817 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Mistet hår på halen :( Mistet hår på halen :(

Ja som tidligere har jeg haft et indlæg hvor Ruben ikke gad stoppe med at slikke sin røv. Jeg har så nu fundet ud af det var halen eftersom den har mistet en del pels og har fået sår.
Hvad kan vi gøre for han stopper med at slikke den konstant?
Det er som om det er kommet fra den ene dag til den anden, for det er først rigtig slemt idag, og jeg tjekker ham ellers hver dag (Mest for tæger og den slags)

http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=44842 <- Billeder ;D

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mistet hår på halen :(
  • #1   26. aug 2009 Hej
    Tror da lige du skal en tur til dyrlægen, det ser ikke godt ud synes jeg:-( Bedst lige at få tjekket hvad det er der gør han bider sådan i den hale jo.

• #2   26. aug 2009 Gå til dyreæge

• #3   26. aug 2009 Ja en tur til dyrlægen, jo mere han gnaver jo mere irriteret bliver den og jo mere vil han gnave.. en ond cirkel.

• #4   26. aug 2009 det var også det jeg tænkte men tænkte at det ku være nogen der kendte til det. ku nemlig først få en tid fredag :-s

• #5   26. aug 2009 Jamen hvis det virkelig irriterre ham og han ikke kan holde det ud, skal han da til vagtdyrelægen

• #6   26. aug 2009 Ræveskab Måske =(

• #7   26. aug 2009 Hvad er ræveskab??

Ja jeg kender ikke mulighederne for at være ærlig, han har aldrig haft brug for noget ved dr. dyr undtagen vaccinationer mens jeg har haft ham men prøver lige at slå det op i telefon bogen smiley

• #8   26. aug 2009 Den har da i hvertfald en dyb hudbetændelse der kræver pennicilin hurtigst muligt - jeg ville insistere på at få en tid ved dyrlægen idag!!!!!

• #9   26. aug 2009 Symptomer på skab
    Ræveskab forårsager en voldsom kløe, hvorfor dyrene kradser sig. På grund af dyrets kradsen opstår tørre skællede eller skorpede områder med håraffald på huden7. I de sene stadier af sygdommen siver der vævsvæske ud gennem midernes talrige gange i huden.
    De angrebne områder vil blive ildelugtende og betændte, og der opstår rødme, varme og småsår5. Endvidere ses nogle gange gullige eller røde knopper5. Ødelæggelsen af huden vil komme til at ligne en tredjegradsforbrænding. Smittede ræve vil miste væske og energi og afkræftes i tiltagende grad, indtil de til sidst dør - typisk 2 måneder efter de blev smittet.
    Hos ræve ses angreb af skabmider hovedsageligt på halen, ydersiden af bagbenene, den bagerste del af ryggen og omkring snuden3. Angrebet vil dog brede sig til hele kroppen, hvis dyret ikke kommer under behandling. En ræv kan huse 2 millioner mider.
    Selvom skabmiderne kan leve på hunde, vil angrebet ikke forårsage de dødeligt forløbende skader i huden, som ses hos ræve12. Hos hunde er det ofte først kanten af ørerne, forbenene og haserne, som angribes. Herfra breder miderne sig til brystet og bugen3

Men husk nu på jeg ikke er dyrelæge smiley

• #10   26. aug 2009 Mange tak smiley Det er ikke ræveskab siger dyrlægen for det er åbenbart ikke på fyn.
    Hun mener bare jeg skal holde det rent til på fredag så har lige ringet til en anden. Begge tror det er fordi vi for nyligt er flyttet og at han er alene de timer jeg er i skole hvilket han ikke plejer at være, men det forstår jeg ikke så vil lige ringe til en 3. og høre.

Kommentér på:
Mistet hår på halen :(

Annonce