481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Forslag til race Forslag til race

Vi går lidt og snakker om, at på et tidspunkt(det bliver ikke lige her og nu) at vi gerne vil have en hund nr. 2. Vi har selv et par racer i tankerne, men jeg kunne godt tænke mig at se, hvad folk kan komme med af forslag ud fra vores krav og hvad vi kan tilbyde hunden.

Vi bor i lejlighed, så det skal den kunne affinde sig med. dvs den heller ikke må gø alt for meget.

Vi har en 6½ år gammel schæfer/labrador tæve, så de skal gerne passe nogenlunde sammen.

Det skal være en lille til mellemstor race.

Der skal være så godt, som ingen pelspleje, måske maxs børstning 1 gang om ugen.

God til lydighed(Jeg vil gerne træne lydighed)

Motion vil være omkring 2 timers gåtur om dagen + træning, aktivering og leg.

Det skal ikke være terrier- eller kamphunderacer. Heller ikke schæfer..

Vi har ingen børn selv endnu, men vi har nogle mindre børn i familien, så den skal kunne fungere med børn.

Er der noget jeg har glemt, så skriv det lige....Men ellers så må i gerne komme med nogle forslag:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forslag til race
  • #1   23. aug 2009 Ved ikke om der vil være for megen krudtinumsi, men tænker Dansk Svensk gårdhund ??

• #2   23. aug 2009 Prøv at kikke på mine...... de passer perfekt .... kan endda klare sig med lidt mindre motion ..ikke så ( lange gåture )..... :O)

• #3   23. aug 2009 Heidi O: Ved ikke om det er rigtigt, da jeg ikke kender race så godt, men synes bare jeg har hørt at de kan gø rigtig meget?? Krudtinumsi er godt. Den må gerne være frisk på at komme ud på eventyr:)

• #4   23. aug 2009 NITTIB:Hvordan er den med pelsplejen?

• #5   23. aug 2009 Ang..... pelspleje ved Cavalier'en.......... jeg reder mine gennem med en kam hver morgen inden vi går tur....... det tager præcis 2 minutter... så det er meget lidt pelspleje , hvis man " ofrer " de 2 minutter hver dag.... :O)

• #6   23. aug 2009 Kooikerhondje? Pelsen kræver ikke så meget, og så er den en rigtig allround hund som kan lidt af hvert. Den kræver en del aktivering, men er super god til lydighed og spor hvis man synes at det ersjovt smiley Og så elsker den at opleve en masse. De er som hovedregel stille og rolige indenfor, men kan uden problemer være aktive ude smiley

• #7   23. aug 2009 De DSG, jeg har mødt, har ikke gøet ubehærsket...enkelte når nogle ringede/bankede på, men holdt hurtigt op igen.

• #8   23. aug 2009 NITTIB: Okay. Det er jo ikke vildt meget. Jeg tror lige jeg skriver racerne ned, så må jeg ind og læse lidt om dem:)

• #9   23. aug 2009 Kelpie

• #10   23. aug 2009 Toller ( vær opmærksom på hvor du køber !!!)
    Koiker

• #11   23. aug 2009 Min mening om gøen osv = opdragelse smiley

Jeg har en dværgpinscher - som ville passe godt på alting du har skrevet du kan tilbyde og leder efter, men ja man skal trumfe igennem at man ikke accepterer unødvendig gøen i hvalpetiden- og det vil jeg da sige at min er et levende eksempel på sagtens kan lade sig gøre smiley han siger allerhøjest et lille forkølet møf når der kommer post smiley Ingen tvivl om at der kan findes nogle larmende bæster i blandt både dansk svensk gårdhund og Dværgpinscher - men jeg kender også mange meget eksemplariske smiley

Som med alle andre racer skal de socialiceres med børn osv fra hvalp, men så er der heller ikk så meget pjat der smiley

• #12   23. aug 2009 Ninjajhund: Enig, man kan komme langt med træning og vi vil jo klart være opmærksom på det for starten af, men tænkte måske at det var bedst at gå udenom dem, som har stor tendens til at gø, da vi jo er nød til at tænke på naboerne.

Tina: Mener du Australsk Kelpie? Jeg synes også jeg har hørt en del dårligt om Toller, men kan ikke huske hvad det var.

Jeg er glad for alle jeres forslag. Der er mange hunderacer jeg aldrig ville ha tænkt på:) Men har i flere, så kom med dem:)

• #13   23. aug 2009 Læs evt. om kooikeren her:
    http://kooikerhondje.dk/

• #14   23. aug 2009 Ja australsk kelpie.. Super lille opmærksom, førerfikseret, god at træne med hund uden den vilde pels..
    Men den SKAL ud og arbejde..

