{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.692 visninger | Oprettet:

Hjælp! Mine han hunde slås {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, vi har virkelig brug for hjælp! Vi har 2 han hunde ikke kastreret, en Staffordshire Bull Terrier på ca 11 måneder, og en Rottweiler på ca 9 måneder. De har altid været bedste venner og sovet sammen hver nat og ingen problemer haft imellem dem. Men her i forgårs havde vi købt et kæmpe gnave ben til dem hver og gav det til dem ude i haven. Der var ingen problemer i 1 times tid, men da jeg tog benene indenfor og Rottweileren gik over til staffyen ben sprang staffyen på ham. Der har intet været før hen når de har gået tæt på hinandens mad eller lignende, så vi var meget overrasket. Vi skyndte os at skille dem ad og fjernede alt mad, legetøj, tyggeben osv de kunne “kæmpe” om. Vi ventede et par timer og satte dem sammen igen hvor de var helt okay igen. Dagen efter lukkede vi dem ud igen om aftenen hvor vi havde overset et ben i haven og de kom så op at slås meget slemt igen.. Det endte med at min kæreste og jeg skilte dem ad, som alligevel tog lidt kræfter, og jeg kom så lige imellem og blev bidt i hånden.. Hundene har ikke fået nogle meget dybe eller slemme sår, kun rifter og små steder på brystet og halsen uden hår.. Vi har snakket med dyrelæge og prøvet at ringe til flere hunde adfærdstræner, men vi har overhovedet ikke forstand på de forskellige trænere eller hvad man gør i denne her situation og ville derfor spørge om nogle af jer havde lidt mere forstand på hvad vi akal gøre. Lige nu holder vi dem adskilt for efter den sidste slåskamp tør vi slet ikke sætte dem sammen igen.. Vi vil allerhelst have de skal kunne være sammen, og begge blive boende med os, men mest at de begge har det godt. Vi er åbent for alt, tak på forhånd!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Mine han hunde slås
  • #1   26. maj 2022 for det første er kombinationen lidt uheldig.

    2 racer, med tendens til egetkøns aggression, i en alder hvor de udvikler sig rigtig meget mentalt.
    Det er en bombe der bare venter på at springe!
    hvorfor har dem der solgte jer hundene, ikke advaret om dette?

    når det kun sker, omkring mad, er løsningen jo ret simpel.
    aldrig, aldrig, ALDRIG lad dem spise sammen. fodre dem i hver deres rum/bur og fjern maden når de er færdige.

    Jeg tror også jeg ville skille dem ad, når de er alene hjemme.

    Jeg krydser for, at det kun er maden der trigger dem, og i ikke skal døje mere i fremtiden.


  • #3   26. maj 2022 Er der slet ikke nogen opdrætter der har sagt nej til hanhunde sammen da i købte dem?

    Jeg kan være meget nervøs for, at det kun vil eskalere når de bliver kønsmodne.

    Staffen har tendens til egetkønsaggression, og tror ikke rotten er bedre hvad der angår.

    Jeg har selv haft staff og selvom der var masser af hanhunde han kunne med, ville jeg aldrig turde han skulle bo med andet end tæver.



  • #4   26. maj 2022 Som de andre skriver er det to potentielt potente racer, og de er alt alt for tæt på hinanden i alder til, at I burde have anskaffet jer den kombination.
    Men nu er de der, og I elsker dem.
    Ressourceforsvaret er jo det nemmeste, at løse. De skal ingen ressourcer have, som de kan slås om, og når ressourcen er jer, skal I stoppe det, med det samme.
    Egetkønsaggressionen er noget helt andet. Jeg kender ikke nogen, der er kommet det til livs uden drastiske metoder. I skal have fat i en adfærdsdims til at hjælpe jer.

    Vi havde i min familie 2 amstafftæver (lovlige), for tætte på hinanden i alder, og det gik ikke, da de nåede kønsmodning. De ville slå hinanden ihjel.
    Et liv konstant adskilt af døre og bur, hvis ikke under konstant opsyn, og her også et voldsomt ressourceforsvar, det ville påvirke deres livskvalitet negativt, for meget.
    Så de måtte flyttes fra hinanden, hvor de levede skønne liv, i hver deres hjem, også med andre hunde, af mere hensigtsmæssig sammensætning.

    Jeg håber I kan løse det, men det er op ad bakke.
    Omplacering gør ondt, men nogengange det bedste for alle.


  • #6   26. maj 2022 Som andre også har skrevet, så er racerne/alderen en meget uheldig kombination, og nu hvor de har været røget i totterne på hinanden, så vil det efter min erfaring ske igen. Så enten er i indstillet på at holde dem adskilte i spisesituationer, hvis i leger med dem og når de er alene. Generelt giver det en hele tiden anspændt stemning, hvilket ikke forbedrer det hele.

