv synes passer til ens egen hund. Sålænge man kender alle perspektiverne og ikke bare den ene side af sagen inden man beslutter sig. Herhjemme tror vi på, at en hund skal bruges og have lov til at være hund - hvis hun selv vil (hoppe, løbe, gå på trapper osv.) får hun lov. Jeg tror mere på, at mange (ikke alle!!) de skader hunde får af fx trappegang, vild leg og lign. er fordi de simpelthen ikke har fået opbygget muskulatur og led til det fra de var små - fordi de er blevet pakket ind i vat. Det er jo det samme med os mennesker - mine led, knogler og muskler bliver altså også ødelagt hvis jeg bare lige løber et maraton uden at træne i små portioner først :). Bodil har lært meget få trin ad gangen og hoppede først ned/op i sofaen da hun selv turde og vi får meget ros af dyrlægerne for at hendes muskulatur er blevet velopbygget i små skridt hen ad vejen. smiley og den franske har jeg endda hørt er en race hvor man skal passe på ift. at deres muskler godt kan vokse lidt for hurtigt ifht. skelettet.


  • #34   26. nov 2014 Det er i hvert fald utroligt hvis den overlever at sove alene smiley men mon ikke den gør det. Jeg bedst der netop herinde vil være mega drama hvis konsekvensen af at den har bidt mine børn vil være aflivning, så er det straks fordi der ikke var opsyn nok. Og med en pige på 2 år ville hun kunne gå op alene til den mens hi sover eksempelvis. Håber selvfølgelig aldrig det sker men stadig.

  • #35   26. nov 2014 Bedst= ved at

  • #36   26. nov 2014 hverken GODEN eller Laber er mere BØRNE venlig end andre hunde husk lige det er jagt hunde begge raser og skal trænes gå ind og se og læse om andre hunde raser så som selskab hunde


  • #40   26. nov 2014 Vi har skam overvejet hund allerede inden vi fik hende og vi mener det er det rigtige tidspunkt nu. Også for at den kan vænne sig til små børn. Og nej det er ikke fordi jeg er konstant bange for det sker. Slet ikke. Men jeg bliver nødt til at have den slags i baghovedet for mine børn og hundens skyld. Derfor kommer den ikke til at sove på 1. Salen. Punktum.

  • #41   26. nov 2014 Line P: Ja, sådan kan man blive ved. Og der vil jeg så mene at der er nogle ting man kan blive nødt til at leve med, og nogle ting, som simpelthen ikke er til at leve med og derfor desværre må finde en anden udvej - hvis det er bedst for alle. Der har vi nok alle - igen - forskellige grænser, hvor min bare ikke går der ved sovestedet. smiley
    Jeg forsøger ikke at bestemme noget - egentlig bare at kaste et lidt andet lys på tingene end det jeg ser som det gængse - men ikke altid rigtige for den individuelle.
    Mht. at bære en 25 kg's hund op og ned ad trapperne: jeg ville sove hos den indtil den selv ville gå op og ned - og så ville jeg sørge for, indtil den er udvokset, at den kun går på trappen de to gange om dagen (vha. lukkede døre el. babygitter!). Jeg ville aldrig efterlade den fordi den var for tung for mig at bære - det er mit problem ikke hundens. Men som alt andet: der er vi nok heller ikke alle enige og man gør, hvad man synes fungerer!


  • #42   26. nov 2014 Jeg undre mig over at du gerne vil have et dyr som du tror vil bide dine børn, hvis de står op om natten...

    Og så er jeg i øvrigt enig i at, især hvalpe, ikke skal sove alene.


  • #44   26. nov 2014 Line præcis det kan man men derfor vil jeg stadig ikke at hun evt ville kunne få op til den og være uden opsyn.

  • #45   26. nov 2014 Når du skriver "den kommer ikke til at sove på 1. salen. Punktum", skærer det virkelig i mit hjerte at man med levende og følsomme væsener mener man kan være så principfast. Det er nok dét der nager mig i det. Hvis der havde været Bodil, ved jeg at hun ikke havde haft det godt med at sove alene nedenunder og jeg ville simpelthen ikke kunne bære at man så 'fordi det har vi jo bestemt inden vi fik hende, at hun skulle finde sig i' lader den være alene alligevel. Sådan er det i min optik ikke at have hund i 2014. De skal efter min mening ikke nødvendigvis finde sig i alt det vi havde forestillet os - de skal også tilgodeses i familien, til en vis grænse self., ellers skal man - hvis du spørger mig - overveje om man skal ha' hund eller en tøjbamse.

