Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Weimaraner
  • #1   26. aug 2009 De ligner meget visla men ikke farvemæssigt. men af det jeg kender så ligger disse to racer meget lig hinandne

• #2   26. aug 2009 Nej farven er langt fra hinanden men ellers synes jeg ihvertfald de er temmelig ens, både temperament og udseende.

• #3   26. aug 2009 Det tror jeg faktisk de er...

De bruges til det samme, er lige intelligente.

• #4   26. aug 2009 Det er jo osse hunde avlet til samme formål. Hvis du ser en korthåret hønsehund, så minder den osse en del om de to.
    Der ER masser af forskelle, men der er bestemt osse en del ligheder

• #5   26. aug 2009 Har lige fundet en af hundebøgerne frem der står således

Weimaraner: stammer fra tyskland - ukendt udenfor landet indtil 1929 - størrelse 57-70 cm 25-40 kg. dygtig alsidig jagthund med god næse og siker apporteringsevne - kombination af god familiehund og jagthund kræver dog megen aktivering og en fast venlig opdragelse. pelse findes i korthåret og langhåret i farverne sølvgrå, dådyr eller musegrå
    84 DKK registreringer i 2003

visla:stammer fra ungarn blev næsten udrydet under 1 verdenskrig men reddet af nogle få opdrættere - igen ved anden verdenskrig næsten udrydet men overlevede da nogle hunde blev smuglet ud af ungarn. størrelse 54-64 cm. tørt og ædelt hoved med bred og veludviklet næse - stram lige ryg. en vejlig og blid hund med gode jagtmæssige egenskaber har let ved at lære og kræver en del motion og beskæftigelse.
    pels kort og tæt skal føles grov forskellige nuancer af rødlig gylden.
    36 DKK registreringer i 2003

Alt i alt den store forskel er oprindelsen også at genpolen i vislaen er meget lille

• #6   26. aug 2009 Både Vizla, Korthår og Weimaraner hører til gruppen af stående kontinentale hunde, og der er uden tvivl ligheder i jagtegenskaberne, men jeg er ret sikker på at alle vi, med en af de respektive racer, vil sige, at der hører lighederne så også op.

• #7   26. aug 2009 Jeg har en veninde der har begge typer og har altid haft det.

Hendes egne ord er at Weimaraneren er langt tidligere vågen - lettere at træne - mere stabilt sind
    Vizlaen er mere blød - længere om at vågne - svære at "oplære" pga det bløde sind

Hvilken der er bedst - er individuelt

• #8   26. aug 2009 Marietta du har da sikkert ret i, at har man dem under huden, så er det langt fra "samme" hunde... men som ikke-jagthunde-ejer kan jeg nu sagtens se lighederne (osse når det kommer til andet end jagtegenskaber)
    Kan da sagtens se at der er masse af udseendesmæssige forskelle, men der er osse mange ligheder.
    Kender desværre ingen vizlaer og kun enkelte weimaranere, så hvordan det er med sind, temperament osv, skal jeg selv ikke kunne sige. Men hvad jeg hører om dem fra folk der kender dem, så lyder meget af det de siger da til at der osse der er noget tilfælles

• #9   26. aug 2009 hov -og dte skulle så være sluttet af med et spørgsmålstegn;o)

• #10   26. aug 2009 Klart der er noget tilfælles... de er begge stående - apporterende - hunde.
    Udseende - ja da - de minder en del om hinanden når man ikke piller dem i atomer... men deres baggrund er vidt forskellig

• #11   26. aug 2009 Ja, de eksteriøre ligheder vil jo opstå, når hunde skal være skabt til at løse de samme opgaver.
    Alle stående hunde skal kunne afsøge store arealer for primært fuglevildt. Derfor må de nødvendigvis have relativt lange ben, dybe brystkasser med veludviklet ribbensbue, ellers er der ikke plads til lungerne, passende vinkler, ellers vil de blive slidt i stykker og heller ikke kunne bevæge sig hurtigt og energibesparende. Stærke lige rygge og relativt korte, men stærke halse, ellers vil de ikke kunne bære større vildt.
    Weimaraneren er gennemsnitligt noget større og kraftigere end Vizlaen, og kan derfor lettere apportere tungere vildt. Den er knapt så ædel som Korthåret hønsehund, men er også beregnet til at løse opgaver tættere på føreren og skulle oprindeligt ikke arbejde med samme fart som Korthår.
    Så fordi eksteriøret er et resultat af de krav stående jagthunde skal honorere, vil der selvfølgelig være slående ligheder.

• #12   26. aug 2009 Hehe Marietta - så skulle du se de Tyske Korthår - derfor vil danskerne ikke have Tyske dommere til at bedømme deres smiley

• #13   26. aug 2009 Okay? Ikke så myndeagtige måske?

Kommentér på:
Weimaraner

Annonce