    Jeg har haft en veninde med lignende kombi og i sidste ende gik det galt i en situation, hvor ingen havde forudset det. Begge hunde svært tilredt, den ene måtte aflives pga. skaderne.

    Ingen tvivl i mit sind, jeg ville omplacere den ene. Tanken om at de røg i hovedet på hinanden og fik alvorlige skader, eller skader nogen, måske et barn i kampens hede, den ville jeg ikke leve med. Hundene kan jo få et fantastisk godt liv hver for sig, og også gerne med en ny egnet hundeven ved deres side hver især.


  • #7   26. maj 2022 Hvor er opdrætterne henne i det her?
    Ingen med sund fornuft sælger to jævnaldrende hunde af potente racer og samme køn til samme hjem.
    Det kommer kun til at blive værre med tiden.
    Havde der været nogle år mellem hundene, kunne det måske have været anderledes... Måske. Men to jævnaldrende hanner, der allerede slås nu om ressourcerne, kommer til at slås til blodet flyder, når først de rammer den psykiske modning eller der kommer løbetid i nabolaget.


  • #8   26. maj 2022 Skil dem, skil dem, skil dem !!!!

    Jeg har to hanner med 3 år imellem. Den yngste var voksen, da den flyttede ind her.
    Jeg var forberedt på, at de måske aldrig ville kunne gå sammen - men den unge er indkøbt med et specielt formål, så det var "lidt ligemeget" hvis de ikke ville kunne.
    Det gik i og for sig nogenlunde - lige til en dag hvor jeg trænede med den unge og den "gamle" kom ud af en dør min kæreste havde glemt at lukke ordentligt (!)

    De sloges som vilde dyr og vi kunne næsten ikke få dem fra hinanden - blodet flød, jeg tuede bagefter .. det var helt vildt smiley
    Det kostede 35 clips i hovedet på den ene .. og de skal ALDRIG ALDRIG !!!!! - gå sammen igen !!!

    Jeg går to ture, jeg har dem inde i huset på skift, jeg deler min tid imellem dem .. og det bliver ved til en af dem dør !!!

    Var det familiehunde jeg havde, var den ene røget ud pronto .. men, som sagt, den unge er købt med et specielt formål og den gamle kan desværre ikke omplaceres.

    Skide besværligt, men det var jeg allerede forberedt på jo ..

    Mit råd er - du må ikke lade dem være sammen igen. Ja, du kan fjerne mad, bamser, ben, bolde .. men så ligger der måske en eller anden idiotisk lille kvist som de kan blive uenige om - og så går det galt igen.

    Skil dem ad .. lev med det på den måde, eller sælg den ene af dem videre.


  • #9   26. maj 2022 Har i overvejet kastration? Det ville måske kunneafhjælpe en del aggressioner. Man kan forsøge sig medicinsk til en start og se om det har effekt.

  • #10   26. maj 2022 Nej, kastration hjælper ikke. Eller det er i hvert fald ikke noget jeg ville sætte min lid til. Særligt ikke racerne taget i betragtning.

  • #11   26. maj 2022 Thea, egenkøns aggression og resurceforsvar kam man ikke kastrere sig ud af.

  • #12   26. maj 2022 De andre har sagt det.
    Det bliver ikke bedre, kun værre.
    Gør jer selv og hundene en tjeneste og find et andet hjem til den ene.


  • #13   26. maj 2022 At de altid har været bedste venner og problemer så opstår nu er ikke så overraskende - de er begge i en alder hvor hormonerne melder sig, de bliver lidt mere selvsikre ift da de var hvalpe osv.

    Ift ressourceforsvar er det relativt let at læse ved simpelthen aldrig at give dem noget, når de er sammen - men vær opmærksom på, at ressourceforsvar også kan omhandler ting som kurven, opmærksomhed fra mennesker mm og i sådanne situationer er løsningen knapt så simpel.

    Jeg kan dog være lidt bekymret for, at I takt med, de begge bliver voksne, at der så kan støde yderligere konflikter til - får de første set dig rigtigt sure på hinanden, er det ikke sandsynligt de igen kan leve fredeligt med hinanden.
    Af samme grund anbefales ofte, som andre har nævnt, en god aldersforskel på hunde af samme køn i hvert fald ved racer, hvor egetkønsagression er udbredt


  • #14   27. maj 2022 Jeg tænkte som det første da jeg læste om hundenes race, alder og køn; uha en tikkende bombe. Jeg ville ikke turde have dem sammen. Pludselig er det de mindste ting de kan toppes om..

  • #15   27. maj 2022 Mine to han hunde som er kast får ikke store ben i samme rum, de får heller ikke mad i samme rum, da min den lille på 4 år, udfordre den gamle på 9 konstant og her hjemme skal der ikke være kamp om maden. Så ben i hvert sit rum, en i have. En inden for.