  • #47   26. nov 2014 Anne det tror og håber jeg bestemt ikke. Men havde jeg ikke overvejet det scenarie havde det nok også været galt. Det er jo ikke for at være ond ved hunden men rent faktisk for at være god ved den og gøre hvad der er bedst.

    Og som jeg har skrevet er jeg jo hjemme hele tiden. Medmindre jeg henter eller afleverer børn


  • #48   26. nov 2014 No vi ki

    Vi skal lige være enige. Hvis hunden tigger ved bordet skal den have lov fordi det er et levende væsen man ikke kan eller bør sætte grænser for? Eller hvis hunden hopper op ad folk osv.
    Og skal som skrevet tidligere lære at sove selv. Nedenunder... Blot fordi den skal sove alene gør det mig altså ikke til uegnet hundeejer. Så drop venligst det med tøjbamsen.


  • #49   26. nov 2014 Line P: Det synes jeg nu overhovedet ikke, aldrig i livet, der går min grænse for hvad man kan og ikke kan 'lære' at leve med. Jeg ville finde en anden familie til min hund, hvis hun ikke kunne være alene mens jeg arbejdede - men jeg oplever som oftest at alenehjemmeproblemer skyldes noget sekundært og ville da forsøge alt hvad jeg kunne at udrede det, før man finde en anden familie! smiley Jeg forklarede faktisk netop det med at grænserne går forskelligt fordi jeg tænkte at nogen ville køre mine argumenter ud i det absurde og påstå at jeg mener, at man skal indrette sig efter hunden i alle tænkelige situationer. Lad mig slå fast ordret, så der ingen tvivl er at det mener jeg IKKE! smiley
    Jeg mener man skal kæmpe alt hvad man kan, når man først har inviteret et levende væsen ind i ens tilværelse - og derfor skal man være klar på ting så som at hunden kan risikere at have et behov for at sove sammen med os, som vi i det tilfælde bør opfylde og ikke ignorere, fordi vi havde principper før vi købte hunden...


  • #50   26. nov 2014 Og selvfølgelig skal en hund tilgodeses men jeg mener stadig at man sagtens kan sætte grænser for en hund. Og min går ved at den skal sove ovenpå og løftes ned hver morgen og aften. Så hellere lærer den at sove nedenunder. Og det havde været samme scenarie om det havde været en stor eller lille hund.

  • #52   26. nov 2014 Men hvad er forskellen på om den skal være alene 7-8 timer om natten eller 8-10 timer om dagen? For jeg arbejder jo ikke 9-10 timer om dagen. Jeg studerer hjemme og det fortsætter jeg med i mange år endnu og derefter kun på deltid

  • #53   26. nov 2014 Anna: Du tager det ud i det absurde, læs min sidste kommentar. smiley
    Hunde som lærer fra start at de ikke må tigge, hoppe op og det andet du nævner, lever jo fint med det og går ikke rundt og er kede af det over det. smiley Jeg synes det er noget andet, hvis hunden ikke kan finde tryghed i at sove alene og egentlig er 'ked af det'/frustreret hver nat.
    Jeg har også grænser mht. min Bodil og ting jeg simpelthen ikke vil acceptere, selvfølgelig, ellers var det jo et helvede at have hende, men min erfaring siger mig bare, at man altså ikke nødvendigvis får en hund, som bryder sig om at være alene hver nat. That's all. Og var egentlig det eneste jeg ville sige til dig - ikke at du skal finde dig i at den æder din sofa, tigger ved bordet og terroriserer dit hjem - det var noget I selv digtede smiley
    Du spørger om 'sådan en hund findes', som opfylder dine krav, og jeg svarer at det gør det måske, men du kan også komme ud for at skulle sænke/ændre dine krav lidt, da der altså er er levende væsen og ikke en maskine med en varedeklaration, og det skal du måske have med i dine overvejelser, om du er klar til. smiley Ellers håber jeg bare at din hund har det fint med at sove for sig selv - det er tydeligvis et meget vigtigt krav for dig smiley Jeg ville dog ALDRIG, som Anne skriver, lade en hvalp sove alene. Uanset hvad! Det er simpelthen, i min optik, direkte synd!


  • #54   26. nov 2014 Men igen mener jeg jo at det kan læres... At sove alene...

