806 visninger
|
Oprettet:
Boxer vs. D/S eller Fransk bd. {{forumTopicSubject}}
Hjælp.
Mine forældre snakker om at få hund, men kan ikke blive enige om hvad de skal have den ene vil have D/S gårdhund og den anden vil have Boxer. De mener et kompromi vil være en Beagle.
Jeg har overvejet at foreslå en Fransk bulldog, men er de så umulige at opdrage som jeg har hørt??
Der er ikke nogen af mine forældre der går på jagt eller går lange ture derfor jeg ikke mener at en Beagle er den rette hund for dem.
Hvad mener i.
Og har i andre racer der er korthårede som minder om en D/S eller Boxer??
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.382
Synes det er et spøjst kompromis..
Har de tænkt på en mellem pinscher ( tysk pinscher ) ?
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Hvad er dine forældres argumenter for de to racer?? Altså hvorfor vil de have netop dem, står det i stand med hvad de kan tilbyde?
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 100
Min mor vil have en Boxer da hun havde en som ung.
Beaglen er fordi min mor passede en, for en familie engang men den var absolut ikke race typisk ud fra hvad hun fortæller for den gad hverken gå tur eller noget.
De er svære at forklare at den kræver meget motion, for det er jo ikke det billede hun har af den ud fra den hun passede.
dec 2006
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
Min opfattelse af racen franskbulldog er, at de er klumpedumpe-agtige, elsker at putte og nusse, men samtidigt også elsker at lave aktive ting.
Jeg kan kun anbefale den her race
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Måske skulle de kigge lidt på Boston Terrier?
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Det lyder som om de KUN fokuserer på udseendet.
En Lille og broget ( da/sv) hund med en større krop ( boxer) = beagle.
Er det sådan, de er kommet frem til kompromiset?
For rent karaktermæssigt ligger beaglen hverken i nærheden af den da/sv gårdhund eller en boxer.
Jeg ville da efterlyse nogle ord på den karakter, som deres fremtidige kompromis-hund skal indeholde.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Jeg synes det er vigtigt man vælger hund udfra hvordan de passer til det man har lyst til at tilbyde og KAN tilbyde, så er racen mindre vigtig. Få dem til at læse en masse om forskellige racer og vælg udfra det.
Man skal have sin hund i måske 10-12 år, så hellere vælge udfra de rigtige grunde til at starte med - så får man større glæde af hunden og den vil også trives bedre i familien.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
DSG'en ka jeg så kun holde med din far i, den er meget nem at ha med rundt. Den er nem at opdrage på, og meget lærevillig og lærenem. Men den kræver også en del aktivering.
Har en veninde der har en Boxer, hun siger så lalleglad en lab er de først 4 år, er Boxeren hele livet. Måske også en overvejelse at tage i valg af hund.
dec 2006
Jeg har lånt dem mine hundebøger og sagt at de skal prøve og læse om recerne, hvilket de vil gøre. så håber da at de finder en anden mellem vej end beagle.
Jeg vil prøve at foreslå boston terrier for dem.¨
Mange tak for hjæpen.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Når jeg ser, hvordan folk her straks begynder at foreslå andre racer, så er det jo på baggrund af de to første racer da/sv. gårdhund og boxer.
F.eks. når der foreslås fransk bulldog og bostonterrier.
Men, men.....der er jo lidt der tyder på, at de her to mennesker slet ikke, som Kim også mener, vurderer hundenes karakter og temperament, men i al al al for høj grad bare går efter udseendet.
Derfor synes jeg stadig det vil være på sin plads at sætte ord på, hvordan man ønsker, at hunden skal VÆRE, - hvilken adfærd den skal have.
Om man vil have en hund med tendens til at gø meget, passe på, kunne løbe løs, kunne omgås andre hunde, andre dyr osv. osv.
Selvfølgelig kan der også være ønsker til størrelse og pels, men det må jo komme oven i bagefter.
Så Kim - jeg håber du vil afkræve dine forældre en uddybende forklaring på, hvad de ønsker og kan blive enige om at de ønsker af en hund, før du råder og vejleder.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 666
FB er en nem hund - og de er nemme at have med rundt på besøg.
Vi havde Joker med til 75 års fødselsdag - han gik og trissede rundt og alle var meget begejstret for ham.
Vores forældre siger Joker er nem at passe når de har haft ham. Jeg tror det er en god/nem hund til mellemaldrende personer. De søger meget opmærksomhed og vil helst bare lege, nusse og putte.
Man skal dog være klar over at FB prutter og snorker meget (self er der varieret).
Ellers google de forskellige hunde og lur deres temperament og væremåde af.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
fordele/ulemper ved dsg er efter min opfattelse.. meget gøen, men en sjov fætter, som er forholdsvis nem at træne, det er en terrier så stædighed og målrettethed følger naturligt med, den bliver ikke større end den er rar at putte med (uden man bliver puffet ned
boxeren er en helt anden historie.. den gøer ikke, men er besværlig at træne.. boxeren har et "blødt" sind, den er meget kærlig, men tåler ikke at man ikke gider den.. bare hårde ord kan være for meget, den er hvalp i lang tid.. vores fandt som 10-årig en dag ud af at den ikke gad være alene hjemme længere og begyndte at spise en dør
..jeg har hørt om boxer linier med helt anderledes skarpe hunde, men de jeg har mødt har været som beskrevet.
jul 2009
aug 2006
Men det er bare min opfattelse altså det med de gøer.
jul 2009
men det stædige står jeg nu ved.
-vores hunhund gøede konstant.. vi trænede meget og det hjalp, men ikke når hun mente der var noget at gø ad, hvilket var oftere end vi mente
Også har jeg efterhånden lært at holde mig langt fra generaliseringer, da man ellers kan få nogle over snuden i dette forum, hvorfor jeg skriver "efter min opfattelse"
aug 2006
Vores han har gøet en del, men er stortset vænnet af med det når han er i haven, dejligt. Men hvis han høre nogle der kommer, gøer han godt nok. Men det tror der er mange der gør, altså de passer på huset, mennesker osv.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.216
Boxer vs. D/S eller Fransk bd.