• #15   23. aug 2009 jeg synes din beskrivelse lyder som en fransk bulldog, liille til mellemstor, ikke gøende, meget glad for børn, ikke en terrier (som dsg er)...
    begrænset pelspleje smiley

• #16   23. aug 2009 Golden retriver
    Toller
    Koiker

• #17   23. aug 2009 Karen : Har du glemt at læse de her 2 linier ?
    ------------------------------------
    God til lydighed(Jeg vil gerne træne lydighed)

Motion vil være omkring 2 timers gåtur om dagen + træning, aktivering og leg.

• #18   23. aug 2009 Karen A - en dsg er ikke en terrier.

M&S - vores to dsg siger ikke en lyd, da vi fik dem sagde de til når der var nogen udenfor, om det så var ved naboen eller hos os selv, men jeg fik hurtigt opdraget dem (for) godt, ved at hente dem ind, eller aflede med det samme. Nu siger de meget sjældent noget, de fleste mennesker kan gå lige ind i indkørslen uden andet end lidt ivrig piveri fra deres side. Jeg synes også de er nemme at træne, men slet ikke på samme måde som vores labrador. Til lydighed vil jeg klart foretrække labben, men det er kun valgt udfra vores egne hunde.

• #19   23. aug 2009 En pudel kunne også være et godt valg.. man kan jo vælge en "babyklip" hvis hunden ikke skal udstilles og man slipper for løse hår over alt.
    En meget intilligent og lærevilllig hund med et fint aktivitetsniveau til dit behov

• #20   23. aug 2009 smiley -havde ikke overset det med lydighed... men tænkte at det kunne sådan en vel opveje i charme smiley
    men motionen kan de nu sagtens holde til, de stykker jeg kender er nogle herlige krudtugler.. det er vel et spørgsmål om tilvænning.
    ..vi havde en dsg for mange år siden, hun gøede konstant, af alting, ..så det var naturligvis baseret på det jeg udtalte mig, men unskylder for terrier delen, det troede jeg rent faktisk det var..

• #21   23. aug 2009 Karen A - den hører nærmere til pinschergruppen. Synes at mange på forhånd mener den er meget støjende, og jeg er da ikke i tvivl om at vores også kunne være endt som værende støjende, hvis ikke jeg havde trænet det meget fra starten. Af de dsg jeg kender gør størstedelen kun når der er nogen ved døren. Man kan jo heldigvis ikke svare udfra andet end egne oplevelser, det ville være så kedeligt hvis alle mente det samme, og vidste alt om alt smiley

• #22   23. aug 2009 Karen : Ja nu ved jeg jo ikke hvor meget lydighed trådstarter har tænkt sig, men hvis det er på konkurrenceplan, så tror jeg en fb er noget af en udfordring... Og her hjælper al charme i verden desværre ikke.
    Den franske der går i min klub tror jeg ikke kan holde til at gå ½ time i alm. frisk tempo.. Man kan høre den på mange meters afstand når den bare står stille og ikke har lavet noget endnu ( snorken / prusten )

• #23   23. aug 2009 Synes det er meget fornuftigt at gå uden om de racer man ved kan have tendens til at gø.. Også selv om man "bare" kan træne det

• #24   23. aug 2009 I har mange gode forslag:) Det bliver bestemt ikke en Fransk Bulldog. 1. Den lever slet ikke op til det jeg ønsker af hunden. 2. Bianca vores 6½ år gammel schæfer/lab er nu blevet overfaldet af 2 forskellige af den race på mindre end 14 dage, så jeg kan slet ikke se det søde ved dem i øjeblikket.
    Jeg er ret sikker på manden i huset siger nej til en pudel smiley Og så er der også meget pelspleje vil jeg tro.
    Synes dsg og kelpien var gode bud, men er måske bange for at Kelpien er lidt for ekstremt til os.... Men jeg har heller aldrig mødt en hund af denne race, så det er jo svært at udtale sig om. Og Koiker... Jeg vil i hvert fald sætte mig ned og læse lidt om racerne... HVis i kommer på flere, så skriv endelig:)

• #25   23. aug 2009 Andet bud kunne også være griffon brabancon - syns selv den er smadder sød og den har minimal pelspleje smiley

• #26   23. aug 2009 Ninjahunden: Jeg kender slet ikke racen. Er den god til lydighed?

• #27   23. aug 2009 Steen A.J: Jeg har skam siddet og kigget. Synes det er svært og ville gerne høre andres forslag i forhold til vores krav og hvad vi kan tilbyde. Dog synes jeg folk er kommet med mange forskellige hunderacer, så måske har jeg bare lige gjort det sværere for mig selv:)

• #28   23. aug 2009 Måske en løwchen

Kommentér på:
Forslag til race

Annonce