  • #55   26. nov 2014 Line: STOP - jeg understreger igen og igen at grænser er forskellige og at vi gør hvad vi tror er bedst! Pak liiige dit ordbræk om at jeg mener nogle er dyrplagere fordi de ikke gør som mig, LANGT væk! smiley

    Anne: som skrevet i starten virker det til at vores hund fx sagens kan kende forskel på at være alene hjemme og bare være ekskluderet fra os om natten. Vi har filmet hende når hun er alene om dagen og der tuller hun og hygger, men når vi er inde på den anden side af væggen virker det som om hun forvirret og ked af det over at hun 'ikke må deltage'. Det er self. bare min fornemmelse af min hund, da ingen jo i virkeligheden ved hvad der sker derinde i knolden smiley


  • #56   26. nov 2014 Anne: Du SKAL sætte grænser for din hund, det har den det da aller bedst med. Men der er så bare i min optik forskel på hvornår det er en opdragelsengrænse (ikke tigge, bide osv.) og hvornår man fratager hunden noget den har brug for rent instinktivt.

    Det kan den nok også - altså lære at sove alene - min erfaring er bare at det ikke er alle hunde som kan lære det, fordi de af natur er flokdyr. Det kommer måske an på hvor indgroet det instinkt er i den individuelle hund?? I don't know... men så mener jeg bare at man, allerede inden man anskaffer hunden, bør ha' den holdning at HVIS den hund man får, ikke kan lære det har man en anden løsning i ærmet, som ikke er afskaffelse. Men igen: sådan vil jeg ha' hund og det er ikke alle der ser sådan på det - og det må jeg hellere lige understrege inden jeg bliver pålagt alle mulige forfærdelige ting - at jeg respekterer fuldt ud. Jeg prøver bare at give mit perspektiv med, som du bad os om at komme med. smiley At du så slet ikke vil høre på/anerkende at det godt kan være sådan, som jeg siger, men mener at alle hunde bare skal og kan lære at sove alene - kan jeg jo ikke gøre ved smiley Det er helt og aldeles din beslutning hvad du gør - jeg synes bare man fortjener alle perspektiver, når man spørger som du gør, og derfor gav jeg også mit. Du er på ingen måde bundet til at følge det eller mene det samme - men desuden heller ikke berettiget til at tage mine argumenter ud i det absurde og få mig til at fremstå som noget andet, end det jeg skriver smiley


  • #57   26. nov 2014 jeg læser hvad du skriver - men jeg er stadig af den holdning at en hund kan trænes til at sove alene - ligeledes være alene hjemme...

  • #58   26. nov 2014 Så håber jeg du får en hund, som kommer til at kunne være tryg ved det. Pointen being: vores Bodil på lige over 6 måneder, kan stadig ikke finde 100% tryghed i det. Hun er self. også stadig hvalp, så det kan måske komme senere. smiley

  • #60   26. nov 2014 Line: læs mine tidligere beskeder, de besvarer dit spørgsmål.

    Kort sagt: Hun kan vel mærke forskel på om vi ikke er hjemme og om vi bare er inde på den anden side af væggen og hun 'ikke må være med'. Hendes adfærd er i hvert fald meget forskellig. Du må spørge hende hvordan forskellen er - det kan jeg af gode grunde ikke svare på.


  • #61   26. nov 2014 Jeg bliver en lille smule træt inden i, af den der "Kom-nu-køre-vi-diskutionen-ud-i-et-vildt-overdrev". Det lugter lidt af at man mangler rigtige argumenter...

  • #62   26. nov 2014 Anne: Lige den besked kunne jeg godt tænke mig at vide hvem er møntet på. Det er lidt ubehageligt at læse når man ikke ved om man selv er under 'anklage' smiley For jeg synes ikke jeg selv gør det - men man kan jo også blive blind i 'kampens hede' smiley

  • #63   26. nov 2014 Anne - jeg kan skam snildt argumenterer min sag. Jeg har lagt mine argumenter op sagligt, men er gang på gang blevet pløjet ned fordi den skal sove alene... Undskyld mig men eg tror det er FÆRRESTE der har en hund der vil blive SÅ priviligeret som herhjemme hvor jeg ikke arbejder og kun skal arbejde fuld tid når tid er.

    Men jeg ønsker ikke at en hund skal være på første salen... Og det er selvfølgelig noget den skal lære... Og så må du hjertens gerne være træt... Men mine argumenter var ikke ude i det overdrevne, men blot for at vise hvor det bærer hen ad hvis man ikke også holder fast i de beslutninger man har taget... Det ser man jo også tydeligt ved børn


  • #64   26. nov 2014 Altså nu må I endelig skyde tilbage, men Anna: jeg synes personligt det er lidt for langt ude at jeg pludselig blev tillagt følgende:

    - at jeg mener at andre er dyrplagere, fordi de gør noget andet end mig.

