{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.135 visninger | Oprettet:

mine hunde kom op og slås over et ben {{forumTopicSubject}}

jeg dummede mig så mega meget igår, håber virkelig vi kan rette op på min fejl. nogen som måske kan hjælpe mig??

Jeg havde travlt med at gøre rent igår, og hundene var i hundegård i mens. Så kom min mor, får at få hunden til at slappe af, gav jeg dem gamle kødben med frossen leverposteg i, den ene i hundegård, den anden i haven...

vi sku ned i byen og ordne noget praktiske ting, så jeg gik i bad. mens jeg var i bad spurgte min mor om hun måtte lukke hundene ind, måtte hun selvfølgelig godt.
vi tog ned i byen, og da jeg kom hjem ville jeg ud på lufte tur, det gik osse fint. men så ville jeg sidde i haven og vente på min kæeste, og hundene havde lagt sig i haven og slappede af, så vender jeg rykket til to sekunder, så var de kommet op og slås over det ene købben, fodi der stadig var en lille smule leverposteg i...

de var selvfølgelig svære for mig alene at få til at stoppe, men lykkes til sidst.. de blev begge bidt noget i hoved og på halsen.. Den ene i benet så har været ved dyrlæge i dag..

nu er mit spørgsmål så de blir ved at virke lidt irriterede på hinanden, vi var i haven efter dyrlægen med dem, og der ville cosmo snuse til bonsai og Bonsai blev bare helt stiv og lige klar til at bli sur, så vi tog dem væk fra hinaden. nu ligger de og sover...
tror i det går over igen?? så længe jeg er alene hjemme med dem tør jeg ikke lade dem komme tæt på hinanden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mine hunde kom op og slås over et ben
  • #1   27. aug 2009 Når i nu er kommet ud i den situation hvor i har ladet hundene bestemme selv hvordan man opfører sig overfor hinanden er det utrolig svært at få dem til at blive neutrale igen. Jeg synes i skal få adfærdsbehandler på og holde dem adskildte indtil.

  • #3   27. aug 2009 Ja det er virkelig noget lort jeg lavede der smiley er virkelig os ked af det, ku næste ikke sove i nat.. de har haft godt fat i hinanden.. normalt får de aldrig ben sammen andet end hvis vi holder øje.. men gamle ben uden nået i blir de ikke uvenner over, og ´dumme mig troede jo ikke der var mere i.. det var der så.. jeg fik at vide af dyrlægen og en adfærd konsulent jeg kender at det var vigtig at være så normal som muligt, ikke at skilde dem ad.. så hvis de skaber sig sku jeg bare være hurtigt til at sige slut. der var intet mellem dem før, de var de bedste venner.. så håber ikke jeg har splittede det ad for altid.. jeg kan ikke gi dem ben så tæt på hinaden, tror jeg ikke. fordi så skynder de sig sådan fordi de begge er så mad glade..
    men plejer nok at ku gi dem ben i hver deres kurv, uden der sker noget ved det, selvfølgelig bare jeg holder øje.


  • #4   27. aug 2009 til first...

    ja sådan som du gør i din hundegård gør jeg os normalt næste, bare den ene i hundegård, den anden i haven, problemet var jeg ikke fjernede det igen, fordi jeg ikke tænkte over det så megt, troede de havde spist det hele, da de jo ville ind..
    vi har haft dem i haven en gang i dag, uden ben, der virkede den ene noget sur, hanblev helt stiv da den anden snusede til ham..
    men han er jo os såret og har nok ondt i sit ben..
    jeg ku selvfølgelig godt gi dem ben igen i haven og hundegård, også ta dem væk inden de blir lukket sammen, men jeg ved bare ikke om de så stadig er sure på hinaden over det igår..ikke over mad..


  • #5   27. aug 2009 ayla og emma smiley
    du har os ret det er rigitg vigtig at være leder og passe rigitg meget på med sådan noget der.. jeg var virkelig et fjols, håber sku bare jeg kan rette op på det igen..jeg træner meget med mine hunde, og som jeg siger normalt er de bedste venner... men den negative oplevelse kan være svær at rette op på igen.. men tror du ikke de i hvertfald er vigtig at ha dem sammen når vi er hjemme, og hvis den ene gør tegn til noget, hurtig bare stop den. så viser jeg jo os jeg bestemmer.
    den yngste er kastreret og blev det da han var 1 år.. så håber ikke de kan ville ha magt kamp nu..


  • #6   27. aug 2009 mine der igår da de slåssede ku jeg slet ikke stop dem ved at råbe, de hørte igen ting er helt hæs idag.. virkelig en ubehagelig oplevelse. men jeg kan godt stoppe ved nej hvis de ikke r kommet op og slås.. men når de er igang høre de intet..

  • #8   27. aug 2009 hehe ja han lyder godt nok til at ha godt styr på tæven, den bandit..
    ja jeg har lige bedt dem satte sig på hver deres side også givet dem hundekiks, som de først måtte ta når jeg sagde værsgo smiley det gik fint men den øvelse er de os vandt til.. håber bare de kommer til at lege og hygge sig sammen igen, men det tager nok tid.. ja venter til han kommer hjem med at alde dem gå tæt på hinanden og sådan, de virker os begge stadig trætte efter igår.. skammer mig sådan fordi ved jo godt man aldrig må gøre det..


