{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Mærkeligt {{forumTopicSubject}}

Dette her mener jeg selv er godt, men hvad med jer? Jeg lærte Cocio at springe for et halvt år siden, siden den dag jeg lærte ham det har jeg faktisk sprunget med ham hver dag, jeg har en snor med ud når jeg springer, den snor holde rjeg bare i hånden, jeg sætter den IKKE på ham! Så når jeg giver fra løber han og når jeg siger stop stopper han, når jeg vifter med snoren og siger spring springer han. Han har lært at forstå mig.. Men så havde jeg en veninde på besøg som så jeg gjorde det, og så prøvede hun på det samme, men han ville overhovedet ikke da hun så prøvede, så prøvede jeg igen lige efter og der ville han gerne igen, men nu er det kun mig der træner det med ham, helst ingen andre:) Syntes det er lidt mærkeligt, men også super sødt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkeligt
  • #1   26. aug 2009 Det er ganske almindeligt, at hunden knytter sig så meget til sin træningspartner, at den ikke lystrer andre i samme omfang. Det beviser, at det er en god kontakt I har.

    Men men - du har sikkert hørt det før, og jeg er ikke ked af at gentage - spring er IKKE en hundedisciplin. Det er ledbelastende og kan føre til, at din hunds liv bliver forkortet væsentligt på grund af skader på knogler, ledbånd og muskler.
    Der er mange andre sjove ting man kan lave med en hund, der ikke er så farligt for den, og som er ligeså sjovt. Så mit råd til dig er, at finde en ny kontaktflade til din hund, så I kan bevare det gode forhold, men også bevare dens gode helbred.


  • #2   26. aug 2009 CH
    Er agility så heller ikke godt for hunden?


  • #3   26. aug 2009 Jannie, når man dyrker agility, så starter man, når hunden er over et år, og man spring er en lille del af disciplinen. Der er maks. begrænsninger på højden af springene, og der er trænere, der anviser, hvordan man gør det mindst skadende som muligt for hunden. Dertil kommer, at der er underlag, der er passende og springende er lavet på en måde, så selve udformningen ikke udgør en risiko.

    Desuden er spring ikke noget man træner en hel masse, når først det er indlært.

    Min hund træner også en disciplin, hvor han skal springe. To spring - et flugtspring på 1 meter og et klatrespring på 1.80. Dette er noget der indlæres, så hunden kender opgaven, og så afprøves det lige før en prøve. Ud over det, trænes det ikke.
    Jeg ville maksimalt gøre det en til to gange om måneden - og det er så absolut et kompromis at gå på, på hundens helbreds vegne.


  • #4   26. aug 2009 Enig med CH

    Og så springer det mig i øjnene at trådstarter skriver der springes så godt som HVER DAG. Det er alt alt for meget



  • #5   26. aug 2009 Det er agility:).. Jeg springer 20 cm med ham(; Og løber igennem stave, der siger jeg sit og så når jeg råber FRI! Så løber han slalom:) Så han øddelægger ikke benene når han kun springer 20 cm.

  • #6   26. aug 2009 Uanset hvor højt eller lavt han springer og m han osse løber slalom, er det ikke noget man skal træne hver dag.

    Slalom er osse hårdt ved hunden, hvis man gør det for ofte.

    En meget vigtig del af agility, er i øvrigt opvarmningen og efterfølgende udstrækning.



Kommentér på:
Mærkeligt

Annonce