{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Boxer vs. D/S eller Fransk bd. {{forumTopicSubject}}

Hjælp.
Mine forældre snakker om at få hund, men kan ikke blive enige om hvad de skal have den ene vil have D/S gårdhund og den anden vil have Boxer. De mener et kompromi vil være en Beagle.

Jeg har overvejet at foreslå en Fransk bulldog, men er de så umulige at opdrage som jeg har hørt??

Der er ikke nogen af mine forældre der går på jagt eller går lange ture derfor jeg ikke mener at en Beagle er den rette hund for dem.

Hvad mener i.
Og har i andre racer der er korthårede som minder om en D/S eller Boxer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boxer vs. D/S eller Fransk bd.
  • #1   25. aug 2009 Tror ikke en fransk er sværere end en beagle...
    Synes det er et spøjst kompromis..

Har de tænkt på en mellem pinscher ( tysk pinscher ) ?

• #2   25. aug 2009 Det var da godt nok 2 forskellige racer at ønske sig. Jeg synes ikke man skal gå på kompromis - de må blive enige ellers skal man vente. En beagle er ret motionskrævende og en hund der skal arbejdes en del med. Mit kendskab til boxer er lille.

Hvad er dine forældres argumenter for de to racer?? Altså hvorfor vil de have netop dem, står det i stand med hvad de kan tilbyde?

• #3   25. aug 2009 Min far har altid været vild med D/S, og vil gerne have sådan en da han har ville det hele livet og fordi den har en praktisk størrelse.

Min mor vil have en Boxer da hun havde en som ung.

Beaglen er fordi min mor passede en, for en familie engang men den var absolut ikke race typisk ud fra hvad hun fortæller for den gad hverken gå tur eller noget.

De er svære at forklare at den kræver meget motion, for det er jo ikke det billede hun har af den ud fra den hun passede.

• #4   25. aug 2009 Nej de har ikke overvejet tysk pincher men vil prøve at læse om den og så prøve at foreslå den til dem..

• #5   25. aug 2009 Vi har en FranskBulldog. Og den har altså ikke været umuligt at opdrage. Vi har gået til hundetræning og han skal da nogle gange se tingene flere end én gang før han forstår det, men umulig har han aldrig været.. Han har heller aldrig ødelagt noget. Han gøer heller ikke særlig meget.

Min opfattelse af racen franskbulldog er, at de er klumpedumpe-agtige, elsker at putte og nusse, men samtidigt også elsker at lave aktive ting.

Jeg kan kun anbefale den her race smiley

• #6   25. aug 2009 Så må de jo købe hver sin hund :=)

• #7   25. aug 2009 Det er meget forskellige hunde de overvejer, både m.h.t. størrelse, temperament, aktivitetsniveau o.s.v.. Synes de skal sætte sig ned og notere hvad de ønsker af en hund og især hvad de kan tilbyde og derefter søge i div. bøger og på nettet om oplysninger på de forskellige racer.
    Måske skulle de kigge lidt på Boston Terrier?

• #8   25. aug 2009 Kim

Det lyder som om de KUN fokuserer på udseendet.

En Lille og broget ( da/sv) hund med en større krop ( boxer) = beagle.

Er det sådan, de er kommet frem til kompromiset?

For rent karaktermæssigt ligger beaglen hverken i nærheden af den da/sv gårdhund eller en boxer.

Jeg ville da efterlyse nogle ord på den karakter, som deres fremtidige kompromis-hund skal indeholde.

• #9   25. aug 2009 Har de kigget på en boston terrier? De er meget energiske og kan absolut opdrages!

• #10   25. aug 2009 Du må da i hvert fald få din mor til at læse om en beagle, så hun måske kan forstå at den ene hun har erfaring med IKKE er som de fleste:-)
    Jeg synes det er vigtigt man vælger hund udfra hvordan de passer til det man har lyst til at tilbyde og KAN tilbyde, så er racen mindre vigtig. Få dem til at læse en masse om forskellige racer og vælg udfra det.
    Man skal have sin hund i måske 10-12 år, så hellere vælge udfra de rigtige grunde til at starte med - så får man større glæde af hunden og den vil også trives bedre i familien.

• #11   25. aug 2009 Hvis de vil ha en hund der ka rende løs uden at stikke af ved først given lejlighed, ska de ik ha en Beagle. Det er det jeg har fået fortalt af dem jeg kender der har en Beagle. Men ellers er det en super dejlig hund, men som de andre siger en meget motion krævende hund.

DSG'en ka jeg så kun holde med din far i, den er meget nem at ha med rundt. Den er nem at opdrage på, og meget lærevillig og lærenem. Men den kræver også en del aktivering.

Har en veninde der har en Boxer, hun siger så lalleglad en lab er de først 4 år, er Boxeren hele livet. Måske også en overvejelse at tage i valg af hund.

• #12   25. aug 2009 Lise L : Jeg tror du har ret i hvordan de er kommet frem til at et kompromi er en beagle.

Jeg har lånt dem mine hundebøger og sagt at de skal prøve og læse om recerne, hvilket de vil gøre. så håber da at de finder en anden mellem vej end beagle.

