Weimaraner Weimaraner
Kæresten og jeg har snakket lidt frem og tilbage om at denne race skal være vores næste hund. Da vi ikke kender nogen der ejer en, vil vi gerne høre fra andre hvordan de er af sind osv.
Har vi nogle kennler i DK eller skal de hentes hjem fra andre lande og hvad prisleje ligger de ca i?
På forhånd tak
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Simpelthen fordi det er jægere der avler dem og ønsker at deres afkom skal bruges til det de er lavet til.
Men ihhh en smuk hund....
Held og lykke med "jagten"
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
http://www.123hjemmeside.dk/hotshoots
http://www.weimaraner.dk/
Den miderste kennel opdrætter kun brugs/jagt Weimaraner.
Smuk hund, men kender ikke rigtig til racen. Held og lykke
jul 2007
jul 2007
Er der ingen Weimaraner ejere herinde, der ville kunne fortælle lidt om deres erfaringer?
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Bevares er det forståeligt pga. udseendet -men hvilke tanker er der ellers gjort?
Det er rigtigt det er en relativ "blød" hund!
Dette kan godt misforståes, hvis man oplever dens vildtskarphed -så virker den bestemt ikke blød!
Hvis du kender Doberen, vil jeg mene temperamenterne ligger tæt nok til du kan få en idé om, hviken hund der er tale om -hvis du da kan se bort fra egenskaberne?! *s*
Men -jeg synes din kæreste skal få sit jagttegn først -så han VED hvilken form for jagt han vil foretrække -derefter valg af race!
Rigtigt nok, er det en race som skal bruges!
Og følgelig helst i sit rette element!
Iøvrigt vil jeg ikke anbefale en jagthund, som "bare" kan rende frit på gårdens arealer -den lærer alt for hurtigt, at gå på jagt for sig selv -og så står man med et problem, lydighedsmæssigt!
Det er en glimrende familiehund, og også ganske vagtsom!
Jo og til sidst, vil jeg kraftigt anbefale jer, hvis i kigger på den langhårede model -at købe i udlandet!
Den langhårede linje her i DK stammer primært fra én linje -og der er det hip som hap med egenskaber, og desværre også med HD status!
På positivsiden hos den LH, vil jeg sige de generelt har et fantastisk dejligt temperament!
jul 2007
Derfor jeg kunne forstille mig, den ville være fantastisk til Shweiss øvelser. Men som sagt, ved det ikke. Har bare hørt, der hvor vores kammerat går på jagt, han aldrig har mødt Weimaraneren. Det er absolut hønsehunde og labber der bliver brugt i deres klub.
jun 2005
Ingen af de Weimaranere jeg kender -og det er trods alt en hel del -er alle familiehunde, det egner de sig også udemærket til!
jun 2005
jul 2007
Du har ret
Chine:
Er det Karin der ejer kennel http://www.123hjemmeside.dk/hotshoots? Det er nemlig en der hedder Karin der ejer den
jun 2005
jun 2005
Min KH er derfra -og hverken drifter, HD status -eller andet kan der sættes en finger på!
jun 2005
Hvis familiehund for dig udelukkende er; en børnelegehund og sofakartoffel -så taler vi forbi hinanden!
Men forudsættes det, at hunden bliver brugt -så er den også fantastisk til ovenstående! ♥
jul 2007
Faktisk ret dejlig race, nu hvor man for læst lidt om den. Selv om den stadig kræver alt for meget stimulering, i henhold til min levestil *GG*
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Hun gik ikke på jagt, men lavede næsetræning og andet hjerneaktivering med hundene.
Hun sagde at de sagtens kunne klare sig uden jagt, så længe de blev aktiveret.
Danske opdrættere er ikke meget for at sælge hvis folk ikke går på jagt, men hun sagde, kan de ikke komme af med en eller 2 hvalpe, så "glemmer" de pludselig deres holdning til det med jagten....
jun 2005
Det der er s'gu flueknepperi!
Ikke en diskussion jeg gider!
jun 2005
Og sådan tror jeg alle hunde kunne bruges, og man alligevel havde en rolig familiehund indendøre..
(den ville så være gevaldig svær, at styre på 1 tønde land, om man ikke fik tæmmet drifterne)
Men det er præcis også derfor, at racerne bliver opdelt -som det er sket med din egen.