    - at jeg mener at hunden også bare skal ha' lov til at tigge ved bordet o.lign. bare fordi jeg ikke tror alle hunde kan lære at være trygge ved at sove alene.

    - at jeg mener, at man bare generelt skal føje sig og ikke sætte grænser for sin hund - fordi jeg har det som jeg har det med det - undskyld mit franske - skide sovescenarie.

    Intet af det passer (og jeg formoder at jeg ved bedre hvad jeg mener end andre?) men blev tillagt mig på baggrund af af jeg deler mine oplevelser og dermed holdning omkring det at have hund og hvor den skal sove, som der i øvrigt blev lagt kraftigt op til i det indledende spørgsmål.
    Jeg forsøger virkelig selv at undgå at være en af dem, som bidrager med negativ usaglighed, urimelighed og intolerance til debatterne herinde. Men jeg synes faktisk det er svært, da min oplevelse som regel er at folk læser mere hvad de gerne vil høre i andres beskeder - og kører debatten det ønskede sted hen - i stedet for at læse med velvilje hvad andre skriver. Jeg føler mig i hvert fald tit som offer for total flueknepperi og spørgsmål om hvorvidt man fx har skrevet 'man' eller 'jeg'. Hvis alt tages så bogstaveligt og ud af kontekst kan en debat - i følge mig - aldrig fungere. Man bliver nødt til at tillægge modparten respekt og velvillighed. Høre hvad man tror de gerne vil sige - istedet for hvad man selv hører. Det lærer vi på retorik og det er super smart smiley

    Jeg forsøger ikke at pudse min glorie - for jeg kan sgu også tabe den ind i mellem - så er det jo bare altafgørende at man selv kan se det og er åben - i stedet for at benægte smiley
    Hvis jeg har været ubehagelig har det aldrig været min mening - jeg nyder bare en god diskussion - også med folk som er uenige på en ordentlig måde, hvor jeg ikke pludselig får tillagt nogle holdninger jeg slet ikke har smiley


  • #65   26. nov 2014 Så nu er det holdningen, at man altid skal have sine små børn under opsyn når de omgåes hunden, men alligevel at klandre TS for at ville tage sine forholdsregler og undgå en situation mellem barn og hund? Synes det lyder lidt selvmodsigende smiley

  • #66   26. nov 2014 Fünke: hvis det var til mig har jeg ikke udtalt mig om hvordan man har hund og børn smiley

  • #67   26. nov 2014 Det kan være at jeg var for hurtig på tasterne; jeg regnede bare med, at det er den gængse opfattelse smiley

  • #68   26. nov 2014 Anne E jeg vil nok anbefale jer når i har alle de mener at vente et par år med at få en hund hvorfor køber i ikke en stor BR hund for det er nok det bedste for jer her og nu med alle de viser havde i aldrig fået hund her fra mig

  • Tove N
    Tove N Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 28
    #69   26. nov 2014 Jeg har en islandsk fårehund på 5måneder.
    De er jo som race meget sociale, men hun har ingen problemer med at sove laene om natten.
    Hun er blevet vendet til det lige så stille og her har der ingen problemer været.
    Når jeg siger godnat, slukker lyset og går ind i sove værelset, ligger hun sig til at sove i hendes kurv.
    Jeg komme lige som ts aldrig til at arbejde fuld tid og hun er derfor ikke ret meget alene om dagen.
    Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om det kan fungere med alle hunde, men her er der ingen problemer.


  • #70   26. nov 2014 Fünke: igen alarm, det kan jo ske for os alle smiley Jeg har ingen erfaring med børn og hunde sammen, så det lader jeg nogle andre bliver uvenner over smiley ha ha

  • #71   26. nov 2014 Tove: Det er jo dejligt - og som sagt har jeg heller aldrig sagt at det ALDRIG kan lade sig gøre med nogle hunde, bare at jeg ved, af erfaring, at man altså godt kan få en hund, som ikke føler sig tryg ved det. Og det synes jeg en ansvarlig hundekøber også bør tage med i sine overvejelser smiley