Jeg vil prøve at foreslå boston terrier for dem.¨

Mange tak for hjæpen.

• #14   26. aug 2009 Kim

Når jeg ser, hvordan folk her straks begynder at foreslå andre racer, så er det jo på baggrund af de to første racer da/sv. gårdhund og boxer.
    F.eks. når der foreslås fransk bulldog og bostonterrier.

Men, men.....der er jo lidt der tyder på, at de her to mennesker slet ikke, som Kim også mener, vurderer hundenes karakter og temperament, men i al al al for høj grad bare går efter udseendet.

Derfor synes jeg stadig det vil være på sin plads at sætte ord på, hvordan man ønsker, at hunden skal VÆRE, - hvilken adfærd den skal have.

Om man vil have en hund med tendens til at gø meget, passe på, kunne løbe løs, kunne omgås andre hunde, andre dyr osv. osv.

Selvfølgelig kan der også være ønsker til størrelse og pels, men det må jo komme oven i bagefter.

Så Kim - jeg håber du vil afkræve dine forældre en uddybende forklaring på, hvad de ønsker og kan blive enige om at de ønsker af en hund, før du råder og vejleder.

• #15   26. aug 2009 Vi har så også en FB - og vi har haft det meget nemt.
    FB er en nem hund - og de er nemme at have med rundt på besøg.
    Vi havde Joker med til 75 års fødselsdag - han gik og trissede rundt og alle var meget begejstret for ham.
    Vores forældre siger Joker er nem at passe når de har haft ham. Jeg tror det er en god/nem hund til mellemaldrende personer. De søger meget opmærksomhed og vil helst bare lege, nusse og putte.

Man skal dog være klar over at FB prutter og snorker meget (self er der varieret). smiley

Ellers google de forskellige hunde og lur deres temperament og væremåde af. smiley

• #16   26. aug 2009 vi har haft både dsg og boxer og der er INGEN sammenligning der, det er helt sikkert 2 meget dejlige hunderacer, men de kræver også sit på hver deres måde..
    fordele/ulemper ved dsg er efter min opfattelse.. meget gøen, men en sjov fætter, som er forholdsvis nem at træne, det er en terrier så stædighed og målrettethed følger naturligt med, den bliver ikke større end den er rar at putte med (uden man bliver puffet ned smiley den er intelligent, elsker at le ge, lave kunster og "passe på" ..en stor hund i en lille krop.
    boxeren er en helt anden historie.. den gøer ikke, men er besværlig at træne.. boxeren har et "blødt" sind, den er meget kærlig, men tåler ikke at man ikke gider den.. bare hårde ord kan være for meget, den er hvalp i lang tid.. vores fandt som 10-årig en dag ud af at den ikke gad være alene hjemme længere og begyndte at spise en dør smiley men den mest hengivne hund man kan tænke sig, -kan som regel med alle andre.
    ..jeg har hørt om boxer linier med helt anderledes skarpe hunde, men de jeg har mødt har været som beskrevet.

• #17   26. aug 2009 boxere kan desuden være "kvabhalsede" -kaste meget op, uden nogen årsag, vores var.. vi forsøgte alt, og kom ned på 3-4 gange om ugen, særligt når der kom gæster.. eller der skulle ske noget.

• #18   26. aug 2009 Karen A.: en dansk/svensk er ik ud af terrier familien, den høre ind under pincher familien. SÅ den stædighed terrien har kender jeg ikke til ved mine dansk/svensk. Men hvis du er i tvivl så læs racestandarden på dansk/svensk gårdhundeklubbens hjemmeside. Min gøer heller ik ret meget, det ka trænes fra den er hvalp.
    Men det er bare min opfattelse altså det med de gøer.

• #19   26. aug 2009 faktisk er jeg blevet korrigeret for nøjagtig samme brøler for kort tid siden herinde smiley jeg har bare altid troet det var terrier, den er åbenbart lidt svær at lægge fra sig, -tak for den.
    men det stædige står jeg nu ved.
    -vores hunhund gøede konstant.. vi trænede meget og det hjalp, men ikke når hun mente der var noget at gø ad, hvilket var oftere end vi mente smiley
    Også har jeg efterhånden lært at holde mig langt fra generaliseringer, da man ellers kan få nogle over snuden i dette forum, hvorfor jeg skriver "efter min opfattelse"

• #20   26. aug 2009 Karen A.: jamen jeg ville ik gi dig en over snuden overhovedet, det var ik meningen ihvertfald. Men der er rigtig mange der tror det er en terrier, men der er sikkert også stædige dsg'er det vil jeg godt tror.
    Vores han har gøet en del, men er stortset vænnet af med det når han er i haven, dejligt. Men hvis han høre nogle der kommer, gøer han godt nok. Men det tror der er mange der gør, altså de passer på huset, mennesker osv.

• #21   30. aug 2009 Karen: hvor er det trist at du havde en blød boxer - dette er langt fra det normale. Husk på at boxeren er en brugshund og det ville jo være uhensigtsmæssigt, hvis den var så blød. Vores boxer er bestemt nervefaste

Kommentér på:
Boxer vs. D/S eller Fransk bd.

Annonce