{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Anna E
Anna E
Tilmeldt:
13. okt 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 231

Anbefal en hund {{forumTopicSubject}}

Vi er en familie med to børn på 7 og 1 år smiley Vi ønsker en hund smiley

Det skal være en forholdsvis stor hund smiley Og ikke en muskelhund smiley

Den skal have ry for at være børnevenlig, nem at håndtere og opdrage smiley

Jeg studerer hjemmefra de næste 5 år smiley Så derfor er tid ikke et problem smiley Vi bor i et stort hus med have og skal selvfølgelig gå til hundetræning med den smiley

Men hvilken hund vil I anbefale? Synes der er så mange at det er svært lige at udvælge en at læse om - vi har haft kig på landseeren, men vil gerne læse om andre racer også smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en hund
  • #1   19. mar 2014 Labrador, eller Golden Retriver, af udstillinglinjer.

  • #2   19. mar 2014 En vigtig ting at overveje er hvor meget tid i løbet af dagen I vil afsætte til hunden. Hvor mange gå-ture, hvor længe, hvor meget træning, hvilken slags, etc.

    Ellers er det meget svært at rådgive mht. racer, da det er utrolig forskelligt hvor meget de forskellige racer kræver af mental og fysisk aktivering i løbet af en dag for at trives smiley


  • #3   19. mar 2014 Det bliver også svært at guide, før i har taget stilling til nogle krav til hunden, og hvad i kan tilbyde.

    F.eks. Hvor lang tid vil i bruge på hunden fysisk såvel som mentalt træning?
    hvad med pelspleje?
    hvad vil i bruge hunden til ?

    osv osv..


  • #4   19. mar 2014 Okay... Jeg studerer hjemme ergo har jeg 3-5 timer til rådighed til motion.
    Pelspleje ikke vigtigt. Vi har i forvejen en kat vi børster/støvsuger hveranden dag
    Vi vil bruge hunden som familie og "vagt"hund. Vi bor i et område hvor der den sidste stykke tid har været utroligt mange indbrud - 4 indbrug blot i sidste ude smiley Så den skal kunne "skræmme" altså være stor og have et ordentlig gø...

    Den skal være loyal, børnevenlig og en god familiehund.

    Hvilken slags træning er jeg ikke sikker på endnu men højst sandsynlig agility.

    Vi vil ikke gå på udstillinger osv. smiley


  • #5   19. mar 2014 Bullmastiff - en loyal hund overfor familien. En not-nice-to-meet overfor indbrudstyve smiley
    diverse retrievere er nok udelukket der smiley
    Rottweiler kan også være et bud. Husk nu, at langt hen af vejen så er hunde det I selv gør dem til smiley Hvis den skal ville vogte, så er de vogtende racer en smart valg, de fleste der er også gode familie hunde, fordi de knytter sig til familien (flokken de vil vogte).



  • #6   19. mar 2014 landseeren ville jeg nu aldrig udsætte for agility, den er alt for stor.. Hvorfor agility med en stor hund? Det er meget at udsætte en stor hund for smiley

  • #7   19. mar 2014 Store hunde kan også løbe agility, de løber bare langsommere smiley Og der er noget som hedder soft-agility hvor leddene ikke bliver udsat ligeså meget.

  • #8   19. mar 2014 Silja som sagt er vi ikke afklaret med hvilken slags træning det skal være endnu.. Kommer an på hvilken hund vi får...

  • #9   19. mar 2014 Argh okay, jeg læste det som om I var afklaret med det smiley sorry..
    Rottweileren er også god som vagthund, udfra hvad jeg har hørt smiley Min egen lader folk vade ind og ud som de lyster, og hun siger ikke en lyd smiley Derudover gider hun ikke for meget motion, dog elsker hun træning og børn, børn er et kæmpe hit ved hende.. smiley


  • #10   19. mar 2014 Boxeren? en hammer sjov legekammerat for ungerne og en der vil vogte hus, børn og bil.
    den er også ret alsidig og kan sagtens bruges til agility, hvis det ikke er med et dm som mål smiley jeg har løbet agility med to af mine tidl. boxere, samt Rally og alm. lydighed.


  • #11   19. mar 2014 Bum bum rottweileren er jeg bare ikke selv pjattet med smiley Det er rent udseendes mæssigt hvis man må være lidt snobbet smiley Den må gerne være lidt mere pjusket som f.eks. landseeren eller golden retrieveren smiley

  • #12   19. mar 2014 Jeg forstår ikke hvorfor du vil udelukke "muskelhunde". Den er ikke så stor, men når den skal være børnevenlig er en SBT jo fantastisk..

  • #13   19. mar 2014 Josefine - det er bare ikke en hund for mig - skal passe på jeg ikke støder nogen, men ærligt så synes jeg de er meget lidt kønne...

  • #14   19. mar 2014 uhaa har ikke lige nogen bud men synes da absolut ikke en labbe eller en golden ville egne sig hvis den skal kunne skreamme folk veak/indbrudstyve:)

  • #15   19. mar 2014 Mellemschnauzer! Der får I en hund som er lavet som gårdhund (altså har vagthundegenskaber), men større end de gængse gårdhunde-racer og den kan sagtens lyde som en stor vuf, når den gør, selvom den ikke er en gigant. Den er super som familiehund, den er stadig adræt nok til agility (omend den næppe vil vinde nogen større konkurrencer), super klog, ganske trænbar, kræver motion som enhver hund af den størrelse ville (ca.2-3 timers gåtur ialt i løbet af en dag), og som ekstra plus; så fælder den ikke, da det er en trimmerace smiley

  • #21   19. mar 2014 Jeg har ikke lige læst alle kommentarene, så ved ikke om broholmeren er blevet foreslået

  • #22   19. mar 2014 Anna: Ja okay, det er selvfølgelig helt okay, at det ikke er en hund for dig. smiley

  • #25   20. mar 2014 Selvfølgelig skal man OGSÅ vælge hund ud efter hvad man synes er pænt! smiley
    Mange vælger hund ud efter deres personlige krav - men jeg synes det er rigtig flot at I også tager hensyn til hvilke krav hunden sætter. At anskue det den vej rundt giver flere muligheder og gør hunden og ejeren tilfreds senere hen smiley
    Hvad med new foundlænder? Jeg kender ikke til deres vogtende egenskaber, men der får du i hvert fald pjusket look for alle pengene! smiley


Kommentér på:
Anbefal en hund

Annonce