  • #72   26. nov 2014 En Golden retriever er en rigtig dejlig familiehund. Den har et lidt lavere aktivitetsniveau end labrador, men man skal alligevel huske, at det er en jagthund og den har brug for at træne og blive stimuleret. Jeg kender en del familier, der har golden sammen med børn og det går rigtig fint smiley
    Jeg bor ligesom dig i et hus i 2 plan. Jeg er ejer af en labrador og en Fransk Bulldog. De sover begge nedenunder. Da de var hvalpe, havde jeg dem ved siden af siden i en kurv og rykkede dem stille og roligt nedenunder. Jeg sov en par uger sammen med dem nedenunder herefter og det fungerer rigtig fint.
    Held og lykke med hvalpeprojektet og husk at være obs på faldgruberne i retrieverracerne - Der er både lidt med sundheden og temperamentet.
    Jeg synes for øvrigt at det er meget fornuftigt, at dine børn kun skal være sammen med hunden under opsyn.



  • #73   26. nov 2014 Laika, går ud fra du mener hvis'er... Og hvilke hvis'er er det du mener vi har?

  • Tove N
    Tove N Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 28
    #74   26. nov 2014 No'Vi'Ki det var såmen ikke myntet på dig men mere til trådstarter smiley

  • #75   27. nov 2014 Tove: Nogle gange skal man hellere understrege en gang for meget, end en gang for lidt hvad man mener, herinde. smiley smiley

  • #76   27. nov 2014 For at anbefale en race er det nok lidt vigtigt at vide hvad i egentlig vil med en hund? Hvad er det drømmen er, hvor passer hunden ind, hvad er det i ønsker at lave sammen med hunden?
    Den må ikke være ovenpå og må ikke være for stor, jo jo men hvad må den? Og hvad forventer i jer af den? Hvordan er jeres børn opdraget, hvad forventer i at de skal kunne med hunden? Hvilket liv er det i vil tilbyde jeres nye familiemedlem? Det er egentlig det vigtigste for at kunne anbefale en race;)


  • #79   29. nov 2014 Smart, Mort, nu fandt jeg jo også lige den der smarte søgefunktion smiley

  • #80   7. dec 2014 i for hold til allergi er begge vores børn testet - og vi har jo også en kat smiley Og der er ikke noget nu så vil mene at vi har kampgjort os så meget som muligt smiley

    I forhold til hvad vi vil med en hund vil vi gerne have et ekstra familiemedlem. Vi vil gerne kunne lege med den i haven, gå lange ture dagligt og tage den med på ferie (Vi tager kun på ferie i DK) , i skoven osv.

    Og så må den trods alt lige så meget som vores kat :)være overalt nedenunder, være i møblerne osv.


  • #81   7. dec 2014 Men vil dog sige at vi kiggede på en Golden, men droppede det igen, den er for stor i forhold til at vi gerne vil kunne have den med på ferier osv.

    Så pt. har vi taget diverse test og læst en masse og en Cavalier passer nok bedre til vores behov smiley Så vi har fundet en opdrætter og skal ud og kigge på dem når hvalpene ankommer i uge 50 smiley


  • #82   7. dec 2014 Hvilke opdrætter er valget faldet på? smiley

  • #83   7. dec 2014 DKK opdrætter smiley som også har kennel mærket smiley

  • #84   8. dec 2014 husk at tage oplysninger på den Rasce da de har mange avelige syge domme

  • #85   8. dec 2014 Fars sundhedsstatus (hedder det det?)
    Hjertestatus: 0/0
    Dato seneste hjertescanning: 16-1-2013
    Status CSS: Fri
    Status EFS: Fri

    Mors sundhedsstatus:
    Hjertestatus: 0/1
    Dato seneste hjertescanning: 1-7-2013
    Status CSS: Bærer
    Status EFS: Fri


    Tænker om det er ok? Har lidt svært ved at tyde de forskellige ting - hvad de står for og hvad det indeærer, så hvis nogle har lidt links vi kan læse ville det være perfekt smiley


  • #86   8. dec 2014 hvad med knæ og hofter? eller er racen ikke disponeret for den slags?

  • #87   8. dec 2014 Det er den umiddelbart ikke smiley Det er jo heller ikke så stor en hund - hvis det skulle have noget at sige smiley

  • #89   8. dec 2014 åh jeg har ikke forstand på det men umildt bare syntes jeg ikke det ser vildt slemt ud,
    Min hvis jeg var dig ville jeg oprette en cavaliere tråd så nogen der har lidt mere erfaring med denne race kan komme på banen smiley


  • #90   8. dec 2014 Tak Michelle det vil jeg prøve smiley

Kommentér på:
Anbefal en hund!

Annonce