  • #19   27. maj 2022 Isabelle - det er jo et sats at tage, for nogen går der. Ressourceforsvar er jo ikke = egetkønsaggression, så endnu er det ikke til at vide, om det bliver et problem eller ej.
    - men det ville være noget jeg var OBS på, hvis jeg valgte at beholde begge


  • #21   27. maj 2022 Det kan man godt, oftes er det det mad og legetøj uden opsyn der giver problemer og her slåsser de er over mad. Jeg ville ikke bare fjerne dem, jeg ville gøre mit for ikke at sætte dem i den situation igen. Og lære dem mad man taber må ikke tages. Det kan løse mange konflikter. Ingen af mine hunde har spist sammen og slet ikke i teenage årene. Det kræver arbejde.

  • #23   27. maj 2022 Isabelle - måske/måske ikke. Det afhænger jo af hundene og hvilke boligforhold jeg kan tilbyde/hbor meget jeg vil vgå og være på forkant.
    At racerne har tendens til det er ikke = at alle får de problemer, de fleste af os har vel mødt en rotte eller staff der ikke havde (jeg har i hvert fald).
    Så det er jo et sats og afhænger meget af, hvad man selv vil lægge i det og hvordan man vil have hund.

    Mine gamle var ikke pot og pande, og der var mange situationer, hvor man måtte være på forkant og passe på Gaia, så hun ikke fik klø. Det kan godt lade sig gøre, men det er ikke sådan, jeg nogensinde vil have hund igen


  • #25   27. maj 2022 Tja - endnu har der jo altså ikke været problemer, der kan tilskrives alder/køn smiley
    Og det sats er man formentlig noget mere villig til at tage, når man allerede har hundene og er glad for dem, end hvis vi taler om fiktive hunde, andres hunde eller potentielt at anskaffe to sådanne hunde


  • #28   27. maj 2022 Isabelle - det kan det da. Men det kan altså lige så vel blot dreje sig om ressourceforsvar - det er der da slet ikke oplysninger nok til at vide her.

    og om det kan gå at beholde dem er jo helt afhængig af dels hvordan de udvikler sig (det kan man jo ikke vide endnu) og dels også om nan er villig til at tage forholdsregler - bor man i en lille 1-værelses, hvor der er begrænset plads til at undvige hinanden, og hundene let kan blive presset ud i konfrontationer blot ved at bevæge sig rundt i hjemmet er det jo meget mindre sandsynligt, at det kan gå godt, end hvis man har plads nok, er ok med evt at måtte adskille når de er uden opsyn osv.

    Som jeg også skrev i begyndelsen - jeg ville være bekymret for, hvordan det udvikler sig i takt med de bliver ældre.
    Det betyder altså bare ikke, at der er info nok til, at jeg ville sige "du er nødt til at skille dig af med en af dem".


  • #29   27. maj 2022 Isabella hvor skulle de ikke kunne det??? Tænker når man vælger disse to racer og sætter dem sammen og i den alder er det fordi man ønsker at have dem og gøre sit arbejde. Så kan det måske lykkes, det kan også fejle, jeg har ikke set situation eller hundenes reaktion på hinanden, men ville omplacer nogen hunde på et enkel slagsmål, så skulle sku have været det over 100 gange. Hunde kommer op at toppes og ja det kræver man hjælper dem til at finde balancen igen.

  • #30   27. maj 2022 Hmm ... skal vi ikke være enige om, at det kommer an på alvoren i slagsmålet ?
    Mine to forrige hanner, levede i fred og fordragelighed gennem hele deres liv - men har da bumpet ind i hinanden et par gange eller tre. Dog aldrig værre end at jeg kunne råbe til dem at de skulle holde op - uden at jeg behøvede at have fat i dem fysisk.

    Det jeg hæfter mig ved er det der bliver skrevet her :

    Dagen efter lukkede vi dem ud igen om aftenen hvor vi havde overset et ben i haven og de kom så op at slås meget slemt igen.. Det endte med at min kæreste og jeg skilte dem ad,

    "Meget slemt" - "kæresten og jeg skilte dem ad" ...

    - og det er det, jeg udtaler mig udfra.

    At to hunde der bor sammen har en uoverensstemmelse fra tid til anden er jo meget naturligt - det er bare ikke det, jeg læser i det første indlæg.


  • #32   27. maj 2022 Det kunne være interessant at høre hvad trådstarter tænker , efter at have læst svarede.

  • #33   27. maj 2022 Men elegant nok lavet. Var det undertegnede, som prankede, så havde der nok været mindst én Pitbull med i spillet smiley

Kommentér på:
Hjælp! Mine han hunde slås

Annonce