  • #9   27. aug 2009 til ayla og emma

    jeg træner med hundenehver dag, og de ved godt hvem der bestemmer normalt, fordi da det er så store hunde vi har, har vi helt fra start os blevet nødt til at styre deres leg, fordi nogen gange er de for vilde, og det vil vi ikke ha.. så blir de stoppet..
    jeg har os sagt til min kæreste det ville være rigitg godt med en hyggelig gå tur, men vi kan ikke gå særlig meget da bonsai forben er helt hævet, ham vi har været til dyrlæge med. det er nemlig rigitg godt til at få dem til at tænke på noget andet..
    ja det er helt sikkert så dumt det jeg gjorde igår.. håber du har ret med de blir venner.. det er jo som sagt to store hunde..

    tænkte på hvad gør du for dine hunde ved du er leder ?? så kan jeg lige se om jeg gør det hele som du gør. det er nemlig rigitg vigtig især med mine racer.. jeg har sat mig meget ind i det, men man kan altid lære noget nyt.. vil gøre alt for de blir venner igen og sover sammen osv..


  • #10   27. aug 2009 Det med døren gør min kæreste meget med Cosmo fordi han altid maser..

    Vi har ikke selv bil men når de er uden at køre må de heller ikke hoppe ud før jeg siger til, og jeg tager som regl en af gangen..

    Maden den gør jeg nok ikke hver gang, men bonsai får altid først..

    men jeg har os lært dem at træne med den ene mens den anden er dækket af, også bagefter den andens tur, så de skam dygtige nok.

    sidst jeg var skoven med dem, dækkede jeg dem faktisk af også gemte mig bag et træ så de sku finde mig, det syntes de var mega sjovt. men jeg kan ikke altid gøre sådan, da de jo ikke er løs så meget.. ku når jeg er et sted hvor jeg kan se om der kommer nogen hunde..

    men tror jeg gør tingene rigtig nok heldigvis, men igår ville jeg lige ligge avisen ind, og det var der det skete, så de var jo kommet op og slås inden jeg fik i dem det var der den gik galt .. håber godt nok de blir venner .. lige nu ligger de og sover på hver sin side af døren med døren åben så det er er godt nok.. de springer da ikke bare i flæsket på hinanden


  • #11   27. aug 2009 nej øvelsen lavede jeg lige før med nogen hunde kiks, så de først må ta når jeg sir værsgo, det er de os helt vandt til så der sad de bare på hver sin side og ventede, de prøver aldrig at ta fra hinaden..

  • #12   27. aug 2009 Personligt ville jeg ikke være tryg ved at de skal være sammen igen, i og med at den ene stadig dagen efter bliver helt stiv når den anden kommer for tæt på. måske var det ikke kun benet de var grunden til at de kom op og slås. her tænker jeg magt kamp. hvis ikke de har fået løst deres uoverensstemmelse så komme der en tur igen på et tidspunkt.
    Det er så frygteligt at opleve sådan noget. men giv dem lidt tid til at finde deres plads igen. meeen være meget opmærksom og hold øje, det kan være meget små signaler der kan starte det op igen.

    Mvh Rasmus


  • #13   27. aug 2009 jeg er sikker på det går over igen... har haft de samme problemer med mine to tøser. de får bare ikke andet end deres normale mad når vi ikke er hjemme.. men sådan er naturen jo og man kan nok ikk tag alt dette ud af en hund...

    vi holder vores lidt fra hinanden når de får noget lækkert, de har det med at blive uvenner over hvem som skal ha næste stykke pølse nemlig smiley


  • #14   27. aug 2009 Jeg syntes det lyder godt det du gør, og jeg tror ikke der bliver problemer fremover. Men Bonsai har ondt, og derfor, tror jeg, at han er lidt "på vagt" over for Cosmo.
    Som alle de andre og du selv siger, ja så fjern hvad de kan blive uvenner over (ben, legetøj osv. f.eks.), og så ellers vær som I plejer :0)


  • #15   28. aug 2009 god morgen alle sammen smiley
    jeg er sikker på det var benet de blev uvenner over da de plejer at være bedste venner, og inden det skete lå de side om side og slappede af på grasset..
    igår lod vi dem selvfølgelig være i rum sammen, når vi var hjemme.. det er gået fint nok.. men bonsai har der ikke været noget med side vi kom hjem fra dyrlægen, der hvor han blev stiv, tænker på han måske var lidt stresset efter at ha været ved dyrlægen..
    tror den der er blevet mest skræmt er nok cosmo, da han var noget nervøs igår aftes, ku jeg mærke, tror hans stress neivau er højt efter sdet her, så vi på abuteket i dag og købe noget der hedder baldrian, det sku vist ku hjælpe lidt med at slappe af..
    det vi stadig er meget forsiktige med er når de skal gå forbi hjinanden, for der er de ikke helt trykke endnu.. men går nok os noget tid.
    vi var på gå tur igår, bare en lille en da bonsai har dårligt ben, der var de os søde nok, ku godt snuse samme sted osv...
    men begge hunde har fået et kæmpe chok over det der skete..

    morten h ... vi gir dem heller ikke ben sammen mere, men har de aldrig fået vi har NORMAlT holdt dem adskild for det ikke sku ske..
    deres mad i skåle har de fået som normalt osse efter følgende, og der tænker de slet ikke på at slås, bare at få deres mad heldigvis.. håber godt nok det er noget vi kan arbejde med.. men jeg vil heller ikke ha de ryger på hinanden igen.. så kan vi ikke ha dem sammen, men vi gøre alt for at få det til at lykkes smiley


  • #16   15. okt 2009 Mine hunde er venner igen smiley total dejligt smiley de er som de var før smiley så den fejl begår jeg ikke igen

Kommentér på:
mine hunde kom op og slås over et ben

Annonce