{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Hjælp mine hunde slås. {{forumTopicSubject}}

Hej. Håber en kan give et godt råd eller en god forklaring.
Jeg har 2 pudler, en ung herre på lidt over et år, og en ældre herre på lidt over 12 år. Efter min tæve blev aflivet her i januar, er kuldsøster med den gamle, så er der kommet lidt slåskampe mellem de to gamle, dsv, jeg har ikke tyggeben liggende mere i huset, med mindre jeg er der. Det går bare så stærkt og jeg aner ikke helt hvorfor de begynder på det, jeg har altid haft to hunde og de har aldrig sloges. Så det er en helt ny verden for mig. Jeg kender flere der har hanhunde sammen og de har ikke de samme problemer. Jeg vil lige sige at den gamle er kastereret og blev det da han var ca 2 år. Hvad kan der gøres??? tænker de kæmper lidt om tæves plads, da hun var føretæve, og er der nogen der har erfarringer med at det bliver værre??

Hilsen
Anita


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mine hunde slås.
  • #1   28. feb 2012 tror de sætter rangorden.. går ud fra at hannerne er intakte så vil den unge udfordre den gamle om at være føreren

  • #2   28. feb 2012 og det er endnu mere sandsynligt nu jeg læser den gamle er kastrat... Du kan trøste dig med det ikke er to tæver der slås for de er endnu værre og giver ikke op. hannerne vil stoppe når rangordenen er sat.
    Pas på med at give dem fristelser at slås over


  • #3   28. feb 2012 Tror også bare den yngste er ved at være kønsmoden og ikke vil være i bunden af ranglisten

  • #4   28. feb 2012 ja det er nok bare det, jeg bliver bare så fortvivlet, tænker er det fremtiden, med slåskampe og jeg hele tiden skal passe på, sjovt nok, kan de godt spise af samme skål, altså de har hver deres, men går over til hinanden.

  • #5   28. feb 2012 hvordan er kræfterne og overskuddet ved den 12 årige..

  • #6   28. feb 2012 Hanne M. Det er stort, han er ikke den som leger så meget, men det har han aldrig været. Dog er han frisk. smiley


  • #7   28. feb 2012 ok... tænkte bare at hvis den yngre var meget stærkere så ville jeg nok beskytte den ældre lidt...

    fik hvalp i sommer, havde da en på 19 måneder som synes den hvalp da bare skulle retur... selvfølgelig fk den ældste lov at vise at hun bestemte, men vi greb ind af og til så det ikke endte i decideret overgreb...


  • #8   29. feb 2012 Hanne M. Kom til at skrive at den gamle ikke plejede at lege, det gør han, bare ikke så meget med andre hunde, han leger med legetøj. Jeg syntes det er hæsligt, når de kommer op at toppes, jeg håber bare ikke det bliver værre end det er nu.

  • #9   29. feb 2012 Ja jeg kan godt forstå du synes det er hæsligt.. det synes jeg også da vores ældste hakkede ud efter den der lille søde hvalp som bare gjorde alt for at gøre sig lækker for hende...
    det var sådan at bare hvalpen kom i nærheden og villle lægge sig tæt på Nova for at sove så viste Nova tænder, eller som jeg siger det blafrede med overlæben.... ko hvalpen så for tæt på stadig bare i forsøg på at sige vi to er da samme slags skal vi ikke være venner så gav hun den et hak, og tog den noget legetøj så drønede hun hen og hakkede det til sig så hvalpen straks lå på ryggen.... selvom det er naturligt så er det ikke videre tiltalende at se på med menneske øjne...

    Vores hvalp gjorde, og gør det helt rigtige, den ligger op til leg, men kender godt sin plads, men som skrevet synes vi det blev for meget så naturligt eller ej, så greb vi ind....

    en skam de ikke forstår at vi har så rigelig plads og overskud til dem begge, og jo bedre de lever sammen jo gladere er vi for dem...


Kommentér på:
Hjælp mine hunde slås.

Annonce