817 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Mistet hår på halen :( Mistet hår på halen :(
Ja som tidligere har jeg haft et indlæg hvor Ruben ikke gad stoppe med at slikke sin røv. Jeg har så nu fundet ud af det var halen eftersom den har mistet en del pels og har fået sår.
Hvad kan vi gøre for han stopper med at slikke den konstant?
Det er som om det er kommet fra den ene dag til den anden, for det er først rigtig slemt idag, og jeg tjekker ham ellers hver dag (Mest for tæger og den slags)
http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=44842 <- Billeder ;D
0 synes godt om
sep 2004
Følger: 170 Følgere: 170 Hunde: 1 Emner: 193 Svar: 1.303
Tror da lige du skal en tur til dyrlægen, det ser ikke godt ud synes jeg:-( Bedst lige at få tjekket hvad det er der gør han bider sådan i den hale jo.
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.148
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 136 Svar: 816
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.148
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 194 Svar: 1.732
feb 2008
Ja jeg kender ikke mulighederne for at være ærlig, han har aldrig haft brug for noget ved dr. dyr undtagen vaccinationer mens jeg har haft ham men prøver lige at slå det op i telefon bogen
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 194 Svar: 1.732
Ræveskab forårsager en voldsom kløe, hvorfor dyrene kradser sig. På grund af dyrets kradsen opstår tørre skællede eller skorpede områder med håraffald på huden7. I de sene stadier af sygdommen siver der vævsvæske ud gennem midernes talrige gange i huden.
De angrebne områder vil blive ildelugtende og betændte, og der opstår rødme, varme og småsår5. Endvidere ses nogle gange gullige eller røde knopper5. Ødelæggelsen af huden vil komme til at ligne en tredjegradsforbrænding. Smittede ræve vil miste væske og energi og afkræftes i tiltagende grad, indtil de til sidst dør - typisk 2 måneder efter de blev smittet.
Hos ræve ses angreb af skabmider hovedsageligt på halen, ydersiden af bagbenene, den bagerste del af ryggen og omkring snuden3. Angrebet vil dog brede sig til hele kroppen, hvis dyret ikke kommer under behandling. En ræv kan huse 2 millioner mider.
Selvom skabmiderne kan leve på hunde, vil angrebet ikke forårsage de dødeligt forløbende skader i huden, som ses hos ræve12. Hos hunde er det ofte først kanten af ørerne, forbenene og haserne, som angribes. Herfra breder miderne sig til brystet og bugen3
Men husk nu på jeg ikke er dyrelæge
feb 2008
Hun mener bare jeg skal holde det rent til på fredag så har lige ringet til en anden. Begge tror det er fordi vi for nyligt er flyttet og at han er alene de timer jeg er i skole hvilket han ikke plejer at være, men det forstår jeg ikke så vil lige ringe til en 3. og høre.
Mistet hår på halen :(