Jeg tror langt de fleste Weim. ejere, ville græde snot -om der skete det samme for dem -som der er sket med Labradoren?! :-(((
jan 2006
jan 2006
Man kan undres *G*
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
jan 2006
Tror de færreste af os har hunde vi selv synes er grimme ?
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Super familiehunde, meget, meget kontaktsøgende og snakkesalige, men også ret vagtsomme, hvis de mente, at de skulle passe på en, når man feks var alene hjemme.
Jeg har altid elsket dem for såvel deres væsen som deres udseende, men går jo ikke på jagt, så det kommer desværre ikke på tale ;-(
Men hold da op en dejlig barndom med disse skønne hunde:-))
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
og så har jeg to grå schæfere...... og jeg ville på ingen måde anbefale nogen at få en sådan uden at de har planer om at BRUGE den til det den er skabt til....
vi har netop overtaget en lille grå fra nogle, der lige netop ikke brugte hende....
de måtte sande at de aldrig sku have fået hende.....
og kan tydeligt mærke, at var hun blevet der meget længere, var hun blevet sindssyg......
de havde ikke gjort hende ondt eller handlet i ond tro, men .... ja en rendyrket brugshund der ikke blir brugt, er ikke en god ting... og ku forestille mig at det var det samme med de mest "ekstreme" jagtracer...?
apr 2007
lige nu mærker jeg på "egen krop" hvilke konsekvenser det har for hunden.... og det er sq synd
apr 2007
gammel og gammelklog :oP :oP mobbe mobbe...
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Jeg vil selvfølgelig til min død holde fast i, at den også er den smukkeste og klogeste;-D
Den er en mild og venlig familiehund, hvis den dagligt har lejlighed til at bruge både krop og den hjerne, der kan måle sig med mange menneskers!
Den elsker at arbejde og vil for den rette fører gå gennem ild og vand...
Det fascinerende ved at arbejde med en stående hund som Weimaraneren er at opdage, at du ikke kan lære den noget som helst om at gå på jagt! Din opgave er udelukkende at sørge for, at du og din hund bliver enige om et fælles "sprog", så I er enige om, hvilken opgave I er igang med at løse!
Og selvom jagttiden er kort, så er resten af året heldigvis fuld af jagtlige prøver, hvor vore hunde oplever noget der ligner.
Weimaraneren er rigtignok kendt for sin uforlignelige næse, der fanger både luftbåren fært og svage spor af schweiss i alt terræn.
Den skal pr. definition have stor vandpassion, d.v.s. den skal henrykt kaste sig i vandet for at hente nedskudt vildt.
Den skal have en vis skarphed overfor hårvildt og skal kunne affange forrendt vildt, så den skal fra start gøres hare og katte "ren"...
Så på grund af sin fantastiske alsidighed, sit milde og rolige temperament er Weimaraneren en hund der kan løse mange andre opgaver end jagtlige!
Den bruges bl.a. mange steder i verden som redningshund.
Meeen! En understimuleret ubeskæftiget Weimaraner er en pest!!!!
Den er tilstrækkeligt kløgtig til at "opfinde" underholdning og vældigt stædig og vedholdende!!!
Den lærer lynhurtigt at åbne døre og vinduer!
Den graver sig under eller springer/klatrer over et hvilket som helst hegn..
Den sidder i bilen så snart du åbner døren, og vil være med i alt du foretager dig.
Og i yderste kedsommelighed, splitter den huset ad!!!
apr 2007
sep 2006
sep 2006
Men det løber mig koldt ned ad ryggen når det foreslåes. at man henter en "smuk idiot" i USA, hvor der avles primært på eksteriør!!!
Sådan har vi fået ødelagt rigtigt mange racer, der er avlet helt ud i det ekstreme uden tanke for sundhed og brugbarhed!!!
Heldigvis vil man ikke kunne få avlsgodkendt sådan en Weimaraner i Danmark, idet helhjertede hundefolk holder stædigt fast i en jagtprøve præmiering inden godkendelse.
Ja, du kan ikke engang opnå cert. på udstilling, medmindre hunden kan stilles i brugsklasse, og det kan den ikke uden en markprøvepræmiering!
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.886
Weimaraner